Jsou odklady her problém?

12. březen 2015 15:52 / Redakce Hrej.cz / Komentář / Diskuze (49)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20872817
stul.drabik napsal 27. 3. 2015 v 21.41

Nechápu proč tak dlouho odkládaj GTA 5 na PC.Podle mně je to blbost.At´to vydaj hned pak se uvidí.Jako u betfíld 4.Příklad.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Mozkodrtič napsal 17. 3. 2015 v 12.39

Proč to okecávat,je to bordel a .(tečka) Jestli mám koupených pár her co jsem ještě nehrál s tím nemá co dělat.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
OCELOTR napsal 16. 3. 2015 v 13.53

V odkládání her nevidím vůbec žádný problém, spíš vídím problém ve vydávání nedodělků a následném patchování jako u AC: UNITY. Je to to pro mě jako kdybych si koupil auto a chyběla mu kola.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
prochyn napsal 15. 3. 2015 v 08.53

Odklady jsou často součástí marketingu, jako třeba u Zaklínače 3. Škoda, že na marketing se dává víc, než na samotný vývoj...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Ronaldus7 napsal 14. 3. 2015 v 11.35

Já neřeším odklady a ani "nedodělanost" při dodržení launche, pokud je hra nakonec funkční. Stejně by mě ale potěšilo, kdyby raději vývojáři (či vydavatelé) na datum vydání tolik netlačili, aby nemuseli vydat hru zabugovanou či s odkladem.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
karel napsal 14. 3. 2015 v 10.41

+ 1 ze Zdeněk používá POTENCIÁLNÍ a ne potencionální.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
xxx napsal 13. 3. 2015 v 16.26

A myslím že mnohdy je to úmyslné, hype - odklad - hype - odklad, ty hloupé ovce úplně zblbneme a budou každou pitomost kupovat jako blázni, viz např. Order 1886. Nas**at na ně...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
xxx napsal 13. 3. 2015 v 16.23

Kdejakou blbost dnes vyvíjejí několik let a pak se chudáčci diví, že jim to nevydělá miliony při nesmyslně vysokých nákladech. je to jednoduché, nekupovat a ono je to naučí ty náklady zredukovat na nějakou rozumnou mez....

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 13. 3. 2015 v 14.14

Odklady mě netrápí vůbec. Už ani nepamatuju, kdy jsem si koupil nějakou hru těsně po vydání. Takže se mě to netýká ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20872747
bůh napsal 13. 3. 2015 v 13.57

Jak říkává děda: "Odklady patří na hnůj!"

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 13. 3. 2015 v 13.38

Rudla: Myslím, že na tom nesejde. EA je firma jako celek, pokud něco EA vydá pozdě nebo nedodělané, kritiku ponese stejně jako celek - celá EA (krom naštvaných diskutérů, třeba ve formě výdělků, jako to bylo u akcií Ubisoftu po Unity). Tuto "kritiku" si pak ve firmě interně rozdělí dle odpovědnosti za určité části projektu - a mnohdy ti, co měli dohlížet na plán jako celek to schytají jako první.

Editováno: 13. 03. 2015 v 13.40

Nahlásit nevhodný obsah

20863219
Rudla napsal 13. 3. 2015 v 13.29

bares69: Tady se ovšem vkrádá otázka, kdo ty termíny vydání stanovuje. Jsou to sami vývojáři, nebo vydavatel? A je celkem běžné i v jiných odvětvích, že plánovaný termín se postupem času ukáže jako nesplnitelný a dojde k posunu.

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 13. 3. 2015 v 13.20

Cobra: Dovolím si nesouhlasit s třetím odstavcem, hra je SW jako každý jiný a věř tomu nebo ne, ale SW dělá podle plánů, dokonce plánování větších SW projektů je samo o sobě menším vědním oborem. Takže opravdu ne, tak jak to píšeš ty, se větší SW nevyvíjí, ale jede se podle plánu s termíny. Paradoxně podle těchto složitých plánů lze s větším předstihem odhadnout, jestli se projekt (ne)stihne včas.

Editováno: 13. 03. 2015 v 13.22

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Cobra napsal 13. 3. 2015 v 13.04

h4nsasjks: Podraz by byl vydat hru za plnou cenu nedodělanou a tvářit se, že je to normální :) Říct, že jsme objevili nějaké závady a je třeba je odstranit, je podle mě výraz spíš upřímné snahy udělat maximum než nějakého podrazáctví.

Podraz by taky byl, kdyby hru odkládali, protože se roky před tím flákali a teď nestíhají, tak to musí maskovat... Možná to tak děláš ty, proto ti pak připadá, že podrazáci jsou i ti ostatní :D

Rorschach: V normálním byznyse? V jakém například? Tady se nebavíme o zakázkové výrobě, kde se dá ledacos odhadnout, ani o strojové výrobě. Jsou to lidi, ne roboti, mají k dispozici omezené zdroje (hlavně personální) a tak. S jinými odvětvími bych to fakt nesrovnával, protože je to prostě nesrovnatelné.



Osobně bych se na oznamování termínů vydání úplně vykašlal. Datum bych zveřejnil až ve chvíli, kdy by šly hry do distribuce. A byl by klid. Jenže to byste tu pak svorně nadávali, že proč už to nevyšlo...

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 13. 3. 2015 v 12.16

Když se podívám zpětně, tak mne občas mrzelo, když došlo k nějakému odkladu mé oblíbené hry, ale dnes? Je to mi šumák! Podle mne je celý tenhle humbuk hodně o vlastní vyspělosti dotyčných stěžovatelů.
Odklad u hry, která má cílovku v těch starších hráčích, prostě nebude následována takovým humbukem jako u mainstream hitu, kde je větší pravděpodobnost, že si čtrnáctiletí rádobyfanboyové potřebují zchladit žáhu.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Kudan napsal 13. 3. 2015 v 08.44

Rudydup: Hmm...to by do jisté míry byla pravda, ale tady by mě vážně zajímalo, kdo ty termíny stanovuje. Jestli je to totiž tak (a že si to dokážu představit), že termín stanoví marketnigové oddělení, bez ohledu na reálný stav projektu (o kterém mají představu spíš vývojáři, než markeťáci), pak to o amatérismu vývojářů nevypovídá nic a vaše kritika k autorům je trochu nefér. A vzhledem k tomu, že je dneska v módě mít manažera na cokoliv, kolikrát i takového, co nikdy nevzešel z firmy, ale byl najat externě, pak se není co divit, že to dopadá takhle.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rubydup napsal 13. 3. 2015 v 08.24

Nesouhlasím s vašimi názory z prostého důvodu. Když vedu nějaký projekt musin si stanovit nějaký termín. Samozřejmě muze se vyskytnout nečekaný problém ale i přesto nedodržení terminu je pro me ukazatel amaterismu ze strany vývojářů a ke hre pak pristupuji s despektem.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
dadoeso napsal 12. 3. 2015 v 21.45

Pri odložení GTA V na PC ma napadne len jedna vec, a to že tento rok, tento diel GTA série bude na PC dokonalý, a pevne dúfam že to bude tak ako si myslím že to je. Taktiež sa teším na reakciu konzolystov keď uvidia že PC verzia je premakanejšia. :) :) A tak ako Jirkovy tak aj mne je jedno kedy ktorý titul vychádza proste si ho zahrám keď môžem a keď ešte nie tak nevadí, hrám to čo je a nečakám na to čo bude.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Profesionální Troll napsal 12. 3. 2015 v 20.57

Nevím sice, co politika má společného s hrami, ale je pravda, že náš vůdce a majitel, nadčlověk, sám minister of finance a budoucí prime minister, je bůh a my všichni ho s pokorou obdivujeme. DNES ANO!

Nahlásit nevhodný obsah

20868678
Výhoda napsal 12. 3. 2015 v 20.51

Profesionální Troll: Že by samotný pan ministr a představitel Babišovismu chodil na Hrej? :D

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Profesionální Troll napsal 12. 3. 2015 v 20.34

Mě je to jedno, mám tolik peněz, že si můžu koupit co chci a kdy chci. Třeba včera jsem si zaplatil dvouhodinovku s protitutkou, za 10 minut jsem byl hotovej, tak sme hráli na playstationu. Já byl spokojenej, ona se taky tolik nenadřela a ještě viděla Himaláje. Takže odklady mi nevaděj.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
leco77 napsal 12. 3. 2015 v 20.11

Me popravde odlady her, co ocekavam, vadi... Jasne, nemusi stihat a o nejakou dobud oddali vydani, ale odklady o pul roku a vice? To se neda oznacit za dodelavani, ale absolutni nestihani. Tohle spise vidim jako nejaky divny marketingovy tah...

Oznameni bych bral tak rok pred vydanim maximalne, jenze to se deje jen u par zajetach znacek. Ted dalsi vec, ze se vydavaji hry hlavne na podzim az do vanoc, takze je jasne, ze se vyvojari snazi vydat v tomto obdobi hru, kdyz zbytek roku je podle me prodejne slabsi a celkove nezajimavy

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 12. 3. 2015 v 20.04

Lojza.cr: Jistě, máš pravdu, ten argument je naprosto lichý a ten, kdo nechce autory podpořit by prostě neměl hru hrát. Souhlasím.

Jen mi jde o to, že veškerý SW není věc, ale služba. Když si koupíš hru, koupíš si jen licenci - povolení, že danou službu můžeš použít. Jediný majitel je autor. Když si hru upirátíš, nic nekradeš, ale využíváš službu, na kterou nemáš nárok, jako když jedeš autobusem načerno. Proto veškerá srovnávání s hmotnými věcmi a jejich "krádeží" je holý nesmysl. :)

Editováno: 12. 03. 2015 v 20.07

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tom napsal 12. 3. 2015 v 19.50

Orky: Sdílím podobný názor a myslím ,že poté co poprvé vložím Bloodborne do mechaniky tak výjde GTA21 než to dohraju :D

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tom napsal 12. 3. 2015 v 19.47

OldCrow: S těmi konzolemi souhlasím(taky mám ps4) ,ale zároveň i nesouhlasím ,protože mi příjde divné ,že u exkluzivních titulů jako jsou U4 a QB je problém u konzole a vývojáři přece musí vědet co ta konzole zvládne. Spíš si vývojáři davájí takové termíny které není možné dodržet. Měli by to dělat na opak a nebo neudávat termín jako třeba v případě GT7. Vývoj her je sakra náročný a není to o grafice ale spíše o těch dalších večech. Nevím na co konkrétně jsi u těch konzolí narážel ,jeslti jsi myslel grafické zpracování a nebo hru jako celek :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Orky napsal 12. 3. 2015 v 19.28

V poličce mám spoustu her, které teprve čekají na to, až si na ně najdu čas nebo chut si je zahrát.Nemám steam ani gog,,jsem zastánce krabiček a rád si kupuju už kompletní zlaté edice včetně několika DLC třeba s dvouletým odstupem. Suma sumárum mě moc netrápí tetno problém. Kdo to má takhle taky?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
OldCrow napsal 12. 3. 2015 v 18.57

Já považuji opakované odklady již oznámených termínů vydání za neseriózní, ale zůstávám v klidu, nestojí mě za velké komentáře a už vůbec, za nějaké emociální výlevy.

Komentáře redakce na to téma, i vaše, si rád přečtu. Každý má nárok na svůj názor. Trochu mě ale překvapuje, že nikdo z vás, ani nikdo z redakce, nezmiňuje HW prostředí, což jsou vlastně mantinely, ve kterých se vývojáři her pohybují.

A právě zde vidím ten hlavní a rozhodující důvod, proč je situace ve vývoji her, jaká je. Ano, mohou za to především nové konzole, což majitelé neradi slyší, inu nevadí, dobře jim tak, nechť do nekonečna hledají chybu někde jinde.

Jo a nejsem nějaký PC hater, což je vždy pohotový argument kdejakého "joudy", kromě herního PC, vlastním i konzole, včetně PS4.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 3. 2015 v 18.18

Lojza.cr: Z hlediska ekonomického výsledku se ignorování rovná upirátění. V obou případech jim nedáš svoje peníze. Takže ignorováním jim ublížíš stejně, jako když si hru upirátíš. To samé je s nakupováním v bazarech, vydavatel z toho nemá ani halíř.
To jestli je správné hru při naštvání ignorovat, nebo upirátit je čistě legální a etický problém, ekonomicky to vyjde nastejno.

Vlastně nemám úplně pravdu, u bazarovky pořád hráč může nakupovat DLCčka, takže to není to samé jako pirátění a ignorování.

Editováno: 12. 03. 2015 v 18.24

Nahlásit nevhodný obsah

20858793
lojza.cr napsal 12. 3. 2015 v 18.05

bares69: jasně, beru že ukrást hmotnou věc je trochu jiné nežli nehmotnou, ale myslím si že ani jedno se nedá nijak obhájit, pokud je člověk naštvaný na přístup vývojářů/filmařů/hudebníků tak je má prostě ignorovat a za jejich práci nezaplatit tím že jí nekoupí, nikoliv ji někde nelegálně pořizovat a myslet si jak jim to natřel, ublíží tím jen sám sobě a všem ostatním komu jejich produkt něco dal protože další dílo kvůli tomu nemusí nikdy vzniknout

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Arnold napsal 12. 3. 2015 v 17.22

Konečně někde někteří objektivní lidé a moderátoři začali psát na téma o kterém jsem v posledních měsících přemýšlel a neznal jsem na něj odpověď, dokonce to člověka i naštve , když se dozví o dalším a dalším odkladu, tyhle otázky jsem si ale kladl až opravdu v poslední době.
Takže díky za to.

Nahlásit nevhodný obsah