Článek Invex Digitex 2008 – jeden den a dost

Invex Digitex 2008 – jeden den a dost

taltos

taltos

8. 10. 2008 22:53 37
Reklama

Veletrhy v druhém největším městě v ČR, Brně, měly vždy vynikající úroveň. Ať už se jedná o veletrhy cestovního ruchu, megalomanské strojírenské veletrhy nebo vysokoškolský Gaudeamus. Všechny tyto výstavy mají společnou vlastnost a tou je stoupající kvalita a nabízené služby s každým novým ročníkem. Pro nás hráče je bohužel tento trend pasé a již několikátým rokem musíme pouze smutně konstatovat, že s největšími IT veletrhy to jde z kopce. A to velmi strmě.

Dva pavilóny Invexu, zbytek Digitex

Zajímavostí na letošním ročníku je poměr rozdělení obou představovaných veletrhů. Zatímco Invex je „zakladatelem“ těchto výstav a Digitex pouze jeho mladším bratříčkem, již nyní ho mladší z dvojice počtem pavilónů předběhl. Nicméně je vcelku bezpředmětné toto rozdělení nějakým způsobem řešit, výsledek je totiž bohužel velmi podobný.

Jako každý rok, i letos se kromě tak očekávaného Herního mistrovství ČR, na Invexu dočkáte pavilónů, které se věnují čistě softwarovým záležitostem. Tradičně se zde tak představují giganti na trhu, a to především Eset se svým antivirovým programem NOD32, PC Translator se svými překladatelskými službami, ale i takové společnosti, jako Česká Pošta, Zoner a spousta dalších.

Novinkou a asi jedinou kladnou záležitostí tak zůstává pavilón D, který je věnovaný novému projektu INTERKAMERA. Ten Vám představuje nejnovější technologie a techniky profesionálního focení, ukazuje vývoj fotografií i aparátů a kromě techniky také představuje špičku v galerii s fotkami. V této kombinaci nechybí ani zajímavá nabídka zlevněných programů pro úpravu fotografií (Zoner PhotoStudio 11) a odborných učebnic (Adobe Photoshop).

GameHall a vymizení nezávislých vývojářů

Letošní Invex Digitex nabídl tzv. GameHall v pavilónu C, který se rozhodně nevyznačuje svou kdovíjakou velikostí. Podle toho také vypadá interiér, který je z drtivé většiny tvořen obrovitým pódiem pro komentování právě probíhajícího World Gamemaster Tournament, tedy mistrovství ČR v hraní Counter-Strike a dalších. Kromě tohoto každoročního účastníka se v tomto prostoru již téměř nic zajímavého bohužel nenachází. Jistý prostor, který zabírá většinu uličky na průchod, obsazují samotní hráči, další části pak několik prodejen s hardwarem a softwarem. Vskutku zarážející je prakticky úplná absence klasického prodeje her za zvýhodněné ceny a samozřejmě zkoušení nejnovějších her na živo. Ničeho takového se zde bohužel nedočkáte a rozhodně to nemůže vykompenzovat miniaturní stánek s turnajem v PowerBall nebo hezký býk ve tvaru flašky od firmy Coca Cola. Komerce nade vše.

Dalším zklamáním pro nás bylo zrušení jednoho z mála povedených nápadů posledních let. Zajímavé projekty nezávislých vývojářů, kteří mohli zdarma prezentovat své úspěchy a vývoje na dvou předchozích veletrzích, letos již na Invexu nenajdete. Tedy další ztráta jakékoliv hráčské hodnoty tohoto veletrhu.

Nostalgie znovu přichází

I letos nám to nedá a opět si naivně zasteskneme nad těmi „dobrými časy“, kdy tyto hráčské veletrhy nabízely opravdu něco hodnotného a nového. Nyní se bohužel již třetím rokem jedná o zabitý čas a peníze tvůrců, které se mohou vracet pouze kvůli zajeté tradici jména Invex. Proto tam i za rok přijde hromadně polovina středních škol v Brně, opět se setkáme s negativními reakcemi, komentáři o absolutně nulové informační hodnotě a podíváme se na komerční komedii několika mála firem.

Pokud jsme loni mluvili o zklamání, co bychom letos dali za malé vývojářské stánky, možnost vyzkoušet si nejnovější Crysis na čtyřjádrovém procesoru nebo za bohatou nabídku zajímavých notebooků, her a odborné literatury. Nyní se dočkáte pouze nějaké té mačkanice v úzkých uličkách GameHall a dlouhých front na přepálené jídlo, pivo a propisky, které se někde zdarma rozdávají. Facka pro informační technologie, jak (ne)má být.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama