Battlefield Hardline - Starci v akci
i Zdroj: Hrej.cz
Battlefield Hardline Článek Battlefield Hardline - Starci v akci

Battlefield Hardline - Starci v akci

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

6. 2. 2015 12:25 20
Reklama
JIRKA BIGAS: BUDE FAJN, ALE NENÍ TO MŮJ BATTLEFIELD

Mám rád Visceral Games, autory trilogie Dead Space nebo třeba několika bondovek od EA z éry PS2, známé také jako EA Redwood Shores. Mám je opravdu hodně rád. Mám je dokonce tak moc rád, že by mě mrzelo, pokud by si za svůj příspěvek do značky Battlefield zasloužili nelichotivou nálepku „toho druhého týmu“, které se jen obtížně zbavoval třeba dlouho vysmívaný Treyarch u Call of Duty, když zpočátku jen s velkými obtížemi sekundoval premiantům z Infinity Ward.

VIETNAM NIC NEPŘEKONÁ

Začínám tím proto, že přes veškeré negativní ohlasy a nejistotu fanoušků ohledně tak trochu jiného pokračování od tak trochu jiného týmu mi během těch pár hodin, které jsme strávili v otevřené betě multiplayeru, přišlo, že je to vlastně pořád ten stejný Battlefield. Jestli je to dobře, nebo špatně, už nechám s klidným svědomím na vás. Určitě mi ale nepřišlo, že by šlo o druhořadou zábavu, která se nemůže s originálem rovnat. Uvidíme, jak si povedou příběhoví specialisté v singlu, který potřebuje u této značky skutečně koňskou dávku živé vody, ale u multiplayeru byste ani nepoznali, že s ním tentokrát DICE jenom pomáhají.

Toto mé tvrzení má však, přiznávám otevřeně, jednu jedinou, zato ovšem zcela zásadní, povážlivou trhlinu. A sice tu, že Battlefield už pár let nehraju. Bad Company 2 pro mě zůstává nedostižným vrcholem, který katapultovalo do říše snů vietnamské rozšíření. Battlefield 3 jsem sice chvíli hrál, když vyšel, nicméně pak už jsem se k němu nevracel. Ani nevím proč. Nějak jsem se zřejmě FPS žánrem přesytil. Čtyřku jsem pak absolvoval víceméně jen z povinnosti v singlu a multiplayer ani nezapnul. Až dosud.

Battlefield Hardline - Starci v akci
i Zdroj: Hrej.cz

V BANCE TO BYL JEDEN VELKÝ ZMATEK

Paradoxně ve mně test Hardline vzbudil zvědavost vzít čtvrtý díl na milost. Ano, ozdravná pauza se projevila tak, že mám chuť skočit zase do víru virtuálního válčení. Jedním z důvodů je ale možná i to, že mi Hardline zahrál na nostalgickou strunu a v něčem i osvěžil vzpomínky na mnou oslavovaný Vietnam. Hardline je tak trochu jiná válečná akce – pochopitelně, stejně jako válka ve Vietnamu nebyla úplně obvyklý ozbrojený konflikt.

Drtivá většina z vás určitě využila příležitost a osahala si novinku na vlastní kůži, takže nemá smysl, abych vám popisoval to, co sami dobře znáte, nebo jste měli možnost číst v bezpočtu jiných textů. Mohu vám jen tlumočit mé dojmy z toho mála, co beta představuje. Na rozdíl od kluků mě moc nezaujal mód Heist, i když je mi jasné, že si za to vyslechnu asi pořádnou kritiku. Ale tak to jednoduše je. Spíš než jako promyšlená taktická akce to ne mě působilo jako jeden velký zmatek a zbytečný chaos.

TENHLE BATTLEFIELD NENÍ PRO STARÝ

Jo, asi fakt stárnu. Nemá smysl zastírat, že jsme s naší redakční četou rozhodně v betě neexcelovali, ale co byste chtěli od pisálků, kteří se k multiplayeru dostanou jednou za uherský rok? Pocit, že je banka doslova přeplněná hráči, jejichž životnost se počítá v řádu sekund, ve mně ale přetrval. Vietnam mi přišel mnohem pomalejší, promyšlenější a strategičtější. To bylo ale určitě dáno celkovou atmosférou a tématem hry, kdy se na mapách zpravidla utkávaly ne tak početné týmy. Tohle holt není můj Battlefield. To ale neznamená, že to není ten váš!

Na druhou stranu mě nadchla otevřená mapa v poušti a mód Hotwire, který se klukům příliš nezalíbil. Absence letadel a důraz na spolupráci ve snaze zajmout rychle se pohybující vozy. Kooperace posádky vrtulníku, snaha kontrolovat zem i prostor nad ní. Tohle vše mi připomnělo starší díly Battlefieldu s Vietnamem v čele. Paráda. Zdánlivě banální mód se zabíráním aut a prcháním před pronásledovali se mi přesně trefil do vkusu a zaujal mě jednoduchými, ale chytlavými pravidly přesně v duchu původního Conquestu. Ten totiž paradoxně i přes veškeré inovace pro mě asi navždy zůstane tím hlavním v sérii a platí to i v případě Hardline.

Battlefield Hardline - Starci v akci
i Zdroj: Hrej.cz

VOJTA DŘEVÍKOVSKÝ: ¯\_(ツ)_/¯

Battlefield jsem nikdy nehrál a na základě zkušenosti z bety se to fakt nezmění. BF Hardline mě naštvalo ještě dřív, než jsem jej spustil. Po stáhnutí bety ze store se ještě několik hodin hra instalovala, což vyžadovalo mít hru spuštěnou a čekat, až se procenta milosrdně vyšplhají na cílovou stovku. Když jsme pak s Jirkou a Zdeňkem sestavili tým a vrhli se do akce, čekalo mě hodně nepříjemné překvapení.

Podívejte, s kompetitivním multiplayerem mám nějakou zkušenost. Destiny, Titanfall, UT 2003 a Team Fortress 2 - nahrané hodiny v PvP mi nikdo neodpáře. I spolupráci v týmu mám nacvičenou z Left 4 Dead a Payday 2... Jenže to se bohužel nedá říct o průměrném hráči Battlefield Hardline.

LAMY, LAMY EVERYWHERE

V mapách, kde se střetává zhruba 50 hráčů ve dvou týmech se buď kempí a snipuje z dálky, nebo najíždí dodávkou do nepřátel. Připadá mi, že jakýkoliv jiný postup vyustí v smrt v řádu několika vteřin. Na jakoukoliv spolupráci s náhodnými hráči, třeba že by vám někdo spontánně kryl záda, na to můžete zapomenout. Někdy mi až přišlo, že nikdo vlastně ani neví, co má vůbec dělat. To platí především o novém módu Hotwired, ve kterém je třeba zabírat auta, jezdit s nimi rychle po mapě a doufat, že vás nikdo nesestřelí. Chápu, že tím chtěli Visceral dosáhnout "vysokooktanové akce", ale nakonec je to trochu nuda, když kroužíte okolo mapy a nikdo neví, že vás má vlastně zastavit.

Klasický Conquest alespoň svým principem nikoho nezmate, takže se každý může vrhnout na zabírání bodů na mapě jako v každé druhé hře. Teda s tím rozdílem, že tady je nepřátel půl kopy, proudí ze všech stran a všichni pořád umírají, aby se za deset vteřin někde objevili a za dalších pět zase chcípli. Je to tím, že tahle hra je prostě strašně rychlá. Říkal jsem si, jestli je tohle prostě tempo BF a protivníci jsou na něj prostě navyklí nebo zda mají zkrátka dobrou mušku. Většinou totiž stačí jedna rána, abyste šli k zemi a v mém případě tu jednu ránu častěji zasadil nepřítel.

DVOUHLAVŇOVÝ DÉMON

Tedy jen do momentu, kdy jsem experimentálně přezbrojil na brokovnici, zbraň, kterou v PvP nikdy neužívám. S brokárnou v ruce jsem v módu Heist opakovaně stanul na předních příčkách našeho týmu, díky relativně stísněným prostorům banky, kde se loupež odehrává. Buď mě sama valkýra obdařila smrtící muškou a rychlými prsty na spoušti, nebo mi lamy běhaly do hledáčku a nehlídaly si záda. Ať je to jakkoliv, Heist mi připadl jako asi nejpovedenější mód kvůli tradičnější velikosti mapy, která navíc byla naprosto propletená různými přístupovými cestičkami a obsahovala i pár chytrých prvků jako třeba vícero možných přístupů do trezoru nebo víc cílů, kterých měli zloději dosáhnout. Tempo hry nezpomalilo, nicméně hráčů se zůčastnilo "jen" něco okolo 30, takže i na menší mapě docházelo ke střetům s nepřáteli zhruba každých deset vteřin.

Battlefield Hardline - Starci v akci
i Zdroj: Hrej.cz

Nejsem virtuální bručoun, který by popíral, že by se u hraní bety Hardline nebavil. Jenže to, co mě bavilo - tedy spolupráce v týmu - to mám v jiných hrách. Jízda v autě, který Zdeněk řídí po nerovné cestě kdesi v Novém Mexiku, zatímco já s Jirkou koukáme z oken a střílíme na dodávku před námi, to je opravdu unikátní zážitek, ale že bych měl po Hardline při vydání sáhnout? Za to mi to nestojí.

ZDENĚK PRINC: ANI ZA KO*OT, VOE!

Multiplayerové akce nerecenzuju z toho důvodu, že je jednoduše nehraju. Zvlášť, když po mě někdo chce, abych trefoval rychle se pohybující maníky pomocí analogových páček. Ne, ne. Pokud jste sledovali jakékoliv Hrajte s námi, kde jsem byl přinucen hrát střílečku s ovladačem v ruce, bez auto-aimu nedám ani ránu. Přesto jsem si ale během hraní Battlefield Hardline znovu potvrdil, nakolik je faktor hraní s přáteli důležitý, a co všechno jste díky tomu ochotní přehlížet.

CHAOZZZ

Třeba to, že mód Conquest je totální zmatek a když se na mapě v jednu chvíli pohybuje víc než 50 lidí, nemáte čas se snad ani naspawnovat do hry. Fakt. Několikrát se mi stalo, že jsem se znovu připojil do boje o obávanou kótu A, abych během vteřiny skončil s průstřelem hlavy. Od člověka rank milion a samozřejmě na vzdálenost delší než dlouhou. Matchmaking mi tedy v tomto případě nepřišel zrovna vyvážený, ale válka není nikdy jednoduchá. A v podání Battlefield Hardline ani taktická. Všechny řeči, které jste slyšeli o nutnosti spolupracovat, mizí s prvním výstřelem, protože tohle je mlýnek na maso v té nejsyrovější podobě.

Battlefield Hardline - Starci v akci
i Zdroj: Hrej.cz

Do určité míry je ale rychlost akce umocněna mapou a když kolem vás vyrostou domy a akce se přesune i do interiérů, Hardline je hratlený i pro redakční tým Expendables. Výkřiky Vojty, který dokázal během několika minut nezemřít a naopak poslat na smrt asi sedm protivníků, vyústily v mou a Jirkovu chaotickou snahu spawnout se Vojtovi na záda a ukrojit si aspoň část z jeho aury. Nepovedlo se. Já umřel hned, Jirkovi ustřelil granát ruce a Vojta se slovy - opustilo mě štěstí - zařval na náměstí mezi dodávkami.

TAK TOHLE SI TAKY NEZAHRAJU...

Jednoduše řečeno - Hardline je šíleně rychlá a neúprosná akce, mód Hotwire se hemží lidmi, kteří neumí řídit a když si zapomenete hodinu vylepšovat zbraně, nemáte jednoduše šanci. Nevím, jak  si tohle dostaveníčko stojí s obtížností v porovnání s regulérním Battlefield 4, ale pokud stejně, pak máte vy všichni, kdo jste mě včera tak stokrát během dvou hodin zabili, obrovské uznání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama