A jde se na load…

13. září 2008 00:50 / Ondřej Novotný / Komentář / Diskuze (43)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20817265
vokabakov napsal 22. 9. 2008 v 11.08

me nejvice vyhovuje omezeny pocet save na uroven. Nejvice jsem si to vychutnal kdysi v Aliens vs. Predator, kde to bylo reseno az pomoci patche. Clovek si pak rozmysli jestli si pozici ulozit po kazdem zabitem nepriteli, nebo si to setrit na pozdeji, protoze nevi jak je lokace velka, tak aby mu neco zbylo na konec.

Nahlásit nevhodný obsah

2283051
Cerealkiller napsal 15. 9. 2008 v 18.25

Včera se mi povedla pěkná bota. Když jsem po několika dnech strávených pilováním postavy v Lineage II sáhl do šuplíku, a rozhodl se projet si znovu své oblíbené RPG - Dungeon Siege. Podle kontextu asi tušítě, kam směřuji - po dvou hodinách nepřetržitého hraní jsem začal trošku riskovat a v kryptách neslavně skončil jako mrtvola. "Žádný problém, load", říkám si. Tůdle. V zápalu hry a otupený MMORPG pricipy jsem neuložil ani jedinkrát. Tudíž jediný save - autosave asi z první minuty hry. A jede se znovu...

Nahlásit nevhodný obsah

11046141
Krvavý Patejl napsal 15. 9. 2008 v 14.35

Já myslím, že nejvyváženější savování měl asi starej dobrej Spellcross, respektive jeho opatchovaná verze. Kdyby tam byl jen klasickej quicksave, tak by to byla opravdu zívačka, ale autoři přišli s něčím trochu jiným a plno misí tak bylo opravdu výzvou, ale zase ne frustrující. Divím se, že se to moc neujalo, tedy kromě extratuhýho Hitmana!

Mimo mise šlo ukládat dle libosti. V misích bylo možno použít save kdy se vám zlíbilo, ale jen několikrát v závislosti na obtížnosti (tuším, že lehká 10, střední 6, těžká 4), ovšem vtip byl v tom, že pozice v misi byla jediná a při každém savenutí se prostě jen přepsala.
Jediná slabina toho všeho byla nemožnost hru vypnout v průběhu mise, když jste to udělali save z mise byl nenávratně pryč.

Editováno: 15. 09. 2008 v 14.37

Nahlásit nevhodný obsah

12049694
blb117X napsal 14. 9. 2008 v 16.50

Zpusob quick savu je podle meho nazoru naprosto zbytecny. Neni problem dohrat vice mene kterokouliv hru i na nejtezsi obtiznost, kdy si treba ve strilecce po kazdem zabitem nepriteli date quick save. Kdyz jsem drive hraval hry na PS, popr. PS 2 tak zadne quick savy nebyly, a z kazde dohrane urovne/kapitoly/hry, mel clovek opravdu radost. Krom toho, autor pise, ze kdyz hry nemaji quick save, tak se hrac boji experimentovat. To je otazka hrace, a ne hry. On mozna na experimenty nemel cas, odvahu, naladu.. cokoliv. Ale pravdou je, ze napriklad ja, kdyz jsem byl nucen nejaky usek opakovat kvuli checkpointum (tzn zadny quick save), casto jsem schopnosti potrebne ke zvladnuti daneho ukolu natolik ovladl, ze jsem se v dalsim postupu nebal experimentovat. Za to nemuze hra, ale samotny hrac a jeho vule experimentovat nebo ne. Ale jde to vyresit i salamounsky. Treba Final Fantasy VII az IX to vyresily tak, ze na mape sveta jste si mohli saveovat az do aleluja, ale jakmile jste pokracovali v pribehove linii (prochazeli predem dane lokace), mohli jste si hru savenout jen na urcitich mistech. To je, dle me, pro obe strany prijatelny kompromis.

Editováno: 14. 09. 2008 v 16.50

Nahlásit nevhodný obsah

20811023
gygant napsal 15. 9. 2008 v 16.27

Quicksave je výborná věc: tím, že je obvykle jen jeden (výjimečně jsou quicksave sloty dva nebo tři, a ani to není špatné, pro případ poškození save-souboru) a přepisuje se. Špatný quicksave znamená návrat k regulérnímu save a to je mnohdy hezky daleko. Je to prostě jen ušetření klikání - je příjemnější zmáčknout třeba F5 a ne jít do menu, psát třeba název pozice a podobně. V tom problém není, určitě není quicksave tím, co kazí hratelnost. Nezřídka AUTOŘI hry vybízejí v tipech při loadování lokací k častému používání quicksavu... Je to i ochrana proti frustraci při pádu hry apod. A pokud jsou blázni, kteří ukládají pozici každý metr, dobře jim tak, to si asi samotnou hru moc neužijí.

Nahlásit nevhodný obsah

5081012
HiHi789 napsal 15. 9. 2008 v 15.01

Ne každý má tolik času jako ty.

Nahlásit nevhodný obsah

12049694
blb117X napsal 15. 9. 2008 v 16.12

Blbost. Volneho casu, tim myslim opravdu volneho, kdy jsem sam a zalezi opravdu jen na mne jak ho vyuziju, mam tak 2-3h denne. Vic ne. Proste mi prijde jako blbost vyhodit tisicovku za hru, kterou dohraju za 8h (v lepsim pripade) bez vetsiho usili, jak je dnes oblibenym trendem.

Nahlásit nevhodný obsah

5081012
HiHi789 napsal 15. 9. 2008 v 18.37

Zaklínače jsem hrál celý týden (8 hod denně) a savy fungovaly normálně. Deus Ex to samé. Umělé navyšování herní doby absencí volného ukládání je pěkně trapné.

Nahlásit nevhodný obsah

20809027
teclado napsal 15. 9. 2008 v 16.35

Já rád 8 až 10 hodin je to na pohodu. Po celou dobu mě ta hra baví a jsem spokojen. Zaklínač mě začínal nudit po té dlouhé době.

Nahlásit nevhodný obsah

20787023
Eso Rimmer napsal 14. 9. 2008 v 10.03

Mě se líbil systém ukládání např. v Shenmue. Tam se byly v přelomových situacích "checkpointy" kdy hra v případě neuspěchu spustila onu sekvenci znovu. Jinak v průběhu běžného hraní se dalo ukládat jen tak, že člověk zašel domů si to uložit. No a v případě, že jste byli někde daleko od domova a nechtělo se vám chodit zpátky domů, tak se při ukončení hra automaticky uložila a při dalším spuštění hry jste tak mohli pokračovat tam kde jste skončili.

Nahlásit nevhodný obsah

5081012
HiHi789 napsal 14. 9. 2008 v 09.04

Časové hledisko tu nikdo nezmínil? Dost dobře si vzpomínám, jak mě někdo někdo odvolal a já musel rychle hledat v těžké lokaci checkpoint. Aspoň pro odchod ze hry by to mohly některých hrách povolit. Nejvíc mě poslední dobou nasral Tobm Raider Anniversary. Staré díly měly tradičně neomezené savy, ale tady použili akorát ty checky. Skákat jsem se líp nenaučil (spoustu situací je nutno řešit systém pokus-omyl), ale vím, že podruhé už si to nezahraju, páč mám lokace dokonale prolezené a vidina frustrace tomu taky nepřidává.

Nahlásit nevhodný obsah

12049694
blb117X napsal 14. 9. 2008 v 16.43

Neomezene savy v Tomb Raider? Vzpomen si na Tomb Raider 3 a system "save crytalu"... to moc neomezene nebylo :)

Nahlásit nevhodný obsah

5081012
HiHi789 napsal 15. 9. 2008 v 14.59

Save crytal? Nevím. V trojce mám ukládání normální. Mluvil jsem ale hlavně o jedničce. Anniversary je její "remake".

Nahlásit nevhodný obsah

20811023
gygant napsal 14. 9. 2008 v 10.19

Tomb Raider fakt není moc znovuhratelný, možná po letech...

Jinak u většiny her bez možností savů lze nutnost odchodu od hry řešit přechodem do menu, kdy se hra zapauzuje. Horší, když musíš odejít na delší dobu...

Nahlásit nevhodný obsah

5081012
HiHi789 napsal 14. 9. 2008 v 11.05

Tomb Raider 1 jsem odehrál tak pětkrát, ale u A mě to už tak moc neláká.

Nahlásit nevhodný obsah

20787023
Eso Rimmer napsal 13. 9. 2008 v 20.25

A to tady ještě nikdo nezmínil hry na arcade automatech kde se za chyby platí. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20811023
gygant napsal 13. 9. 2008 v 16.22

Protože mám nejraději otevřené světy, tak k tomu neomezený save patří.
SLUŠNĚ nastavené checkpointy mi nevadí.
Hitman na vyšší obtížnost by byl pro mne nehratelný, já bych tu frustraci nezvládl, takže jsem hrál na střední.
Ale i stealth a horory mohou mít neomezené savy (pokud se nepletu, tak třeba Thief je měl neomezené, a atmosféře to nevadilo).
Já jsem pro to, aby měl hráč maximum volby, včetně save kdykoli.
A z těch frustrací, kdysi jsem hrál Baldur's Gate 2, a ukládal jsem vesele, včetně přepisu starších pozic, abych pak zjistil, že z neznámého důvodu jsou všechny v ten den uložené svae soubory poškozené, a hra padala i jen při načítání seznamu load pozic. Tak jsem musel mazat jednu po druhé v adresáři, a hrál jsem pak znovu nejen to, co jsem hrál ten den, ale i den předtím. Podobný bug měl Morrowind.

Nahlásit nevhodný obsah

3815058
Marllone napsal 13. 9. 2008 v 15.52

Ukládání ve Spore mě ničí, jednou sem zapoměl savenout a padlo mi to po hodině hry

Nahlásit nevhodný obsah

2283051
Cerealkiller napsal 15. 9. 2008 v 22.49

Souhlasim s volnym ukladanim uz jen kvuli tomuhle argumentu. Casto se mi stane ze zrovna kdyz nemuzu/nestihnu/zapomenu ulozit, hra spadne. Proste zakon schvalnosti. A kolikrat by jen stacil save par vterin predtim.

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 13. 9. 2008 v 16.04

Jojo, stejný tady (v aj tenhle slovní obrat zní líp...).
Hrál jsem až do vesmíru a pak bum, spadlo to. Říkám si, tam je určitě nějakej autosave průběžnej - a vono prd. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20804185
montana. napsal 13. 9. 2008 v 20.56

Tak to me Spore nikdy nespadlo :) A ukladam furt :)

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 13. 9. 2008 v 14.46

Teď jsem si vzpomněl na takovej zážitek. :D
Hrál jsem Final Fantasy VII a po šesti hodinkách zjistil, že nemám pamětovku a savy jde mazat jen z menu = musel bych vypnout Playstation.... :)

Nahlásit nevhodný obsah

8267133
Jaxx napsal 13. 9. 2008 v 15.17

to ja jsem jednou odehral Tekkena 2 bez prestani celej den az sem si odemknul vsecky bonusy a pak sem zjistil, ze musim mit nejakou zatracenou pametovku abych si to mohl ulozit :))

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 13. 9. 2008 v 16.06

Fuj teda... :D
Aspoň, že se na PSkách hry sekají jen vyjímečně. Odehrát třeba Fallouta 1 bez savnutí, to by byla machrovinka. :))

Nahlásit nevhodný obsah

20809027
teclado napsal 13. 9. 2008 v 15.23

Tak to bych tu hru už nikdy nezapnul, i když bych věděl že ona za to nemůže.

Nahlásit nevhodný obsah

20809926
Beast6 napsal 13. 9. 2008 v 13.21

Ja osobne to mám podľa hry. Keď ma hra pohltí, zaujme tak nesavujem, proste na žiadny save nemyslím, zabúdam, že niečo také je a idem stále ďalej. A naopak, keď je to hovadina typu Crysis, tak naozaj savujem po každom vojakovi/skupinke, ktorú zastrelím.

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 13. 9. 2008 v 13.00

Nevím, některý hry absenci savu prostě potřebují (horory, např. Alien vs predator), některé na game over "nehrají" (adventury) a některé by bez savu nebyly zábavné (oddechové střílečky, třeba Serious Sam) - takže bych to moc neřešil. :)

Nejlepší je samozřejmě save&load v abstraktní podobě, konkrétně šité na míru dané hře. Třeba ve hře pojednávající o cestování časem by se po smrti oběvilo další "já" z minulosti, něco na ten způsob.

A mimochodem - Supreme Commander bez savů bych asi vyhodil z okna. Představa, že po 2 hodinách chystání obrany udělám nějakou kravinu a prohraju..... brr. :D

Nahlásit nevhodný obsah

7040696
Hamt-Ath napsal 13. 9. 2008 v 11.53

osobne si myslim ze tyhle problemy sou tu jen a jen proto, ze spousta "mechanik" je ve hrach uz strasne stara... strielcky fungujou na stejnejch principech tak 15 let (tim mylsim princip jdu a strilim, kdyz oni zastreli me, tak loaduju), adventury jeste dyl, 3rd persony akce, mlaticky a stealth akce se uz taky nakej ten patek moc nemeni...
kdyby game designeri premejsleli nad tim jak hraci naservirovat zajimavej obsah, s napetim a nutnosti premejslet nad postupem jinak, nez tak ze "strasak" bude game over...

Nahlásit nevhodný obsah

20809027
teclado napsal 13. 9. 2008 v 09.40

No tak třeba flash point je simulace ne? bylo celkem dost hloupé kdyby si v ní člověk mohl ukládat pozice. Nejsem nějakej machr ale zrovna Flasch point mi nervy pořádně vyztužil do dalších her a naučil mě promýšlet postupy ve hře. Stejně jako Hitman, nájemný zabiják stejně jako voják by neměl dělat chyby. Pokud někoho tyhle hry nervujou tak že to pro něj není zábavné, tak ať je nehraje. To už by se třeba mohlo ukládat v Need for Speed nebo podobnejch závodech ne ? v půli závodu bych si to pěkně uložil :D Tenhle článek mi přijde naprosto zbytečnej.

Editováno: 13. 09. 2008 v 09.42

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 13. 9. 2008 v 12.04

První Hitman, to byl pořádný křest ohněm... ano, tam bylo frustrace habaděj... Kdybych to dostal do pracek dnes, tak se na to vykašlu. Njn, byl jsem mladej a blbej :)

Nahlásit nevhodný obsah