Články

Vše Preview Rozhovory Témata Komentáře

Hype z pohledu matematiky

16. 12. 2008 / Lukáš Grygar / Komentář

Když časopis Wired publikoval seznam svých deseti herních zklamání za uplynulý rok, internetem projela vlna souhlasného mručení. Významné hry na...

Lesk a bída hudebních her

9. 12. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Příliš mnoho „kdyby“ se vyskytuje v komentáři k hudebním hrám, jejichž žánr zasáhl v posledních letech snad každého. Jenže není všechno...

Hraní není jen o hrách

2. 12. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

V odpočinkovém úterním komentáři se můžete zamyslet nad tím, jak hry působí mimo svůj vlastní rybník, a jak se jimi nechávají inspirovat kre...

Kde jsou herní knihovny?

25. 11. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Kdyby nebylo knihoven a muzeí, byla by povědomost o historii mnohem menší, než jaká je v současné chvíli. To, že herní historie zůstává ve st...

Revoluce je dobrá i pro hry

18. 11. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Snažíme se držet prst na tepu doby a v komentáři se ohlížíme na změnu herní kultury v České republice, která následovala po sedmnáctém listo...

Realistické hry

11. 11. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

O tom, že nějaká hra je realistická, slýcháme poměrně často. Bohužel jde téměř vždy o realismus spojený s grafickou prezentací, nikoliv s t...

Třetí Fallout ve třech rozměrech. Hurá

5. 11. 2008 / Ondřej Novotný / Komentář

„Fallout ve 3D? Smrt Bethesdě! Chceme izometrické zpracování jako u prvních dvou dílů!“ volali hardcore fanoušci slavné postapokalyptické sér...

Kultura sběračů

4. 11. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Je jednoduché spojovat jednotlivé etapy lidského vývoje se současnými hrami a jejich možnostmi. Člověku je jen málo věcí bližších, než hroma...

Mýtus jménem RPG

22. 10. 2008 / Aleš Smutný / Komentář

Myslíte, že je skvělé Lost Odyssey RPG? Kdepak. Diablo? Ani omylem. Dungeon Master? Bohužel ne. Albion? Nenechte se vysmát. GTA IV? Kupodivu ano. Fabl...

Pište o hrách, noviny!

21. 10. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

I když si to neradi připouštíme, propast mezi hráči a nehráči je stále veliká. Jedním z důvodů může být nedostatek zasvěcených komentář...

Vánoce jsou tady!

14. 10. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Nechceme na Hrej.cz začínat s vánočním šílenstvím ještě dříve, než s ním začnou hypermarkety a plastikové vánoční stromky za okny, ale co...

Invex Digitex 2008 – jeden den a dost

9. 10. 2008 / Lukáš Bryksa / Komentář

Předražené párky, sličné hostesky v minisukních, poloprázdné stánky, přiopilí mladiství, propisky zadarmo a mačkanice v maličké GameHall. V...

Integrování

7. 10. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

O tom, že by se vývojáři měli nechat inspirovat trendy a zakomponovávat je do her, byla v našich komentářích již zmínka. Jak to funguje v praxi ...

Ahoj, nováčci!

30. 9. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Globální hráčská vesnička se rozrůstá. Přibývá nových lidí, kteří hrají hry buď na systému Windows, na jedné z herních konzol anebo pře...

Mnoho pohybu škodí

23. 9. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Ve čtvrtletníku Casual Connect Magazine najdete fascinující články. Ukazují, kudy se ubírá vývoje her pro nenáročné hráče, kde leží trendy ...

Electronic Arts v přechodu

16. 9. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Electronic Arts je považována za stálici herního komerčního trhu a do nedávna se zřejmě nenašel nikdo, kdo by viděl ve firmě kreativní těleso....

A jde se na load…

13. 9. 2008 / Ondřej Novotný / Komentář

Ruinuje neomezené ukládání ve hrách napětí, nebo jen zabraňuje frustraci z neustálého opakování stejných úseků? Otázka, nad níž už si mno...

Hardvér

9. 9. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Některé propagační letáky a videa renomovaných výrobců hardwaru vás neustále ujišťují, že včera bylo pozdě koupit nové komponenty a dnes, ...

Zelené videohry

2. 9. 2008 / Martin Bach / Komentář

Když si kupujeme pračku, sledujete, kolik spotřebuje elektřiny. Když vybíráme auto, sledujete kolik „žere na sto“. U herní konzole nebo počít...

XYZ 5 bude zřejmě dost blbá hra

26. 8. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Jaký je vztah mezi jednotlivými díly v herní sérii, publikem, hodnocením a herním recenzentem? V pravidelném úterním komentáři se snažíme dok...

Chybí nám společensky důležité hry?

3. 2. 2020 / David Plecháček / Komentář

Nejdůležitější hra loňského roku? Je jedno, která z nich to bude, ale v této kategorii by moc her své zastoupení nemělo. Proč se složitým té...