Články

Vše Preview Rozhovory Témata Komentáře

Íránské herní třaskaviny

25. 8. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Na kolínské výstavě GamesCom byl jeden sektor byznys haly vyhrazen asociacím reprezentujícím herní produkci svých zemí. Mezi členskými státy Ev...

BByznys: Ty pakupáješ PlayStation?

22. 8. 2009 / Martin Bach / Komentář

Sony zlevnilo PlayStation 3. Tak zní dlouho předvídaná, ale i tak velmi zajímavá hlavní zpráva z letošního GamesComu. I přes hospodářskou krizi...

Hladce oholená tvář Rockstaru

18. 8. 2009 / Vojtěch Bednář / Komentář

Není náhoda, že v současnosti vychází víc pokračování než nových titulů. Silná značka se prodává sama a v nejistých časech se nevyplatí ...

R.I.P. online her

4. 8. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Vývojáři Matrix Online pomalu vytahují kabely z centrálního serveru, na kterém jsou připojeni fanoušci bullet timeu a realistické virtuální real...

BByznys: Cenový výkyv jménem Modern Warfare 2

30. 7. 2009 / Martin Bach / Komentář

Call of Duty: Modern Warfare 2 je nepochybně jedním z nejtěžších kalibrů letošního herního podzimu. Jistota velkých prodejů ale přiměla Activi...

Herní literatura 2.0

28. 7. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Dnešní komentář vznikl jako reakce na knihu Cesta od Cormaca McCarthyho. Přestože nemá nic společného s hrami, výborně ilustruje slavnou sérii F...

BByznys: Okrádá Valve evropské hráče?

23. 7. 2009 / Martin Bach / Komentář

Mohli by sami hráči v budoucnu sponzorovat vývoj her? Jsou piráti jen špatně obsloužení zákazníci? Takové otázky nám klade šéf Valve. Kdo ale...

Opici ano, nebo ne?

21. 7. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Předesíláme, že se v úterním komentáři nevěnujeme stavu, který předchází kocovině či snad pořizování domácího mazlíčka z říše prim...

BByznys: Take-Two mezi nebem a peklem

16. 7. 2009 / Martin Bach / Komentář

GTA, Bioshock 2, Mafia II, Max Payne III, Borderlands. Před pár lety skomírající Take-Two má nyní v rukou mnoho trumfů a rozehrává s nimi překvap...

Nakresli to znovu, Same!

14. 7. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Borderlands prodělala šok, který se dá srovnat s transplantací srdce: drzí výtvarníci přesvědčili vedení Gearboxu, že je dobrý nápad absolutn...

BByznys: Velká japonská ofenzíva

9. 7. 2009 / Martin Bach / Komentář

Herní byznys je složitý mechanismus plný ozubených kol, převodů a pák. Analytické komentáře Martina Bacha pomohou každý týden odhalit, jak se ...

Do války jedině se strategií

7. 7. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Rock for People skončil, volné pondělí je za námi a úterní komentář by měl zacílit na něco závažného. Třeba na Irák. A na jednu naprosto ne...

Další díly, další chmury

30. 6. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Pokračování jsou metlou nejen herního průmyslu. Často s číslovkou 2 dostaneme na talíř to samé jídlo, jako minule, jen jinak naaranžované. Př...

Quo vadis, PlayStation 3?

23. 6. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Byli jsme nazváni xHrej, náš podcast xPod, naši redaktoři xRedaktory a někteří čtenáři si vysloužili pojmenování xBoti. Není to ale tak, že ...

Příběhy ze Staré republiky

16. 6. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Za odpověď, zda a jak je možné vytvořit příběhovou online hru, by nejedno vývojářské studio zaplatilo milióny. Bioware se rozhodla na vlastní ...

Okénko do herní minulosti

9. 6. 2009 / Martin Kaller / Komentář

Hry už nejsou, co bývaly, zní dosti často éterem. Dříve prý byly zábavnější, zajímavější a nápaditější, dnes je to stále to samé, pouz...

Poplach: celebrity dorazily!

2. 6. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Snad žádný herní novinář neviděl v tak krátkém časovém sledu tolik celebrit z rozdílných oborů, jako při prezentaci nových her Microsoftu. O...

Duke Nukem pod kudlou

28. 5. 2009 / Petr Poláček / Komentář

Ze zcela jasné situace, v podobě krachu 3D Realms a konce nadějí na dokončení DNF, se díky vývoji událostí stal napínavý biják, který rozhodn...

Rok 2020: nová generace

26. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Za týden začíná v Los Angeles výstava E3, kde výrobci hardwaru představí novinky – ať už nové pohybové ovládání nebo přímo hardwarové re...

Obtíže s obtížností

22. 5. 2009 / Martin Kaller / Komentář

Hry prý už nejsou zdaleka tak obtížné, jako kdysi bývaly. Aspoň většina z nich. Je tu vůbec nějaká možnost navrátit se k původním hardcore k...

Chybí nám společensky důležité hry?

3. 2. 2020 / David Plecháček / Komentář

Nejdůležitější hra loňského roku? Je jedno, která z nich to bude, ale v této kategorii by moc her své zastoupení nemělo. Proč se složitým té...