Diskuze

VR - proc chybi ruce a nohy?

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
6861996
case.a napsal 29. 3. 2018 v 14.24

JMBounce: Ono mi jde o to, ze na simulator potrebuju videt ovladaci prvky a prepinace a pracovat s nima. Coz soucasna technologie neumoznuje. Na litani v arkade asi bezva, ale nedokazu si predstavit, jak bych ladil behem letu frekvence radia nebo navigaci, aniz bych videl mimo bryle.

Editováno: 29. 03. 2018 v 14.30

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 29. 3. 2018 v 13.54

case.a: V tom případě je jasnou volbou titul VTOL VR kde to funguje velice dobře.

TomKQT: Z důvodu co popisuješ jsem si tenkrát připlatil za HTC.

Nahlásit nevhodný obsah

6861996
case.a napsal 29. 3. 2018 v 12.41

Litam simulatory. Rozpor mezi realnou polohou ruky a v obraze by mi hodne vadil. Dokud nebude VR jako v Travnikarovi, nema pro me smysl. Daleko vic mi vyhovuje 3xmonitor a track IR.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 29. 3. 2018 v 10.52

JMBounce: Oculus Rift s "kamerou" umístěnou na monitoru naopak říká, že máš sedět. Ono s tím hnusným kabelem ani moc stát nejde. A i kdyby, tak by to člověku bylo vlastně k ničemu, protože pohyb po místnosti stejně snímaný není (jasně, při sezení nepůjde detekovat sehnutí dolů, protože se nemáš kam sehnout). HTC Vive je zaměřený trochu jinak a tam se pohyb po místnosti očekává, ale já mám větší zkušenosti s Oculem.

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 22. 3. 2018 v 13.48

TomKQT: Jsou hry u kterých musíš stát. Pokud chce někdo u VR hraní sedět tak to radši ať si ho ani nekupuje. Spousta her vyžaduje při hraní stát. V Onward pokud bych seděl na židly tak za A:nedokážu se celý otáčet a za B: chodil bych pořád přikrčený. Když si lehnu na podlahu tak zalehne i postava ve hře. Je to jak v reálu. Ve VR se sedí pouze pokud hraješ hru na gamepadu (např. Subnautica, Vanishing of Ethan Carter) a i tak je lepší u toho stát. Další případ je u závodních či létacích simulátorů kde je sezení logické. A kdo nemá doma prostor cca 2x3m na hraní ve VR tak to jsou akorát vyhozený prachy. S manželkou jsme nedávno koupili byt a při rekonstrukci jsem dispozičně podřizoval vše VR hraní.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 21. 3. 2018 v 08.37

JMBounce: Jak jako celé tělo? Já teda při hraní sedím a postava ve hře naopak chodí. Takže nohy neodpovídají docela zásadně a to hra nemá nijak možnost ovlivnit...

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 16. 2. 2018 v 13.43

TomKQT: Tak třeba Onward nebo Raw data umí velice věrohodně vykreslovat celé tělo a kopírovat tvé pohyby. Je to spíš kus od kusu. Třeba kdyby to bylo ve Falloutu tak tam by mě to štvalo. Takhle vidím pouze pip-boy a zbraň což je přehlednější. Ideální by bylo, kdyby to bylo volitelné, ale s tím jsem se ještě nesetkal.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 5. 1. 2018 v 09.25

A nebude to spíše schválně, protože paradoxně přítomnost nohou a rukou by naopak zážitek ve VR zhoršovala? Neumím si to moc představit, protože jsem nikdy ve VR hru s končetinami nehrál, ale ve VR se člověk cítí v tom prostředí docela ponořen a pokud by viděl své ruce a nohy, které by ovšem NEODPOVÍDALY skutečné poloze a pohybům jeho končetin, asi by to docela vadilo, ne?

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 5. 1. 2018 v 08.14

RuThaN: Je to lenost. Protože taková KILLZONE má nohy a ruce since PS2. Hry jako HALF-LIFE navíc vůbec nevyužívají modelu postavy. Místo postavy jsou jen hitboxy. Ideálně by to měli FPS dělat jako Metal Gear Solid, kde se hráč při FPS pohledu přepíná do očí 3RD person postavičky. Můj názor.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 4. 1. 2018 v 23.06

Muze mi nekdo vysletlit proc ve VR hrach chybi cely ruce(paze) a nohy, idkyz v puvodni hre, ze ktere jsou odvozene jsou?
Ma to nejaky technologicky duvod, smysl, nebo je to jen lenost vyvojaru? Protoze minimalne z pohledu pozorovatele to strasne kazi pocit ponoreni do hry, coz je neco proc bychom vlastne VR meli pouzivat..

Nahlásit nevhodný obsah