Diskuze

Náměty a připomínky

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20822354
Jiří Bigas napsal 29. 3. 2015 v 11.13

georgo: Díky za tvůj zájem a přízeň. Pokud jde o recenzi Hardline a rozdělení na SP a MP část, v tomto případě šlo spíš o z nouze ctnost. Chtěli jsme hodnotit dílčí části tak rychle, jak to jen bylo možné, protože jsme nedostali možnost otestovat hru dopředu. Proto nejprve vyšla recenze singlu s hodnocením a tu pak doplnila recenze multiplayeru s dílčím i finálním hodnocením. Obecně vzato to není něco, co bychom chtěli dělat. Pokud nás k tomu ale zase okolnosti dotlačí, princip by byl podobný. Aby výsledkem byla klasická recenze, ale každá zvlášť hodnocená část si zachovala vlastní verdikt.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Brown napsal 28. 3. 2015 v 23.06

Zdeněk Princ - šéfredaktor: dekuji ze jste se takhle kvuli me rozepsal a ty body co jste napsal je pro me recenze. Myslel jsem to tak, ze mi vadi, ze autora te recenze bavi nejaky druh her a nejaky druh ne (tak jako kazdeho cloveka), ale recenci nepise objektivne ale podle jen podle sebe- z jeho pohledu. Od zacatku bylo jasne ze to neni zanr hry ktery ho bavi a tak zbytecne kritizoval, kdyz upozorni na chyby tak je to pro ctenare super, ale kdyz na vse zbytecne nadava tak to urazi lidi kterym se ta hra libi. Jsou hry ktere tu vychvalujete a me ty hry nebavili, ale taky to beru objektivne a nenadavam na ne

Nahlásit nevhodný obsah

-1
georgo napsal 28. 3. 2015 v 14.32

Zdravim,
předně bych Vám chtěl poděkovat za dobře odváděnou práci. Hrej.cz je první stránka, na kterou v oblasti her chodím. Řada programu (od Let´s play videí až po hPod) mě baví a rád je využiji. Taky Vás už začínají kopírovat i naše české herní weby. Teď ale k dotazu. Neuvažujete u některých her rozdělit recenze na SP a MP? V případě BF:Hardline se mi to moc líbilo a ocenil bych to i u dalších titulů, které se tomu přímo nabízí (např. CoD, GTA, apod.) Díky a hodně zdaru!

Nahlásit nevhodný obsah

-1
marcus napsal 27. 3. 2015 v 19.46

Prosim vas, funguju Vase redakcne maily? Od 14.1. cakam na odpoved na mail, ktory som pisal Zdenkovi, ked ma v hpode v reakcii na moju otazku vyzval, aby som mu napisal, kvoli chybnej cene, ktoru som dostal zo sutaze. Dakujem

Nahlásit nevhodný obsah

-1
LeBron napsal 27. 3. 2015 v 18.28

Vosy: Já tě chápu, věř že ano. Ale tahle doba je prostě taková. Málo lidí je rozumných a chápe to, bohužel těch blbců je víc a to jsou právě ti, kteří píší pitomé komenty a vytváří nepochipitelný a zbytečný tlak na redakci, která pak moc nemá na výběr. Samozřejmě by bylo super, kdyby recenzent měl mnohem víc času, ale ani si nechci představovat ten flame pod každým topikem, kde by lidé hanili web a redaktory, že nejsou schopní mít při vydání připravenou a vydanou recenzi. Není to jen touto uspěchanou dobou a podle mě ani vůlí herních webů, ale je to prostě o lidech, kteří jsou zvyklí mít VŠECHNO, nejlépe HNED a co nejvíc před čumákem. Žalostná to doba.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vosy napsal 27. 3. 2015 v 17.19

LeBron: předchozí příspěvek je určen tobě, chybka se vloudila..

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vosy napsal 27. 3. 2015 v 17.12

Brown: Přesně tím jsem myslel to, že mi chybí ta doba, kdy recenze na hru něco znamenala! Já absolutně nemam problém s tím, že recenzent bude hru hrát 14 dní.. a bude to pořádně! A ne jako dnes kdy hraje 3 dny v kuse napranej kafem a redbully, aby ho náhodou nepredbehl nejakej retardovanej "youtuber" v puberte!

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 27. 3. 2015 v 13.08

Asi ti úplně nerozumím - co si představuješ pod pojmem fakta v tomhle kontextu? O jakém "hloupém popisu jeho názorů" píšeš? Je přeci zcela logické, že se hodnocení opírá o názor daného autora. Já jsem tvrzením, že recenze není popis, poukázal na to, že by se v textu mělo vyskytovat konkrétní hodnocení (což je - světe div se - názor autora) a nikoliv jen zevrubný popis toho, jak hra vypadá, kolik má kapitol, kolik nepřátel, jaké zbraně apod.

Proč tomu tak je?

Protože například nerecenzujeme věci, jejichž výkon se dá pomocí nějakých nástrojů číselně vyjádřit - tím mám na mysli třeba výkon grafické karty, spotřeba vozidla, velikost telefonu atd. Já chápu, že jsi chtěl "něco" napsat, ale tohle je vážně úplně mimo. Jen pro pořádek ti tady hodím pár bodů, které Jarda v recenzi The Order: 1886 napsal - jedná se o hodnocení dílčích věcí tak, jak je vidí on - tedy ano, je to jeho názor a jinak to v recenzích her (filmů, hudby, maleb, módy...) nelze.

- Dabing dosahuje kvalit nejdražších hollywoodských filmů
- Ozvučení je natolik originální, že si během vypjatých momentů všimnete i takových drobností, jako je funění postav v afektu
- Šedivé katakomby [...] možná vypadají přesně tak, jako ve skutečnosti, ale herní zážitek je v nich nulový
- Třeba pozdější pasáž v zahradách [...] je nejen ošklivá, ale herně zcela zbytečná
- Jakékoliv sliby o možné otevřenosti [...] se omezují na lehce statické otáčení předměty ve vašich rukou
- Naředění pasáží [...] je ale přinejmenším problematické
- Nikde není žádná výzva, žádný opravdu originální prvek, zkrátka nic, na co bychom mohli s čistým svědomím ukázat a říct ano, kvůli tomu se vyplatí si The Order: 1886 zahrát
- Zde zůstane, po opadnutí prvního okouzlení grafikou a zcela plynulým přechodem mezi herními a neherními pasážemi, pouze standardně odvedená práce
- Svět, v němž se The Order odehrává, není reálný [...] Má ale svou temnou poetiku, o níž se může obyčejným hrám jenom zdát
- V tomto ohledu fungují filmové (neinteraktivní) sekvence fantasticky
- Největší potíž The Order: 1886 je těžko definovatelný pocit naplněnosti, kterou si ze hry odnášíte při sledování závěrečných titulků
- Zaměřili se na estetickou stránku, nikoliv designovou

Editováno: 27. 03. 2015 v 13.10

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Brown napsal 27. 3. 2015 v 12.45

Zdeněk Princ - šéfredaktor: - recenze neni popisem ale zhodnocenim kvalit, s tim s vama naprosto souhlasim, ale pak mi reknete kdo tu psat o THe Order 1886, to byl vylozene jenom popis autora clanku, jen hloupy popis jeho nazoru ale zadna fakta

Nahlásit nevhodný obsah

-1
LeBron napsal 27. 3. 2015 v 10.44

Vosy: No kdyby jsi poslouchal pořádně, tak v tom let's play také zmiňoval, že na recenzi té hry měl 3 dny. To je 72 hodin. Dohrát takovou hru může přitom trvat klidně 50 - 60 hodin. Já jsem tedy raději, že hru hrál do hloubky, než aby ji musel za každou cenu dohrát. A jsem i rád, že nebylo více času na recenzi, protože kdyby recenze vyšla o pár hodin nebo dnů déle, tak by se zde objevili další "stěrači", kteří by nechápali, proč zde recenze není, když už jinde je. Možná by to chtělo trochu používat mozek a pochopit situaci také ze strany redaktorů (recenzentů). Pak by vám možná došlo, že to není taková prdel a nebylo by pod každým článkem a každou recenzí milion naprosto zbytečných komentů.

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 26. 3. 2015 v 17.27

Vosy: Na tom není nic k smíchu - napsat recenzi po 40 hodinách strávených ve hře, je naprosto legitimní. Můžeme vést nejrůznější debaty, ale v čem se - a nejen Bloodborne - mění po 40 hodinách? Recenze není popisem, ale zhodnocením kvalit a fungování jejích prvků, resp. mechanismů, a ty se po překonání určité hranice jednoduše nemění. Samozřejmě to nelze paušalizovat na všechny žánry...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vosy napsal 26. 3. 2015 v 16.08

Jiří Bigas: TomKQT: Jasný, tak nějak to i chápu ale přijde mi fakt k smíchu, když recenzent v letsplayi (ať udělí jakoukoliv známku) pohlásí, že hru nedohrál..

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 26. 3. 2015 v 12.54

Stejně jsou hry, které dohrát nejde, např. Civilizace. A recenzent musí sám najít nějakou hranici, při které už hru dostatečně zná na to, aby si na recenzi troufl. Když se nad tím zamyslíme, proč by vlastně hry, které dohrát jdou, taky nemohly mít nějakou tuto hranici (dříve než před koncem)?
Ale samozřejmě recenzovat až po dohrání je jistější ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 26. 3. 2015 v 11.34

Lojza.cr: Vosy: Můžu, kluci, mluvit jenom za sebe, ale domnívám se, že dohrávat hry je pořád samozřejmost a pevně věřím (možná naivně), že to tak mají všichni, kteří se recenzím věnují.

Dokážu si představit případy, když v open world hře, těžkotonážním RPG nebo nějakém sandboxu má člověk nahráno třicet čtyřicet hodin a pokud se na to cítí a věří, že už má názor zformovaný a nemůže jej nic změnit, je to na jeho zodpovědnost, pokud se do recenze pustí dřív. Tak to fungovalo vždycky.

Já osobně bych ale neriskoval a pamatuju si tak na dva případy, kdy jsem pod časovým tlakem kvůli uzávěrce vzdal třeba finální souboj a i tak z toho měl těžkou hlavu. Nicméně věřil jsem tomu, že už na výsledném textu a hodnocení nemůže nic změnit. Jinak jsem ale srab a ani by mě nenapadlo jít do hry s tím, že ji nestihnu/nezvládnu dohrát. Dnes ostatně existují mechanismy, jak si něco podobného může často čtenář i ověřit.

Nechci tady dělat žádnou agitaci. Považoval jsem to vždy za samozřejmost. Uvádím to jen proto, že by mě mrzelo, pokud by vznikl dojem, že recenzenti hry nejsou schopní ani dohrát. Musím se tedy ohradit proti tomu, že by se to stávalo. Nemůžu mluvit za ostatní, nemůžu dát ruku do ohně za každého kolegu či autora, ale myslím, že to ostatní mají stejně.

Editováno: 26. 03. 2015 v 11.34

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vosy napsal 26. 3. 2015 v 11.24

Lojza.cr: S tím se dá i souhlasit ale stejně mi chybí doba, kdy recenze na hru něco znamenala ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20858793
lojza.cr napsal 26. 3. 2015 v 11.04

Vosy: Pokud se nejedná o příběhovou hru, myslím že názor a shrnutí herních mechanismů je úplně v pohodě klidně i po půlce hry. Můžeme být rádi že tu hru alespoň hrají na rozdíl do jedné pobočky nejmenovaného nadnárodního serveru :) a například vloni na games se při lets play Bound by Flame ukázalo že recenzent hrál hru s cheaty a nakonec jí vyčítali nízkou obtížnost a stereotyp...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vosy napsal 26. 3. 2015 v 09.20

Dotaz na redakci: Můžete mi někdo prosím vysvětlit, jak může recenzent vydat recenzi na hru (tudíž ji hodnotit), kterou ještě NEdohrál??? viz. aktuálně Blooborne ale už jsem to u Vás, zaznamenal vícekrát! Mě to připadá, jako totální nesmysl..

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 26. 3. 2015 v 08.15

Pripadne zmeny v redakci resime, nekdo je pro uzavreni diskuzi pouze pri registrovane, nekdo ne.. Na kazdy pad se vetsi zmena bude dit az v soucinnosti s novym webem. Co se tyce promazavani, nekdy to proste neni tak snadny... Vulgarni prispevky odkazujici na slusne, kdy kvuli nejakymu vyznamu nelze smazat jen ta zavadna pulka, pri komplet prumazu ale vznikne dalsi flame o cenzure (coz je slovo, jehoz vyznam spoustu z vas nechape) apod. Je to problem, zivot pod clanky nechceme za kazdou cenu...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Valvetro napsal 25. 3. 2015 v 19.49

Tak já určitě neříkám, že by se měla omezovat svoboda projevu, ani že by se měly redukovat odlišné nebo kontroverzní příspěvky. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o veřejný projev, tak by to taky podle toho mělo aspoň trochu vypadat. Sám kritiku rád napíši i přijmu, ale na co ty diskuze potom jsou, když (přeženu) polovina z nich je akorát o nekonečném dohadování která konzole je lepší, že PC hráči jsou idioti, jestli je hezčí taková nebo maková grafika a celé to vyvrcholí ve vulgární urážení?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
hopi napsal 25. 3. 2015 v 19.05

Valvetro: Já víceméně souhlasím s Hafanem - jsem pro "svobodnou diskuzi" bez registrací a dokonce bych nemoderoval ani úplná vykolejení jako tady, ale chápu, že web nechce nést označení 15+, nebo 18+

Holt je to tak, že u "mainstreamových" témat se vždycky strhnou přestřelky o všem možném i nemožném, uráží se na všechny strany atd. U okrajových témat často onu slušnou diskuzi najdeš.

Znám to z webů o hw - jakmile příjdou na řadu grafické karty tak, moderace nemoderace registrace neregistrace, vznkne absolutně na hlavu padlý brajgl...

S tím fakt nic nenaděláš...

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 25. 3. 2015 v 18.54

Hafan: Ono to ale nevyznělo to tak, že by Vavetrovi vadila (kontroverzní) kritika, ale urážky, nadávky, offtopic a nesmyslná srovnání. A s tím naprosto souhlasím.
Sám tady občas kritiku píšu, ale snažím se vždy k věci a hlavně vždycky SLUŠNĚ, civilizovaně a smysluplně. A když mě kvůli toho někdo označí za idiota, tak to IMHO v pořádku není.

Editováno: 25. 03. 2015 v 18.54

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 25. 3. 2015 v 16.02

Tataboj: Ano

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Hafan napsal 25. 3. 2015 v 14.29

Valvetro: Ono to není problém toho, co jsi popsal, ale toho, že lidi obecně stále méně a méně umí přijímat cizí názory. I ty jsi ukázkou. V dnešní době se prostě kontroverzní názor automaticky označuje za trolling, jiný názor je považován za padlý na hlavu a když se nedejbože někdo rozhodne někoho kritizovat, je hnedka slabomyslný a degradovaný. Kdepak. Skutečných trollů je málo - a poznáš je hned - jedinců, kteří mají diametrálně odlišné názory, které tě z nějakého důvodu štvou - je hodně. Děje se to na všech webech a protože většina lidí neumí argumentovat nebo vyvracet názory (neumí to, je líná apod.), automaticky se volá po moderaci 'nevhodných příspěvků'. Vždycky se zasměju. A mám pocit, že se budu smát i na reakce na tenhle příspěvek. :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Valvetro napsal 25. 3. 2015 v 13.00

Neuvažovali jste o nějakých diskuzních moderátorech? Je sice hezké, že pod jednotlivými články to žije, ale ve většině případech se jedná o urážky, vulgární narážky, naprosto hlavu nepobírající porovnávání neporovnatelného a halda dalších příspěvků, které s daným článkem nemají absolutně nic společného. Těžko říct, jestli ta mentalita lidí natolik zdegradovala nebo je to nepochopitelný trolling, ale najít dneska v některé diskuzi hodnotný příspěvek nebo názor, to aby člověk pohledal. Ovšem hledat mezi tunou balastu od slabomyslných jedinců mě dost často odradí od dalšího čtení a nerad bych, aby to na Hrej za chvíli vypadalo jak na některých konkurenčních webech, kde ještě za podpory plusek a mínusek, je celá diskuzní komunita vlastně jeden velký troll. Chápu, že by se za chvíli začaly od podobných jedinců rojit další názory, že je tu cenzura nebo diktatura, ale když se lidi nedokáží veřejně projevit jinak, tak bych se s tím moc nemazal.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tataboj napsal 24. 3. 2015 v 21.22

... and now something completely different.
Bude dalsi epizody Life Is Strange take recenzovat Jirka?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
limp napsal 24. 3. 2015 v 20.55

TomKQT: Záleží na ustálenosti - jeho argument, že jsme na portále o hrách a technologiích je platný, spíše by mělo platit "písí" - např. proto, že tady publikují původní videa v angličtině, kde je to "písí" - měli by v tomto směru čtenářstvo spíše kultivovat a nestát za "matením jazyků, pojmů"...

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 24. 3. 2015 v 20.48

Promiň Vojto, ještě poslední reakce z mé strany, snad vše uvede na správnou míru.
limp: Zrovna ze stránky Ústavu pro jazyk český jsem bral ty příklady, co jsem uvedl. Zdroj:
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=781
A cituji: "...ale česky i anglicky slýcháme zkratku pro počítač PC [pé cé] i [pí sí], hovorově pécéčko i písíčko"
Před tím se píše, že striktní pravidla neexistují a jde spíše o ustálené používání. Když si to dám dohromady, je správně obojí. Že to někomu rve uši, je už jen jeho problém ;)

Editováno: 24. 03. 2015 v 20.52

Nahlásit nevhodný obsah

-1
limp napsal 24. 3. 2015 v 20.42

TomKQT: Ok - tenhle názor beru. Máš pravdu. Jen se nedivím, že to některé tahá za uši... Já třeba fakt nerozchodím jéerer tolkiena... Zajímalo by mě stanovisko Ústavu pro jazyk český (dle mého dá za pravdu více mi, ale tvé stanovisko připustí)...

Nahlásit nevhodný obsah

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 24. 3. 2015 v 20.37

USB
/konecdiskuze

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tomas napsal 24. 3. 2015 v 20.36

TomKQT: Mimo jsi tu maximálně tak ty. Když jsem na webu o hrách a částečně i IT, tak očekávám správnou výslovnost herních/IT pojmů, obzvlášť když jde o tak základní zkratku jako je PC.

Kdybych byl na webu o jídle nebo fastfoodech, očekával bych správnou výslovnost KFC, už si rozumíme?

Nahlásit nevhodný obsah