inzerce

Diskuze

hPod

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20863689
tuter napsal 17. 9. 2016 v 10.03

Jiří Bigas: Teda Jirko, ty jsi dobrej, jinej by mimoně jako ruthana a podobné ignoroval ( což by si taky zasloužili), ale ty... Fakt dobrý, divím se že máš na to nervy :-)
Jinak hpod opět super, v práci se parádně poslouchate.
A co se týče triček? Co udělat dvě verze? Jednu něco ve stylu původního návrhu a druhé třeba obyč jen s logem?

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 17. 9. 2016 v 08.44

RuThaN: I když jsem si všiml, že všechno, co poslední dobou uděláme, je podle tebe špatně, je potřeba to takhle dramatizovat? Až tebou přestanou cloumat zbytečné emoce, poslechni si prosím ještě jednou a zamysli se nad tím, co jsem skutečně říkal, jak jsem to říkal a jaká slova jsem u toho volil. Místo toho, abys řekl, v čem se mýlíme a proč, svůj názor sám znevěrohodňuješ obviněními z demagogie, přirovnáváš mě k Jiřímu Paroubkovi nebo tvrzením, že jsem ze sebe dělal experta na pirátství. A přirozeně nechybí už trochu zbytečná fráze o tom, že si snažíme hrát na novináře. Přečti si prosím i ty sám po sobě ten příspěvek a řekni mi, kdo z nás dvou by měl být ve svých reakcích opatrnější.

Do toho začneš s jinou myšlenkou, že vlastně pořád říkáme technický bláboly, i když já sám se moc do nějakých technických rozborů nepouštím a k tomu vždy říkám, že si na experta právě nehraju. Obviňuješ nás z toho, že si ohýbáme realitu jako Steve Jobs a přitom od boku vypálíš naprosto nesmyslné číslo, že čtvrtinu informací přejímáme od Digital Foundry. Kdo tady ohýbá realitu? Ke konci toho příspěvku už není co dodat. Výzvy k vyhazování lidí, nadávání do patlalů.

Není to všechno trochu zbytečný? I když chápu, že tě v takovém rozpoložení nemám šanci přesvědčit o ničem, možná by tě překvapilo, že i my, co si jen snažíme hrát na novináře, nečerpáme z jediného zdroje, snažíme se informace ověřovat a běžně využíváme kvůli jedné zprávě více zahraničních webů najednou napříč internetem. U zprávy o WA tomu nebylo jinak. Ve stejném duchu o té události informovala všechna přední média ve světě, stejně se o ní referovalo na Wiki. Mohla ta hra být už někde někdy k dispozic dřív? Ano, mohla, pak to ale muselo většině zpravodajských serverů uniknout a já z toho musím dovodit, že nemohlo jít o takto veřejně propíraný únik masivní šíření běžnými kanály jako v tomto případě. Což jsem řekl i v hPodu.

Hlavně jsem ale vždycky ochoten uznat, že se můžeme mýlit. A s námi klidně i všichni ostatní. Nebo, že pravdu může mít dobře informovaný čtenář. Ale pokud je to tak, je potřeba nám tu správnou informaci doručit, a to pokud možno nějakým kultivovaným způsobem. Takže abys mi rozuměl, netvrdím, že se pleteš ty, tvrdím jen, že to, co jsem řekl já, bylo v souladu s tím, co tvrdí nyní většina našich kolegů. A pokud nemáme pravdu, bylo by mnohem snazší pokusit se do situace vnést více světla, zatímco ty jsi namísto toho jen řekl, že my říkáme blbosti.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 17. 9. 2016 v 00.52

Dětcka teď jsem poslouchal podcast a pěkně mě to zvedlo, ze židle. Fakt nesnášim Jirkovu demagogii, za kterou by se nemusel stydět ani Paroubek, tentokrát na téma Warcraft adventures, když se mu to hodí, tak říká, že piratství nerozumí, nesleduje to a naopak teď je zase největší expert na to, že dříve žádný leak nebyl, byl.
Pokud si někdo snaží hrát na novináře, měl by se snažit, skutečně ověřovat fakta, nebo ve svých reakcích být opatrnější, to tohle často neděláte a po Jobsovsku si přiohýbáte realitu.. o tom, jaký technický bláboly říkate, teď do toho teď ani nepočítám.
Ikdyž je směšný, že na webu, kde přejímáte 1/4 informací od Digital foundry, nemáte někdo, kdo by tomu co přejímá rozumněl, občas je lepší, když tomu rozumim, tak se do toho radši nemontovat.. Za mě byjste měli jakéhokoliv jednoho patlala, který se věnuje hrám vyhodit a nabrat aspoň na 1/4 úvazek někdo z Chipu.

Nahlásit nevhodný obsah

20872480
TheSibep napsal 10. 9. 2016 v 17.27

Lynch: Já jsem se těšil na 60FPS, pokud tohle nebude, tak novou PS4 Pro prostě řešit nebudu, nemá to pro mě význam. Uvidíme co z to ve finále vyleze.

Nahlásit nevhodný obsah

20846931
Lynch napsal 10. 9. 2016 v 08.15

Zajímavá debata o nové PS4 Pro. Můj důvod, proč si konzoli koupit, je ten, že bych si konečně na PS4 zahrál plynulé hry. Pokud ty hry budou konečně bez FPS pádů. Nebo mám snad jen já „zázračnou“ PS4 kde se hry jako Dark Souls 3, Bloodborne, Mad Max, Evil Withni, Lords of the Fallen sekají a mají FPS pády?

Nahlásit nevhodný obsah

20860116
Freeze- napsal 5. 9. 2016 v 18.23

Kupování z bazaru není žádný piráctví. Člověk má právo svou legálně pořízenou kopii dál prodat když už jí nepotřebuje. V eule si můžou o pronájmu licence a zákazu přeprodeje psát co chtějí ale to neplatí, nemůžou vám zakazovat něco co vám zákon dovoluje. Častou jsou velké části euly neplatné a jsou tam jen jako strašák ale u soudu by s tím neuspěly.

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 3. 9. 2016 v 19.33

V hPodu jste mi hezky připomněli Project Snowblind :) Tehdy jsem to hrál hodně s kamarádem a vím, že mě ta hra neskutečně bavila. Není to nic extra, Deus ex je samozřejmě jinej level. Tohle je pouhá střílečka, ale fajn zábavná střílečka. Už je to tedy celkem dost dlouho, co jsem to naposledy hrál. Možná mám růžový brýle a teď by mě hra nebavila. Každpádně zjišťovat to nebudu, mám na to hezký vzpomínky, nechci si je kazit :D

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 3. 9. 2016 v 14.14

Díky za Life is strange a Unravel, to byly velké citovky. Ratcheta koupím, jakmile někdy dohraju vynikajícího Metal Geara. Palec dolů za Rocket League.

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 29. 8. 2016 v 15.11

Mart9: Samozřejmě, to není žádná novinka. U her je to ale poměrně častý jev. Proto dáváme peníze i s myšlenkou, že vývojáře podpoříme.

Editováno: 29. 08. 2016 v 15.12

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 29. 8. 2016 v 07.53

Linus: Slabé prodeje/zisk položí jakoukoliv firmu v jakémkoliv odvětví.

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 28. 8. 2016 v 22.06

V herním průmyslu věta "abych podpořil vývojáře", je rozhodně na místě. Není výjimkou, že slabé prodeje mají za následek existenční problémy studia. Je to specifický druh průmyslu. Prostě to nelze srovnávat s něčím jiným. S rohlíkem pekaře podporovat nemusíme. Pečivo se bude prodávat furt v obřím množství, takže je tento příklad naprostý nesmysl.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 28. 8. 2016 v 20.05

Mart9: Netvrdím, že o tom nevědí. Tvrdím, že nemusí vědět, o jak kvalitní obsah mohou přicházet.

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 17.09

Mart9: S tým samozrejme súhlasím, tvrdím len že "ocením/podporím" vývojárov by je tiež jeden z faktorov nákupu.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 15.09

chrisjurco: Ale říct si, že to neupirátím, ale koupím, abych podpořil vývojáře, je strašně špatně! To by měla být samozřejmost.

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 14.03

Mart9: Tak ja to mám napr tak, že keď kupujem nejakú menšiu Indie hru tak samozrejme, ako píšeš, ide najmä o obchod, hru si kupujem lebo ju chcem no mám dobrý pocit aj z toho, že podporím/ocením prácu 1,2 alebo 20 členného nezávislého týmu...
To "oceniť" a "podporiť" znamená aj tu hru zadarmo nespirátiť ale si ju kúpiť. A je pomerne veľký rozdiel medzi niekoľko minútovým pečením rožka (rohlika) do ktorej pekár investuje niekoľko centov a pár minút a často niekoľko rokov tiahnucím sa vývojom Indie hry, ktorej človek podriaďuje život a investuje do nej všetko čo má (alebo aj nemá) atd. A práve to je to čo sa na tom oceňuje...

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 13.06

chrisjurco: To je stejné. Pokud indie vývojáři udělají hru a ty ji koupíš, je to normální obchod. Pokud chceš indie vývojáře podpořit, pošli jim navíc peníze na účet. Vždycky se musím smát, když člověk něco takového řekne. Přece když si koupím rohlík, tak ho koupím, protože chci. A ne protože chci podpořit pekaře :D

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 12.56

Mart9: Ani keď ide o Indie vývojárov?

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 12.00

Jinak teda koupit si hru, protože "chci podpořit vývojáře", mi připadá značně ujeté. Vždyť vývoj her není charita. Je to obchod. Oni udělají hru, nabídnou cenu a buď bereš nebo ne. Když jsem si naposled koupil MGSV, ani na vteřinu mě nenapadlo, že tím podpořím Konami.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 11.56

Dr.One: Velmi pochybuju, že lidi, kteří sledují videa Hrej na youtube, nevědí nic o webu a podcastu.

Nahlásit nevhodný obsah

20892068
Synactix napsal 27. 8. 2016 v 17.21

Jen at hpod zustane v mp3 podobe!

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 27. 8. 2016 v 16.39

Ahoj, k Jirově myšlence podcastu na YT, mohl by tam být jeden speciální díl (třeba výroční, nebo díl 555, nebo 666 :) Tenhle jeden speciální díl na YT by mohl přitáhnout lidi, co na Vás koukaj na YT sem.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 27. 8. 2016 v 15.25

ekatake: Není to stejné. Bazarová kopie uspokojí tak maximálně pár desítek lidí a každou si původně někdo musel koupit. Na PC se z jedné kopie uspokojí tísíce, desetitisíce.

Ale taky je klidně možné, že bazar škodí vývojářům víc než warez, kupující v bazaru jsou ochotní si hru koupit (narozdíl od většiny pirátů) a bazar jim nabídne lepší cenu a tím "okrade" vývojáře (dokonce jsem četl, že herní řetezce, pokud to jde, nabízí bazarové kopie namísto těch nových). Neříkám, že to tak je, ale jenom pro zamyšlení.

Editováno: 27. 08. 2016 v 15.26

Nahlásit nevhodný obsah

20898974
ekatake napsal 27. 8. 2016 v 14.43

takze nakupovanie z bazarov nie je piratstvo? :D mame tu nejaky dvojaky meter nie? je to rovnake pirastvo ako na pc. v bazare to upiratim a este zaplatim za piratsku kopiu tretej strane :D

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 26. 8. 2016 v 23.00

Zajímavé a stále ožehavé téma pirátství zase a znovu. Určitě podmětná diskuze, ale spousta zůstala nevyslovena. On totiž největší nešvár je skutečně takový, že když pirátíte obsah který vás baví, tak se ho už příště nemusíte dočkat, protože autor prostě uschne a začne dělat raději něco jiného, co ho dokáže uživit. V dnešní době je totiž strašně těžké poznat, když něco platit musíte, protože nemáte na vybranou a když něco platit můžete, protože tím podporujete něco co máte sami rádi. Umět správně naložit s touhle dvousečností peněz určitě už nadělalo vrásky mnohým.

V dnešní době to je těžké, peníze totiž nejsou jenom nějakou skutečně výraznou formou facebookového lajku, ale taky příslib vlastního přežití prostřednictvím inkas, nájmů, stravného atd. K tomu co bylo řečeno by ještě bylo dobré dodat, že platit za hry je skutečně v prvním pádě výsada. Protože zákazník má totiž tu moc rozhodnout jakým směrem se dál herní průmysl bude ubírat. Pirátovi prostě nezbývá než mlčet. Pokud se hráč přehoupne přes nějaký věk do dospělosti a zůstane hráčem i v momentě kdy již stojí na vlastních nohách a má vyřešené vlastní existeční záležitosti, měl by si hlavně uvědomit jak důležitou součástí jeho života hry jsou a jasně si říct jakou pro něj mají cenu. Někdo je totiž skutečně musí naprogramovat / nadesignovat / naartovat. Umění neroste na stromech.

Tahle nejistota je u autorů dobře vidět kupříkladu na tom, že spousta herních vývojářů svoje projekty pro jistotu zakládá nejdřív na kickstarteru, než se vůbec pustí do vývoje. Alespoň nějaká jistota je pro ně klíčová.

Na druhé straně je zase ta věc se samotným způsobem dostupnosti takovéhodle obsahu. Vydavatelské společnosti v podstatě dokázali prosadit jen jediný možný způsob a to nekompromisní koupi. Demoverze se prakticky již nevydávají, půjčky titulů (podobně jako třeba právě v knihovně) prakticky možné nejsou (dřív vám kamarád skutečně mohl pujčit cd čko, vyzkoušeli jste, kus jste odehráli a vrátili mu jej zpět... dnes má každý svojí knihovničku titulů doslova přikovanou ke kůži skrz biometrii (otisky prstů v mobilech, validace skrz mobilní appky) a kdo ví co všechno...v tomhle ohledu se to skutečně vydalo hrubou cestou.)

Abych to shrnul, pirátství bylo dobře popsané v southparku se skutečnými somálskými piráty. Oni pirátili pro to, že prostě neměli na vybranou. Pokud si můžete dovolit být platící, važte si toho! Moc podporovat vlastní oblíbené autory je krásná věc. Když je pro vás jediná alternativa večerní koukání do zdi, asi máte jasno. Pokud se ale vysmíváte platícím, jste padlí na hlavu a nepochopili jste dnešní dobu.

Btw: dnes zrovna vyšla statistika na pc gamerovi, podle které je největší míra pirátství v USA a dosahuje 35% následuje velká británie s 13%

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 22. 8. 2016 v 09.27

Mart9: noxuss: Taky mě to docela zajímalo. Pro mne osobně to bylo zajímavější než celé NMS a Destiny dohromady.

Nahlásit nevhodný obsah

20844792
Inottam napsal 21. 8. 2016 v 15.49

Jak Jarda mluvil o tom zombie modu v novým COD, jak je to vůči singlu nekonzistentní, tak mě tohle vic štve u multiplayeru.

https://www.youtube.com/watch?v=-PI8FF59edA

A už je zřejmý, že Infinite Warfare na tom nebude jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

20834372
noxuss napsal 20. 8. 2016 v 21.32

Mart9: Jarda si teda mozno nieco usetril na dalsi hpod.Tiez mi to jeho rozpravanie o X360 hrach prislo dost zaujimave

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 20. 8. 2016 v 14.08

Prosím ať už ten Vojta nechodí. Fakt mě Jardovo povídání zajímalo a on ho utnul a přitom za celou hodinu pak neřekl nic zajímavějšího!!

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 14. 8. 2016 v 12.20

Díky redakci za povídání na téma pirátství a snahu, aby se lidi stahujíci hry, zkusili nad sebou zamyslet. Snad alespoň pár lidem dojde, že pirátění není správné. Bohužel na lidi, jako je třeba místní uživatel Ocelotr2.0, by platila pouze změna zákonů a následné sankce.

Nahlásit nevhodný obsah

20876514
Stephano napsal 6. 8. 2016 v 01.59

Opět dobrý hPod - jinak Motorsport Manager vyjde na PC 1. září se spoustou vylepšení.

Nahlásit nevhodný obsah