Diskuze

hPod

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20893795
Mart9 napsal 29. 8. 2016 v 07.53

Linus: Slabé prodeje/zisk položí jakoukoliv firmu v jakémkoliv odvětví.

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 28. 8. 2016 v 22.06

V herním průmyslu věta "abych podpořil vývojáře", je rozhodně na místě. Není výjimkou, že slabé prodeje mají za následek existenční problémy studia. Je to specifický druh průmyslu. Prostě to nelze srovnávat s něčím jiným. S rohlíkem pekaře podporovat nemusíme. Pečivo se bude prodávat furt v obřím množství, takže je tento příklad naprostý nesmysl.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 28. 8. 2016 v 20.05

Mart9: Netvrdím, že o tom nevědí. Tvrdím, že nemusí vědět, o jak kvalitní obsah mohou přicházet.

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 17.09

Mart9: S tým samozrejme súhlasím, tvrdím len že "ocením/podporím" vývojárov by je tiež jeden z faktorov nákupu.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 15.09

chrisjurco: Ale říct si, že to neupirátím, ale koupím, abych podpořil vývojáře, je strašně špatně! To by měla být samozřejmost.

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 14.03

Mart9: Tak ja to mám napr tak, že keď kupujem nejakú menšiu Indie hru tak samozrejme, ako píšeš, ide najmä o obchod, hru si kupujem lebo ju chcem no mám dobrý pocit aj z toho, že podporím/ocením prácu 1,2 alebo 20 členného nezávislého týmu...
To "oceniť" a "podporiť" znamená aj tu hru zadarmo nespirátiť ale si ju kúpiť. A je pomerne veľký rozdiel medzi niekoľko minútovým pečením rožka (rohlika) do ktorej pekár investuje niekoľko centov a pár minút a často niekoľko rokov tiahnucím sa vývojom Indie hry, ktorej človek podriaďuje život a investuje do nej všetko čo má (alebo aj nemá) atd. A práve to je to čo sa na tom oceňuje...

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 13.06

chrisjurco: To je stejné. Pokud indie vývojáři udělají hru a ty ji koupíš, je to normální obchod. Pokud chceš indie vývojáře podpořit, pošli jim navíc peníze na účet. Vždycky se musím smát, když člověk něco takového řekne. Přece když si koupím rohlík, tak ho koupím, protože chci. A ne protože chci podpořit pekaře :D

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 28. 8. 2016 v 12.56

Mart9: Ani keď ide o Indie vývojárov?

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 12.00

Jinak teda koupit si hru, protože "chci podpořit vývojáře", mi připadá značně ujeté. Vždyť vývoj her není charita. Je to obchod. Oni udělají hru, nabídnou cenu a buď bereš nebo ne. Když jsem si naposled koupil MGSV, ani na vteřinu mě nenapadlo, že tím podpořím Konami.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 28. 8. 2016 v 11.56

Dr.One: Velmi pochybuju, že lidi, kteří sledují videa Hrej na youtube, nevědí nic o webu a podcastu.

Nahlásit nevhodný obsah

20892068
Marek Selinger napsal 27. 8. 2016 v 17.21

Jen at hpod zustane v mp3 podobe!

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 27. 8. 2016 v 16.39

Ahoj, k Jirově myšlence podcastu na YT, mohl by tam být jeden speciální díl (třeba výroční, nebo díl 555, nebo 666 :) Tenhle jeden speciální díl na YT by mohl přitáhnout lidi, co na Vás koukaj na YT sem.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 27. 8. 2016 v 15.25

ekatake: Není to stejné. Bazarová kopie uspokojí tak maximálně pár desítek lidí a každou si původně někdo musel koupit. Na PC se z jedné kopie uspokojí tísíce, desetitisíce.

Ale taky je klidně možné, že bazar škodí vývojářům víc než warez, kupující v bazaru jsou ochotní si hru koupit (narozdíl od většiny pirátů) a bazar jim nabídne lepší cenu a tím "okrade" vývojáře (dokonce jsem četl, že herní řetezce, pokud to jde, nabízí bazarové kopie namísto těch nových). Neříkám, že to tak je, ale jenom pro zamyšlení.

Editováno: 27. 08. 2016 v 15.26

Nahlásit nevhodný obsah

20898974
ekatake napsal 27. 8. 2016 v 14.43

takze nakupovanie z bazarov nie je piratstvo? :D mame tu nejaky dvojaky meter nie? je to rovnake pirastvo ako na pc. v bazare to upiratim a este zaplatim za piratsku kopiu tretej strane :D

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 26. 8. 2016 v 23.00

Zajímavé a stále ožehavé téma pirátství zase a znovu. Určitě podmětná diskuze, ale spousta zůstala nevyslovena. On totiž největší nešvár je skutečně takový, že když pirátíte obsah který vás baví, tak se ho už příště nemusíte dočkat, protože autor prostě uschne a začne dělat raději něco jiného, co ho dokáže uživit. V dnešní době je totiž strašně těžké poznat, když něco platit musíte, protože nemáte na vybranou a když něco platit můžete, protože tím podporujete něco co máte sami rádi. Umět správně naložit s touhle dvousečností peněz určitě už nadělalo vrásky mnohým.

V dnešní době to je těžké, peníze totiž nejsou jenom nějakou skutečně výraznou formou facebookového lajku, ale taky příslib vlastního přežití prostřednictvím inkas, nájmů, stravného atd. K tomu co bylo řečeno by ještě bylo dobré dodat, že platit za hry je skutečně v prvním pádě výsada. Protože zákazník má totiž tu moc rozhodnout jakým směrem se dál herní průmysl bude ubírat. Pirátovi prostě nezbývá než mlčet. Pokud se hráč přehoupne přes nějaký věk do dospělosti a zůstane hráčem i v momentě kdy již stojí na vlastních nohách a má vyřešené vlastní existeční záležitosti, měl by si hlavně uvědomit jak důležitou součástí jeho života hry jsou a jasně si říct jakou pro něj mají cenu. Někdo je totiž skutečně musí naprogramovat / nadesignovat / naartovat. Umění neroste na stromech.

Tahle nejistota je u autorů dobře vidět kupříkladu na tom, že spousta herních vývojářů svoje projekty pro jistotu zakládá nejdřív na kickstarteru, než se vůbec pustí do vývoje. Alespoň nějaká jistota je pro ně klíčová.

Na druhé straně je zase ta věc se samotným způsobem dostupnosti takovéhodle obsahu. Vydavatelské společnosti v podstatě dokázali prosadit jen jediný možný způsob a to nekompromisní koupi. Demoverze se prakticky již nevydávají, půjčky titulů (podobně jako třeba právě v knihovně) prakticky možné nejsou (dřív vám kamarád skutečně mohl pujčit cd čko, vyzkoušeli jste, kus jste odehráli a vrátili mu jej zpět... dnes má každý svojí knihovničku titulů doslova přikovanou ke kůži skrz biometrii (otisky prstů v mobilech, validace skrz mobilní appky) a kdo ví co všechno...v tomhle ohledu se to skutečně vydalo hrubou cestou.)

Abych to shrnul, pirátství bylo dobře popsané v southparku se skutečnými somálskými piráty. Oni pirátili pro to, že prostě neměli na vybranou. Pokud si můžete dovolit být platící, važte si toho! Moc podporovat vlastní oblíbené autory je krásná věc. Když je pro vás jediná alternativa večerní koukání do zdi, asi máte jasno. Pokud se ale vysmíváte platícím, jste padlí na hlavu a nepochopili jste dnešní dobu.

Btw: dnes zrovna vyšla statistika na pc gamerovi, podle které je největší míra pirátství v USA a dosahuje 35% následuje velká británie s 13%

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 22. 8. 2016 v 09.27

Mart9: noxuss: Taky mě to docela zajímalo. Pro mne osobně to bylo zajímavější než celé NMS a Destiny dohromady.

Nahlásit nevhodný obsah

20844792
Inottam napsal 21. 8. 2016 v 15.49

Jak Jarda mluvil o tom zombie modu v novým COD, jak je to vůči singlu nekonzistentní, tak mě tohle vic štve u multiplayeru.

https://www.youtube.com/watch?v=-PI8FF59edA

A už je zřejmý, že Infinite Warfare na tom nebude jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

20834372
noxuss napsal 20. 8. 2016 v 21.32

Mart9: Jarda si teda mozno nieco usetril na dalsi hpod.Tiez mi to jeho rozpravanie o X360 hrach prislo dost zaujimave

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 20. 8. 2016 v 14.08

Prosím ať už ten Vojta nechodí. Fakt mě Jardovo povídání zajímalo a on ho utnul a přitom za celou hodinu pak neřekl nic zajímavějšího!!

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 14. 8. 2016 v 12.20

Díky redakci za povídání na téma pirátství a snahu, aby se lidi stahujíci hry, zkusili nad sebou zamyslet. Snad alespoň pár lidem dojde, že pirátění není správné. Bohužel na lidi, jako je třeba místní uživatel Ocelotr2.0, by platila pouze změna zákonů a následné sankce.

Nahlásit nevhodný obsah

20876514
Stephano napsal 6. 8. 2016 v 01.59

Opět dobrý hPod - jinak Motorsport Manager vyjde na PC 1. září se spoustou vylepšení.

Nahlásit nevhodný obsah

20877252
takinho napsal 4. 8. 2016 v 23.13

jdu vas poslouchat na ceste do bulharska pres noc tak doufam ze to bude zaživné a neusnu hned v uvodu :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 30. 7. 2016 v 19.58

K tým autocenzúram v hrach po nejakej nešťastnej udalosti ma napáda ešte MGS 2: Sons of Liberty, kde keď na konci (SPOILER!) Arsenal Gear zničí Manhattan mal pôvodne ako prvé preraziť dvojičky. Táto scéna bola tesne pred vydaním vystrihnutá, respektíve v hre vydíme Manhattan len pred a až po zničení.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 30. 7. 2016 v 12.53

Tak se těším na srovnávací recenzi FIFY a PES. Letos jistojistě poprvé kupuju fotbálek na konzoli a jako vždy dám šanci demům obou her. Byl tam dotaz, jak moc by FIFA musela být špatná, aby u PES nevadily licence - no jako FIFA 07 až 09, což je období, kde jsem právě dával přednost PES a nevadilo mi, že jsem musel názvy klubů opravit modama. Ovšem teď je prostě PES špatný fotbal.

Nahlásit nevhodný obsah

20859198
schmauz napsal 28. 7. 2016 v 20.13

Elastická_Kloaka_Havrana: Přesně tak, jsou. Ty to poslouchat nemusíš, na internetu je dalších milion herních podcastů (pokud tedy vládneš anglickým jazykem).

Nám ostatním nech hpod, baví nás.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 28. 7. 2016 v 19.00

Linus: Hlavně je vtipný, že si stěžuje na trapnost někdo, kdo má nick elastická kloaka.

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 28. 7. 2016 v 18.38

Elastická_Kloaka_Havrana: Prosím tebe, zbytečně tu nehysterči. By mě zajímalo u jakého konkrétního případu ses musel stydět za ně.

Nahlásit nevhodný obsah

20867579
Vollodo napsal 24. 7. 2016 v 19.46

David Plecháček: Promiň, ale předně by jste se měli řídit fakty, než čímkoliv dalším. Zpráva FTC zmínila Pewdieho jakožto subjekt, kterému byla tato nabídka předhozena. On jí zřejmě přijal, v inkriminovaném videu si hru užíval a dělal svou standartní show, takže nic, co by hodnotilo přímo hru, spíš činnosti v ní. A nakonec řekl, že je to prostě zábava. Navíc, pod videem měl a má jasně napsáno, že jde o placenou reklamu. To je prostě fakt, a tím se nedopustil ničeho špatného. Přesto jej využívají přední média jako click-bite, přitom zrovna on nikoho neklamal. Opravdový problém je ten, že WB po zmíněných youtuberech nevyžadovalo zveřejnění pravdy o placené reklamě a proto to ani mnoho z nich neudělalo, ne to, že to někdo přijal, dal lidem vědět že jde o reklamu a ukázal hru lidem.

Takže ano, určitě je relevantnější zdroj prohlášení národní agentur, a není to vycucané z prstu, ale pokud už o tom chci mluvit, tak bych si měl ujasnit také věřejně dostupné fakta sám za sebe, abych pochopil věci v úplném kontextu :)

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 24. 7. 2016 v 12.30

kojinho55: A co teď dělá?

Nahlásit nevhodný obsah

20879493
kojinho55 napsal 24. 7. 2016 v 00.32

Vojtovi změna práce prospěla, protože působil v hPodu velmi uvolněně a evidentně si opětovnou účast užíval. Jsem rád, že je ten starý dobrý Vojta zpět.

Nahlásit nevhodný obsah