Diskuze

hPod

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876978
Dr.One napsal 21. 4. 2019 v 12.31

David Plecháček: Proto je možná dobře, že jste v Invazi začali dělit technické a umělecké dispciplíny, když to řeknu trochu hloupě. Protože v tomhle se prostě neshodneme (což není nic zlého), pro mne má soundtrack NieRu větší hodnotu, než dobře odvedená řemeslná práce v Get Evenu.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 21. 4. 2019 v 11.45

Mart9: A teď to nejdůležitější? Jezdíš autem do práce? A jak to máš daleko? A vážně tam nejezdí MHD?
Spíš jde o tyhle případy, nic proti ničemu, když někdo jede na nákup osobákem. To s motorkou byl vtip, samozřejmě. ;)
Dr.One: Nejde o to, jaká byla celá hra. Jde čistě jen a pouze o zvuk. Nechme to do příštího hPodu, už teď je jisté, že na to navážu, ale odmítám argument, že už jsme to viděli, tak proč to vyzdvihovat. Vyzdvihuju to proto, že to autoři zvládli naprosto perfektně, i kdyby to udělal už někdo před nimi. Jakože soundtrack Nieru je unikátní? A čím? Taky jde přece o to, jestli je dobrý - TAK dobrý - nebo není.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 20. 4. 2019 v 11.14

David Plecháček: Hele, já tě chápu, že ti to přišlo bomba, ostatně zas tak hrozná ta hra nebyla (ano, dohrál jsem ji), ale ty designové věci ve zvuku byly sice nápadité, ale rozhodně ne výjímečné. Žádná revoluce to nebyla a postupy, které v tomhle ohledu Get Even využíval jsou dávno známé a nezřídka používané. Proto má věta, že to není top - prostě jsme to už zažili x-krát, tak proč to vyzdvihovat do nebes.

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 20. 4. 2019 v 10.18

Chtěl bych upřesnit otázku č.2, na kterou jsem se ptal u hPodu a na kterou mi bylo odpovězeno jinak, než jsem si představoval.
Nemyslel jsem tím, že se nepíše v recenzi o úplných základech jako žánr nebo tak něco. Spíš to, že třeba recenze Sekiro je hodně srovnávána s Dark Souls/Bloodborne, ale pro někoho, kdo nikdy předtím ty hry nehrál je to skoro nicneříkající. Třeba pasáž o nahrávacích časech, je řečeno, že jsou trochu delší, ale oproti Bloodborne je to změna k lepšímu. Když jsem nehrál Bloodborne, tak si nedovedu představit délku nahrávacích časů.
Vy jste odkázali na Let's Play a komentáře. Zrovna u Let's Play je to taky dost zavádějící. Příklad byl Monster Hunter: World, kdy hrál Vojta a Pavel. Vojta mi připadal, že je neskutečně nadšený z té hry, protože je fanoušek celé série, a je to pro něj neskutečná zábava. Na druhé straně Pavel, který to zas tak neobdivoval, mi připadal "ztracený" a nezdálo se mi, že by ho ta hra tolik nadchla. Další příklad by se dal uvést u Let's Play na Dark Souls 3. Z recenze jsem pochopil, že to bude neskutečně těžká a náročná hra, pak jsem se podíval na Let's Play a Pavel neměl nějaké větší potíže třeba s Abyss Watchers. Bylo to ale nejspíš způsobeno tím, že je veterán série a hraje na NG+, která je dle mého lehčí než první průchod. Výsledek byl takový, že z recenze jsem byl vystrašený, že nedám ani prvního bosse, ale z Let's Playe jsem měl pocit, že to vlastně tak těžké není.

Vím, že máte 1 klíč a taky jsem nechtěl něco ve smyslu, že to dohrají 2 hráči, kdy jeden je fanoušek a druhý nováček. Spíš tak, že by si ten nováček zahrál nějakou dobu, třeba 1-2 hodinky a dal pocity jak to na něj působí. Třeba u toho Monster Hunter: World tam Pavel říkal, jaké má dojmy po pár nahraných hodinách a dle mého se to dost lišilo o pocitů Vojty.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 20. 4. 2019 v 09.49

Zdravím Davida jako člověk, který téměř vždy jezdí v autě sám. To byl zase výrok :D Motorku nemám, protože ostatní účastníci provozu jsou prasata a já nechci riskovat, že mě někdo sejme. A navíc motorka nemá úložný prostor.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 19. 4. 2019 v 23.14

Dr.One: O soundtracku nebyla tehdá v Invazi řeč, tedy alespoň ne z pohledu Get Even. Sound design je jiná písnička.

Mimochodem, jen pár argumentů odjinud:
https://www.gamespot.com/reviews/get-even-review/19 00-6416706/
https://www.rockpapershotgun.com/2017/06/30/get- even-review/
https://www.techadvisor.co.uk/review/pc-games-s oftware/get-even-review-3660287/
https://www.videogamer.com/ reviews/get-even-review
https://m.ign.com/articles/2017/03/0 1/get-even-wants-to-break-your-brain-and-make-you-cry

Asi jsme všichni hráli jinou hru ;) i když chápu, že tohle je čistě můj boj.

Editováno: 19. 04. 2019 v 23.28

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 19. 4. 2019 v 20.22

Fakt mi to nedá. Get Even jsem hrál a NieR Automatu taky. A Get Even nemá ani top sound design, natožpak soundtrack - narozdíl od Automaty...

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 14. 4. 2019 v 10.25

"The Talos Principle" nebylo hláskováno, kdyby to někdo nepochytil :))

A rád bych se ohradil proti těm připomínkám k mluvenému projevu. Ignorujte tyhle hnidopichy a mluvte přirozeně, díky.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 8. 4. 2019 v 14.25

red-icius: Nechme to na recenzi, jen si v krátkosti myslím, že jde o to chtít, ale není to o tom muset. Třeba náboje člověk přebírá vidlema, což si myslím, že je škoda. Říkal jsem, že těch možností je hromada, ale člověka to nenutí je používat.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 8. 4. 2019 v 13.41

Chlapi, ad Generation zero, roboti mají brnění, pod brněním je pak konkrétní věc pro zničení. Např. ten robot pes má na zádech hrb, ten odstřelit a pod ním je baterka (jeho srdce). Dvě rány a je po něm. Střílet kamkoli jinam na psa je k ničemu. Potom, náboje mají popisky, některý náboje jsou na ptáky a neprostřelí nic, jiný prostřelí i armor. Klasicky ale pistole a dobře mířený dvě rány na psa stačí. To samý pak ostatní roboti, kulomet se dá odstřelit, atd., atd.

Velkou svini raději obejít - na to jsou ty světlice (target) nebo ohňostroj (zaslepení). Rádio položit vedle kanystru, přilákat roboty a odpálit. Atd. ;)

Mám odehráno možná 30 hodin, je to lovecká hra, kde roboti loví hráče. Mraky bugů, ale s ohledem na velikost studia a rozpočet neřeším ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 7. 4. 2019 v 17.50

Občas mám také problém dešifrovat, co daný člověk řekl za slovo v angličtině. Někdy nejde rozumět, protože přes ten mikrofon se to neprocedí. Je to v momentě, kdy se člověk snaží s vyslovením anglického slova udělat správně i ten přízvuk. Což bohužel u většiny je výsledkem nějaké huhňání. Možná by stačilo jen vyslovit správně to slovo a zbytečně tam nervat ten přízvuk. Například když něco řekne Adam Zámečník, tak u něj jde vždy rozumět velmi dobře. Je poznat, že je často v Anglii a ten přízvuk má sžitý.
Také sem tam postřehnu, že občas vyslovujete anglická slova špatně. Což taky není úplně fajn, když člověk chce zjistit o co jde. Ale nejsem první, kdo na to upozorňuje.

Každopádně, když má něco název Echo, vyslovíte to tak jak se to čte, je dle mě zbytečné takové slovo hláskovat (viz poslední hPod). Až takový idioti nejsme :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 7. 4. 2019 v 16.25

Trubka: Obecně se na ten svůj projev trochu zaměřím. Něco s tím uděláme, i s těmi názvy her.

Nahlásit nevhodný obsah

20922091
Trubka napsal 7. 4. 2019 v 14.54

Mart9: Nemusí hláskovat, stačí srozumitelně a pomaleji říct "psáno ...".
Nové hry nejsou až takový problém, ale starší kousky ano.

Editováno: 7. 04. 2019 v 14.55

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 7. 4. 2019 v 12.13

Trubka: Neni prostě snažší se zeptat, o jaké hře byla řeč v čase xx:xx? Moc se mi nezdá, že by měli názvy her v rámci standartní diskuse nějak hláskovat.

Nahlásit nevhodný obsah

20922091
Trubka napsal 7. 4. 2019 v 11.32

Mám stejnou prosbu jako jeden z posluchačů - zda byste jména her, o kterých se bavíte, mohli vyslovovat srozumitelněji (případně dodat, jak se píšou, nebo je úplně ideálně napsat pod podcast). Také se mi často stává, že to nedokážu dešifrovat. Obzvláště pokud se začnete bavit v pozdějších částech už neformálněji stylem "já jednou hrál XY", tak to většinou úplně zanikne. A pokud to říká David, tak je to s tím jeho drmolením úplně v kopru.

Nejsme všichni tak schopní angličtináři, abychom to "dekódovali", takže se také za to přimlouvám. Díky.

Editováno: 7. 04. 2019 v 11.32

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 6. 4. 2019 v 13.10

A.A.: Ahoj, ano, zálohy jsou.
Trubka: Akustické panely jsou v plánu.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 6. 4. 2019 v 13.04

Chtěl jsem se zeptat, jestli děláte zálohy hPodu i mimo web? Kdyby něco, tak aby se to neztratilo. Nemyslím celou zálohu webu, ale vlastní zálohu.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 6. 4. 2019 v 12.25

Jo, zvuk jsem zapomněl pochválit po minulé kritice. Tentokrát již naprosto v pořádku.

Nahlásit nevhodný obsah

20922091
Trubka napsal 6. 4. 2019 v 12.02

Zvuk byl OK. Možná trochu přebasovaný nebo to dělaly odrazy (máte na stěnách akustické panely?), ale obecně v pohodě a myslím že lepší, jak dříve.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 6. 4. 2019 v 10.54

Díky za zodpovězení dotazů. Se zhlédnutím filmu na ulož.to je to podle mě srovnatelné v tom smyslu, že se zdarma podíváš na dílo, za jehož konzumaci bys měl správně zaplatit.

Pokud si vzpomínám, tak ani Nintendu se před lety nelíbilo, že by jeho hry měly být na youtube takto k vidění. Nevím, jak to mají teď.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 1. 4. 2019 v 14.59

Díky za opět výborný hPod! Líbí se mi, že se sešlo 7 lidí, což je na tento formát hodně, možná až moc, a přesto to fungovalo. Když vás srovnám s Fight clubem od games.cz, tak vy jste o tolik lepší. Opravdu o řád lepší! Prostě jste lepší parta. Můj velký obdiv patří hlavně Davidovi 1, který to mívá občas v diskuzi těžké, ale skvěle se drží a sám přináší podle mě do diskuse mnoho dobrého. No a díky samozřejmě všem ostatním a hlavně Pavlovi, že tak dobře, vlastně lépe, navázal na předchozí šéfredaktory hrej.cz.

Mrzí mě, že Jarda už vůbec nechodí do hPodu. Bylo mi to tak trochu slíbeno, ale zatím nic. :(

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 30. 3. 2019 v 15.45

Podávám zpětnou vazbu na zvuk v posledním hpodu. Nikdy jsem si na zvuk nestěžoval, dokonce by šlo dohledat, že jsem naopak oponoval těm, kteří si na zvuk stěžovali. Nicméně v posledním hpodu vám v tom od začátku do konce nepříjemně šumělo.

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 30. 3. 2019 v 10.23

tuter: Díky, to máme radost!

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 30. 3. 2019 v 09.41

Poslední podcast se fakt povedl, dost jsem se nasmal :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 30. 3. 2019 v 09.04

Hagar: No já jsem ze Strakonic a mluvíme tam tak všichni :))

Nahlásit nevhodný obsah

20801097
Hagar napsal 30. 3. 2019 v 08.38

Reaguju na posledni hpod, kde Pavel rika, ze to divne privlastnovani -ovo pochazi z jiznich Cech, ale tak to neni, pochazi to z Ceskych Budejovic. Ja jsem z Tabora a nikdy jsem to tu neslysel.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 27. 3. 2019 v 13.06

Dr.One: Je tam, ale nevidím důvod ho využívat.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 25. 3. 2019 v 12.55

Mart9: Co je nepochopitelného na fast travelu, když tam je?

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 24. 3. 2019 v 12.21

A.A.: Pokud nepochopitelně používáš fast travel, tak si zasloužíš být penalizován. Já sem měl ty cesty už tak oběhané na koni, že jsem později ani často nepotřeboval mapu. A v noci jsem měl z cestování velmi špatný pocit, raději jsem si vždy plánoval cestu tak, abych dorazil před setměním a přes noc spal.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 21. 3. 2019 v 04.05

Mart9: V hpodu David x krát řekl, kam až v KCD došel. Že ho hra nechytla, docela chápu. Člověk musí mít hodně vůle a trpělivosti, aby ho chytla. Naopak si myslím, že David byl docela odvážný, že si dovolil kritiku jinak podle mě přehnaně adorované hry. Přišlo mi, že se k KCD přistupovalo obecně dost nekriticky a David byl jeden z mála, kdo přinášel kritický pohled.

Já KCD nedohrál. V konečné verzi se všemi DLC kupuju znovu a dohraju. Hru jsem podpořil na KS a nelituji. K dokonalosti má ale zatraceně daleko ačkoli řadu věcí bych vyzdvihl jako top. Např. hudba a stylové uživatelské prostředí. Ve hře je kus vtipu taky. Ale technický stav žalostný a nebavil mě ani boj a to mám za sebou stovky hodin v mount and blade! Některé herní prvky jsou doslova stupidní. Např. mě iritovalo rychlé cestování a časté útoky při něm hlavně pak v noci. Doskakování krajiny, levitující stromy v dálce, po střeše chodící dobytek, občas zcela vypnutá AI, to snad ani neřeším. :)

Ale hře jako takové úspěch přeju a podpořil bych znovu. Vávra si ty prachy zaslouží a já ho obdivuju paličáka jednoho.

Nahlásit nevhodný obsah