Vládci temných duší - druhá část
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Vládci temných duší - druhá část

Vládci temných duší - druhá část

Pavel Makal

Pavel Makal

17. 5. 2016 09:00 6
Reklama

Našeho tichého hrdinu jsme naposledy zanechali na rozcestí s jasným úkolem. Vyzvat a porazit čtyři mocné bytosti a následně stanout tváří v tvář samotnému Gwynovi. Bezpečí Firelink Shrine tedy nejprve vyměníme za cestu do katakomb. Petrus z Thorolundu, klerik Bílé Cesty, kterého jsme ve Firelink před časem potkali, nás zpravuje o nešťastné výpravě do katakomb, kterou podnikla jeho paní Rhea a dva její strážci. Petrus jim měl být průvodcem, ale v temných hlubinách je ztratil, a aby si zachránil život, sám uprchl. Je snad Petrus výjimkou v tomto šerém kraji, nepostižen kletbou nemrtvých? Zdá se, jako by nám něco tajil. V jeho domovině, Thorolundu, kde vládne církev železnou rukou, jsou nemrtví považováni za zhoubu a vyháněni z měst do vězení, kde začala i naše pouť. Pokud kletba zasáhne někoho z církve, dostane šanci se vykoupit poutí do Lordranu, kde má v temných katakombách nalézt Liturgii Roznícení, obřad, který dokáže posílit slábnoucí ohniště rozesetá po světě. Rhea, jeho paní a dcera mocného šlechtického rodu je tím případem, její naivita a naprostá odevzdanost do rukou Petra jí však nyní drží v temnotě pohřebních jeskyní, ztracenou.

CESTA DO TMY

Sami se tedy vydáváme do panství Nita, Prvního z mrtvých. Cesta je složitá, kromě všeobjímající tmy a nebezpečných hlubokých srázů komplikuje průchod i množství nekromantů, donekonečna přivolávajících nové a nové kostěné přisluhovače. Nacházíme studovnu Pinwheela, nešťastného monstra, pouhého stínu muže, kterým kdysi byl. Jeho snaha vzkřísit ženu a syna nakonec přinesla jen jejich věčné spojení, symbolizované třemi maskami na deformovaném těle. Pinwheel u sebe ale drží zmiňovanou Liturgii Roznícení, která nám pro pokračování v nelehké pouti dobře poslouží. Každý oheň může být nyní posílen a do naší lahve s léčivým lektvarem doplní více zlatavé tekutiny, zesilujíc tak tenkou linii mezi životem a smrtí. Katakomby jako by neměly konce, setkáváme se s kostěným kovářem jménem Vamos, jedinou jakž takž přátelskou postavou v tomto království smrti.

Až si oči přivyknou tmavému prostoru, padne náš pohled na dívku v bílých šatech církve. Je to Rhea, opuštěná a vyděšená.

Ačkoli, jediný není. Nad propastí, v jejíž hlubině je možno zahlédnout ležící cennosti, stojí zvláštní plešatý chlapík. Přátelsky nás vybízí, abychom se podívali, jaké bohatství je možno tam dole získat. Se zlou se však potážeme a jediným kopnutím nás srazí do tmy se slovy, že na našem majetku dobře utrží, až v labyrintu chodeb přijdeme o rozum. Až si oči přivyknou tmavému prostoru, padne náš pohled na dívku v bílých šatech církve. Je to Rhea, opuštěná a vyděšená. Varuje nás, že se poblíž potulují její dva strážci, nyní bez poslední špetky života a lidskosti. Rychle se s nimi vypořádáme, Vince a Nico sloužili věrně, ale v Lordranu není šťastných konců. Rhea děkuje za svou záchranu a vydává se nazpět do bezpečí Firelink. Brzy se nám daří najít cestu zpět a znovu stojíme tváří v tvář plešatému banditovi. Jeho překvapení nezná mezí, ale hned se zbaběle snaží celou situaci urovnat. Jmenuje se Patches a potkáme ho ve všech Souls, dokonce i v Bloodborne. Nutno říct, že se pokaždé zachová naprosto stejně a jen blázen by mu odpustil.

JAKO BY NA VÁS SÁHLA SAMA SMRT

Po dlouhé cestě stojíme konečně v jejím cíli. Prostorná jeskyně bude dějištěm velkého souboje. Nito vchází na scénu a prázdné důlky mnoha lebek, které zdobí jeho háv, jsou stejně temné jako budoucnost tohoto světa. Z posledních sil dokáže náš hrdina zasadit finální úder a porazit samotnou inkarnaci Smrti. Mocná, prvotní duše plápolá v našich rukou a bolestně připomíná, že je teprve první ze čtyř. Jedinou malou radostí je opuštění katakomb a pohled na šero hřbitova u Firelink. Svatyně se postupně zaplňuje poutníky, které jsme zatím potkali na svých cestách. Je tu Laurentius z Velké Bažiny, kterého jsme zachránili v podhradí před nepříjemnou smrtí a patrně i snědením a na oplátku nám nyní nabízí své služby učitele pyromancie, prastarého umění ohně. Nedaleko postává Griggs, mladý čaroděj z kouzelnické školy ve Vinnheimu, pátrající po svém slavném učiteli Loganovi. I Patches se tu objevuje a prodává předražené cetky. Jen Petrus není naším návratem a záchranou Rhei příliš nadšený. Jako by její existence byla živoucím důkazem zbabělého selhání, kterého se dopustil.

Jenže ohniště je vyhaslé. Strážkyně Ohně, smutná, němá žena v cele pod svatyní je pryč, před mřížemi leží jen tmavá kamenná bulva jako důkaz zločinu. Lautrec z Carimu, rytíř, kterého jsme na začátku našeho příběhu vysvobodili z vězení, tu sedával se zvláštním výrazem v očích. To on zabil Strážkyni a vzal její duši? Je načase dát tuto záležitost do pořádku. Souboj s Lautrecem se odehraje zpátky v Anor Londu, sídlu bohů, kde jsme předtím mluvili s princeznou Gwynevere. Rytíř a jeho dva pomocníci jsou silnými protivníky, ale oheň ve Firelink musí znovu zaplát a spravedlnosti je třeba učinit za dost. Naposledy tedy Lautrec vyvdechne se jménem své milované bohyně Finy na rtech. V Lordranu není šťastných konců, a tak ani Strážkyně Ohně není za navrácení své duše přehnaně vděčná. S novým životem se jí vrátila i řeč, ale snažně nás prosí, abychom na ni nemluvili. Zmrzačená dívka svůj úděl věčné vězeňkyně nese s mučednickou statečností.

TAKOVÁ NORMÁLNÍ RODINKA

Není ale času nazbyt, vydáváme se tedy pro další duši. Temnota katakomb byla sice deprimující, proti čvachtavému hnusu Blighttownu se ale jeví jako příjemná výletní destinace. Je ale třeba projít tudy do říše pavoučí čarodějky Quelaag, kterou jsme již v minulosti porazili a zazvonili na druhý Zvon Probuzení. Nyní je její domov prázdný, my však půjdeme ještě dál. Do říše ohně a lávy, domova démonů. Ještě předtím se ale setkáváme se sestrou Quelaag, bezejmennou a mlčenlivou dívkou s tělem pavouka, nemocnou, slepou a neschopnou pohybu. Jen se zvláštním prstenem je možno s ní promluvit. Myslí si, že jsme její sestra a ve všem svém smutku je vděčná za to, jak se o ni staráme. Hrdina nemá to srdce nešťastnici sdělit, že zabil jedinou bytost, která jí na světě zbyla. Tyto sestry jsou jedny z Dcer Chaosu, jejichž matku jdeme nyní sprovodit ze světa. Čarodějka z Izalithu se dopustila neslýchaného kacířství, když se pokusila replikovat Prvotní Plamen. Následné kataklyzma mělo za následek zničení Izalithu a zrod démonů. Ona sama se stala Lůnem Chaosu, z nějž démoni pocházejí, a její dcery při útěku do bezpečí zůstaly šeredně znetvořeny. Alespoň dvě z nich, třetí si uchovala lidskou podobu a stvořila pyromancii.

Jeho jediný úkol a smysl je tak zničen, znesvětili jsme odpočinek milovaného sourozence a nyní musíme zbavit života i nešťastného bratra.

Démonické ruiny představují zcela novou výzvu. Monstra, která dříve měla podobu bossů, jako je Taurus nebo Capra, se tu objevují v podobě běžných nepřátel a v hojných počtech. Láva jakoby nikdy nepřestávala téct, jako kdyby měla věčný zdroj… A také jej má. Obrovské ohnivé monstrum stojí na okraji skalního masivu. Není ale agresivní a v jeho očích se zračí spíše smutek než cokoli jiného. Brání opuštěný hrob jedné ze svých sester, je mladším bratrem Dcer Chaosu. Narodil se v bolesti z věčně tryskající ohnivé tekutiny a jeho sestry mu věnovaly prsten, který by jeho trápení mohl trochu zmenšit. On jej však upustil a z prstenu se stal obří stonožkový démon. Co naplat, přes věčně tekoucí lávu není možno přejít a je tedy nutné zbavit se zdroje. Smutná bytost na nás zaútočí, jen pokud z hrobu jeho sestry ukradneme její černý, zlatem vykládaný šat. Jeho jediný úkol a smysl je tak zničen, znesvětili jsme odpočinek milovaného sourozence a nyní musíme zbavit života i nešťastného bratra. Jedno z velkých kouzel Dark Souls tkví v častém pocitu, že to, co děláte, není zrovna správné a znovu, že šťastné konce tu neexistují.

SLUNCE V DUŠI

Složitý průchod ruinami přinese své ovoce. Konečně stojíme na prahu samotného Izalithu. Obřích monster v lávě si raději nevšímáme, naštěstí je nezájem opětován. U jednoho z ohnišť potkáváme starého známého, Solaira z Astory. Družnému rytíři, vždy ochotnému pomoci, pomalu dochází síly. Stále nemůže najít své vlastní slunce. To, že tu ale sedí, není samozřejmé. V domově démonů je chodba plná podivných parazitů. Pokud neotevřeme tajnou zkratku a nepobijeme je, setkáme se se Solairem napříště na tomto místě. Jeden z parazitů, Sluneční Larva, se mu přichytil na hlavu a zbavil jej rozumu. Solaire bezhlavě útočí, umírá však s tím, že konečně našel vlastní slunce. Nyní však sluneční rytíř smutně sedí u ohniště a sbírá poslední síly, aby svůj boj a pátrání nevzdal. Prohodíme s ním pár slov a pokračujeme v pouti zničeným Ztraceným Izalithem.

Vládci temných duší - druhá část
i Zdroj: Hrej.cz

Po mnoha náročných soubojích přicházíme k místu tragédie. Než však budeme moci vyzvat na souboj samotné Lůno Chaosu, musíme se ještě vypořádat s jednou z Dcer. Jako by strážila svou matku i přesto, co způsobila. Další z členů rodiny je tedy mrtev a my se po strmé stěně kloužeme k samotnému zdroji vší okolní zkázy. V rozlehlém sále nás vítá obří monstrozita, když zaútočíme na citlivá místa, obří paže začnou zběsile máchat všude kolem sebe. Podlaha se propadá do bezedné hlubiny a hrdina kličkuje po úzké cestičce. Jeden statečný skok a stojíme přímo v útrobách zrůdy, mezi jejími kořeny. Prosekáváme se dřevěnou změtí dál a dál, až narazíme na seschlé lidské tělo. Samotná čarodějka z Izalithu, bez vší slávy a pompy, ubohá, opuštěná bytost, navěky uvězněná. Jediným úderem jí zbavujeme utrpení a tím přichází o život i celé Lůno. I v nemrtvém těle pumpuje naše srdce pod návaly adrenalinu. Tak to by tedy bylo, polovina úkolu leží za námi. Navěky opouštíme říši démonů s vědomím, že zahrávat si s přirozeným řádem světa nikdy nepřinese nic dobrého. Už víme, kam se vydáme příště. Je čas zúčtovat s králi zatopeného Nového Londa. Cesta ale napřed povede k jednomu téměř opuštěnému hrobu. A o tom vám povím zase příště.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama