Článek Two Worlds – tipy a triky

Two Worlds – tipy a triky

taltos

taltos

1. 6. 2007 22:34 2
Reklama

Two Worlds je RPG obrovských rozměrů, co se týče rozlohy světa, příběhu, ale i celkového počtu veškerých questů. Kompletní návod by proto v tomto případě nebyl příliš vhodný, a tak se v jednotlivých odstavcích podíváme na to, jak správně plnit mise obecně, jak procházet rychle příběhem, jak rozdělovat zkušenostní body, ale i jak se vyhnout zbytečnému otrávení z chyb obsažených ve hře. A přidáme samozřejmě i pár užitečných rad o možnostech hry, kterých jste si nemuseli vůbec všimnout.

Bez vedlejších úkolů to nepůjde

Příběh hry je poměrně rozvětvenou a dlouhou záležitostí, takže pokud jste s ním prozatím nebyli seznámeni, podívejte se do recenze. V začátcích toho o budoucím ději nebudete příliš vědět a pokud budete poctivě plnit vedlejší úkoly, může se k vám pravá podstata celého hraní a konečné pátrání po pěti částech artefaktu dostat až v době, kdy už je váš hrdina na nějaké dvacáté úrovni. To má mnoho výhod, protože od té chvíle budete světem procházet bez větších problémů a neskolí vás ani obr, či banda ozbrojenců. Ti se totiž nezlepšují zároveň s vašim levelem, takže bude jejich vyřízení hračkou.

Pokud se na příběh naopak vrhnete jako divoká voda, může se stát, že budete mít velké problémy a zbytečně se zdržíte. Někdy jde totiž při hledání artefaktu použít i hrubá síla (například u rebelů), ale pokud na vymýcení celého kempu nepřátel nebudete dostatečně silní, budete muset plnit každý zadaný úkol, a tak se k cíli dostanete mírovou (a podstatně delší) cestou. A jelikož bude nutné svést i nerovný souboj s drakem a s hlavním nepřítelem, je přímá cesta po dějové lince zároveň cestou k téměř jisté smrti. Později již není třeba nezajímavé vedlejší úkoly typu "zabij bandity" plnit, protože přínos malých zkušeností vás stejně nevytrhne a nalezené věci pro vás budou mít minimální hodnotu. Zpočátku jsou ale zkušenosti i za každého prašivého vlka velmi důležité, protože i v boji proti několika slabým protivníkům můžete náhodně získat skill point za boj (stejně tak jako za úspěšné vyháčkování zámku), což se v začátcích velmi hodí.

Jak najít a splnit misi

Podle oficiálních informací se v celé hře nachází více než tři sta vedlejších questů. To je pořádný nášup i pro ostříleného dobrodruha, a tak je jakékoliv zjednodušení orientace v jednotlivých misích užitečnou věcí. Veškeré aktuální úkoly máte vyznačeny na veliké mapě. Pokud vás matou barvy jednotlivých míst, vězte, že toto rozdělení vychází z typu daného úkolu. Pokud máte dojít do určitého místa nebo něco pouze prozkoumat, je mise označena zelenou tečkou, což zároveň značí asi nejmenší problémy při jejím plnění. Pokud je však tečka na mapě modrá, již přituhuje a za úkol budete mít přinést nějaký artefakt, či jinou důležitou věc (což se samozřejmě ve většině případů spojí s vymýcením odporu). Třetím označením je červený bod, který se ukáže pouze v případě, že za úkol dostanete přímo někoho zabít nebo přepadnout. Bílé úkoly pravděpodobně znamenají směsici výše zmíněného a na mapě je najdete pouze zřídka. Pokud na jakékoliv ze zadaných míst ke splnění úkolu kliknete, automaticky se vám vpravo rozbalí podrobné informace.

Reputace u jednotlivých klanů a bratrstev je poměrně důležitou součástí hry a několikrát se budete rozhodovat, jakým způsobem misi vyřešit. Párkrát se totiž dostanete do situace, kde si budou úkoly ze dvou táborů protiřečit, a tak se chtě nechtě budete muset proti jednomu obrátit zády. Někdy půjde jen o vymáhání peněz a záleží na vás, jestli dáte přednost lidskosti a pochopíte občana v nouzi, nebo se budete řídit přesně rozkazy a dlužník přijde o hlavu. Narazíte ale i na mnohem podstatnější rozhodnutí jestli odrovnat celý klan rebelů, nebo se naopak začít obracet na jejich stranu. V několika případech také budete moci vyřešit situaci mírovým způsobem a místo zabití například jen bandity vyhnat, čímž úkol splníte a ještě dostanete jeden zkušenostní bod pro vylepšení některé ze schopností. Dobrá reputace s obchodníky vám zase přinese výhodu slevy v jejich obchodech nebo naopak vyšší nabídky za vaše zboží.

Rozdělování zkušeností a pár tipů

S každým novým levelem hrdiny dostanete pět bodů, které rozdělíte mezi sílu, zdraví, manu a obratnost a jeden bod pro vylepšení některé ze schopností. Naučit nové schopnosti vás mohou pouze trenéři, kterých je po celém světě jen velmi málo. Místem, kde jich je shromážděno hned několik a můžete se něco přiučit i o střelbě z luku nebo magii vody a země, je veliké město Cathalon (vidíte na screenshotu). Za každé nové umění po vás budou však chtít trenéři deset tisíc zlatých, takže i když budete mít dostatek financí, nezanevřete na sbírání cenných věcí, protože peníze i později užijete ve velkém měřítku.

U většiny bojových schopností je maximálním dosažitelným levelem desátý. U magie je však ukazatel trošku matoucí, takže i když máte kruh okolo schopnosti plný, magii si můžete vytrénovat až na patnáctou úroveň, při které budete moci používat veškerá nalezená kouzla a budete opravdovým mistrem dané magie. Také nesmíte zapomínat, že sílu jednotlivých kouzel zvyšuje jakýkoliv přidaný bod do určité magie, takže její zlepšování neslouží pouze k zpřístupnění lepších kouzel. Podstatné zvýšení účinku (ale i spotřeby many) přichází při vlastnictví více stejných kouzel. Podobně to funguje i u boosterů, regulujících množství potřebné many, účinnost kouzla nebo jeho trvání. Pokud dáte více stejných svitků na sebe, účinnost se zdvojnásobí.

I když byl můj hrdina bojovníkem, ironicky jsem měl nejvíce bodů v kolonce mana. Vysvětlení je přitom jednoduché. Vytrénoval jsem si magii vzduchu na maximální hodnotu, podstatně si povýšil u hodnoty many a pro zvýšení svého zdraví jsem používal silné kouzlo, které udělalo z mých devíti set hitpointů rovnou 16 000 HP, což je počet rovnající se téměř nesmrtelnosti. Když tuto výhodu podpoříte zvýšením damage o 500% a uzdravováním až 28 tisíc HP jediným kliknutím, je z vaší postavy smrtící mašinérie, kterou jen tak něco nepřekvapí. Zanevřít na magii se tedy rozhodně nevyplácí a zvlášť pro bojovníky bych doporučoval právě magii vzduchu, která je dostupná již od začátku a obsahuje dostatek pasivních kouzel. Díky tomu jsem nakonec zcela zanevřel na jakékoliv aktivní bojové skilly a s vypracovaným používáním dvou zbraní jsem nezaznamenal při bojích větší problémy.

Na závěr ještě poznatek. Pokud máte problém s tím, že se nemůžete dostat do některého kempu či základny (například k rebelům), a nechcete zjišťovat, co musíte udělat pro zvýšení jejich důvěry, můžete jednoduše zabít strážce u přední brány. Poté již můžete vrata bez problémů otevřít a navíc váš čin nikdo nebere v potaz, takže můžete s klidem plnit nadále mise pro tutéž komunitu. Podobné nesrovnalosti jsem zaznamenal i v interiérech některých budov, kde jsem před zrakem majitele vyháčkoval skříň, vybral obsah a jemu to zjevně nevadilo. Tento podraz na hru ale nefunguje vždy, tak pozor na to, před kým kradete, ať poté nedostanete výprask!

U rad a tipů, jak hrát tak rozsáhlou hru jako je Two Worlds, bychom mohli strávit celé hodiny a stovky řádků textu by stále ubíhaly. Dva Světy mají spousty možností a neprobádaných zákoutí, která čekají právě na vás. Tak je začněte objevovat!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama