Command & Conquer Článek C&C | Need for Speed | The Sims 4

C&C | Need for Speed | The Sims 4

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

22. 8. 2013 22:34
Reklama

Prezentace u Electronic Arts probíhají pohodově - přijdete ke dveřím s logem hry, usmějete se na slečnu s deskami, zapíšete se na (dlouhý) seznam roztodivných jmen a vrátite se deset minut před smluveným začátkem. Takhle se dostanete ke všem hrám, o kterých EA na Gamescomu mluví (tedy kromě Dragon Age) a můžete si je i s trochou štěstí zahrát. My jsme se činili ve čtvrtek a máme z čeho vybírat!

Command & Conquer

První na řadu přišel oblíbený Command & Conquer, který sice nakonec stojí bez podtitulu, ale navazuje na veleúspěšné Generals. V jádru hry se v podstatě nic zásadního nemění - vyberete si strau, spustíte mapu a čiňte se. Harvesteři sbírají zdroje, za ty stavíte budovy a z nich vyjíždí vojenská technika. Nic složitého, zato ale pořádně komplexního. Svou roli pak logicky sehrávají i jednotliví generálové, kteří svou přítomností zvedají morálku spolubojovníků a ještě přináší do bitvy několik specialitek. Je libo nukleární útok? Není problém, stačí jen označit ono smutné místo a počkat si, až tlouštík dopadne na místo určení. C&C ale není jen o atomovkách, jde především o umění rychle se adaptovat na danou mapu (jsou poměrně velké s mnoha zdroji) a v co nejkratším čase dát dohromady armádu, která je v první řadě schopná ubránit vaší bázi. Pak nastává (anebo nenastává, to záleží na vašem stylu hraní) doba určitého vyčkávání, resp. shromažďování vyššího počtu jednotek a následně přichází ke slovu útok. Jistě, popisovat vám herní mechanismy drtivé většiny válečných RTS opravdu nemusíme, chceme vás ale ujistit v tom, že i free 2 play model s hratelností nevyvádí žádné psí kusy. A stejně dobře na tom je Command & Conquer s grafickou prezentací, která si v ničem nezadá například s nedávno vydanými Company of Heroes a vypadá zkrátka dobře. Samozřejmě se počítá i s efekty výbuchů včetně ozvučení a celkově se pokračování slavné série dobře hraje. Jen máme obavy, že začátečníci tu snadné začátky mít rozhodně nebudou. Více si povíme po spuštění otevřené bety.

Need for Speed: Rivals

Hráli jste loňské NFS: Most Wanted a nebyli jste spokojení? To jsme na tom steně. A považujete Hot Pursuit za nejlepší "nový" díl? Tak to je ještě lepší, protože nové NFS: Rivals jsou v podstatě Hot Pursuit 2. Klasická honička mezi policisty a piráty silnic se totiž z města opět přesouvá čistě do přírody a vývojáři zcela otevřeně sází na všechno, co měli lidé u Hot Pursuit rádi. Zbraně, bonusy pro obě znepřátelné strany, pestré prostředí a pěkně barevná grafika. Sami jsme si mohli hru osahat, takže můžeme potvrdit, že i jízdní model zůstává věrný skotačivé povaze z Hot Pursuit, a to včetně citlivých smyků přes ruční brzdu v zatáčkách. Čím je však Rivals unikátní, je skloubení singleplayeru s multiplayerem. Kdykoliv budete hrát o samotě, kamarádi uvidí výsledky vašich závodů, tedy hlavně v těch, kde ještě před chvílí viděli rekord. Proto budou moci ihned skočit do hry a snažit se vás na dálku překonat. Anebo vás zavolají a bez nutnosti přepínat hru, nebo cokoliv nastavovat, se dostanou přímo do té vaší. Pak může následovat kde, co, pravděpodobně ale dřív nebo později skončíte u střetu zákona s benevolencí a adrenalinem. A také proč ne, Rivals doslova vybízí k tomu, abyste se pustili do hraní, i v tomto případě ale máme mírné obavy. Tentokrát však o ty z vás, kdo už máte Hot Pursuit za sebou - ty zásadní věci totiž zůstávají totožné. A ještě jedna perlička - hráli jsme na počítačích, ke kterým byly připojeny PS4 ovladače! Ano, obyčejným miniUSB <-> USB kabelem, takže to jde, vážení!

The Sims 4

Poslední hra od EA byla The sims 4, samozřjmě jsme ale nemohli čekat, že nás vývojáři nechají zahrát věc, kterou pár dní před tím teprve poprvé představili. Bylo nám tedy dopředu jasné, že se za tím vším skrývá nějaká kulišárna, nakonec jsme ale nelitovali. Editor postavy, který jsme dostali na chvíli ke hraní, je totiž to nejdetailnější, co jste kdy mohli vidět. V The Sims 4 si zkrátka upravíte, co se vám jen zlíbí a vývojáři zacházejí až tak daleko, že vás nechají editovat dokonce i grimasy. Jednotlivé kosti v obličeji navíc mohou podléhat vašemu zásahu, takže s trochou cviku a časovým fondem budete moci opravdu vytvořit kohokoliv. Už žádné presety, chcete-li mít hrb, tak si ho vyrobíte (no, tohle jsme tedy nezkoušeli, ale určitě to půjde!), chcete mít velká raena, tak si je přifouknete... Spousta hýblátek, posuvníků a ikonek je to, co vás čeká v editoru, teď už jsme ale zvědaví na to, jak vlastně bude The Sims 4 doopravdy vypadat za běhu. Posun k emocím, který byl slíben v rámci konference, se nám jako dostatečně nosným prvkem příliš nezdá, s napětím proto čekáme na další informace.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama