Carrier Command: Gaea Mission Článek Třikrát s Bohemia Interactive

Třikrát s Bohemia Interactive

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

18. 8. 2011 22:24 5
Reklama

Své místo si na letošním GamesComu našla už tradičně česká společnost Bohemia Interactive, aby zájemcům předvedla trojici svých připravovaných her. V příjemném domácím prostředí nevelkého stánku jsme se podívali postupně na Carrier Command, Take on Helicopters a zakončili to výtečně vypadající Armou III.

Carrier Command

Nejvíce času si na nás vyhradil producent Jan Kunt, který byl na stánku proto, aby náležitě představil a prodiskutoval zajímavosti kolem Carrier Command. Hra, která vychází z mnohaleté historie, zraje jako víno a věříme, že se mezi zahraničními tituly neztratí. Pokud jste nikdy Carrier Command nehráli, či neviděli, jde v podstatě o takovou válečnou přetahovanou o ostrovy. Hráč ovládá hlavní loď, odtud Carrier, staví nové jednotky a bojuje tu o suroviny, tu o strategickou pozici.

Devizou Carrier Command od Bohemia Interactive je zejména grafické zpracování. Zcela logicky vychází z enginu použitého v Armě, v Carrier Command ale jde především o plynulé přehazování obrazu z jednotek v bojišti do velícího centra. Vše je naprosto plynulé, bez zaškubnutí a dotváří pocit futuristické války. A zatímco velitel celé operace ze svého stanoviště má ten pocit zprostředkovaný, jednotky si válku užívají na vlastní kůži. Na výběr budete mít létající stroje a pak několik druhů pozemních strojů, lišící se od sebe kvalitou štítů a pochopitelně zbraněmi. Mezi jednotkami pak můžete libovolně přeskakovat a ostatním udávat jednoduché rozkazy, fungující v aktuálním buildu hry poměrně slušně.

Novinkou na závěr pak bylo představení možnosti vystoupit z vozidla a střílet po nepřátelích pěkně přímo. Bohudík ale nebude možné vystoupit kdykoliv, vývojáři tento prvek zařadí jen na některých místech, aby nedevalvovali hratelnost.

Take on Helicopters

Druhou hrou, kterou jsme na stánku Bohemia Interactive viděli, byly vrtulníky. Konkrétně Take on Helicopters, který lidé z Bohemky představili trochu nečekaně. Odvrací se totiž od války a chtějí hráče pobavit i beze zbraně.

Jak jste už určitě na nejrůznějších místech četli, Take on Helicopters se bude odehrávat z větší částí v Seattlu, na který jsme se z kabiny lehkého vrtulníku podívali i my. Co říct? Je krásný, vyrazí vám dech, míra detailů je obrovská a vše působí velmi přirozeným dojmem. Možná i proto, že vám Take on Helicopters nabídne hned několik zabarvení oblohy, kompletně měnící nádech a celkovou atmosféru. Po pohledu do dáli ale samozřejmě věnujete veškerou pozornost vrtulníku, kolem kterého se točí úplně všechno. Vývojáři jejich složení rozdělili do několika skupin, mezi kterými si určitě vybere každý. Odlišné druhy vrtulníky se pak hodí pro odlišné úkoly, spojené s příběhovou linkou o bratrech, kteří se snaží zachránit svůj byznys.

Co se týče zařazení arkáda/simulátor, lidé z Bohemia Interactive se snaží zavděčit všem. Díky nejrůznějšímu nastavení si proto můžete pozapínat asistenty, anebo všechno kompletně vypnout a startovat pět minut. Kokpit vrtulníku je totiž plně interaktivní, takže si se hrou užijí i kovaní zastánci simulátorů. A aby se prezentace nenesla jen ve vážném duchu, snažil se vývojář splnit na konci naše přání. S vrtulníkem se prý nedoporučuje dělat loping...

ArmA III

Už samotný začátek prezentace Army se nesl v překvapivém duchu. Ve fešáckém neoprenovém oblečku jsme se ocitli pod mořskou hladinou v dosahu nepřátelského pobřeží. Co už nám přišlo překvapivé méně, byl pověstný až maniakální smysl pro detail – pod hladinou zpracovaná flóra odpovídá reálně se vyskytujícím rostlinám v tomto pobřežním pásmu. Svou premiéru si v Armě odbude i žralok, ale byli jsme ujištěni, že jde o druh neútočící na lidi a tudíž neškodný. Výstup na břeh přímo do mobilní nepřátelské základny by byl příliš riskantní, opatrné obeplutí výběžku přineslo další nečekaný bonus. Osaměle hlídkující voják nečekal útok z moře, a jeho uniforma posloužila jako dokonalé krytí pro přiblížení k základně a následná eliminace odporu byla dílem okamžiku.

Vzhledem k tomu, že se ArmA III odehrává v budoucnosti, zbraně, na které narazíte, jste na vlastní oči nikdy neviděli. Nemusíte se ale bát žádného bláznivého sci-fi provedení, paprskové zbraně ani slizomety autoři do výzbroje nezahrnuli. Jde o modely zbraní, jak budou, nebo jak by mohly vypadat za nějakých 20–30 let. Stále ovšem budou střílet po balistické křivce, což jsme si mohli ověřit při názorné ukázce střelby na velmi vzdálené cíle. Hodně se nám líbila protimateriálová odstřelovací puška, s jejíž pomocí jsme zastavili pohybující se vozidlo a donutili nepřítele pokračovat pěšky.

Následný útok na vesnici předvedl nově přidanou rag-doll fyziku a výlet stíhačkou ukázal obrovskou rozlohu ostrova, na němž se příběh bude odehrávat. Už teď ale můžeme s jistotu říci, že ArmA III se bude všem fanouškům líbit – a nejen jim.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama