SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz
Článek SPECIÁL: GDC 2015

SPECIÁL: GDC 2015

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

3. 3. 2015 11:39 1
Reklama

První velká konference letošního roku nesmí zůstat bez povšimnutí a stejně jako v předchozích letech i tentokrát jsme pro vás přichystali zpravodajský speciál z Game Developers Conference. Po celý týden se budou na tomto místě objevovat odkazy na zajímavé zprávy nejen o samotných hrách, ale také o jednotlivých vývojářích, nových technologiích a postupech, aplikovaných při vývoji herního softwaru i hardwaru. Konferenci GDC budeme probírat i v pátečním hPodu, takže už nyní můžete do komentářů psát vaše případné dotazy, na které se budeme snažit odpovědět. Příjemnou zábavu a spoustu nových informací!

SHADOW OF MORDOR JE DLE VÝVOJÁŘŮ HRA ROKU

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Herní vývojáři včera v rámci probíhající konference GDC hlasovali o udělení cen Game Developers Choice Awards nejlepším herním počinům a úspěchům za minulý rok. Patnáctý ročníkem ceremoniálu prováděl Tim Schafer. Vítězem ocenění hry roku se stal Shadow of Mordor, ale možná překvapivě rovnou ve třech kategoriích stanul na první pozici mobilní titul Monument Valley. Vývojáři také ocenili přínos tří významných osob hernímu průmyslu. [Celý článek]

WINDOWS 10 + XBOX ONE = VSL

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Svoje vystoupení na konferenci GDC si v noci odbyl také Microsoft, který slovy šéfa divize Xbox, Phila Spencera, prezentoval budoucí plány týkající se hraní. Nikoho po předchozích oznámení nepřekvapí, že by Microsoft chtěl centralizovat hraní, zbořit hranice mezi platformami a propojit přicházející Windows 10 s ekosystémem konzole Xbox. [Celý článek]

ALIEN: ISOLATION MĚL BÝT 3RD PERSON

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Není pochyb o tom, že Vetřelec od britského týmu The Creative Assembly patří mezi jedny z nejstrašidelnějších her posledních let. Možná by ale nebyl tak hrůzostrašný, pokud by se vývojáři nerozhodli změnit perspektivu třetí osoby na první. Výtvarný ředitel Alistair Hope na GDC 2015 prozradil, že v jeden moment chtěli udělat něco jako Resident Evil 4, Dead Space, Clock Tower nebo Silent Hill 2. [Celý článek]

DOPAD EMOCÍ V THIS WAR OF MINE

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Zajímavou přednášku vedli na probíhající konferenci GDC zástupci 11 Bit Studios, tvůrci hry This War of Mine. Scénárista Pawel Micechowski nabízel pohled na hru z úplně jiné perspektivy a odhalil myšlenkové i emociální aspekty, které formovaly celý vývoj. Přichází i se zajímavými závěry a radami, jak do hry otisknout pocity, které jsou často utlačovány na úkor formy a zpracování. [Celý článek]

NVIDIA OZNAMUJE NOVÝ SHIELD

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Včera pozdě v noci našeho času přispěchala se svým oznámením okolo GDC 2015 také firma Nvidia. Ústy svého šéfa Jen-Hsun Huanga oznámila zbrusu novou verzi svého zařízení s označením Shield. Mělo by se jednat o set-top box, poháněný čipem Tegra X1 a využívající uživatelského rozhraní Android OS v součinnosti s novou funkcí Google TV, která byla odhalena na letošní výstavě CES. [Celý článek]

MORPHEUS VYJDE V ROCE 2016

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

V rámci konference GDC představila Sony aktuální podobu svého řešení virtuální reality – Project Morpehus – a ústy Šuheje Jošidy oznámila datum vydání. Majitelé konzole PlayStation 4 se dočkají už v první polovině příštího roku, opět ale platí, že se data pro Evropu budou ještě upravovat. [Celý článek]

PŘEDSTAVENÍ SOURCE 2 A STEAM LINK

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Společnost Valve bude pořádat na konferenci GDC hned několik prezentací, a ačkoliv hráči s napětím čekají, zda by TO mohlo konečně dopadnout, došlo na představení zařízení Steam Link a nové generace enginu Source. Co se týče prvně jmenované záležitosti, jedná se v podstatě o streamovací zařízení, které si pohodlně připojíte k televizi a po lokální síti budete ze svého PC streamovat obraz do televize. [Celý článek]

PORODNÍ BOLESTI DIVINITY: ORIGINAL SIN

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Hnacím motorem nezávislých tvůrců je vedle vlastního zapálení i fakt, že neexistuje recept na úspěch a hromady peněz nejsou jeho automatickou zárukou. V závislosti na mnoha faktorech, mezi které patří nejen vlastní zápal, ale také notná dávka štěstí, je možné vytěžit maximum i z ne zrovna lichotivé situace, což je i případ vývojářů ze studia Larian. Jejich série Divinity se kvůli neúspěchu Ego Draconis dostala do velkých problémů a nejnovější díl s podtitulem Original Sin vůbec nemusel vyjít. Hráči by tak přišli o nečekaně povedené RPG, které v mnoha výročních anketách útočilo na nejvyšší mety. [Celý článek]

POZADÍ FUNGOVÁNÍ PŘÍBĚHU 80 DAYS

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Pokud čas od času hrajete na mobilních zařízeních, pravděpodobně jste už narazili na textovou adventuru 80 Days. Název naznačuje, že jde o hru na motivy románu Cesta kolem světa za 80 dnů, unikátní způsob zpracování je ale důvodem, proč se hra, resp. její příběh, probírala na letošní GDC. Scénáristka Meg Jaynath promluvila o tom, jaké úkoly si vývojáři ze studia Inkle vytyčili, a co se stalo základem pozdějšího úspěchu. [Celý článek]

NEJKRÁSNĚJŠÍ HRY NA UNREAL ENGINE 4

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Firma Epic Games se na GDC 2015 pochlubila nejen tím, že Unreal Engine 4 mohou bezplatně začít využívat vývojáři po celém světě, ale i videem, které prezentuje, jaké úžasné projekty s jeho pomocí vznikly a vznikají. Nenechte si ujít sestřih těch nejkrásnějších záběrů z her, které pohání Unreal Engine. Musíte sami uznat, že hranice možného se v grafice stále posouvají kupředu. I když možná ne tak skokově jako dřív. [Celý článek]

FORZA 5 SE MOŽNÁ OBJEVÍ NA PC

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Herní konference GDC si spíš než konkrétní tituly bere na mušku vývojový software, postupy a obchodní příležitosti. V souvislosti s technologiemi si ale vývojáři často neodpustí překvapivá oznámení, ke kterým by mohla patřit i PC verze závodní hry Forza Motorsport 5. Jednalo by se o první díl série, který opustí konzolové vody a zamíří na osobní počítače. [Celý článek]

UNREAL ENGINE 4 ZDARMA PRO VŠECHNY

SPECIÁL: GDC 2015
i Zdroj: Hrej.cz

Herní enginy už nejsou výsadou pouze velkých společností, ale díky vhodně zvoleným obchodním modelům se k nim dostanou poměrně snadno i jednotlivci. Vedle CryEngine nebo Unity to platí také o Unreal Engine, jehož čtvrtá generace byla dostupná prostřednictvím měsíčních poplatků. Firma Epic Games je zavedla před rokem, aby je mohla k dnešnímu dni zrušit a uvolnit čtvrtou generaci svého enginu zcela zdarma. [Celý článek]

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama