remedy-na-slovicko-s-tvurci-maxe-payna
Alan Wake Článek Remedy: Na slovíčko s tvůrci Maxe Payna

Remedy: Na slovíčko s tvůrci Maxe Payna

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

5. 12. 2005 23:56
Reklama

V jakém složení dnes Remedy pracují?

PJ: Jsme malou společností, ani ne 30 lidí. Většina z nich už ale s námi pracuje dlouho, někteří úplně od začátku.

Jaké výhody či nevýhody přináší pozice nezávislého vývojáře oproti statusu být součástí nějaké velké herní korporace?

PJ: Nezávislost pro nás znamená hodně. Všichni máme stejný cíl, což minimalizuje byrokracii či firemní politikaření, k čemuž dochází uvnitř velkých společností. To že jsme malí a děláme na malém vlastním projektu, nám umožňuje zůstat soustředění na jedinou věc. V herním průmyslu jste jedině tak dobří, jako vaše poslední hra, takže si nemůžeme dovolit špatný projekt. A protože máme takříkajíc všechna vajíčka v jednom košíku, tak každý dělá vše proto, aby bylo o ten košík co nejlépe postaráno.

Kolik úsilí, času a prostředků věnujete v Remedy výzkumu a vývoji, vaší technologické základně?

PJ: Pro nás je R&D nekončící proces, všichni se tu snažíme zůstat na výši ve všech ohledech vývoje. Naši programátoři drží tempo s okolním technologickým pokrokem, pravidelně se účastí konferencí jako Siggraph a vlastně Jaakko Lehtinen, jeden z našich vedoucích programátorů, bude mít na letošním Siggraphu přednášku.

Jaký máte názor novou generaci konzolí jako Xbox 360 a PS3? Co nabízí vývojářské komunitě, hlavně Remedy, po stránce nových technologických/herních možností?

PJ: Next gen konzole nám toho umožňují hrozně moc. U těch současných jsme museli hrozně moc času a úsilí věnovat tomu, abychom naše hry mohli na limitovaném hardwaru rozchodit. Teď ale můžeme vytvořit daleko pestřejší, bohatší a rozmanitější herní světy, což je úžasné. Zkrátka již nemusíme dělat tolik kompromisů. Hardware toho teď dokáže daleko více, takže s v klidu můžeme soustředit na vytvoření toho nejlepšího herního zážitku. Budoucnost prostě vypadá pro všechny hráče velmi růžově.

Jak to vidíte se segmentem PC her, není trochu přehlížen, jak se k tomu stavíte vy?

PJ: Je celkem evidentní, že konzolové tituly dominují trhu s hrami co do jejich rozpočtu a prodejů, nemluvě o proklamovaném komfortu hrát z gauče na velké TV. Z pohledu komerčního úspěchu tak konzole nepochybně jsou prioritou pro většinou vývojářů. Pro nás je ale PC přesto velmi důležité. Všichni jsme dělali a děláme na PC projektech a nemíníme na to nic moc měnit.

Je pro vás Alanem Wake něčím úplně novým po stránce designu a stylu? Jste pro vyšší rozmanitost produktů nebo by se vývojáři měli spíše více specializovat?

SL: Alan Wake pro nás není až takovou změnou, spíše to je logický krok kupředu, některé věci, které fungovaly v předchozích hrách, zkrátka posuneme dál. Jako třeba dospělejší nátura hry, filmová atmosféra, způsob vyprávění příběhu apod. Pro malou společnost jako jsme my je důležité zůstat soustředění na jedinou věc. Specializace na něco neznamená, že budeme opakovat stále stejně věci, stále existuje dost prostoru pro inovace a vylepšení.

Má Finsko v oblasti herního vývoje nějaká specifika, jak velká či silná je tamní vývojová komunita? Případně je něco zvláštního na finské mentalitě?

PJ: Ve Finsku je dost silná vývojářská komunita. Herní scéna sice není zatím až tak velká, ale stále roste. O finské mentalitě se toho určitě už dost namluvilo, ale podle mě je jednou z hlavních věcí tendence nejprve něco udělat a až potom o tom mluvit. Tento přístup nás tak trochu nutí soustředit se maximálně na práci a úspěších mluvíme až…jich dosáhneme.

Co pro vás značí sezóna 2006, je nějaká šance, že se budete podílet na dalším Max Paynovi, i když k němu už nemáte práva?

PJ: Pro nás teď existuje jeden jediný cíl. Udělat z Alan Wake tak skvělo hru, jak to jen jde. Soustřeďujeme se jen a jen na něj, Max Payne tak pro nás pro nejbližší budoucnost není aktuální.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama