World of Warcraft Článek Někdo chodí na futsal, někdo hraje MMORPG

Někdo chodí na futsal, někdo hraje MMORPG

Filip Sladký

Filip Sladký

28. 11. 2008 23:52 4
Reklama

Zdravím tě, mohl by ses naším čtenářům v krátkosti představit? Jaký člověk se vlastně skrývá pod tvým in-game nickem?

Také bych předem rád pozdravil tebe i všechny případné čtenáře. Ve World of Warcraft jsem znám pod nickem "Prandur", ale ve skutečnosti se jmenuji Robert. V součásné době studuji a zároveň učím na fakultě informatiky Masarykovy Univerzity v Brně.

Hra World of Wacraft, které se aktivně věnujes, nedávno oslavila své čtvrté výročí a vypadá to, že má stále sil na rozdávání. Vzpomínáš si na moment, kdy ses s „WoWkem“ poprvé dostal do kontaktu? Jaké byly tvé bezprostřední pocity?

Vždy jsem byl velkým fanouškem Blizzardu a WoW jsem netrpělivě vyhlížel už dlouho před jeho vydáním. S MMORPG jsem měl zkušenosti i před WoW, konkrétně s Everquestem 1 a Lineage 2, ale když jsem poprvé spustil americkou open betu WoW, bylo to něco úplně jiného, než jsem znal z jiných MMORPG. WoW byl (a dle mého názoru stále je) mnohem zábavnější, lépe vyvážený a celkově lépe promyšlený, než jakákoliv jiná konkurenční hra. Za pár dnů hrani bety jsem už věděl, že u něj nějakou dobu zůstanu.

Před dvěma týdny byl vydán datadisk Wrath of the Lich King a z ekonomického hlediska se prozatím těší obrovskému úspěchu. Myslíš,  že je oprávněné? Jak bys zhodnotil své prozatimní dojmy z hraní?

Ano, myslím, že oprávněně. Prozatim mám dojmy určitě kladné, všechny classy se předělaly, aby byla hra ještě vyváženější, instance jsou velmi dobře navržené a stejně tak série questů ve světě jsou bezkonkurenční. Northrend je plný života a úkolů k plnění. Vesměs jediné, na co si můžu stěžovat, je (dle mého názoru) nedostatečná obtížnost nejtěžších instancí (konkrétně Naxxramas), které jsou oproti Sunwellu (poslední instance v The Burning Crusade) až triviální. Blizzard oznámil, že se na těžších instancích už pracuje, tak snad nezklame.

Jak už víme, zastáváš funkci guildmastera v nejúspěšnější česko-slovenské guildě na realmu Drak'thul. Je to časově náročné? Co všechno tato zodpovědnost skýtá?

Je to dost časově náročné, zvlášť, když u toho chce člověk stíhat školu a přítelkyni. Máme v současnosti 3-5 večerů týdně guildovní akce, na kterých bych neměl chybět (respektive co nejméně). Ale to není zdaleka vše. Jako guildmaster se musim starat o řešení sporů v guildě, vedení akci, vedeni DKP (bodového systému z těchto akci), dohlíženi na nabiráni nových členů, správu guildbanky a dalši věci. Naštěsti jsou v guildě schopní officeři (pomocní velitelé – pozn. redakce), kteří mi s povinnostmi pomáhaji, když je třeba (zmínil bych např. hráče s nickem Kalamita).

Do datadisku jste dle očekávání vstoupili s velkou vervou a za krátký časový úsek se vám povedlo pokořit prakticky veškeré dostupné bosse.  Jak už jsi zmínil, obtížnost instancí prozatím pokulhává, i když Blizzard slibuje změny. Myslíš, že by se určitá část hráčů rozhodla skončit s hraním, pokud by hra dále pokračovala v tomto trendu?

Ano, věřím, že by spousta hráčů za pár měsíců skončila. Neměli by totiž co ve WoW dělat - jednim z hlavních motivujících faktorů ve WoW je možnost získat lepší výbavu z instancí. Pokud se pokoří nejtěžší instance a hráč tedy brzo získá nejlepší výbavu ve hře, za chvíli zjistí, že ve hře nemá příliš co dělat a musi čekat na vydáni další, těžší instance. Během tohoto čekání se tradičně počet hráčů WoW snižuje, dokud nevyjde dalěí patch s instancí nebo jinou novou aktivitou. Na druhou stranu, podle všeho se Blizzard chystá vydat patch s Ulduarem (připravovaná end-game instance – pozn. redakce) docela brzo (odhadl bych 6-10 týdnů), takže by vše mělo být brzo v pořádku.

Jak vidíš své, případně guildovní herní plány do budoucna? Máš/máte stále i přes zmiňované zjednodušování motivaci hrát na té nejvyšší úrovni, jako tomu bylo doposud?

Máme, protože věříme, že brzo vyjdou těžší instance a už si na ně brousíme zuby. Chceme hrát dál, bavi nás to, a obzvlášť nás bavi hrát dobře. Rádi bychom se vytáhli do top 10 v Evropě, v Sunwellu nám to uteklo jenom o kousek kvůli soustavným lagům na serveru.

V souvislosti s online hraním se vedou mnohé debaty. Valná většina nehrající populace často tento druh zábavy přímo odsuzuje a o samotných hráčích si myslí své. Jak je to s tvým okolím a přáteli? Respektují tvého "koníčka"?

V tomto si musím své real-life kamarády pochválit, respektují to, že hraju. I přítelkyně mě podporuje, a to sama žádné online hry nehraje. Však je to koníček jako každý jiný, někdo chodi hrát futsal a někdo zase hraje online RPG. Důležité je, aby člověk během hrani stíhal plnit i veškeré ostatní povinnosti, nesmí se z vás stát trosky, co jen hrají a na všechno ostatní kašlou - to pak bohužel vrhá stín i na ostatní hráče.

S tím stoprocentně souhlasím. Přece jen si ale tak úplně nedokáži představit, jak lze skloubit tak časově náročné hraní „WoWka“ s bežným společenským životem. Co rád děláš ve svém volném čase, pokud ti navzdory tvým povinnostem nějaký zbyde?

World of Warcraft a přítelkyně dohromady zabírají 90% mého volného času. Odhadem tak jednou týdně zajdu nějaký večer ven s kamarádama do hospody, záleží, jak to časově vychází. S přítelkyní chodíváme do kina, kaváren, koktejl barů atd. - jen je potřeba ten čas správně uspořádat, aby to vycházelo. Výhoda je, že jakožto PhD. student ve škole netrávím tolik času a můžu pracovat v době, kdy mám čas, tedy například v noci.

Chtěl bys na závěr našeho rozhovoru vzkázat něco čtenářům?

Ano, pokud můžu. Dostávám ve hře spoustu dotazů od hráčů a často na ně nestíhám řádně odpovídat. Poprosil bych všechny hráče, kteří se ptají na předměty, questy a dropy, aby se prvně podívali na Wowhead a zkusili si informace dohledat sami.

Prandur , Undead Mage, Level 80, Drak'thul EU

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama