LittleBigPlanet Článek Rozhovor: Pete Smith o LittleBigPlanet

Rozhovor: Pete Smith o LittleBigPlanet

Jan Horčík

Jan Horčík

8. 6. 2008 22:00 25
Reklama

LittleBigPlanet je obrovská hra, ba co víc, hra, ve které bude možné vytvářet vlastní hříčky. Řekněme, že bych chtěl v LBP udělat nějako jako arkádovou střílečku typu R-Type, ve které Sackboy létá s raketkou a sestřeluje nepřátele. Šlo by to?
Pete Smith: Tak to je hned na začátek těžká otázka! Stručná odpověď zní, že nevím. Jak jistě víte, LBP je primárně plošinovka, ale gró spočívá v tom, že lidé mohou vytvářet cokoliv, co chtějí. Návrhářský tým ve studiu Media Molecule v současné době pracuje na nejrůznějších minihrách a některé věci, které chystají jsou doopravdy neuvěřitelné. Neustále přicházejí s novou mechanikou a hčířkami, o kterých bych si nikdy nemyslel, e bude možné vytvářet. Jsem si jistý, že jakmile se stejných nástrojů zhostí komunita, přijde s takovými věcmi, nad kterými bude rozum stát i klukům v Media Molecule. Jen pro příklad mohu uvést, že ve hře opravdu je raketa, na které lze létat... a vlastně ještě také ponorka!

Budeme při procházení jednotlivých úrovní LBP něco sbírat? A na co nám to případně bude?
P.S.: Jistě, existuje hafo věcí, které lze sbírat, já osobně miluju sbírání věcí ve hrách a třeba získat všechny části kostýmu pro Sackboye je pro mě veliká motivace. Kromě toho ale budou v LBP také nálepky, různé materiály, objekty a dokonce i složitější mechanické věcičky, které půjde sbírat a následně s nimi stavět vlastní výtvory.

LittleBigPlanet je na první pohled velmi mírumilovnou hrou. Přesto víme, že nějaký druh protivníků se zde také objeví. A kde jsou protivníci, tam jsou potřeba také zbraně na tyhle protivníky. Takže, jaké kanóny, případně jiné nástroje nám LBP nabídne?
P.S.: Předně, protivníci v LBP skutečně budou, a to jak malých, tak i OBROVSKÝCH rozměrů. Hráči budou mít různé možnosti jejich překonání, ale prozatím o tom nechceme zveřejňovat žádné podrobnější informace. Ale je to fakt cool! :)

Jak důležitá bude v LBP hudba? Mohou samotní hráči nějakým způsobem ve hře vybírat nebo dokonce vytvářet vlastní hudbu, případně různě upravovat herní zvuky?
P.S.: Hudba je neuvěřitelně důležitá, zaprvé proto, že tým v Media Molecule svou hudbu miluje a chce ji dotáhnout k dokonalosti, za druhé, a to je ještě důležitější, hudba je další způsob, kterým můžete svoje levely upravovat. Nejen, že můžete vybrat různé soundtracky, ale dále je možné také nastavit kdy a kde se budou různé prvky hudby ve vašem levelu objevovat. Před vypuštěním hry se chystáme vydat také filmeček, který přesně ukáže jak s hudbou v LBP zacházet. Nicméně stejně jako v případě mnoha dalších možností hry i tady očekáváme, že lidé budou opravdu kreativní a přijdou s mnoha neuvěřitelnými výtvory. Všechno co děláme my je, že poskytujeme nástroje. Kreativita už je na nich!

Máte nějaké plány na integraci LBP také s PC platformou nebo obecně webem? Něco jako možnost mít vlastní účet, kde bude možné prohlížet si levely přímo z PC, komunikovat s komunitou, hodnotit výtvory ostatních?
P.S.: Jasně, plány máme, ale momentálně o nich nemohu mluvit, omlouvám se!

Postavičky v LBP - Sackboys a Sackgirls, budou moct "hrát", tedy pohybovat různě tělem, dělat gesta a různé xychty. Odtamtud už je jen krátká cesta k "digitálnímu divadlu", kdy postavičky vystupují jako loutky. Bude pak možné zaznamenávat machinima filmečky přímo ve hře a sdílet je s ostatními?
P.S.: To zní jako skvělý nápad...

Jak funguje synchroniace pohybů rtů v LBP?
P.S.: V podstatě jde o to, že pokud máte mikrofon nebo headset, pak je pohyb rtů vaší postavičky synchronizován s tím, co právě říkáte. Je to jednoduché, ale funguje to.

Mohou hráči vytvářet také funkční objekty, něco jako spouštěče, kanóny, řiditelné stroje a podobné věci? Existují v LBP také nějaké skriptovací možnosti?
P.S.: Kdybych se na tohle zeptal designérů, mohli by o tom napsat stohy stránek. Kratší odpověď zní: samozřejmě! Všechno, co vidíte ve hře mohou přetvořit samotní hráči, ačkoliv doufám, že přijdou se super novými věcmi a nebudou jen kopírovat naše levely. Zrovna nedávno jsme postavili kanón, který vystřelil Sackboye navlečeného do kaskadérského oblečku přes lávovou jámu přímo na cíl. To bylo eso :).

Objekty je možné potahovat různými texturami materiálů - například tak, aby vypadaly skleněné, látkové nebo třeba dřevěné. Mají ale tyhle vlastnosti také nějaký dopad na samotnou hratelnost, tj. rozbije se třeba sklo nebo ohýbá se látka? Jak vlastně funguje fyzika materiálů?
P.S.: Fyzika každého materiálu odpovídá tomu, jak se chová ve skutečnosti a ovlivňuje tak hratelnost. Houba je lehká a můžete ji snadno kutálet před sebou nebo různě tahat, zatímco kov je těžký a nemůžete ho uchopit. Ovšem podle mého názoru jsou to jiné materiály jako třeba jedovaté plyny a oheň, které jsou mnohem zábavnější!

Jak velké levely mohou hráči vytvářet?
P.S.: Hráči mohou vytvářet levely stejně velké, jako ty největší úrovně ve hře, je obtížné dát jim nějaké měřítko. Ale dohrát některé z nich trvá třeba 20 minut, takže si nemyslím, že by lidem došlo místo.

Podporuje LBP nové PS3 periferie jako PS Eye nebo DualShock 3?
P.S.: Podporujeme jak PS Eye, tak DualShock 3. PS Eye pracuje výborně umožňuje vám vyfotit se a pak se lepit na různé objekty přímo v levelech. Je úžasné vytvořit třeba obrovskou pohybující se postavičku a pak jí nalepit svůj vlastní obličej. Máme taky kartonovou krabici, kterou můžete nasadit na hlavu Sackboyovi a pak si na ni přilepit vlastní fotku.

V jaké fázi vývoje se LittleBigPlanet momentálně nachází? Bude betatestování hry veřejné?
P.S.: V současné době se nacházíme ve fázi alfatestování a máme opravdu hrozně moc práce. Uzavřené betatestování spustíme už brzy.

Jak dlouho plánujete aktivně podporovat LBP a její hráče?
P.S.: S Media Molecule máme výborné vztahy a plánujeme s nimi spolupracovat ještě hódně, hodně dlouho. Co se týká samotné LittleBigPlanet, tu budeme aktivně podporovat dokud ji budou masy lidí hrát, což v současné době vypadá taktéž na pěkně dlouhou dobu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama