Mirror's Edge Článek Gustavsson: „Hráči musí dostat svěží hru"

Gustavsson: „Hráči musí dostat svěží hru"

Luke

Luke

10. 11. 2008 23:55 3
Reklama

Grand Theft Auto kopírovalo New York, jaké město kopírujete ve hře vy?

Naše město nestojí nikde a všude. Částečně jsme se inspirovali New Yorkem, ale New York má ulice, co se protínají v pravých úhlech, a to nevytváří dobrou hratelnost. Také jsme se nechali inspirovat Dubají, Tokiem a spoustou dalších měst po celém světě. Hodně kombinujeme východní a západní styl architektury.

Pohyb skrz hru je velmi dynamický a zároveň realistický. Jak vás vůbec napadlo udělat hru s tímto obsahem?

Ve firmě vyrostla touha udělat skákačku. Takže pohled z kamery zavěšené za temenem hlavy. Jenže v takovém případě to vypadá, že sledujete někoho, kdo dělá cool věci. Je to jako dívat se na film versus být ve filmu – a toho druhého jsme chtěli dosáhnout. Vytvořili jsme prototyp hry, ve kterém jsme se rozhodli, jaký styl pohledu chceme mít. Pak jsme si sedli a neustále pracovali na hratelnosti, neustále jí zlepšovali a potýkali se s různými problémy, nejvíce s příznaky fyzické nevolnosti, které se při hraní projevovaly. V normální střílečce máte omezený výhled na herní krajinu, u nás je výhled větší a nese sebou problémy. Proto jsme dali doprostřed obrazovky malou tečku, jen takový bod, který mozku pomáhá lépe pochopit, co se před ním děje. Funguje to jako referenční bod a jde o hodně důležitou věc. Jakmile jsme vyřešili tenhle problém, tak jsme pracovali na animacích – a to byl taky pěkně těžký oříšek, ale nakonec jsme je dobře odladili. Teprve pak jsme si mohli dovolit začít dělat hru – příběh, hlavní hrdinku a všechno okolo.

Když spadnete v realitě z pěti metrů, tak si zlomíte kotník. Ve vaší hře ne. Jaké kompromisy jste tedy museli dělat, co se týče realističnosti?

Základní osou naší hry je, že hrajete za Faith, za holku, která se nepromenáduje někde po pláži a nemá takové ty sexy ženské atributy. Prostě je normální, stejně jako vy nebo já. Jediný rozdíl je v tom, že je to extrémní sportovkyně. Dělá věci, které jsou na hranici lidských sil. Někdy ten pohyb sice přeháníme, ale většinou budete mít pocit, že je to skoro proveditelné. A to samé platí pro bojové scény. Spolupracovali jsme s odborníkem přes bojové sporty, který nám hodně pomohl v určení, co je realistické a proveditelné. Vyhnuli jsme se tak vytváření fantazijních akrobatických pohybů. Osobnost Faith vyjadřuje, že je to skutečně člověk. Učí se pohybovat po střechách, učí se vypořádávat s ozbrojenými lidmi a vy se to učíte společně s ní.

Všiml jsem si věci, která mě uchvátila. Nebo jde spíše o pocit. Nepřátelé jsou vám dost často v patách a vy musíte utíkat, ne s nimi bojovat. Je to takový adrenalinový tlak. Je na tomto principu postavena většina úrovní nebo jak přesně pracujete s akční stránkou hry?

Začnu trochu zeširoka. Hra stojí na třech pilířích, a to sice na soubojích, utíkání a hádankách. Můžete argumentovat, že hádanky jsou v tom, jak se pohybujete skrz herní svět, jak nacházíte cestu. Buď se spolehnete na tu přímočarou anebo, pakliže jste nároční hráči, najdete složitější a zábavnější. Totéž platí o soubojích – jsou to hádanky. Musíte přijít na to, jak sebrat jednomu nepříteli zbraň, abyste jí mohli použít na dalšího, jenže musíte počítat s tím, že se zbraní se pohybujete pomaleji. To jsou základy celé hry. Zatím jste viděli malou část hry, takže nevíte, že mnohokrát budete utíkat s nepřáteli v zádech. Nebo jim stanete tváří v tvář. Na hodně místech se budou soubojové hádanky prolínat s atletickými hádankami. Snažíme se vytvořit takový mix, aby se hráči nikdy necítili unavení. Chceme, aby dostali svěží hru.

Co byste k celé hře dodal – jak jí vidíte ze svého pohledu?

Tak to je oříšek... jedním slovem: závislost. Už na té hře dělám hrozně dlouho, ale stejně každý den přijdu do práce a s chutí jí hraji. Zbožňuji naše ovládání, protože potřebujete jen dvě tlačítka, a to je všechno. Dvě tlačítka! Reagují v závislosti na situaci, takže pokaždé se stane správná věc. Ale to neznamená, že by se hra dala projít bez problémů. Je to jako s fotbalem. I když jste profík, tak se vám to někdy nepovede a noha vám ujede.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama