rodina-spravedlnost-a-cest-vedou-moji-dyku
Assassin's Creed: Bloodlines Článek Rodina, spravedlnost a čest vedou mojí dýku

Rodina, spravedlnost a čest vedou mojí dýku

Luke

Luke

27. 10. 2009 23:26
Reklama

Yannis Mallat, šéf montreálského Ubisoftu, je oblíbený i nenáviděný za rozvláčné filozofování na téma „hry a jejich možný význam pro společnost.“ Ti z vás, kdo před lety viděli na Level DVD záznam z panelové diskuse na Ubidays, si o něm asi myslí své. A jejich názor by se nezměnil, když by jim s vážnou tváří z očí do očí řekl: „Konvergence her a filmů je nevyhnutelná.“ Jenže není kapitánem úspěšné firmy jen pro nabubřelá slova. Projekt Assassin's Creed: Lineage dokazuje, že to Mallat s propojováním médií myslí vážně, a že v Ubisoftu jsou líbánky her a filmů již daleko za herními adaptacemi seriálů (Lost) a filmů (Avatar). Na několik desítek minut dlouhém filmu pracují grafici a programátoři společně se studiem Hybride, které je zodpovědné za strhující vizuální stránku filmů Sin City a 300.


Byl to běh na dlouhou trať. Roku 2007 založil Ubisoft vlastní filmovou divizi pro natáčení herců na modrém a zeleném pozadí. O rok později koupila firma studio Hybride Technologies, jehož zaměstnanci mají s filmovou prací rozsáhlé zkušenosti. Nebylo lepší cesty, jak přičichnout k filmovému byznysu, než přímo koupit jednu z firem, která se v něm dlouhodobě pohybuje. Výsledky jsou od té doby patrné prakticky ve všech hrách s hlavičkou Ubisoft. Než obě armády kreativců dospěli k výrobě Lineage, museli najít společnou řeč, protože každá strana měla jiné chápání času: „Herní vývojáři se pohybují skrz prostředí v reálném čase, filmoví jsou doma ve světě předrenderovaných kulis a střihů, které zkracují reálný čas.“ Lineage v sobě kombinuje oboje: částečně herní prostředí je smícháno s reálnými herci a ke slovu přijdou jak typické záběry z hry (skákání přes střechy), tak akčně střižené scény.

Hlavní roli přijal Romano Orzari, mladý kanadský herec, zatím bez výrazného úspěchu, ale s ostře řezanou výraznou tváří. Namísto, aby se pohyboval ve skutečných kulisách, prochází virtuálním prostředím přímo převzatým ze hry. A to byl právě kámen úrazu, jak vysvětluje režisér Yves Simenau (držitel mnoha ocenění, včetně Emmy): „V hollywoodských filmech je pro kameru obtížné dlouho sledovat herce skrz předrenderované prostředí, a tak se vše řeší rychlými střihy, typicky několik sekund dlouhými. Hybride společně s Ubisoftem nalezly řešení, jak udržet dlouhý záběr na jedné postavě v průběhu bitky, šplhání po domech nebo v situaci, kdy na scénu přicházejí a odcházejí další herci. Je to podobné, jako ve hře, kde jsou hráči zvyklí na to, že kamera zůstává s hrdinou – neotáčí se, nepřeskakuje, zůstává fixní a scéna se mění.“ Nově také použili promítání půdorysu místností na zem – herci tak věděli, kde jsou zdi, dveře, okna nebo nábytek. Projekce byla vymyšlená tak, aby se nezobrazovala na tělech herců, jak se často stává – tímpádem si grafici ušetřili čas obvykle strávený retušováním.

Lineage bude distribuován zdarma na internetu a zřejmě se objeví i ve sběratelské edici Assassin's Creed 2. Jakým směrem se Ubisoft a Hybrid vydají není jasné. Jak přiznal sám Mallat, jde o experiment – o pokus vyzkoumat, zda má cenu vůbec se podobnými projekty zabývat. „Rozhodně stavíme na rozšiřování našich značek i do jiných médií. V tom je budoucnost firmy. Jakékoliv herní firmy,“ podotknul na konci prezentace. O dalších sériích ve stylu Lineage zatím prý neuvažuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama