Článek Reportáž z Wargaming Festu 2019 v Minsku

Reportáž z Wargaming Festu 2019 v Minsku

Jan Bors

Jan Bors

27. 9. 2019 14:14 1
Reklama

Sobota 16.9. odpoledne. Sunu se přes Prahu na letiště, kde spolu s dalšími českými novináři nastupujeme do letadla směr běloruské hlavní město Minsk. To sice zrovna slavilo dny města, ale především se tam měla o den později konat monstrózní akce Wargaming Fest. Herní gigant (4600 pracovníků) Wargaming zkrátka dělá doma pro lidi festival, kde prim hrají jejich hry, tanková tematika a vůbec. Festival se odehrává v Parku vítězství, který je napojen na místní válečné muzeum a ohromný pomník, na němž hraje prim sovětská vlajka. Ale jestli z nějakého post-sovětského města ve skutečnosti nejde žádná sovětská nálada, je to paradoxně právě dvoumilionový Minsk.

V HLAVNÍ ROLI TANKY

Zpátky ale ke hrám, respektive k tankům, kvůli nimž jsme byli pozváni. World of Tanks je stále tou největší značkou, kterou Wargaming disponuje a která od svého startu před devíti lety pořádně nabobtnala. Vývojáři se o svou vlajkovou loď starají neustálým doplňováním tankového parku, kdy „výroba“ jednoho modelu tanku zabere až tři týdny. S jakými detaily si místní grafické oddělení hraje byla radost pozorovat. Samozřejmě se přidávají i herní módy. Ten poslední, Steel Hunter, jenže je variací na populární battle royale, se dle firmy ujal vůbec ze všeho nejvíce. Asi na tom něco je, jenom turnaj v tomto módu byl dotován částkou odpovídající zhruba 550 000 Kč a zúčastnilo se ho dvacet hráčů, kteří odehráli finále právě na festivalu.

Wargaming ale neusíná na vavřínech. Šéf celého vývoje hry World of Tanks Max Chuvalov prozradil, čím chtějí hru obohatit do budoucna. Kromě reklamních taháků v podobě přidání skupiny The Offspring do jejich hry (na jejich vystoupení v Minsku přišlo přes 200 tisíc lidí) jde i o podstatně zásadnější novinky, mezi něž patří třeba Ray Tracing. A to i na příští konzolové generaci. Ptal jsem se také na příběhový mód. Přeci jen se to po těch letech nabízí, a vývojáři o něm přemýšlí. Už do battle royale režimu dali nějaké zkazky o světě a jeho mytologii, nicméně více ve formě á la Dark Souls. Hráči si to prostě musí najít. O plnohodnotném singlu nicméně velmi vážně uvažují, k hráčově škodě však nikoliv na rok 2020.

LABORATORNÍ PODMÍNKY

Z dalších her se ukázal Caliber, který se bude soustředit na ruské speciální jednotky a určitou syrovost. Autoři slibují, že nebudou nic malovat na růžovo a ukáží tvrďáky z  ruské armády tak, jak ve skutečnosti vypadají, jaké mají skutečně vybavení i možnosti. Uvidíme, nicméně ukázka vypadala celkem k světu. Trochu se mluvilo i o nové platformě společnosti Wargaming Game Center, což je další online distribuční síť běloruské společnosti a kromě jejich hlavních her by se měly v oběhu objevit novinky jako historická strategie Steel Division 2 nebo Partisans s více stealth zaměřením. Obě „překvapivě“ z druhé světové války. Na konci září mají k tomu vyjít WoT Racers, tedy závody tanků, o které prý hráči hodně stáli, a tak se je vývojáři jali vyrobit.

Na základě získaných dat následně vyhodnocují, zdali mají ve hře správné UI nebo jestli nově přidané prvky hráči chápou.

Tím se dostávám k prohlídce studií samotné společnosti, kde jsme měli tu možnost se podívat do centra vzniku některých prvků jejich her. Kromě již výše zmíněné výroby jednotlivých tankových modelů se jednalo o hudební studia a také laboratoře. To bylo extrémně zajímavé. Vývojáři si třeba najímají běžné hráče WoT a sledují snad všechny možné parametry. Eye-tracking – kam hráči při hraní PC či mobilní verze Blitz nejčastěji koukají. Zkoumají jejich mozkovou aktivitu, tělesnou aktivitu… je toho zkrátka mnoho. Na základě získaných dat následně vyhodnocují, zdali mají ve hře správné UI nebo jestli nově přidané prvky hráči chápou, jak zamýšleli vývojáři a na základě tohoto feedbacku potom jednotlivé prvky upravují, mění a nebo přidávají. Nastavená metodika byla extrémně zajímavá.

ČESKÁ STOPA

Dalším okruhem pak byla hudební složka her. O tu se společně s Wargamingem stará Pražský symfonický orchestr. Je to tak proto, že našinci jsou extrémně efektivní, rychlí a precizní a herním společnostem, nejen Wargamingu, se vyplatí zajet do našeho hlavního města a nahrávat vše zde. Zvuky, jako jsou výstřely z děla či zvuk stíhacích letounů, vznikají přímo v minské centrále, a to pomocí různých syntéz skutečných zvuků z filmů, dokumentů a dalších historických nahrávek. 

Všeho všudy to byl úžasný zážitek, který byl více než o hře o hraní, o tom s tím spojením, o sdílení úspěchu běloruského zázraku. Musím říct, že to byla skutečně radost sledovat, tolik nadšenců a milovníků jedné značky na jednom místě, rodin, které opravdu Wargaming milují a pravděpodobně ještě velkou dobu budou. Nadšení celého týmu za tímto projektem je snad až hmatatelné a to bývá vždy dobrá známka k dalšímu pokroku a zlepšení.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama