Článek Reportáž z Mortal Kombat 11 Launch Eventu

Reportáž z Mortal Kombat 11 Launch Eventu

Pavel Makal

Pavel Makal

18. 4. 2019 10:49 1
Reklama

Mortal Kombat je pojem. Od svého vzniku v roce 1992 dokázala tato série přivést na svět více než dvacet titulů včetně nejrůznějších spin-offů či crossoverů. A jak jsme si nedávno v hPodu ujasnili, i když je největším redakčním odborníkem na bojovky Martin, k Mortal Kombatu patrně chovám největší lásku já. Skoro třicet let trvající krvavá lázeň sice na své pouti udělala nějaké ty přešlapy, stále má ale na kontě nesmírné množství silných dílů a po obrození v roce 2011 je zřejmé, že je studio NetherRealm, jež se zrodilo ze zaniklého Midwaye, na správné cestě.

HURÁ DO OSTROVNÍ ŘÍŠE

Už za pár dní vtrhne na naše obrazovky jedenáctý regulérní díl. Po zhruba čtyřleté pauze se Mortal Kombat vrací v plné síle a vývojáři, kteří mezi tím stihli vydat ještě povedený druhý díl Injustice, mají v plánu dokázat jedno - že Mortal Kombat zdaleka nepatří do starého železa. S ohledem na to, že je nová hra jedním z nejvýraznějších dubnových titulů, s radostí jsme přijali pozvání na launch event, který se konal v úterý v Londýně.

Strohé, industriální prostory klubu skvěle posloužily k budování atmosféry

O radostech a strastech cestování do Albionu se můžete více dozvědět z krátkých vlogů na našem Facebooku, jaký byla ale samotná událost? Inu, Mortal Kombatu rozhodně nedělala ostudu. Celá akce se konala na nábřeží Temže v prostorách Bankside Vaults, hned vedle majestátního Blackfriars Bridge. Strohé, industriální prostory klubu skvěle posloužily k budování atmosféry, na místě se pohybovalo několik cosplayerů, zahlédnout jsme tak mohli Ermaca, Kitanu, Mileenu nebo třeba Sub Zera. 

PŮSOBIVÉ DĚJIŠTĚ

Za zmínku určitě stojí působivá ledová socha posledně jmenovaného válečníka, automat s boxovacím pytlem, jež lákal okolo stojící mladíky výmluvným nápisem "Test Your Might", bar s příznačným jménem Fatality, kde jsme na velkém plátně mohli sledovat zápasení zkušených borců, a samozřejmě také nelze nevzpomenout na rozkošné malé dortíky s typickým drakem, vytisknutým na jedlém papíru. Doslova Dortal Kombat.

Reportáž z Mortal Kombat 11 Launch Eventu
i Zdroj: Hrej.cz

Dusnou atmosféru navíc podporoval nejen umělý dým, ale i vědomí, že mě brzy čeká turnaj s ostatními členy novinářských výprav. Na hlavním pódiu se lákavě leskly poháry pro vítěze, okolo jednotlivých tréninkových herních stanic postávaly hloučky zaujatých borců, kteří zjevně s Mortal Kombatem i usínají a na klidu mi nepřidal ani fakt, že většina stojanů nebyla opatřena klasickými gamepady, nýbrž pro fanoušky bojovek důvěrně známými arkádovými ovladači, s nimiž jsem neměl tu čest už pěknou řádku let.

Úvod akce se nesl v poněkud hektickém duchu, a tak například slíbený rozhovor, který měl původně probíhat v klidu po turnaji, dostal neplánovaně prostor zhruba deseti minut uprostřed toho největšího shonu, proto vám jen namísto videa poskytneme v textové podobě níže. Spěch se ale nakonec ukázal být bezpředmětným, protože než se organizátorům podařilo dát všechny novináře a influencery dohromady, aby mohl započít jejich turnaj, uplynulo docela dost času.

TRÉNINK NA POSLEDNÍ CHVÍLI

Drahocenné minuty jsem ale nestrávil na baru, jak by si leckdo mohl myslet, ale raději jsem je investoval do tréninku. S kolegou jsme zasedli k jednomu z arkádových automatů a jali se metodou pokus-omyl zjistit, který z bojovníků dokáže co nejsnáze způsobit protivníkovi co nejdrtivější zranění. K dispozici nebyl celý rozsáhlý žebříček, spokojit jsme se museli jen s hrstkou adeptů, o to byl ale průzkum naštěstí jednodušší. V mém případě nakonec zvítězil Raiden ve variantě War God, jehož komba si jednak docela zřetelně pamatuji z předchozích dílů, a navíc je srabácký teleport nebo útok á la Superman docela slušným způsobem, jak zamotat soupeři hlavu. 

Nutno říct, že Mortal Kombat 11 je opět skvělou evolucí toho, co série v posledních letech předvádí. Skvělá grafika a absolutní plynulost potěší, zásadní je ale hratelnost a pro Mortal Kombat zcela typická brutalita. A obojího servíruje novinka požehnaně. Je velmi příjemné, že se ke hře může posadit i úplný začátečník a po prvotním osahání je schopen (i za cenu opovrhovaného button-mashingu) sázet jeden působivý úder za druhým. Mortal Kombat je v tomhle ohledu nesmírně fotogenický, boj ozvlášťnují speciální "rentgenové" útoky, které už ale nespouštíte po nabití baru, ale jste jimi odměněni třeba za provedení drsného zvedáku na bradu. Ultimátní "X-Ray" útoky z minulých dílů nahradily takzvané Fatal Blows, tedy útoky, které můžete použít, pokud vám teče do bot a zdraví kleslo na velmi nízkou úroveň. Vydařeným útokem, který se spouští současným stisknutím triggerů, jednak spustíte velmi efektní animaci plnou krve a nechutných detailů, jednak můžete do jisté míry aspoň trochu převrátit misky vah na svou stranu.

KTERAK JSEM DOSTAL NAKLEPÁNO

Abych vás už dále nenapínal, turnaj nakonec dopadl zhruba tak, jak jsem očekával. Mým prvním a zároveň posledním soupeřem byl jakýsi Angličan ve středním věku, který vzbuzoval dojem přátelského taťky od rodiny, který už pije několikáté pivo a k nějakému hernímu zápolení přistupuje s lehce ironickým úsměvem. Vůči mému Raidenovi zvolil slavného bijce Johnnyho Cage a hned jsme se pustili do křížku. Pravidla turnaje stanovila, že se hraje na tři zápasy, vítězem je samozřejmě ten, kdo jich vyhraje více. S vybranou postavou jsme ale museli vydržet celé tři hry, nebylo možno si v průběhu vybrat jinou. První zápas jsem svého soupeře převálcoval 2:0 na kola a prakticky jsem mu ani nedal šanci se nadechnout. Nutno podotknout, že mě tato výhra notně povzbudila a v mé bláhové mysli se začaly rýsovat divoké představy o tom, jak si domů vezu blýštivý pohár a hrdě jej stavím na poličku vedle ostatních herních suvenýrů. 

Reportáž z Mortal Kombat 11 Launch Eventu
i Zdroj: Hrej.cz

Tyto ideje ale výrazně pošramotil výsledek zápasu číslo dva, v němž si kolega pozměnil setup své postavy (což bylo povoleno) a postavil proti mně Johnnyho ve variantě "Hollywood". Tento bastard v upnutém osmdesátkovém outfitu, který si může na pomoc zavolat podobně postiženého kamaráda, zametl s mým bohem blesku podlahu a vyrovnal tak na stav 1:1. Poslední zápas tedy měl rozhodnout a napětí vydrželo opravdu až do poslední chvíle. První kolo jsem si pro sebe nakonec ještě urval já, druhé zas patřilo anglickému tatíkovi. Ten už dávno přišel o stoický výraz, za decentními brýlemi plály krví podlité oči a já poznal, že jeho slova o tom, že si "Mortal Kombat už párkrát zahrál", byly jen bohapustou lží, kterou chtěl lstivě ukolébat svého protivníka a následně mu uštědřit ponižující ponaučení. Poslední, rozhodující kolo, nebylo ani tak zápasem, jako spíš soutěží o to, kdo drcením tlačítek první přelomí DualShock vejpůl. Můj Raiden létal po aréně s jekotem jako smyslů zbavený, bodal kopím jako šílenec, ale Džony a jeho kámoš s neférovým trikem "já ti ho podržím a ty mu dáš rychtu" nakonec zvítězili. Následná podaná ruka a fráze "Thanks, it was fun" už se ztrácela v mlze zoufalství nad tím, že pohár domů přeci jen nedovezu.

Mortal Kombat 11 se už brzy přiřítí na naše obrazovky v celé své kráse, kromě krve a vnitřností se ale můžeme těšit i na nový systém gearu pro jednotlivé postavy, údajně největším příběhovým režimem, jaký ve hrách od NetherRealm dosud byl a samozřejmě i širokým spektrem bojovníků, kteří budou následně také přibývat formou DLC. Více se o hře dozvíte v naší recenzi, a také v dojmech od Martina Synka, jež naleznete níže.

MATT BURKE - NE VŽDY SE TRHÁNÍ HLAV HODÍ

Matt Burke pracuje jako člen produkčního týmu Mortal Kombat 11. Na starost má především dohled nad týmem, který se stará o příběhové animace a produkci streamů Mortal Kombatu.

Hrej: Mortal Kombat má za sebou skoro třicetiletou historii a více než dvacet různých her. Jakým způsobem udržujete značku  stále svěží?

Matt Burke: Snažíme se, aby každý díl byl úplně novým zážitkem, ale přitom chceme zachovat to, co dělá Mortal Kombat Mortal Kombatem. Násilí, krev, prostě to, co mají fanouškové rádi. V tomhle díle hrají velkou roli Crushing Blows, které mohou zásadně ovlivnit hru uprostřed kola, pokud se vám povede counter.

Který nový prvek hratelnosti je podle tebe v aktuálním díle nejlepší?

Hodně se mi líbí nový systém gearu, díky kterému si lze upravovat jednotlivé postavy a měnit jejich vzhled, ale upřímně, nejvíc se mi stejně líbí zmiňované Crushing Blows, kterými můžete protivníka překvapit a ještě mu pořádně ublížit.

Velkou součástí značky Mortal Kombat je násilí. Nedávno jsem hrál předchozí dva díly a říkal jsem si, jak se hranice zobrazované brutality posouvají. Jedenáctka jde ještě dál. Máte vůbec ještě nějaký prostor, kam tenhle aspekt posunout příště?

No, zatím se nám to vždycky povedlo. Naše publikum to miluje a my se navíc snažíme, aby ta brutalita nesla zároveň i určitý stupeň humoru, ideální příklad je třeba Johnny Cage. Myslím, že příště zase s něčím překvapíme.

V bojovkách se často objevují crossovery mezi různými značkami. Mortal Kombat už jeden takový také měl, vaše studio navíc dělá Injustice a slyšel jsem, že Ed Boon by rád udělal bojovku s Marvelem. Jaká značka by podle tebe dobře fungovala s Mortal Kombatem?

Na crossoverech je nejdůležitější to, abychom zachovali atmosféru a prvky té druhé značky, ale zároveň aby dobře zapadla do světa Mortal Kombatu. Přeci jen existují značky a postavy, u nichž trhání hlav tak úplně nesedí (Ano, v My Little Pony by to asi vypadalo divně. Ale zároveň skvěle.) Jsme otevřeni různým možnostem, ale vždycky chceme, aby spojení dvou světů dávalo smysl.

Moje poslední otázka - jsem velkým fanouškem obou filmů Mortal Kombat z 90. let. Je nějaká šance, že by se značka vrátila na stříbrné plátno, a pokud ano, vrátí se i Christopher Lambert v roli Raidena?

Bylo by to skvělé. Ostatně nedávno jsme oznámili naši první DLC postavu, kterou bude Shang Tsung s podobou Cary-Hirojuki Tagawy, herce, který jej ztvárnil v prvním filmu. To by mělo hře dodat trochu té devadesátkové příchuti. A co se návratu na filmová plátna týče, žádné oznámení nemáme, ale to se může v budoucnu klidně změnit.

Děkuji za rozhovor

MARTIN SYNEK - DOJMY Z HRANÍ MORTAL KOMBAT 11 BETA

Online beta očekávané bojovky nám dala šanci vyzkoušet nejdůležitější aspekty nového dílu. Osobně jsem hru řádně otestoval na nejsilnější konzoli současnosti, tedy na Xboxu One X. No a jakéže jsou mé dojmy z prvotního setkání se starým známým? Inu čtěte dále.

Byl jsem docela překvapen, že po skvěle přijatém desátém Mortal Kombatu a ještě lepší Injustice 2 tvůrci ze studia NetherRealm nezaháleli a oznámili regulérní jedenáctý číslovaný díl ještě pro aktuální generaci. A jistě si i vzpomenete, že s plnou parádou. Stejně jako další početná skupina fanoušků série jsem to Edu Boonovi sežral i s navijákem. Těším se i přesto, že nejsem ideální cílová skupina, jelikož Mortal Kombat hraju převážně kvůli příběhu, který se táhne skrze každou hru z univerza. Troufám si tvrdit, že nejinak tomu bude i v aktuálním počinu.

VYRVI MU SLEZINU!

První věcí, která mě na online betě překvapila je fakt, že graficky jde zase o super podívanou. Jak už jsem psal v několika ze svých recenzí na poslední bojovky, studio NetherRealm by mohlo vyučovat, jak vymáčknout z grafického ztvárnění maximum. Tam kde poslední Tekken, Soul Calibur nebo Dead or Alive selhával, aktuální Mortal Kombat opět exceluje. Grafika je rychlá, detailní, efektivní i efektní. Pohání ji opět notně modifikovaný Unreal Engine třetí generace a je vidět, že tvůrci našli ideální most mezi krásou a funkčností. To ostatně prokázali již druhým Injustice, která využívala stejného enginu.

Mortal Kombat 11 v tomto ohledu funguje skvěle. Krve je tu jako z prasete a tvůrci se znova nebáli do toho pořádně šlápnout po stránce brutality. Ta je všudypřítomná a až poprvé okusíte zdejší soubojový systém na vlastní prsty, dáte mi za pravdu. Proti minulému dílu je pohyb postav zase o fous plynulejší, což poznáte okamžitě. Jednotlivé údery na sebe navazují o něco lépe než minule a skladba komb se rozšířila o nové pohyby. Od posledně přibyly dva nové ukazatele pro speciální útoky. Jejich zvládnutí a využití ve hře bude klíčové.

Krvavé divadlo, doprovázené zlámanými kostmi, vyrvanými vnitřnostmi nebo nabodnutím na vlajku vám bude dostatečným zadostiučiněním.

Za nejmarkantnější zásah do soubojového systému považuji tzv. Fatal Blow. Toto ničívé a notně drastické kombo budete moci vyvolat v momentě, když vám teče do bot. Odhadem bych řekl, že zbývá-li vám poslední pětina života, začne být onen útok aktivní. Jakmile se vám podaří Fatal Blow použít na soupeře, máte se na co těšit. Krvavé divadlo, doprovázené zlámanými kostmi, vyrvanými vnitřnostmi nebo nabodnutím na vlajku vám bude dostatečným zadostiučiněním. Standartní součástí souboje se pak staly X-Ray útoky z minula. Nemusím dodávat, že opět zatraceně efektní.

PAJŠL K VEČEŘI

V beta verzi si šlo zabojovat v kůži pěti postav (Scorpion, Kabal, Jade, Skarlet a Baraka). Každá se svým osobitým stylem.  Platíte-li si zlaté členství, dostali jste možnost si hru vyzkoušet buďto v online zápasech nebo v tradičních věžích. Tam vás čekalo pět zápasů proti náhodně vylosovaným oponentům ovládaných AI. Nic víc nic méně. Jestli jste čekali možnost hrát ve dvou proti sobě na jednom gauči, máte smůlu. Nicméně k otestování kvalit zdejšího soubojového systému stačí i výše zmíněné možnosti.

Tvůrci nás nechali v betě nakouknout i pod pokličku kustomizace. V plné hře nás pak údajně rozsáhlá možnost, jak si jednotlivé bojovníky upravit nejen kosmeticky. Editovat bude možné i příchody na scénu, jednotlivé zbraně nebo třeba části oblečení. Navíc bylo potvrzeno, že nás snad nečeká žádná forma mikrotransakcí, přestože jejich implementace by nejspíše nebyla problém. To je rozhodně dobrá zpráva.

Reportáž z Mortal Kombat 11 Launch Eventu
i Zdroj: Hrej.cz

Na závěr bych ještě rád zmínil fatality. Ikonická záležitost Mortal Kombatu dostává v aktuálním díle zase nový náboj. Popravy jsou krvavější a vynalézavější než minule a docela by mě zajímalo, kam hodlají tuto devízu značky posunout tvůrci příště. Hra se nebojí zobrazovat ty nejdrastičtější formy likvidace protivníků i se všemi náležitými efekty. Někdy je to prostě dost silné kafe i pro člověka, co už něco v Mortal Kombatu zažil. Ale chci víc, a vy byste se také měli náležitě těšit. Bude to totiž opět boj na život a na smrt.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama