Overlord II Článek Overlord II

Overlord II

Martin Klekner

Martin Klekner

25. 1. 2009 23:00 4
Reklama

Já nejsem mrtvý! Já jsem velký pán temnot! Jak můžu být mrtvý? Ty, bídný červe, ty za to můžeš! Za to poznáš, jak chutná ostří mé čepele!.

Bohužel, můj pane, ten meč už nezvednete. Vážně jste mrtvý.

Zpropadeně.

Vážení čtenáři, omluvte Velkého pána zla. Jako většina senilních duchů si neuvědomuje, že už od konce prvního dílu hry Overlord (kterou v roce 2007 vypustili do světa vývojáři z Triumph Studios, zodpovědní třeba za strategii Age of Wonders) je mrtvý. Zabitý kým jiným, než odpornými pohůnky toho nudně spravedlivého Impéria. Jak ale každý dobře ví, zlo je věčné. A tak se nemusíte bát – vrátí se, a to dokonce v mnohem lepší formě než kdy dříve.

Mluvil tady o mně někdo? Kdo chce poznat, jakej je to pocit, když mu drtim lebku?

A jak vidíte, jablko nepadá daleko do stromu. Snad jen ta mluva už není tak archaická...Mladý pane, to jsem jen já, váš rádce. Právě vysvětluji čtenářům, jak skvělá bude vaše hra.

A řekni jim, že jestli se někdo z nich jen hne ze židle, tak mu přerazim páteř.

To jistě řeknu, pane. Takže, drazí přátelé... nechcete snad odejít, že ne?

Temná věž už zase stojí. Pekelní nohsledové se sbíhají ze všech stran a moc zla nezadržitelně sílí. Ano, předtím než zemřel, stačil si náš milovaný pán pořídit syna. A tomu, ve své nekonečné moudrosti a krvelačné krutosti zanechal svět na plenění.

Zabil bych ho sám, kdyby nepřestal mluvit jak chodící knížka z antikvariátu.

Aha...Inu, dobře. Takže, nový Temný pán je tedy na trůně. A opět toho má na práci víc než dost – zabíjet, ničit, popravovat, vypalovat... jako obvykle, však to znáte. A nejenže se až ďábelsky potatil, on se ve všech směrem pokouší otce překonat! Dá se říct, že v něm tak nějak již nezbylo ani trocha toho dobra, které jeho otec možná měl. Jinými slovy, už nepůjde o to, vyberete-li si lepší či horší cestu – půjde o to, jakou ze špatných cest zvolíte.

Řekl jsi jim už, proč by se mě měli bát?

Myslím, že už mají docela dobrou představu, můj pane. Ale nevědí ještě o kouzlech – ta se budou v průběhu hry přizpůsobovat vašemu stylu hraní. Budete vystupovat jako otrokáři? Získáte dlouhodobé bonusy a schopnosti podporující pravidelný přísun moci. Pakliže naopak zvolíte cestu okamžité destrukce a vypleníte všechna města, která potkáte, dostanete přístup k agresivní magii hromadného ničení, jež vám propůjčí krátkodobé a brutální skilly. Donutíte-li obyvatelstvo podřídit se vám prostřednictvím prostého strachu z vaší osoby, stanete se mistrem manipulace s nepřátelskou myslí. A mezi těmito třemi styly samozřejmě budou existovat nekonečné kombinace.

Vždycky jsem je vlastně nesnášel. Jsou odporný...smrděj. Jediný, co mě těší, je posílat je na smrt.

Pane, ti skřeti jsou vaši jediní služebníci.

Proto tak dobře umíraj v mým jménu.

Rád vidím váš zdravý přístup. Inu, je to tak, i tentokrát si budete moci buď špinit ruce sami, pomocí zbraní a magie, anebo raději využívat svých služebníků, kteří nadšeně provedou všechno, co jim nakážete. Vše se děje stejně jako minule – levým tlačítkem myši (popřípadě gamepadu) ovládáte Temného pána, pravým posíláte své skřety do boje. Čtyři třídy známé z minula (bojovníci, střelci, průzkumníci a léčitelé) ovšem získaly jednu skvělou schopnost navíc.

Ty zatracený psi mi vyžrali spíž v hradě. Od salamandrů mam propálený závěsy a všude teď visej pavučiny. Proč tu havěť vůbec držíme?

Protože zvyšuje účinnost vašich bojovníků, pane. Tak, tak, drazí čtenáři, tři třídy vašich pekelných pohůnků budou moci osedlat stvoření, která jim propůjčí speciální bonusy. Hnědí bojovníci nasednou na hřbety vlků. Zelení průzkumníci zase dostanou pavouky, s nimiž budou schopni šplhat po stěnách. No, a konečně střelci se dočkají rudých salamandrů, které zde na hradě máme zvláště v oblibě. Alespoň pokud jste fanoušky chodících plamenometů.

A jako by toho nebylo dost, choděj za mnou ty velký a chtěj zvýšit plat. Kde mam sakra meč?!

„Ty velký“, můj pane, jsou vaši šampioni. Tentokrát totiž nebudete vysílat do boje pouze chaotické zástupy havěti, ale budete je moci uspořádat do skupin vedených veliteli - Championy. Ti budou větší a schopnější než ostatní a učiní jednotku odolnější v boji.

Nic ze mě nedostanete! Já jsem Temný pán!

Další změna, týkající se vašich služebníků - osobnost. Jeden od druhého se totiž budou lišit drobnými poznávacími znaky (svou podobou, pohyby, hláškami...), což zaručí, že si je zamilujete. Můžete jim dávat i jména! Když pak některý z vašich oblíbenců zemře, určitě ještě rádi využijete služeb pohřebiště, kde bude možné jej za drobný poplatek oživit.

*Smích* Oživit? Za úplatek?! Stáhnu z nich kůži zaživa!

Ale to ještě, pane, nevíte, co dalšího dokážou! Umí se teď převlékat do oblečení, které ukořistí padlým protivníkům. Vojáci Impéria, kteří na to naletí, je pak často sami pustí na místa, kam by se jinak ani náhodou nedostali. Otevřou jim brány měst, spustí padací mosty...Uvědomujete si, jaké možnosti vám to dává do rukou?

Nesnaž se mě obměkčit, červe. Ty víš, že já jsem –

...Temný pán, ano, pane, ano, vím. Nu, dobře. Tak začnu pochmurnější notou. Víte, kdo se vrací? Ti zpropadení EMOelfové, spojenci Impéria, kteří už zase volají po záchraně lesů a snaží se řešit světové ekologické problémy.

Ne! Neni to zase ten Florian, že ne?

Bohužel, můj pane, obávám se, že je. A má s sebou svoje poskoky. Eradikátory, kteří vysávají magii ze všeho, co se jim dostane do cesty, a Gnómy, parchanty, co vám z paláce ukradnou cokoliv, co necháte bez dozoru. Už jsme jich pár nachytali, ale mám dojem, že jich nejspíš mnohem víc uniklo.

Dostat ho do ruky, tak toho červa rozmáčknu jak...

Alespoň, že vy vypadáte tak skvěle, pane! Grafici a designéři si vážně dali záležet. Vylepšená verze Overlord enginu je mnohem hezčí než před dvěma roky, to vám tedy řeknu. Navíc si vývojáři pozvali nespočet expertů přes konzole Xbox 360 a PS3, tak, aby dokázali přinést ten nejlepší výkon při nejlepší možné vizáži.
Ale teď jedna otázka trochu mimo - víte, odkud pocházíte, pane?

Odkud pocházim? Já jsem Temný pán.. Ztělesnění zla! Odkud bych měl asi pocházet, já, co se ho všichni bojí-

Dobře, takže vám odpovím – i tentokrát přímo z pera Rhianny Pratchettové, dcery slavného spisovatele Terryho Pratchetta. Spolupracuje přímo s vývojářským týmem a zatímco ona příběh vytváří, Triumph Studios ho souběžně realizují. Není to skvělé?

*Planoucí pohled. Sevřená pěst* Radši buď zticha. A ukliď ten bordel.

Jaký nepořádek, pane?

Tady něco leží...už od toho někdo zasvinil můj novej koberec! Zatraceně!

To je krev, pane. A tělo.

Jo...No a?

Kdo je to?

Nevim. Řikal, že je novinář. Nějakej... Martin Klekner. Byl drzej, tak jsem ho přetáhl mečem přes palici. Chtěl vědět něco o mojí hře – chtěl ji popsat čtenářům. Ty lidi vážně ztrácej zábrany... a strach.

Ach, jistě, říct o ní čtenářům. Ale to už jsme udělali za něj, ne?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama