Miss Popularity Recenze Miss Popularity

Miss Popularity

Jana Luhanová

Jana Luhanová

14. 9. 2007 22:00 5

Jdete. Svět je ošklivý. Krabice, ve kterých bydlíte, mají z nepochopitelných důvodů hrbolaté hrany. Barvy jsou vybledlé. Vzory se slévají. Máte krásné oči, postavu, máte peníze. Pohladíte kočku. Kolem chodí umělohmotné stvůry bez vrásek, bez barvy, beze slov. Nedívají se na vás. Několik z nich má nad hlavou růžový vykřičníček. Instinkt hráče napoví: tady něco začíná. Kliknete. Nikdy neříkej nikdy, pronese ta plastová figurína, co má být člověkem. Veselým, přešťastným hláskem. Jdete dál. Chcete vzít sousedovic psa na procházku? Mačkáte tlačítko ve správný čas a pejsek je šťastnější a šťastnější. Dostanete peníze.

"Byla jsem včera v nákupním centru," vyprávíte své nejlepší kamarádce, "A viděla tam kluka svých snů!" Kamarádka vás přátelsky seřve: "Pročs' na něj proboha nepromluvila?!"

Chcete být patnáctkou?

Ocitnete se doma. To asi znamená, že je další den. Je tady někde škola? Proč je dole ten panýlek s obrázkem telefonu a portrétem, když nejde ničím spustit? Manuál? Aha... ale rozlišení stále nejde upravit. Rovnost, svornost, bratrství. Všichni vidí hru stejnou. Žádné vypínání / zapínání detailů. Jediné grafické šoupátko: neidentifikovatelné speciální efekty. Je to snad málo? Umyjte auto. Držte zmáčknuté tlačítko myši, hýbejte jí, špína mizí. Dostanete peníze. Taky se musíte učit. Čtyři potřeby: pohodlí, domov, učení, nejlepší kamarádka. Nezlobíte rodiče, protože chcete večer ven.

Povídáte si s otcem o grilování: "Nikdy jsem si nemyslela, že je oheň tak horký," vykřikujete nadšeně. Zapomněla jsem se zmínit? Jste totiž malá žena, či snad dítě nebo dívka. Máte velikánskou skříň. Máte časopis s psychologickým testem. Můžete jít do kina a dokonce si vybrat, na jaký film. Jste v kině? Obrazovka je černá, dole běží ukazatel. Objevíte se před turniketem. Černá je stejně černá, ať už jdete na jakýkoliv film. Tak si jdete nakoupit oblečení, nebo ke kadeřníkovi, nebo hrát na kytaru... a postupovat v příběhu. Cože? Aha - pamatujete, jak jste v supermarketu viděli chlapce svých snů? Příběh! Třesete se.

Škola zlomených srdcí

Nové líčení, nové romantické šaty. Estetika umělé hmoty. Můžete si hrát na aktivistku, roznášet letáky. Je to fakt těžký! Máte tři minuty a malý prostor plný lidí. Všichni po letácích dychtivě sáhnou. Realistická výzva. Co dělat zbylé dvě minuty a neukousat se nudou? Dostanete peníze. Můžete si koupit kafe, sedět, zvedat hrnek k ústům a vydávat zvuky, jako byste pili. Pod vámi známý ukazatel, kamarád. Můžete se postavit ke kytaře, kroutit se, mačkat správné šipky ve správný čas, drnkat. Podle toho, co si na sebe oblékáte, se zvyšují zajímavé charakteristiky jako elegance, sport, originalita či freestyle. Vaše postava také postupuje o levely, které dovolují nosit lepší oblečení nebo make up s většími bonusy. Jak naučit dítě hodnotovému systém moderní doby v několika stručných krocích. Koncept, který tak dobře známe z online her. Jak mazané, zaměnit tepaný kov za hedvábí a umělohmotné tubičky lesků na rty.

Váš chlapec je krásný, můžete si ho tak nastavit. Můžete mu vybrat osobnost, do které se snadno zamilujete. Můžete vybrat, jakého je znamení a kdo je jeho nejlepším kamarádem, stejně jako jste to na začátku provedli sami sobě. Vymýšlet nejoblíbenější téma rozhovoru a jméno nejlepší kamarádky je ostatně nejzábavnější část hry, imaginace přímo jiskří. Chlapec slíbí, že se potkáte později. Co ale dělat do té doby? Zoufale bloudíte těmi čtyřmi ulicemi, které představují rodné město. Píšete nejlepší kamarádce esemeskou o radu. Jít si popáté vybírat něco pěkného na sebe není zase tak dobrodružné, jít na úžasnou vlasovou kůru znamená shlédnout stejnou animaci, jako při poslechu hudby nebo sezení na lavičce.

A když vedete zkroušenou postavičku domů a ona není schopná překročit ani malinkou vyvýšeninu, natož si povyskočit, začínáte litovat, že koupelna je zase jen tou černou plochou jako v kině, že nemůžete doopravdy vejít dovnitř, stoupnout si před zrcadlo, vzít do ruky žiletku a -

Miss Popularity

Hra pro malé hloupé holky, pro kluky, kteří si chtějí připadat jako malé hloupé holky, pro kohokoliv, kdo má tak velkou představivost, že v podstatě nevidí, co se děje na obrazovce. Koupě teenagerovského časopisu vám dodá stejný pocit "dívenkovitosti" a vyjde krapet levněji.

Růžové menu. Vážně. Náznak uměle dokonalého života, který nás pod vlivem masmédií fascinuje.
Klaustrofobní směsice nepěkné grafiky, nudných miniher a reklamně tupých dialogů.