LEGO Star Wars II: The Original Trilogy Recenze LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Luke

Luke

19. 9. 2006 22:55 13

Popkulturní fenomény se v průběhu let rozkládají na prvočinitele, prvotní nadšení z jejich objevení vyprchává, zůstávají jen komunity hardcore fanouškům a i u nich s postupujícím nahrazují hodnoty reálného života kouzlo nekonečných říší fantazie. Revitalizace se fenomény dočkají jen v případě nového paliva pod kotel popularity, například filmu, hry, komiksu, knihy, klidně i skandálu autora, který tím dokáže, že je stále alive and kicking. U Hvězdných válek veškeré invenční snahy jiných lidí, než George Lucase, naráží na Lucas Licensing, což je firma, která zajišťuje soudržnost a serióznost fiktivního vesmíru. Z toho důvodu pak vypadají všechny tématické počítačové hry podobně. Lego Star Wars je jiná. Perfektně vyvážená, skvěla hratelná, plná humoru, Lego kostiček a pro ty, co si pamatují původní trilogii z let 1977-1983 také plná prozření. Hranatého prozření.

Znovu skvělá zábava složená z kostiček

Jak tomu v posledních letech u firmy LucasArts chodí, zadává práci na hře další firmě a jen nad ní drží produkční ruku. Scénáristé studia Traveller’s Tales zachovali hlavní dějové zlomy filmů, průběh událostí však zpracovali alternativně bez příklonu k „filmové bibli pana Lucase.“ Díky tomu jednotlivé úrovně působí osvěžujícím dojmem, nikoliv jako variace na stokrát viděné. Podobnou věc by mohlo udělat jakékoliv jiné studio, ale jen Traveller’s Tales má dobré jméno jak u Lucase, tak u firmy Lego a dokáže z kostiček a ságy vytěžit maximum. Jednak samotným stavěním úrovní, pak jejich náplní. Hratelnost je sice jednoduchá jako když laserový meč projíždí hroudou másla, ale má několik překvapivých vrstev, které nutí hru hrát znovu a znovu. Předně sbíráte ťuflíky, které vypadávají ze všeho, co se dá zničit a po naplnění limitu pro danou úroveň se odemyká nový styl hraní. Pak jsou tu nenápadné bonusy a samozřejmě minikity poschovávané na všech možných místech. Ne vše se dá najít hned na první hraní, mnoho předmětů a bonusových lokací objevíte až při novém rozehrání v módu volného hraní, kdy můžete ovládat libovolnou postavu. Kapitolu z první epizody proto můžete vyřešit až po dohrání poslední kapitoly poslední epizody, protože jedině tehdy budete mít možnost ovládat Darth Vadera a aplikovat temnou stranu síly na zničení barikád před dalšími koridory. Čistá doba hraní je kolem deseti hodin, ovšem po nastavování volným hraním se několika násobně protáhne. A nepřestane nudit!

Neumírejte, smějte se!

Zásadní vlastností je nemožnost zemřít. Po zásahu se prostě rozpadnete a ztratíte ťuflíky, ovšem okamžitě začínáte ze stejného místa hrát. Díky tomu nestaví hra žádné překážky v příliš složitých soubojích nebo při skákání přes plošinky nad propastí. Jediné, co může mírně zdržet jsou puzzlíky, obvykle spjaté s posunováním krabic na plošinky. Složitost je přibližně stejná jako v Tomb Raider: Legend, tedy žádná velká námaha. Mírné problémy bývají s umělou inteligencí, zejména s Yodou, který se dokáže na Dagobahu zaseknout v místech, kam prostě nevyskáčete a musíte rozehrát úroveň znovu. A když jsme u kritiky, je to také naprosto nudné zničení druhé Hvězdy smrti. Ta úroveň musela vznikat někdy hodně pozdě v noci těsně před uzávěrkou hry.

Jednoznačnou devizou je tu humor. Filmové Hvězdné války nikdy nesršely vtipem. Braly se smrtelně vážně, stavěly na archetypálních postavách, analogiích k historii a psychologickému dospívání jedince, posléze se staly poplatné obecnému vkusu. Lego Star Wars 2 z toho všeho dělá komedii. Postavičky nemluví, ale pouze huhlají a gestikulují, jako by šlo o grotesku.Na Hvězdě smrti najdete saunu imperiálních vojáků a zjistíte, co dělají stormtroopeři za trest: myjí okna; v úvodu zmíněný dialog mezi Darthem Vaderem a Lukem Skywalkerem skutečně proběhne; Chewbacca se neustále chová jako zbabělec, co se schovává za ostatní; princezna Leia klepýtkem na ruce udělá „bla bla bla kecáš“ na Tarkina, když jí sděluje, že odpálí její rodnou planetu anebo nová Lukova ruka na konci páté epizody pokouše všechny v okolí. Čekání na další gag byl jedním z motorů, které mne u hry držely až do konce. Příležitostné návštěvy, které hru viděly, se při animacích také chechtaly – není to tedy jen subjektivní pocit.

Lego Star Wars 2: The Original Trilogy je skvělým produktem, který neznevažuje původní filmovou trilogii, ale dokáže z ní těžit svěží nápady, vtip a podívat se na celý kult novou optikou. A to je jedině dobře. V současnosti jde o jednu z mála her z Hvězdných válek, která je určena úplně všem bez rozdílu pohlaví a věku. Prostě pobaví!

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Nintendo GameBoy Advance
Xbox Xbox