Burnout Revenge Recenze Burnout Revenge

Burnout Revenge

sleepless.

sleepless.

4. 11. 2006 23:59 3

PS2 a Xbox verze Burnout Revenge vyšly už na podzim roku 2005 a příznivci série se z ní mohli zcela bez přehánění pominout. Tvůrcům z týmu Criterion se za podpory EA podařilo vypilovat systém, kde mnohem více vsází na bourání, než samotné závodění. S pomocí dobře navrženého prvku Crashbreaker se staly bouračky něčím víc, než jenom masivním destrukčním špektáklem. Projevuje se to hlavně v Crash závodech, kde je cílem nadělání co největší paseky.

Xbox 360 verze hry se přitom právě v tomto módu mírně liší od PS2/Xbox verzí, protože hráč vždycky odstartuje ideálně. V PS2/Xbox verzích si musel ideální start nejdříve zasloužit v jednoduché minihře. Vedle masivních bouraček čeká na hráče v hlavním módu Burnout Revenge i závodění, které má několik odlišných podob (Eliminator, Road rage, Traffic attack, Burning laps a další).

Každá z nich má jednoduchou premisu, která ve větší, či menší míře využívá schopnosti hráče bourat do nepřátel, kterých je okolo něj pořád více než dost. Burnout Revenge totiž používá systém, který se postará o to, aby hráč při velké ztrátě soupeře rychleji dohnal a naopak. V čistě závodních hrách je tento systém nesmírně otravný (NfS: Most Wanted - Pavel by mohl vyprávět), ale v Burnout Revenge má své pevné místo. Přeci jenom jde o titul, kde je kontakt se soupeři základním mechanismem a bez něj by to prostě nešlo.

Komu se systém podvádějící AI nelíbí, tak si s Burnout Revenge moc legrace neužije. Legrace ostatně končí i v momentě, kdy se hráč pořádně ponoří do hlavní kampaně, jejíž struktura je zbytečně složítá a nesmírně matoucí. S postupem ve hře se odemykají nové tratě a nové závody, což není nic neobvyklého. Problém je v tom, že se odemykají v různých, i nižších třídách, takže se hráč brzy ztrácí. Dá se to však překousnout.

Hlavní je přeci jenom závodění, které je u Xbox 360 verze pastvou pro oči i všechny ostatní, do hry zapojené, smysly. Vozy jsou krásně detailní, což platí i o tratích a bouračkách, při nichž se rozbitá auta rozlétnou po okolí v tisícovkách kusů. Vizuální zpracování je ostatně spolu s online módem hlavní novinkou Xbox 360 verze Burnout Revenge. Oproti PS2/Xbox verzím však nechybí ani nové tratě, nové vozy, nové závody a možnost editace, ukládání i veřejného zpřístupňování replayů na Xbox Live. Bohužel pouze půlminutových. I to je však lepší než nic.

Je pravda, že co se nového obsahu týče, tak Xbox 360 verze hry moc velkou přidanou hodnotu nenabízí. Zvlášť těm co už měli tu čest s PS2, nebo Xbox verzí hry. Kdo však Burnout Revenge na konzolích současné generace nehrál, ten nemůže šlápnout vedle. Jde o technicky vyspělou hru, která vydrží na několik dlouhých měsíců. Navíc další Burnout nevyjde dříve než za rok.

Burnout Revenge

Vylepšená verze parádního PS2/Xbox titulu, která přináší hlavně o stupeň lepší audiovizuální zpracování a stále stejně skvělou hratelnost.

Spousta závodního adrenalinu, velké množství obsahu vydrží na dlouhou dobu, přístupnost a obecně nenáročná hratelnost.