Bionic Commando Rearmed Recenze Bionic Commando Rearmed

Bionic Commando Rearmed

taltos

taltos

9. 9. 2008 22:00 1

Říkáte si, jak by mohl v dnešní době moderních 3D technologií, neskutečně realistické grafiky, propracovaných RPG systémů a příběhů v akčních hrách, vyniknout remake dvacet let staré hry? Bionic Commando Rearmed je důkazem, že i to lze a se svou kreslenou jednoduchou 3D grafikou, obnovenými principy, logickými puzzly a ryzí akční zábavou se řadí mezi hry, do kterých se opravdu vyplatí investovat.

Kapitán Spencer zpět na scénu

Samozřejmě, že společně s hrou se vrací i starý dobrý kapitán Spencer se svou bionickou paží, na které má umístěný velmi užitečný hák. Za pomoci něj se tentokrát budete snažit osvobodit člena Federace, tzv. Super Joea, který byl zajat a unesen teroristickou organizací. Tato tenká příběhová linie samozřejmě na průběh hry nemá sebemenší vliv a jen občas se dozvíte něco nového z hlavní dějové linky. A to buď v sekvencích mezi misemi (kde vás spíše bude zajímat, jaký nový arzenál máte k dispozici) a nebo přímo během hry z rozšifrovaných zpráv vašich nepřátel.

A cesta za vysvobozením zajatého člena týmu nevede přes nic jiného, než stovky mrtvých protivníků a desítky různorodých interiérů i exteriérů. Do nich vždy efektivně přilétáte vrtulníkem a během svého hraní postupně vystřídáte nepřátelské základny, temné jeskyně, přírodní scénárie, ale i bažiny nebo holé pouště.

Vypilovaný herní systém

Herní styl jako takový zůstal více méně beze změn. Se svým hrdinou, kterého vidíte z profilu (na první pohled 2D, nicméně i třetí rozměr je přítomen), chodíte po různorodých mapách a hledáte cestu vpřed. Nechybí samozřejmě nejrůznější plošiny, útesy a další nástrahy, které musíte překonat pomoci svého háku a dynamického houpání a přeskakování z rampy na rampu.

Stejně jako v původní hře ani zde nemáte k dispozici tlačítko pro skok. Což je u skákací plošinovky vskutku unikátní kuriozita. Veškeré pohybové potřeby vám tak zajišťuje čistě hák, vystřelující z vaší paže. Díky němu se můžete přitáhnout rovně nahoru a vyšplhat tak o patro výše a nebo častější varianta šikmého chycení a následného zhoupnutí, které budete používat na zdolání většiny překážek. Váš hák má samozřejmě i více drobných využití, jako možnost přitáhnutí si objekt (který můžete následně hodit po nepříteli a použít tak i jako zbraň) nebo sestřelení robotů nad vámi, čímž se vám dostanou do palebného úhlu.

Kromě skákacích sekvencí se dočkáte i trošku logického přemýšlení ve věžích na každé mapě. Tam musíte rozluštit poměrně jednoduché puzzle a nasměrovat zářící kuličku do zelené kostky pomocí teleportů a jiných překážek. Po prvotním vyzkoušení přijdete na velmi jednoduchý princip a každý další takový puzzle splníte během několika desítek vteřin. Je škoda, že si tvůrci nedali více práce s vymyšlením různorodějších hádanek. Tyto se sice neopakují, ale díky stále stejnému principu se velmi brzy okoukají.

Na cestě po minimapě s vašim vrtulníkem směrem k další misi, můžete také potkat nepřátelský konvoj. V tom případě se vaše cestování přeruší a vrtulník vás vyhodí nad bojištěm s jasným cílem. Zničit všechny nepřátele. Pohled tentokrát není z profilu, ale z ptačí perspektivy a teprve zde naplno využijete pohybový arzenál hrdiny, šikmou střelbu a podobně. Tyto akční vsuvky, které končí zničením nepřátelského obrněného vozidla, jsou příjemným osvěžením a i když se mapy opakují, alespoň se liší prostředí podle aktuální pozice střetu. Bojovat tak budete nejen na písku, ale i v bažinatých křovinách nebo na sněhu.

Přesila protivníků a arzenál

Proti vašemu osamocenému hrdinovi samozřejmě stojí nerovná přesila pěkně ostrých chlápků, s kterými budete mít především na vyšší obtížnosti dost starostí. I přes jejich počet totiž disponují vcelku slušnou inteligencí a do jejich umění spadá přeběhnutí za barel, kde jsou v krytu, seskočení z rampy na vaši úroveň nebo vcelku slušné zacházení s granáty a raketometem. Samozřejmě se najdou i jejich slabší chvilky, ale v podobné hře se rozhodně žádné obkličování a promyšlené řešení situací ani neočekává.

Zato práce s vlastním arzenálem je jedna velká radost. Ze začátku máte k dispozici pouze základní „laserovou“ pušku, nicméně postupem v misích a jejich úspěšným plněním se vám zpřístupňují nové a nové možnosti. Mezi naše neoblíbenější hračky pak patřil destruktivní raketomet a právě granáty. S těmi si užijete nejvíce srandy v případě, že se pod vámi nachází nic netušící voják. Pak již stačí jen zakleknout a poslat mu z horní plošiny jeden vybuchující pozdrav. Jak škodolibá radost.

Jedna z mála výtek, dá-li se tak vůbec tento problém nazvat, je mířená k obtížnosti hry. Ta je i na střední obtížnost opravdu velmi vysoce nastavená. Ať už se tak jedná o přesilu a umístění protivníků, tuhé bossy na konci každé mise a především pak velmi náročné skákací sekvence s vašim hákem, i pokročilí hráči budou mít s těmito činnostmi veliké problémy. Spencer běhá podstatně pomaleji než před dvaceti lety, z čehož vyplývá i pomalejší pohyb při houpání - a o to je správné načasování opětovného chytnutí se náročnější. A když budete mít na základně v tréninkové misi předvést takových přechycení klidně i deset za sebou a ještě se vlézt do třicetisekundového limitu, jen těžko se ubráníte tomu, aby vám nervy vypadlo pár zšedlých vlasů.

Remake, jaký se jen tak nevidí

Bionic Commando Rearmed je opravdu špičkovou předělávkou svého starého předchůdce, který se rozhodně nyní nemusí obracet v herním hrobě. Nový přírůstek mu totiž zachoval svou důstojnost a ještě mnohem více. Přidal do hry prvky, které z ni udělaly ještě mnohokrát zábavnější titul. Kooperativní hra s kamarádem je ještě o něco zábavnější než singleplayer a díky výborné znovuhratelnosti vám hra pravděpodobně vydrží na harddiscích dlouhé měsíce.

Když se k tomu všemu připočte špičková retro hudba, jako vystřižená z původní hry a více než přívětivá budgetová cena 15 dolarů (cca 250 Kč) za PC verzi, není pro drtivou většinu fandů tohoto žánru, již co řešit.

Bionic Commando Rearmed

Pro fanoušky stařičkého předchůdce je to povinnost a velmi dojemná zkušenost se vzpomínám na „staré dobré časy“. Proto si mohou klidně k výslednému hodnocení přičíst jeden bod. Zároveň je však Rearmed i dobrou příležitostí pro nové hráče a kdo si hru za směsnou sumu pořídí, zcela jistě nebude litovat.

Návrat do starých dobrých časů, opět skvělé využívání háku, kooperativní hra, různorodé prostředí, střety s nepřátelskými hlídkami, boss na konci každé mise, perfektní hudba a grafické zpracování
Občas přemrštěná obtížnost především u skákacích sekvencí, mírný stereotyp u řešení stále stejného logického puzzlu