RE3PORT #04: Největší zápřah
Na většině herních výstav, kterých jsem měl možnost se účastnit byl tím nejnáročnějším dnem zpravidla den první. E3 2009 je výjimkou. Včera se dveře výstaviště otevřely až po poledni a jak trefně poznamenal jeden z našich kolegů „než jsem se stačil unavit, byl konec“. Zato den s pořadovým číslem dva tento nedostatek únavy pomohl dostatečně vynahradit. Od půl desáté do šesté večer byl náš čas rozplánovaný doslova po minutách, a přestože jsme stihli oběhat v podstatě všechno, museli jsme několik her a firem odložit na zítřek. Nicméně viděli jsme hromadu výborných her a dojmy z nich vám nabídneme během následujících dnů a týdnů jak tady na Hrej, tak samozřejmě v dalším čísle Levelu.
Pro rychlý přehled toho, co vás čeká, vězte, že jako první jsme měli naplánovánu návštěvu stánku EA, kde jsme viděli Mass Effect 2 (Sheppard žije, Pavel píše preview), Battlefield: Bad Company 2 (brutální řežba, občas byl problém se v tom všem orientovat), Army of Two: The 40th Day (stejně jako první díl příjemné, ale ne úplně TOP zajímavé) a samozřejmě Brutal Legend, ze které jsme již naše dojmy publikovali. Zítra nás u EA čeká ještě rozhovor s Paulem Barnettem a absolvování prezentací Dante’s Inferno, Dragon Age: Origins a FIFA 10.
Dnes už jsme je nestihli, protože Pavel musel odejít na stánek Activisionu, kde pokecal s vývojáři Singularity a já jsem vyrazil do malé budky německé firmy dtp Entertainment. Tam jsem se dočkal především dlouhé a vyčerpávající prezentace RPGčka Divinity 2 (oldschool hratelnost, ale skvělá grafika a pár pěkných nápadů) a bohužel i ukázky z titulu Venetica, které byly spíše ztrátou času, než nějakým přínosem. Tahle hra od tvůrců Jacka Keana vypadá zatím hodně podivně, až skoro smutně. Z dalších her které jsme dnes viděli jmenujme třeba RPG Alpha Protocol, FPS Aliens vs Predator, totální akci Bayonetta, střílečku Homefront, strategii R.U.S.E. a další, dále už spíše menší věci. Vzhledem k tomu, že i na zítřek je náš program našlapaný k prasknutí (Sony, LucasArts, Bethesda, Disney a Ubisoft nepočkají, a to ještě přijdou na řadu rozhovory a pokus vetřít se na Mafii II), máte se na Hrej v dalších dnech na co těšit.
Po dvou absolvovaných dnech již můžeme předběžně hodnotit staronový formát výstavy a jeho pozitivní a negativní dopady na naší práci. Naše pocity jsou bohužel spíše negativní, protože atraktivnější stánky jsou vykoupeny daní v podobě nadměrného hluku všude kolem. To by ještě nebylo tak strašné, s takovými věcmi musí člověk na podobné akci počítat, nicméně problém je, že do tohoto bordelu si většina firem postavila vývojáře na dělání rozhovorů. A snaha udělat interview v hluku odpovídajícímu startujícímu letadlu je bohužel marná i s vybavením v podobě mikrofonů. Přitom by stačilo, aby si každá z firem vyčlenila několik klidných meeting roomů mimo dvě hlavní haly a všechny rozhovory přesunula na tato klidná místa. V Lipsku to přitom funguje skvěle a E3 by si v tomhle ohledu měla vzít z Němců rozhodně příklad. Tak snad příště...
Sledujte náš E3 2009 speciál: původní videa z LA, dojmy Martina Bacha a Pavla Dobrovského, komentované fotografie, Twitter feed a záplavu novinek, trailerů a screenshotů.