„Žádná krev a jen tak dvě, tři mrtvoly. Aby na to mohly jít i děti ze školky. Musíme oslovovat co nejširší okruh diváků. Uděláme kolem toho trochu reklamu, obsadíme nějakého levnějšího, ale trochu známého herce na hlavního hrdinu, nějakého trochu známějšího charakterního herce, který bude hrát hrdinova kámoše, ze kterého se na konci vyklube padouch, režisér udělá pár hezkých záběrů, které se nacpou do traileru – a všichni se na to pohrnou. Hráči budou nadávat stejně. Hlavně, že na to půjdou. A spoustě z nich bude stačit, když se tam udělá pár (udělá prstama závorky) IN odkazů. Hele, když jsou schopní strávit dny před obrazovkou a rovnat padající kostičky, tak jim úplně bude stačit, když se bude na plátně bude něco hejbat...“
-
ScreenshotyScreenshoty
Taková slova zazní z úst filmového producenta, když komentuje svůj další projekt v jedné scéně z příští Level TV. Bylo by to vtipné, kdyby to zároveň nebylo tak hluboce pravdivé. Hry dostávají od filmových tvůrců kontinuální výprask, i přes protesty hráčů a negativní názory herních nebo filmových kritiků. Zdá se, že filmovým studiím nezáleží na kvalitě herních adaptací a až na výjimky produkují špatně zrežírované a obsahově nevýrazné snímky. Průšvihy, které každý kritik s radostí hodí do koše s odpadem, jsou spojeny se základním neporozuměním: producenti moc netuší, o čem hra je a scénáristé nejsou schopni vytvořit na základě hratelnosti hlubší příběhy. Měsíce roku 2009 pro vás mají připraveny řadu premiér, kterým se podle všeho bude nejlepší vyhnout, pakliže si nelibujete v sebemrskačství.
V současnosti mezi lidem již obíhá adaptace první hry Far Cry. Jack Carver (Til Schweiger) doprovází novinářku Valerii Cardinalovou (Emmanuelle Vaugierová) na tajuplný ostrov, kde doktor Krieger (Udo Kier) vytváří armádu geneticky zmutovaných vojáků. Po únosu Cardinalové musí Carver zachránit svět, novinářku a samozřejmě sám sebe. Za přímočarý scénář jsou zodpovědní Michael Roesch a Peter Scheerer, kteří se podíleli i na filmech jako Alone in the Dark a Bloodrayne a minulý rok si „střihli“ společnou režii Alone in the Dark II. Jméno, které je nerozlučně doprovází je Uwe Boll, který je také podepsaný pod Far Cry. Uwe se zkrátka i přes minulé neúspěchy nehodlá vzdát svých kamarádů – a ani režisérského stylu. Pod drobnohledem béčkového mikroskopu Far Cry v recenzích obstál jako mírně podprůměrná záležitost se zábavnými akčními scénami, charismatickým Schweigerem a naprosto dutými dialogy. Dobrá a co je vlastně největším lákadlem? Modří již vědí. Udo Kier. Udo Kier! Udo Kier! Udo Kier! Je ale staroušek Udo dost silná karta, aby přesvědčil normální lidi, že se mají na Far Cry podívat?
Na konci února se možná blýskne na lepší časy s premiérou Street Fighter: The Legend of Chun-Li. Přestože v podtitulu má hrozivý slogan: „Její síla. Její zlost. Její pomsta. Stane se legendou,“ mohlo by jít o povedený kousek. Na režisérské židli sedí Andrzeje Bartkowiak, který má za sebou adaptaci Doom anebo mlátičky Romeo musí zemřít a Od kolébky do hrobu. Bartkowiak se nedá označit za výrazného režiséra, jeho výhodou je ale dlouholetá praxe kameramana (mezi jinými Ďáblův advokát a Smrtonosná zbraň 4), která mu umožňuje vytvářet kompozičně zajímavé obrazy a dynamické akční scény. Scénář Justina Markse sleduje bojovnici Chun Li (Kristin Kreuková) na cestě za spravedlností. Do cesty se jí při tom budou motat ostatní postavy ze Street Fighter a podle dostupných informací půjde o lineární mlátičku okořeněnou stovkami efektů. Velký důraz bude samozřejmě kladen na duely.
Televizními seriály zocelený Dwight H. Little zasedl k režii filmu Tekken, který bude mít premiéru na podzim. Tekken bude tím, čím není Street Fighter: arénovou mlátičkou podle kostry slavné hry. Hlavní hrdina se bude muset promlátit turnajem s ostatními borci, aby nakonec dostal vraha své matky. Víte co? Raději otočíme list.
Aha, možná to otočení listu nebyl dobrý nápad. Posledním kouskem v našem přehledu je totiž Clock Tower od režiséra Martina Weisze (60 sekund, Hory mají oči 2). Hororový námět o vymítání dědičného prokletí jedné rodiny zní poměrně zajímavě, byť stereotypně, dokud nezjistíte, že za scénáře stojí Jace Andersonová, jejíž předchozí scénáře obsahují takové hitovky jako Krokodýl. Pavouci. Krysy. Nekecáme, fakt. A ještě Krokodýl 2.
Všechny zmíněné filmy mají poměrně vysoké rozpočty od třiceti miliónů (Far Cry) až po padesát milionů dolarů (Street Fighter) a objevují se v nich již známí herci, ať už z jiných béčkových filmů nebo z televizních seriálů. Nepřítomnost skutečně zvučných hereckých jmen dokazuje, že po předchozích neúspěších herních adaptací si herci dávají pozor, aby se nenamočili do něčeho bahnitého. Upřímně řečeno: divíte se jim? I mediálně propíraný Max Payne s Markem Wahlbergem byl veřejností a kritickou obcí sestřelen jako hliněný holub. Proto jedinou nadějí na zajímavé pokoukání zůstává Street Fighter, který, když už nic jiného, nabídne alespoň průměrný vizuální zážitek.
Herním adaptacím pšenka možná pokvete až za několik let s filmy jako Bioshock (režie Gore Verbinski, premiéra 2010) anebo Prince of Persia (režie Mike Newell, premiéra 2010). Jako kdykoliv jindy tedy herní publikum vkládá očekávání do budoucnosti, aby následně bylo zklamáno. Tento rok žádnou pecku rozhodně nečekejte. I když, naděje umírá poslední a věčnému optimistovi ani nebude vadit, když dostane od filmařů příšernou facku. Prostě se bude těšit na další nový rok...
Kam dál?
5. november 2007
Diskuze
sledovat diskuziAbyste mohli reagovat, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat.
Forkys napsal 28. 1. 2009 v 15.35
Dobrý by bylo kdyby zkusily treba zfilmovat Gothic, ten ma podle me dobrej pribeh. Lepsi snad ani neznam :-/
Forkys napsal 30. 1. 2009 v 14.36
No moc sem toho necetl to je pravda :-/, ale ja myslel z her ze ma gothic super pribeh a ne z knih nebo z filmu
Annihilator napsal 28. 1. 2009 v 14.29
Jak jsem spatřil ty screenshoty FarCry, jsem ze začátku nevěřil, že by si někdo dovolil zprznit i tohle 8-/
Ale asi to bude pravda..
http://www.csfd.cz/film/226881-far-cry/
odpad, odpad, odpad, odpad, odpad,......
Dá se s tím něco udělat? Leda zpřerážet všechny hnáty a vyrvat jazyk.
Benyss napsal 3. 2. 2009 v 03.32
Ze by si nekdo dovolil zprznit i tohle... To jako ze FarCry je neco tak uzasnyho? FarCry je beckova hra s ceckovim pribehem...
Lady Stardust napsal 29. 1. 2009 v 19.36
podle hrozné hry bez příběhu asi natočil uwe hrozný film :)
to je asi adaptace věrná předloze :)
radaswat napsal 30. 1. 2009 v 16.32
S tím "příběhem" souhlasím, jde o to, že ta hra, na svou dobu, alespoň dobře vypadala (což se o filmu říct nedá).
Editováno: 30. 01. 2009 v 16.33
www.SKACE.cz napsal 24. 1. 2009 v 03.38
1) Uwe je němec a točí německé filmy (ano mrkněte se na jakýkoli německý film)
2) Nemusí pršet, stačí když kape... Ano je první a "jediný", kdo točí filmy podle her (všimněte si slovíčka podle) Námět je stejný, ale děj se vůbec nemusí týkat děje hry, což slepičím mozečkům tady asi nedochází...
LennyK napsal 24. 1. 2009 v 10.51
Tvému oblíbenci se dostane krásného ocenění: Uwe Boll letos na Razzie awards dostane Worst Career Achievement award, která se nedává tak často, takže můžeš bejt rád :D Naposledy ji obdržel gumovej žralok z čelistí v roce 1987, takže je to pro Uweho pěkná pocta :D Navíc jeho film který jsem již zmiňoval - Dungeon siege, je nominován hned v několika kategoriích: Nejhorší film, nejhorší scénář, nejhorší herec ve vedlejší roli, nejhorší herečka ve vedlejší roli, a samozřejmě Nejhorší režie :D Tak ať se mu zadaří :D
odkaz na originální článek : http://www.gamespot.com/news/blogs/side…
Wiloni napsal 24. 1. 2009 v 10.56
No já už několikrát tvrdil že mu jednou udělej Nobelovu cenu za Odvahu posílat jeho "produkty" mezi lidi. :-))
Wiloni napsal 24. 1. 2009 v 04.35
Je sranda jak se tady Uweho zastáváš - Vezmu třeba (podle mě) dobrý filmy - Mortal Kombat nebo třeba Doom - ani jeden z nich kupodivu Uwe netočil a přesto se na ně dalo dívat - Nějak si nevybavuju že by se Uwemu kdy povedlo natočit něco jako dobrej film - a je jedno jestli z oblasti her nebo jiné. Není to ani tím že je to němec - i v německu se točej dobrý filmy (ne Holky to chtěj taky neni dobrej film ale jsou tam i jiné). Čily přestaň sledovat Kobru 11 a Stefanii a pak nebudeš mít pocit že se točej v německu jen sračky.
Uwe je prostě člověk kterej nemá na režiserskym místě co dělat.
Vojtzech napsal 24. 1. 2009 v 11.24
Na jeden jeho film se dalo dívat, týkal se šikany na amerických školách, na jméno si teď nevzpomenu, ale film to byl dobrý (o to víc mě překvapilo, když jsem zjistil, kdo to natočil).
Screamer napsal 3. 2. 2009 v 02.39
Tak to bylo zrejme Zabít je snadné (Heart of America, http://www.csfd.cz/film/40387-zabit-je-… ), dal jsem si tu praci a nasel to na CSFD :D
LennyK napsal 24. 1. 2009 v 09.24
Souhlasim, Uwe je prostě lempl a to že je Němec ho vůbec neomlouvá. Nikdo ho nenutil točit podle her, ale to co natočil je něco hroznýho. Sám jsem viděl Alone in the dark (asi 20 minut, víc se fakt nedalo) a jednou když jsem neměl co dělat jsem zkouknul celej Dungeon siege!!! Jedním slovem hrůza. V jeho případě je lepší nic než něco.
risix napsal 23. 1. 2009 v 21.28
Nejakou "rolicku" v Street Fighter by mohli prenechat Tony Jaa , protoze nikoho lepsiho neznam , akorat potrebuje hrat v lepsich filmech......
Screamer napsal 3. 2. 2009 v 02.17
sice jako o herci o nem pochybuju, ale souhlasim, jeho umeni nema v soucasnosti obdoby, nic uveritelnejsiho a akcnejsiho neexistuje, to je samozrejme jen muj nazor, pazdopadne verim, ze se na nem shodnu se spoustou lidi
Screamer napsal 3. 2. 2009 v 02.14
me by spis zajimalo, kterej reziser by dokazal z Tetrisu vycucnout alespon nejakej film :D
derill napsal 23. 1. 2009 v 15.16
Že sa vôbec ešte niekto zvás zaoberá filmamy a samotným filmovým biznisom. Že ešte niekto z vás trápi očné bunky pozerávaním Bčkovej záležitosti. Videohry su to jediné kôli čomu sa oplatí mať otvorené oči a filmy podla hier, to nikdy nebude plnohodnotná záležitosť . Filmy končia, hry štartujú.
TatrankaX napsal 23. 1. 2009 v 15.00
Jediny co se me libilo je Final Fantasy Advent Children a japonskej Resident Evil Degeneration,bojim se ze podelaji god of war a bioshock:(
gygant napsal 23. 1. 2009 v 14.16
Náhodou u Resident Evil jsem se docela bavil.
A jaké filmy by se daly natočit podle her! Vždyť hry si kolikrát dovolí větší, svobodnější výlety do fantazie než filmy, v úžasně atraktivních prostředích, a známe z nich ohromující příběhy...
Bioshock jistě potenciál má, Prince taky... A tyhle by zrovna nemusely být tak těžké... To zpracovat Planescape Torment, nebo jiné hry z Forgotten Realms by bylo těžší, ale zase by to bylo něco...
mickthemage napsal 23. 1. 2009 v 14.56
spracovat akukolvek hru z Forgotten Realms by nebolo tazsie, ako spracovat Pana prstenov :) (Torment je zase uplne ina kategoria). Ovsem filmy podla Dungeon&Dragons predsa mas - dokonca dva a ani jeden nestoji za viac ako su filmy od Bolla :)
gygant napsal 23. 1. 2009 v 18.26
No jasně, s přízemními plány jde natočit všechno... Právě ale udělat tyhle fantasy filmy s cílem vyrobit takovou legendu jako byl Pán prstenů, to už je něco jiného... Rozpočet, vhodný příbeh (BG by stačil ažaž), režisér, jména (jako kdysi Arnold a Conan)... A Torment by byl pro labužníky. Já myslím, že příznivcům fantasy už pořádný film zase chybí, snad nás aspoň na chvíli uspokojí Hobit.
Pavello napsal 23. 1. 2009 v 14.06
Doufám, že se někdo (schopný) vzchopí a natočí Mass Effect. Tam ani nemusí nic moc vymýšlet, dialogy i události jsou již vymyšlené. Ale u Mass Effectu by to spíš vydalo na několikadílný seriál, než na film (ten by pak měl tak 6 hodin :-)















M.Edge napsal 31. 1. 2009 v 10.17
Som strasne zvedavy na Street Fighter ved tam ani pribeh neni teda ja som hral iba Street Fighter EX3 na PS2 a prislo mi to ako dobra bojova hra ale nee ako pribehovo dobra pretoze pribeh tam podla mna neni ziadny!!!
Editováno: 31. 01. 2009 v 10.21