ArmA II Článek Armed Assault II - rozhovor

Armed Assault II - rozhovor

taltos

taltos

7. 12. 2007 23:00 6
Reklama

Byly důvodem pro tvorbu pokračování Armed Assault další nápady pro rozšíření této série, či velký úspěch a ohlas hráčské veřejnosti?
Jmenuji se Jan Hovora, v BI jsem od uplného začátku (ještě z těch dob, kdy BI jako firma vyvíjející hry neexistovala) a mám na starost počítačovou grafiku hlavně z hlediska technologie. V posledních letech je mojí specializací problematika počítačového zobrazování vegetace všeho druhu.

Důvodů je vícero, ale v podstatě jsme chtěli dostat do hry naše představy z projektu Game2 a nebylo to technicky ani časově možné do původního Armed Assaultu. Jinak samozřejmě, že jsme pod tlakem různých přání komunity, která se vytvořila kolem Operace Flashpoint a teď přechází pod Armed Assault, a tak se snažíme tam, kde je to možné, tato přání vyslyšet.

Navazuje Armed Assault II příběhově na první díl? Setkáme se se známými tvářemi? Kde a proti komu budeme tentokrát bojovat?
Nenavazuje, jde o úplně nový příběh. Setkáte se s novými postavami, kterých bude mnohem více než v původní Armě a hlavně v novém prostředí, které se více blíží původnímu Flashpointu. Celý příběh se bude odehrávat na sklonku roku v jedné fiktivní postsovětské zemi zvané Chernarus. A proti komu budete bojovat, to bude záležet hlavně na vás samotných.

Zmínil jste se o tom, že nové lokace byly navrženy podle skutečných oblastí v severních Čechách. Jak probíhala jejich tvorba, proč vás napadla právě tato část republiky a jaké rozlohy herního prostředí se v ArmA II dočkáme?

Vývoj stále ještě probíhá a chvíli ještě určitě bude. Nechceme úplně prozrazovat konkrétní místa, aby také měli hráči nějakou radost z objevování, ale asi hlavní důvod je úplně prozaický, náš map designer odtud pochází :) No a co se týče rozlohy, ta pak bude něco kolem 400 km čtverečních.

Jako jednu z hlavních novinek druhého dílu jste zmínil RPG prvky a vylepšování postavy. Prosím, povězte nám o jaké schopnosti budou moci hráči pečovat a jak bude tento systém fungovat.
Souhrn vlastností je něco, na čem ještě pracujeme, a tak seznam není definitivní, rozhodně to budou vlastnosti, které pak budou mít vliv i na to, jakým způsobem se bude procházet příběh.

Jaká bude zhruba náplň jednotlivých misí v singleplayeru? Je možné již nyní odhadnout celkovou hrací dobu?
Hráči se setkají hlavně s taktikou malých jednotek, vyzkouší si i taktiku gerilového boje a samozřejmě nebude chybět různorodá vojenská technika, nově i UAV (nepilotovaná letecká technika pro průzkum i boj). O celkové hrací době je těžké mluvit, protože ARMA2 bude obsahovat krom editoru jako každý simulátor i dynamickou kampaň, takže hrací doba i v rámci kampaně je v podstatě neomezená.

Použijete v pokračování opět stejný grafický engine jako v prvním díle? Jaké nové technologie budou ve hře přítomny?
My náš engine konstantně vyvíjíme, takže není nic jako starý engine / nový engine. ARMA2 bude mít samozřejmě modernější engine, protože je od sebe budou dělit dva roky vývoje. Půjde například o podporu více jader, DX10, PS model 3, ze zobrazovacích technik například spherical lighting, alpha2coveridge, kaskádové shadow buffery, paralax raycasting atd. Inovací bude celá řada a jejich seznam ještě není zdaleka uzavřen.

Pracujete zároveň i na multiplayeru? Co byste nám k němu mohl povědět?
Budeme se více orientovat na multiplayerove hraní, takže samotnou singleplayer kampaň bude možné hrát také kooperativně jako multiplayer. Samozřejmě se také inspirujeme tím, co vzniká v komunitě, například Evoluce pro původní Armed Assault.

Kdy plánujete dokončení hry a na jakých platformách si ji zahrajeme?
Rádi bychom byli hotovi někdy v půlce příštího roku, ARMA2 bude na PC a jednu z dnešních moderních konzolí. Bohužel, vzhledem ke smlouvám zatím nesmím uvést, o kterou půjde, ale snad je to vzhledem k historii firmy očividné.

Co byste označil za největší přínos druhého dílu a proč by se na jeho vydání měli hráči těšit?
Mně osobně se nejvíc líbí důraz na RPG a konverzaci, to dělá z ARMA2 úplně jiný typ hry, respektive umožňuje to úplně jiný přístup k hraní, aniž by to ale vzalo možnost, která v Armě nebo v OFP už byla... Můžete tak mít lepší pocit sounáležitosti s vaší jednotkou, vidět válku jakoby ne jen ze strany simulace boje, ale i jako osobní příběhy jednotlivých aktérů, což myslím bude poměrně unikátní. Další výhodou jsou pak téměř netušené možnosti pro komunitu, protože nyní bude možné nejen dělat módy, které jsou zaměřené na strategii nebo taktiku, ale i mnohem účinněji vytvářet příběh.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama