První recenze her pro Xbox One
Crimson Dragon Článek První recenze her pro Xbox One

První recenze her pro Xbox One

17. 11. 2013 23:47 4

Vydání konzole Xbox One v Americe se nezadržitelně blíží a zahraniční weby již přicházejí s prvními recenzemi jeho launchových titulů. Přinášíme vám výtah z článků, který by vám měl blíže představit, jak si první vlaštovky na mašině od Microsoftu vedou ve světě. Mezi nejvíce očekávanými tituly stály Dead Rising 3, Killer Instinct, Crimson Dragon a Zoo Tycoon, a proto se soustředíme právě na ně.

Dead Rising 3

Třetí díl hororové akční hry se řadí mezi ty nejlepší hry, které si lze pro novou konzoli pořídit. Recenze se shodují, že krásy hra moc nepobrala a graficky se zasekla v současné generaci. Vynahrazuje to však velmi vysokým počtem různě vypadajících zombií na mapě, které svoji hustotou prozatím nejlépe zprostředkovávají pocit post-apokalyptického zombie světa. Souboje s hordami nemrtvých jsou stále výživné, ať už je porcujete jednou z více než 300 nalezitelných či sestavitelných zbraní, nebo jimi projíždíte ve vlastnoručně smontovaných vozidlech. Příběh hry ale recenzenty spíše zklamal, je mu vyčítána nenápaditost, dětinský humor a stereotypní postavy. Hra se místy nedokáže rozhodnout, zda jde o survival horor nebo o veselou akci, ve které po nepřátelích střílíte sexuální hračky z odfukovače listí. Hře se naopak povedlo skvěle navodit pocit svobody, které se hráči v Los Perdidos, městě, kde se DR3 odehrává, dostává množstvím vedlejších úkolů, nepovinných bossů a jednoduše zakomponovaným kooperativním módem pro dva hráče.

První recenze her pro Xbox One

Killer Instinct

Reboot téměř 10 let staré mlátičky přichází jako next-genová odpověď na jeden z nejstarších herních žánrů. Ačkoliv hra obsahuje pouhých 6 hratelných postav, jejich rozdílné vlastnosti je činí natolik odlišnými, že si fanoušci mlátiček jistě přijdou na své. Boje byly přetvořeny do hlubokého a komplexního systému, který stále umožňuje provádět dlouhé sekvence drtivých komb, ale zároveň nabízí druhému hráči možnost kombo přerušit a útočníkovi zasadit pořádnou ránu. K naučení se systému nejen boje v Killer Instinctu, ale porozumění celému žánru, slouží chválený trainingový mód, v němž se začínající i pokročilí hráči naučí vše od základních prvků, přes čtení a předvídání soupeřových pohybů až po analýzu replayů, vysvětlení terminologie a základních i pokročilých taktik pro různé styly hraní. KI také skvěle zvládá technickou stránku, responzivním ovládáním počínaje až po solidní grafiku a stabilní framerate sedící na 60 FPS.

První recenze her pro Xbox One

Crimson Dragon

Jednoznačné zklamání launchové nabídky je dračí hra Crimson Dragon. Hra ze světa, ve kterém jezdci na dracích sestřelují ještě větší draky dopadá na rozlohou malé, repetetivní mapy, zastaralou grafickou stránku hry a celkově frustrující hratelnost. Recenzenti se neshodují, zda se draci ovládají špatně nebo jen dostatečně dobře. Jejich hybnost nedovoluje vyhýbat se protiletícím předmětům a nemožnost se v letu zastavit an místě činí problémy při zaměřování slabin obřích bossů. Recenze se také shodují na mizerné umělé inteligenci podpůrných letců, kteří zpravidla při soubojích příliš nepomáhají. Na hře se povedly RPG prvky, kdy má každý drak z vaší letky nějaké elemetální slabiny a proto je třeba vlastnit draků více a jejich vlastnosti na přeskáčku vylepšovat. Na systému upgradování vaší dračí letky i vašeho dračího jezdce je ale na koupi krystalů potřebných k vylepšování vlastností násilně naroubovaný mikrotransakční model, který nikoho nepotěšil. Prozatím se o hře mluví nejlépe jako o průměrné.

První recenze her pro Xbox One

Zoo Tycoon

Nejchlupatějším launchovým titulem v novodobé historii je jistě Zoo Tycoon, který hráčům umožňuje spravovat své vlastní ZOO a starat se o realistická zvířata v HD grafice. Hra se na Xbox controlloru ovládá a využívá možnosti přepínání mezi pohledem z ptačí perspektivy, ve které se většinou staví, do pohledu třetí osoby, ve které svým parkem procházíte a kontrolujete jeho zaměstnance, obyvatele i návštěvníky. Ovládání přes Kinect, skrze který můžete se zvířaty různě interagovat, však není úplně responzivní většinou lze úplně nahradit stisknutím tlačítka na ovladači. Výuková stránka hry, která měla malé hráče poučit o různých zvířatech, se ztrácí v záplavě různých menu a dlouhých textů na šedém pozadí. Zároveň však hra nabízí poměrně hluboký systém managementu vlastního parku od propagace, ceny vstupného či po vylepšování vlastních dovedností. Chytrá kombinace různých úrovní angažovanosti dokáže potěšit jak občasné hráče, tak i hardcore stratégy.

První recenze her pro Xbox One