Wildstar Článek Příběhy z Wildstar #1

Příběhy z Wildstar #1

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

15. 7. 2014 09:24 1
Reklama

O Wildstar jsme poprvé psali před třemi lety a již tehdy jsme se novými informacemi namlsali. Vývojáři z Carbine Studios slíbili akční RPG s rychlými souboji, vtipným obsahem a chytlavým příběhem. Je tomu ale skutečně tak? Přečtěte si první část našich dojmů, na začátek z úvodních několika desítek hodin, a sami si udělejte obrázek o tom, co že to je vlastně ten Wildstar...

V první řadě je nutné vysvětlit, že se v něm vrháme na planetu Nexus – nový svět, o kterém dosud všichni jen slyšeli v bájích, pověstech a konec konců i v učebnicích dějepisu, vzhledem k tomu, že veškerý život pochází právě odsud. Jak ale samotná planeta vypadá a kde leží, to dosud nikdo netušil. S novým světem má ale každý vlastní plány a je jen na vás, ke které frakci se přikloníte. Na výběr jsou Exile – banda bezprizorních uprchlíků, rebelů a žoldnéřů hledajících na Nexusu nový domov; proti nim pak stojí zástupci frakce Dominion – mezihvězdné impérium považující Nexus za své právoplatné dědictví – takže zjednodušeně řečeno, ti zlí. Slibovaná příběhová linka ale nakonec stojí trochu stranou a tenhle rozkol příliš neřeší. Škoda

POVĚDOMÉ ZAČÁTKY

Výběr postavy je poměrně tradiční a skládá se z rasy, povolání a cesty, o ní později. Rasy se liší dle frakcí a za Exiles si můžete vybírat z lidí, drsných žoldnéřů Granoků, lesních Aurinů a inteligentních, leč vymírajících Mordeshů. Dominion pak nabízí Cassiany jako alternativu k lidem, mechanické Mechari, Taureny připomínající Drakeny (ne TY Drakeny!) a roztomilé Chua – mrňavé, prudce inteligentní a nebezpečně vyšinuté chlupáče známé například z přebalu hry. Ani výběr povolání ničím nepřekvapí, a tak se autoři pokouší osvěžit hru alespoň zmiňovaným výběrem cesty. Ta je ve Wildstar proměnnou, od které se odvíjí styl hry – voják, osadník, vědec či průzkumník jasně napoví, co ve hře budete dělat, přičemž každá z cest ovlivňuje úkoly a přináší charakteristický balík dovedností. Námi zvolený vědec tak v každé nové lokaci dostane za úkol průzkum svého okolí za pomocí drona, což nabízí příjemnou variabilitu do jinak méně nápaditých úkolů a zároveň vás to i láká k vyzkoušení dalších postav.

Z podlahy vystřelují ostny, nepřátelé ze zálohy útočí artilerií a květiny ve vašem okolí explodují za doprovodu toxického mraku.

Po tvorbě postavy se logicky vydáte za prvními úkoly a lovem zkušeností, abyste pochopili zákonitosti zdejšího světa a začali vnímat odlišnosti od jiných her žánru. Wildstar je totiž sci-fi, kterých je pomálu, a na ty opravdu kvalitní, aby člověk jen vzpomínal. Na čistokrevnost ale rovnou zapomeňte, protože hra s lehkostí sobě vlastní vykrádá i tradiční fantasy žánr. Vedle zasazení se pak Wildstar snaží hráčům imponovat i značnou lehkostí, nakonec, je málo natolik ambiciózních her, které se od začátku prezentují s humorem a sebeironií. Budete například zachraňovat NPC z žaludků nestvůr, likvidovat bandu ožralů nebo montovat raketu na nebohé prase, což pomáhá odbourávat nepotřebnou sterilitu.

TAKOVÉ TO PORUBÁNÍČKO

Pokud jste sledovali trailery před vydáním hry, pak si určitě pamatujete, že slibovaly živoucí svět a tolik potřebnou dynamiku, která jiným MMO hrám na lince hráč-svět často znatelně chybí. Bohužel, ve finále to tak horké není a třeba právě rozhovory s NPC nemají až na výjimky žádný dabing. U jiných, menších her bychom to zřejmě přešli tichým mlčením (jak trefné!), ale u tak dlouho vyvíjeného RPG s ambicemi kdesi v oblacích jsme přinejmenším doufali v opak. Kvalitním dabingem by se navíc dala vystihnout veselá atmosféra a šlo by vzpomínaný humor krásně podtrhnout. Takhle jsme bohužel zůstali na půli cesty a musíme se spoléhat na vtipné zaonačení jinak obyčejných úkolů, což ale samozřejmě nejde donekonečna. Abyste měli představu, jak tohle „zaonačování“ funguje, můžeme vzít quest hned ze začátku hry. Stanete se totiž svědky perfektních vědeckých pokusů na zástupcích nepřátelské rasy Exiles, kde je úkolem aktivovat řadu panelů, aby z toho na konci samozřejmě vypadly jen ohořelé kosti a suché prohlášení, že je třeba více testovacích vzorků. V tomto ohledu se autoři činili a umně skrývají jinak obyčejné úkoly typu - dones x toho a támhletoho.

Příběhy z Wildstar #1
i Zdroj: Hrej.cz

Souboje se snaží být oproti konkurenci odlišné a připomínají například Teru. Mačkat klávesy pro sesílání dovedností budete tak jako tak, zde k tomu ale přidáte ještě tlačítka pro pohyby i úhyby a dojde také na přibližné míření jako v každé jiné 3rd person akci. Boje pochopitelně probíhají v reálném čase, je k nim ale třeba přidat právě onu schopnost ihned reagovat na pozici protivníka. Vlastní kapitolou jsou pak větší instance a samozřejmě souboje s bossy, do kterých se vedle nevypočitatelné příšery motá i pořádně záludné prostředí – snaží se vás totiž zlikvidovat co možná nejbolestivějším způsobem. Z podlahy například vystřelují ostny, nepřátelé ze zálohy útočí artilerií, květiny ve vašem okolí explodují za doprovodu toxického mraku a zákeřní pavouci se zavrtávají pod zem jen proto, aby na vás záhy zaútočili ze zálohy.

U potvor i prostředí pak platí, že v reálném čase díky barevné výseči s časovačem vidíte, kde je nebezpečné stát, takže máte docela solidní šanci všechno pěkně načasovat a oba zmiňované protivníky překonat. U soubojů ještě zmíníme výzvy – časem orámované náhodné vyvražďovačky, jež se spustí, pokud zabíjíte určitou skupinu nepřátel. Z běžného farmaření zkušeností se tak dílem okamžiku může stát souboj s časem, ve kterém musíte do pěti minut pobít určité množství jednoho druhu nepřátel. Výzvy se nabízejí hráči automaticky, stačí je jen potvrdit.

Wildstar přináší velké množství mechanismů, jejich pochopení ale vyžaduje značnou dávku vlastní píle, což by mohlo některé hráče odradit.

Co se týče vývoje postavy, postupuje Wildstar veskrze tradičně. Každá nová úroveň přidá řadu atributů, schopností a odemkne nové lokace, o čemž vás informuje přehledné menu a od určité úrovně se můžete specializovat. Na výběr je miner, survivalist, relic hunter, weaponsmith, armorer, outfitter, technologist, architect a tailor s tím, že naučit se lze dvě dovednosti. V našem případě to byl horník a výrobce zbraní, protože není nic lepšího, než rozsévat smrt v řadách nepřátel vlastnoručně vyrobenými zkázonosiči. O craftingu nicméně až v některém z dalších dílů našeho postupného vyprávění, přeci jen nové schopnosti doceníte až na vyšších levelech.

S šestou úrovní se rovněž otevírá systém jménem AMP, což je skromně pojmenovaný dodatečný strom vývoje postavy. Slouží k postupné profilaci vašeho avatara a záleží v něm na každém bodu. Systému však musíme vytknout nepříliš velkou intuitivnost a mizernou nápovědu, což je ostatně výtka týkající se hry jako celku. Wildstar přináší velké množství mechanismů, jejich pochopení ale vyžaduje značnou dávku vlastní píle, což by mohlo některé akčněji založené a ne zrovna trpělivé hráče odradit.

NEORIGINÁLNÍ ZÁBAVA

Během putování došlo k objevení zajímavých míst, grafika působí čerstvým dojmem a rozhodně oceňujeme také inventář sdílený napříč postavami. S úsměvem ve tváři pak souhlasíme s postojem vědce, který tvrdí, že věda bez násilí je vlastně jen bohapustá nuda... Z dalších drobností stojí za zmínku hlavně to, že kurzor namířený na potvoru odhalí, jaký bude zisk zkušeností a rovněž vítáme, že se loot sbírá automaticky a smrt je kompenzována pouze finanční ztrátou.

Abychom ale nemluvili jen vzletně, musíme po prvních zkušenostech autory také pokárat. Vedle mizerné nápovědy se s kritikou z naší strany setkává fakt, že na mounta si ve hře musíte počkat až do patnácté úrovně, na rozdíl například od The Elder Scrolls Online, kde byl základní poník přístupný od počátku hry. Zde se k němu musíte propracovat spoustou hodin tvrdé dřinym, ovšem tam, kde TESO hnalo hráče od čerta k ďáblu, zde většina úkolů nabízí dokončení za pomocí vysílačky. Opomenout nesmíme ani řadu bugů, z nichž některé dokonce znemožňovaly dokončit některé questy. Na druhou stranu ale online hry zrají postupně a co platí dnes, už ani náhodou nemusí platit zítra po instalaci dalšího patche.

Závěrem a po několika desítkách hodin je jisté jedno – Wildstar není nikterak zběsile originální hrou, jde zkrátka o pěknou záležitost, která je především funkční bez ohledu na to, že používá mechanismy okoukané od jiných her v žánru. Těšte se na další díly našeho putování, ve kterých se dostane na PvP, nemovitosti, crafting a další prvky hry!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama