Street Fighter 4 Článek Street Fighter IV

Street Fighter IV

taltos

taltos

9. 6. 2008 22:00 1
Reklama

Málokterá bojová série se zapsala do srdcí hráčů tak, jako právě Street Fighter. Poslední oficiální díl (třetí) vyšel již před dlouhými devíti lety a nesl přízvisko 3rd Strike. Od té doby však bylo ze strany Capconu ticho po pěšině. Důrazné připomenutí přineslo loňské oznámení dalšího pokračování, které by mělo odkazovat spíš na druhý díl. Již po čtyřech měsících od oznámení se hra představila v hratelné podobě na konferenci AOU, kde sklidila velmi slušné ohlasy. Pojďme si shrnout dosavadní známá fakta o očekávaném oživení této série.

Základem každé mlátičky jsou především bojovníci, jejich počet, propracovanost a především vyrovnané schopnosti. Postavy byly vždy specialitou série Street Fighter a v novém dílu tomu nebude jinak. Ve hře se opět setkáme se známou partičkou, ve které nebude chybět Zangief, Blanka, Chun-Li, Guile, Ryu, Ken nebo Dhalsim. I tyto známé postavy dostanou do vínku nové dovednosti a bude na nich pečlivě vybíráno to nejlepší ze všech předchozích dílů. Je tak možné, že jeden bojovník se bude spíše podobat své verzi z 3rd Strike a jiný zase z ještě staršího, druhého dílu série. Samozřejmostí je pak kompletní vizuální přepracování všech „hrdinů“, přičemž se tvůrci snažili o ještě výraznější zpracování jejich síly, mohutnosti a svalů při každém pohybu. Výsledkem by tak měl být pocit, že bojiště je dvou soupeřů úplně plné a vše je oproti nim malé a zanedbatelné. Což není daleko od pravdy.

Kromě starých postav samozřejmě tvůrci neopomněli ani novinky na poli bojovníků. Celkový počet byl stanoven na čtyři nové přírůstky, nicméně známy jsou prozatím pouze dva. Jedná se o atraktivní zástupkyni něžného pohlaví Crimson Viper a svalovce Abela. První zmíněná je americká agentka, jako vystřižená z kdejakého akčního filmu, ve kterém pobíhá velmi obratná tajná agentka v černých brýlích a velmi, velmi upnutém černém koženém oblečku. Nenechte se ale zmást jejím atraktivním vzhledem. Tato „zmije“ totiž dokáže pěkně pokousat, a to především za pomoci elektrických výbojů (podobné těm od Blanky) a speciálním kopem, při kterém se celá ocitne v plamenech, což se většinou jejím soupeřům příliš nelíbí.

Blonďák Abel je prakticky opačný šálek kávy. Žádná magie a poskakování okolo horké kaše. Tento silák si jde k nepříteli vstříc s hlavou vztyčenou - a má proč. Jeho svaly v kombinaci s perfektním uměním Juda a Savate (druh boxu), jsou pro ostatní bojovníky pádnými argumenty, aby si na něj dávali dobrý pozor. I přes svou objemnost je totiž Abel velmi mrštný a svými rychlými údery a komby na blízko je hotovou smrtící zbraní.

Již při prvním pohledu na vydané obrázky ze hry musí jednoznačně mířit otázka ke grafice. Tu se tvůrci snažili vytvořit co nejoriginálněji, z čehož nakonec vzešla kombinace cel-shadového zpracování a klasické malby temperami. Výsledkem je tak velmi zajímavá, líbivá grafika, která opravdu připomíná hýbající se obrazy nebo velmi propracovaný komiks. A věřte, že při pohybu vše vypadá ještě dvakrát lépe.

Moderní doba donutila autory i k jistému technologickému kroku vpřed, což se projevilo na zobrazení bojiště a přidání relativního třetího rozměru. Proč pouze relativního? Bojovníci sice opravdu 3D jsou, mohou dělat úkroky do stran a stín se zobrazuje vždy přesně tam, kde podle prostorových zvyků má, ale samotné prostředí zůstává nedotčené třetí dimenzí a tvoří pouze 2D kulisu. Což je jedině dobře, protože bychom se neradi dočkali nějakého zklamání v rámci složitosti ovládání. Street Fighter je klasika, která umí skvěle bojovat v 2D zobrazení. Tak proč něco měnit.

Co se již změn dočkalo, je kamera, která by měla nad bojištěm dynamičtěji přelétat a zobrazovat vždy to nejdůležitější. Obraz bude blízko samotného boje, nicméně při některých kombech byste díky mohutnosti bojovníků měli zhoršený výhled, a tak se kamera vždy vhodně natočí. Kdo má strach z ovládání: na počítači i na konzolích bychom se neměli dočkat ničeho složitějšího než ovládání maximálně šesti tlačítky, z kterých vytvoříte veškeré potřebné pohyby a komba. A to je vzhledem k obvyklému počtu prstů přijatelná nabídka.

Nový Street Fighter vypadá vskutku dobře. Když se ke všem napsaným lákadlům přidají detaily jako úvodní představování postav na bojišti nebo bolestné grimasy na jejich obličejích při obdržení úderu, dostává se hra do sfér velkého očekávání. I když to v konkurenci Tekkena a Soulcaliburu nebude mít Street Fighter IV tak jednoduché jako před deseti lety, má jednu nespornou výhodu. Čtvrtý díl totiž vyjde i na PC, kde je několik posledních let v žánru bojovek konkurence na bodu mrazu a možná ještě níže. Přesné datum vydání nebylo zatím uveřejněno, nicméně neoficiální informace mluví o letošní zimě, konkrétně předvánočním trhu, což je vzhledem k pokročilé fázi vývoje klidně reálný termín. Držme návratu zašlé legendy palce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama