Prince of Persia Článek Prince of Persia Prodigy

Prince of Persia Prodigy

taltos

taltos

22. 5. 2008 22:00 28
Reklama

Ubisoft svou nynější naději drží pěkně pod zámkem, za což částečně může vydání hry, které je stanoveno až na konec letošního roku. Udát se toho proto může ještě spousta, herní prvky se mohou překopat a dokonce se může změnit i pracovní název Prodigy. Co se již ale nezmění, je fakt, že nový princ je tu, což bylo autory oficiálně potvrzeno již před nějakou dobou. Počátek nové ságy, která bude mít s předchozí trilogií společné jen základní herní prvky, je tady. Co od něj očekávat?

Poslední dobou se na internetu objevila spousta informací o přicházejícím pokračování. Některé byly pravdivé, jiné méně a některé z nich byly střely úplně mimo mísu. Vše začalo u oficiálního oznámení a u spekulací o názvu hry. Prvotní představa nesla název Prince of Persia: Ghosts of the Past. Z této spekulace se ale poměrně rychle upustilo, a to na základě pádného důvodu. Otec princátka z Persie, samotný Jordan Mechner, si totiž registroval ochrannou známku Prince of Persia Prodigy a webové stránky princeofpersiaprodigy.com. Několik dnů zpět se pak ještě v některých mediích objevila další ne zcela jasná informace. A to, že by měl nový princ nést název Heir Apparent, přeloženo do češtiny tedy Zákonný dědic. Tato informace se vyskytla jako nadpis v časopise Game Informer, což bylo ihned pokládáno za nový název hry. O dva dny později ale proběhly opět spekulace o tom, že to byl pouze titulek článku, nikoliv oficiální název.

Čas. Neměnné téma předchozí třídílné ságy Prince of Persia, která byla velkolepě zakončena dílem Two Thrones. Milovníci tohoto zajímavé tématu a především díky němu přístupných schopností asi budou z informací o ději v aktuálním díle zklamáni. Odkaz na hrátky s časem je totiž tentam, a tudíž se nesetkáte ani s možnostmi jako vracení času, jeho zmrazování a jinými pomůckami, na které jste si v sérii zvykli. Autoři z Ubisoft Montreal (kteří stojí za nedávným Assasin’s Creed) popustili uzdu fantazie, nyní nám nenabízí krutý svět s krvavými souboji, ale spíše pohádkově pojaté zpracování, ve kterém neexistuje světlá a temná strana prince a vy neutíkáte před smrtí. Že by se jednalo o menší návrat k základům trilogie, k Sands of Time?

Vzhledem k podobě příběhu to tak pravděpodobně nebude. Žádné líbivé paláce, ve kterých na vás čekají sličné princezny, nečekejte. V novém příběhu bůh Orhmaz uvěznil před desetiletími jistého „o hodně horšího“ Arhimana do truhly, kterou schoval na neurčité místo v poušti. Nevíme, jak se to mohlo stát, nicméně náš princ se při putování dostal právě do těchto končin a díky jeho zvědavosti zlého boha vypustil. Naštěstí je to ale hrdina, jak se patří, a tak nenechá celý svět na pospas své nedbalosti. Vydává se tak po stopách své vlastní chyby, aby svedl s bohem souboj a dostal ho znovu pod zámek. Jak statečné.

První zásadní změnou oproti předchozím dílům je bezesporu odlišná grafika, která si od tvůrců vysloužila komiksovou podobu, hraničící až s japonským stylem „Okami“. Sami tvůrci v rozhovoru uvedli, že se velmi inspirovali grafikou použitou v sérii Final Fantasy a jejich snahou je dostat kreslené nákresy jejich grafiků do 3D podoby ve hře. A to v nezměněné podobě. Jak to asi bude vypadat, si můžete prohlédnout na vydaných obrázcích.

Kreslená grafika ale vždy nemusí znamenat barevnou pohádku, což autoři potvrzují faktem, že na začátku hry nebude prostředí vůbec tak líbivé a barevné jak jsme z podobných příběhů zvyklý. Bůh temnoty napáchal i za malou chvíli po světě dost škod, což se projevilo na povadlých stromech a květinách, zešedlých chrámech, ale i na temné obloze bez známek Slunce. Jak ale budete překonávat jednotlivé překážky a dostávat se k vašemu cíli blíž a blíž, začne se měnit i okolní prostředí a to doslova před vaším zrakem. Na své cestě potkáte jakési uzavřené studny, které zabitím bosse „odemknete“ a svět okolo bude zase vypadat o něco veseleji. Tráva začne dostávat svou přirozenou barvu a na kůži vašeho hrdiny dopadnou i první sluneční paprsky. Tato závislost na vašich činech byla patrná i v předchozí trilogii, v tomto případě ale tvůrci mluví o zásadní revoluci.

Z předchozích dílů jsme byli zvyklí na striktní linearitu, která vždy k Prince of Persia patřila a zajišťovala ty skvěle vymyšlené cesty, které jste překonávali akrobatickými kousky. V nové sérii chtěli tvůrci původně šáhnout po úplném opaku, nabídnout tedy hráči absolutní volnost. Po testování ale zjistili, že je takový princ neslaný, nemastný a tak začali hledat kompromis mezi oběma styly. Hra tak bude sice využívat „staré dobré“ linearity, díky které mohou tvůrci do detailu naplánovat překážky, ale na druhou stranu nebude hráč veden za ruku jedinou cestou, ale do cílového místa se může dostat různými oklikami.

Soubojů by mělo být v Prodigy podstatně méně než dříve, ale o to intenzivněji byste měli každý z nich prožívat. Tvůrci použilo přímo přísloví „kvalita nad kvantitu“, díky které byste se již neměli setkat s duchaprázdnými přisluhovači, kteří vám jdou sympaticky pod šavli. Každý duel bude tuhý, protivníci budou mít také svá speciální komba a specifický bojový styl, kterému se budete muset přizpůsobit. To vše by měla podporovat ještě více filmovější kamera, která bude nyní bojiště sledovat z více nezaujatého úhlu. Doufejme, že se to tvůrcům podaří skloubit s přívětivým ovládáním.

Jak jsme již naznačili, každá úroveň (budete je moci plnit v různém pořadí), je zakončena soubojem s bossem. Asi netřeba zdůrazňovat, že takový duel bude ještě mnohokrát taktičtější a náročnější než předchozí souboje. Bossové navíc budou využívat více i okolního prostředí a jejich charakter by měl být  osobitější než dříve. Často s nimi před samotným bojem budete i mluvit a dozvíte se jejich malý příběh o tom, jakou úlohu plní v Arhimanově děsivém plánu.

Nový Prince of Persia by se měl na trhu objevit ještě před koncem roku, takže to letos vypadá zase na hodně našlapané Vánoce. U nás se rozhodně začátek nové ságy řadí díky spoustě inovacím a okouzlující grafice k TOP 10 her pro letošní rok. Uvidíme, jestli splní vysoko nasazená očekávání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama