Mafia II Článek Mafia II

Mafia II

Blixa

Blixa

4. 6. 2009 22:18 17
Reklama

Snaha upoutat na Mafii II pozornost byla ze strany 2K Games patrná po celou dobu konání E3 2009. Kromě velkého billboardu přímo na Convention centru (celkově zde mělo podobné reklamy jen pět her, což o něčem svědčí) a krátkého záběru na Sony konferenci byla hra předváděna vybraným novinářům i přímo na výstavě. My jsme se ke schůzce s 2K dostali až na samotném konci posledního výstavního dne, takže na místě už byli všichni adekvátně unaveni, nicméně i tak jsme zhlédli celé skoro půlhodinové demo a navíc se nám povedlo ukořistit rozhovor s producentem Denby Gracem, který má v 2K Mafii II na starosti. Z brněnského týmu do Los Angeles bohužel nedorazil nikdo, ale vzhledem k tomu, že prezentace hry byla neinteraktivní a doprovodný komentář byl určen spíše lidem, kteří o Mafii II nikdy neslyšeli, než dobře informovaným českým novinářům, ani to příliš nevadilo.

Sledujte záznam video rozhovoru s producentem hry Danby Gracem, samozřejmě přeložený do češtiny.

Zastrašování tlustého překupníka

Hra byla prezentována ve verzi pro Xbox 360 a přestože byl osazenstvu v místnosti zopakován přísný zákaz jakéhokoliv natáčení videa, na poměrně velkou část ukázky se můžete podívat sami na některých zahraničních internetových stránkách. Zkrátka i mezi novináři platí, že všichni jsme si rovní, ale někteří jsou si rovnější. Části z této mise byly navíc již předváděny dříve a znáte je i ze screenhotů. Jde o misi nazvanou Buzzsaw a vaším úkolem v ní bude pořádně postrašit jednoho obtloustlého překupníka, který přestal platit výpalné. Ukázka začala v typické americké jídelně, z níž Vito vyšel ven a ze zasněženého chodníku nalezl do auta a vyrazil „do práce“.. Ano, zasněženého – na E3 byla poprvé předvedena praktická ukázka toho, jak bude Mafia II vypadat v jiném než letním počasí (vánoční trailer nepočítám).

Pod sněhem

Asi vás příliš nepřekvapím, když řeknu, že zasněžené město vypadá výborně. Chodci jsou nabalení do zimního oblečení (a nejen že v klidu chodí, ale dokonce se hádají, vodí se za ruce a podobně, stejně jako ve zmiňovaném vánočním traileru), sníh zůstává na korbách aut (i jedoucích) a některé zaparkované vozy jsou dokonce dočista zapadané. Zima se projevuje i na jízdních vlastnostech vašeho auta, které poměrně hodně klouže v zatáčkách. Zdálo se nám nicméně, že auta jezdí o něco rychleji než v předváděčkách, jež jsme viděli před časem a jízda celkově vypadala trochu více „arkádově“. Ale tady se pohybujeme na tenkém spekulativním ledě, protože dokud si nebudeme moci Mafii II vyzkoušet sami, je jakékoliv odhadování vlastností jízdního modelu velice ošemetné.

Náhodné bouračky a rychlá jízda

Když už jsme u jízdy po městě, je poměrně plynulá a ostatní auta se vám ve většině případů klidí z cesty a dávají přednost, než aby vás nějak ohrožovaly. Město se nám zdálo ještě živější a plnější než na předchozích prezentacích a zaznamenali jsme dokonce průjezd kolem náhodné bouračky NP aut, kterou vyšetřovala policie. Vsadíme se, že přijet do takové situace během nějaké přestřelky, dostali bychom se do velkých problémů. Doslova dechberoucí jsou nejrůznější drobné grafické detaily. Kromě již zmíněného zasněžení aut je zimní město zpestřené i párou stoupající z kanálů, řadou reklam a plakátů a dalšími prvky, které budou vnímat spíše lidé, kteří se na hru nezaujatě dívají, než přímo samotný hráč. Mimochodem, v současné době ještě není zcela hotový HUD hry, a proto i prezentace zatím s žádným neoperovala. Vzhledem k nedávnému posunu data vydání je ale na takové věci samozřejmě ještě čas.

Přestřelka ve skladišti

Poté co Vito a jeho dva kumpáni (Joe a Henry) dorazí na místo, odkud chtějí přepadnout Fatmana a ukázat mu co proto, spustí se střihová scéna. Během ní se ale kupodivu neřeší chystaný džob, ale Henryho minulost. Vito se vyptává, co Henryho přimělo k emigraci ze Sicílie a bezprostřední odpověď: „Musollini,“ zavede debatu na osud Henryho otce a dál, až k parťákově skvělé angličtině. Tímto způsobem bychom se měli o jednotlivých postavách dozvídat víc a pochopit tak jejich motivy a minulost. Mezitím se ale na scéně objevuje tlusťoch, který nás zajímá o poznání více, než kde se Henry zbavil přízvuku. Po příjezdu následuje přestřelka a nahánění Fatmana ve skladišti, což je scéna, která již byla vidět mockrát, mimo jiné i v trailerech. Nyní jsme se ale dozvěděli, co se stane poté, co Fatman postřelí Henryho a Joe s Vitem se tlusťocha navždy zbaví. Joe si hodí zraněného Henryho na záda a vy jako Vito musíte zajistit, aby se vaše parta dostala v pořádku do auta a mohla vyrazit k doktorovi.

Početní nepřátelé

Samozřejmě to nebude tak snadné. Skladiště plné levného chlastu začne po jednom z nešikovných výstřelů hořet a vybuchovat, což v kombinaci s hromadou nepřátel situaci rozhodně neusnadňuje. Mimochodem, protivníků bude ve hře nakonec trochu více, než jak bylo původně slibováno, takže akce bude dostatek. Jen odhadem Vito za celou tuto akci postřílel tak dvacet lidí, což je trochu nad dříve proklamovanou snahou vývojářů počet nepřátel snížit. Nicméně i díky tomu působí přestřelky velmi intenzivně. Všude kolem létají bedny, lahve, kulky a kusy zdiva, přičemž Vito se po scéně pohybuje hodně elegantně a v jednu chvíli jsme si všimli dokonce „doklouznutí“ do krytu. Jak jsme již věděli, střílet jde i skrz některé materiály a ani za dřevěnými dveřmi tedy nejde úplně v bezpečí ve chvíli, kdy se za nimi nachází větší várka nepřátel. Mimochodem, interiéry jsou pýchou Mafie II. Zvenku prosvítá sluneční svit, na schodech se zvedá prach a stejně jako venku, i zde si můžete všimnout drobných detailů včetně oprýskaných zdí, plakátů, apod.

Prezentace na E3 skončila v pravdě bezvýchodnou situací. Poté co se Vito, Henry a Joe dostali do auta a mířili k vyhledání pomoci, narazili na policii a strhla se honička končící účinným zátarasem. Doufejme, že tuto scénu nemáme brát jako symboliku k vývoji samotné hry, protože Mafia II si naši pozornost rozhodně zaslouženě udržela. A nebyli jsme sami. Na stánku jsme se bavili s několika americkými novináři, kteří se přiznali, že o hře doteď vlastně mnoho nevěděli, ale že při prezentaci zůstali jen zírat s otevřenou pusou a zapomněli si dokonce zapisovat poznámky. Budiž je to klukům v Brně při nadcházejících měsících dokončování hry vzpruhou. Držíme palce.

P. S.: Když jsme se Denbyho Grace napřímo zeptali, zda už je nyní hra ve stádiu kdy, jí je možné dohrát od začátku do konce, odpověď zněla „no comment“. Vypadá to tedy, že práce bude v 2K Czech ještě dost a dost.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama