Command & Conquer 3: Tiberium Wars Článek Command & Conquer: Tiberium Wars

Command & Conquer: Tiberium Wars

taltos

taltos

12. 9. 2006 22:58 4
Reklama

První zvěsti o možném pokračování této legendy se rozšířily již v prosinci roku 2004. Z prací na projektu však po dokončení Battle for Middle Earth sešlo a tak se celá série zase na okamžik propadla do relativního zapomnění. Z toho hru nyní rychle vytahuje perspektivní pobočka Electronic Arts sídlící v Los Angeles, která na třetím díle Command & Conquer začala usilovně pracovat. Díl s názvem Tiberium Wars přímo navazuje na Command & Conquer: Tiberian Sun z roku 1999. Návrat legendy je tu již brzy a nehodlá ušetřit žádného RTS pozitivního hráče.

Tam, kde začala legenda…

Pro všechny hráče neznalé této série si zopakujme základní kostru původního příběhu. V něm se Země střetne s obrovským meteoritem, obsahujícím radioaktivní látku Tiberium. Po srážce se celá planeta rozdělila na tři hlavní zóny. Rudá část je zcela neobyvatelná a Tiberium zde zasáhlo nejsilněji. Žlutá zóna je sice také zamořena, ale dá se v této kontaminaci žít bez ohrožení života. Nejmenší část tvoří nezamořená, modrá zóna, kde také sídlí seskupení všech velmocí Global Defense Initiative (GDI), která si vzala za úkol smrtící látku neutralizovat. Proti nim se staví Brotherhood of NOD, sídlící ve žluté zóně. Této skupině velí fanatický Kane, který věří ve vyplnění dávného proroctví týkajícího se právě jeho osoby a tiberia.

Třetí díl vás zavede na pokraj třetí tiberijské války. Znovuzrozený Kane zorganizuje útok na GDI, kteří nejsou na techniku, jakou NOD používá, připraveni. Kane postupuje do modrých zón a vypadá to, že ochránci těchto poslední koutů Země brzy padnou. V tuto chvíli se dostáváte do hry vy, jako zatím neznámý velitel, který má za úkol posbírat zbylé bojeschopné jednotky a nepřátelské přesile vzdorovat. Přesnější děj zatím není znám, ale můžete očekávat atraktivní prostředí rozbořených měst, vojenských základen a zamořených zón. Autoři zatím například nezveřejnili, proč vám Kane opět unikl mezi prsty a dočkal se oživení. Tyto detaily budou ale jistě ve hře logicky vysvětleny.

Propracované systémy beze změn

Každý, kdo hrál nějakou strategii, by se v novém C&C neměl ztratit. Opět budete stavět hlavní středisko a okolo zakládat důležité budovy, čímž vytvoříte kostru města. Poté postavíte vhodné jednotky, vyladíte armádu a tu pošlete na nepřítele. Vítězí ten rychlejší, s více jednotkami, lepší taktikou a vyváženější armádou. Opět si budete moci zahrát za obě strany. GDI si zakládá na rychlém stavění, levných jednotkách a frontálním útoku. NOD se naopak snaží zkoumat každou část tiberia a tu poté využít coby zbraňový arzenál. Tudíž se dočkáte především vyspělé techniky a pomalého postupu. K oběma stranám musíte přistupovat individuálně a přizpůsobit se jejich stylu hry.

Kromě zmíněných skupin se má na bitevním poli objevit třetí, zatím neznámá, rasa, o které zatím autoři nechtějí mluvit. Pravděpodobně však půjde o jistou mimozemskou rasu, která bude mít úzkou spojitost s tiberiem. Samozřejmě nebude chybět ani multiplayer, do kterého vkládají autoři veliké naděje a věří si i na poli progamingu. Uvidíme.

Jednotky a vylepšená umělá inteligence

Tvůrci samozřejmě neusnuli na vavřínech a do nového dílu si připravují spoustu nových bojových jednotek. Jedná se například o rychlé stíhačky Firehawk (které by měly mít jak kulomety, tak i naváděné rakety) a silné tanky Predator, opancéřované ze všech stran, avšak tratící po stránce rychlosti. Zvláštní důraz by měl být kladen na vývoj Mechů, což jsou futurističtí a extrémně silní roboti. Uvidíme, na jakou stranu se tyto obludy postaví. Kromě novinek jistě potěší fanoušky staří známí, jako například dvojice tanků Stealth a Mammoth. Dále se setkáte s Orca gun, avšak nutno podotknout, že převod těchto jednotek do nového enginu se na nich vizuálně hodně podepsal, tudíž je poznáte jen velice těžko. Veškerá bojová technika, tudíž i vojáci budou získávat zkušenosti, za které jim budete moci vylepšovat některé atributy. Ve většině případů půjde o lepší zbraň, či více zásob, které kromě toho budete moci nalézt i v povalujících se bednách nebo dobytých budovách.

Rapidní proměnou by měla projít celá umělá inteligence nepřátel. Ti by měli být nyní podstatně chytřejší a především flexibilnější. Tím myslíme, že budou rychle reagovat na váš styl hraní. Pokud budete útočit hned z počátku, vyhodnotí vás jako agresivního hráče a začnou vás také napadat, protože budování obrany by nemělo v tomto případě cenu. Pokud se naopak rozhodnete pro pomalý postup a budete si hrát s vylepšováním své základny, i protivník bude shovívavější a bude se snažit dosáhnout před svým útokem nejlepších technologií. Tato věc by měla pomoci hráči určovat styl, jakým chce bojovat a tudíž by se měl lépe bavit. Samozřejmě si můžete v menu nastavit i stále agresivního nepřítele, který po vás půjde, jak slepice po flusu.

Bude to stačit?

Velkým příslibem je SAGE engine, použitý v Battle for Middle Earth II. Již tam nám ukázal své kvality a nyní by měla jít jeho vyspělost ještě dále a autoři se snaží vykreslit každý detail vojáka i jeho mimiku. Dále je velký důraz kladen na fyziku prostředí a proto nečekejte stále stejnou animaci rozbití tanku. Záleží na úhlu střely a i poškození může být různé. Jednou tedy vozidlo zcela exploduje, jindy může být například jen nepojízdné nebo bez možnosti střelby. Budovy se budou ničit postupně a všechny efekty (kouř za projíždějící jednotkou, exploze výbušných barelů, hroucení domu), by měly být propracovány do posledního detailu a s použitím nejnovějších technologií.

Dobrou zprávou je, že autoři berou celý svět C&C opravdu vážně a tak se například chystají vydat jakousi příručku, kde se dozvíte absolutně všechno o látce tiberium. Zajímá vás jaké je jeho chemické složení, jak vypadá, jak se projevuje nákaza nebo kde se vzal? Že ne? To nevadí, i s takovými detaily si tvůrci vyhráli, což je minimálně sympatické. Otázkou zůstává, jestli nabídne Command and Conquer: Tiberium Wars nějakou novinku, kvůli které by jeho hraní stálo za to. Poslední úspěšná strategie Rise of Nations: Rise of Legends sice také nenabídla žádnou revoluci v hlavních rysech tohoto žánru, ale všechny faktory vypilovala a nabídla různorodá prostředí a skvěle vyvážené jednotky. Vydávat ale pořád stejné strategie s vyladěnými systémy bez nového nápadu nepůjde donekonečna...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama