Nové konzole, marketing a realita

10. červenec 2017 18:00 / Aleš Tihlařík / Téma / Diskuze (53)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20917054
Wexz napsal 15. 7. 2017 v 12.06

polux2: Ty postřehy jsou přesné, souhlas.

BTW článek dost dobrý. Více takového čtení vítám s radostí :)

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 12. 7. 2017 v 22.11

SpeedyRedy: To co popisuješ je problém NATu a ten je obecně všude, není to vůbec problém Xboxu. Od minulého roku je party chat stále P2P, ale pokud je problém s NAT, automaticky se to spojí přes servery. Teď už není možné na Xboxu nespojit se v Party. Na PS4 to stále problém být může.

Jinak o jakých prodejích PS4 se bavíš? jediné dvě hry, kde se sony chlubilo prodeji, byl Horizon Zero Dawn po vydání a Uncharted 4. O zbytku neřekli ani slovo a taky ten zbytek se ani nijak zázračně neprodává. Vzhledem k prodaným konzolím jsou ty prodeje exkluzivních her spíše žalostné. Takže tady jsi mimo. To samé o kvalitě, kde většina PS4 her dopadá sotva průměrně s pár výjimkami, jako Horizon, U4, nebo Bloodborne.

Ty hry co popisuješ, co tebe třeba baví, naopak většinu hráčů vůbec nezaujme a prodeje tomu i odpovídají. Taky mluvíš o tom, jak tebe vlastně hraní už ani nebere a spíše hledáš jen "jiné" hry. Pro mě osobně jsou ty "jiné" hry jako Last Guardian, Until Dawn (nevím teda, co je na tomto žánru ,který vychází každý rok, viz tell tale, "netradiční", ale budiž) a celá japonská produkce absolutně nezajímavé a neztrácel bych s těmito hrami ani vteřinu času... ale ok, tebe baví. Mě naopak zajímají právě ty velké pořádné hry, které staví na dobrém gameplayi, kvalitním zpracováním, kvalitním MP a podobně. Nehledám hry jako Last Guardian, které jsou odporné, technicky nezvládnuté,s nudným gameplayem a tohle všechno tvoří část toho něčeho "jiného". Tobě tohle přijde možná u těch "normálních" her.

Na rozdíl od tebe mě hraní třeba neskutečně baví a trávím u nich dost času a těch her na XO už mám poměrně hodně, s game passem a EA Access kolem 300. Na PS4 mám nějak přes 5 her, ale to jen díky tomu, že kupuji jen exkluzivity. A za sebe musím říct, že PS4 exkluzivity jsou pro mě zatím spíše zklamání. Za sebe bych mohl říct, že U4 měl super kampan, nebo i ten bloodborne je dobrý, i když je hodně jednotvarný, ale tím to pro mě končí. Ještě mám v plánu Last of Us a Horizon, u kterých čekám, že budou dobré. Pořád těch her je ale velmi málo za mě a nejsem s tou nabídkou spokojený, jako ty

Obdivuji taky tvou schopnost bránit tak stupidní funkci, jako típání screenshotů ,kterou stejně už umí i Xbox. Nějak nevím, co tě na této funkci tak dostává, když jediné, co to dělá, jsou screensh

Editováno: 12. 07. 2017 v 22.18

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 21.42

Drew7878: pokud nebudu psát o sobě co se mě líbí, tak hry exkluzivní pro Playstation, případně PS4-PC dosahují vyšších známek, kvality, více se prodávají a je jich podstatně více. Takže myslím, že tady nelze argumentovat ve prospěch Xka. Ano online služby mají kvalitnější a stabilnější, ale jak jsem psal, bylo by divné, když dělají světově nejrozšířenější software, aby nebyli jednička. Sony ale moc nezaostává, dle mě se dost zlepšili, když zavedli v případě PS4 party, share, broadcast, možnost típat sceenshoty. Jak dlouho takové snímky Xbox nedával. Stabilita sice není žádná sláva, občas mi také nešlo spojit se s kamarádem, ale co má nový modem, problém je vyřešen. Jak jsem už psal, u Xka 360 jsem se s ním vůbec nespojil.

Editováno: 12. 07. 2017 v 21.44

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 12. 7. 2017 v 19.20

SpeedyRedy: A to jsme zase u toho. Nejsou tam hry pro tebe, to ale neznamená, že nemůžou vyhovovat ani nikomu jinému. Sto lidí, sto chutí. Mě zase za celou dobu existence PS4 zaujala jediná hra a to je Horizon. Ano, TLOU, Until Dawn, Uncharted, Bloodborne apod. jsou jistě kvalitní hry, ale mě do noty nepadly. Naopak mám rád Forzu, Halo, uvidíme co teď předvedou u těch menších her. Většinu si sice můžu zahrát na PC, ale mám taky spoustu jiných zájmů, kterým věnuju svůj čas a opravdu se mi nevyplatí kupovat herní PC za 30k + ještě konzoli. Na mém postarším PC mi bohatě stačí v současnosti Divinity + Dead Cells, o stovky hodin zábavy je postaráno. No a u Xboxu mi navíc vyhovují jejich služby a samozřejmě tam hraju i multiplatformní tituly. Tobě vyhovuje něco a mě zase něco jiného. S tvým názorem možná souhlasí nadpoloviční většina, to z toho ovšem nedělá obecnou pravdu, pouze názor, který sdílí víc lidí.

Nahlásit nevhodný obsah

20852081
polux2 napsal 12. 7. 2017 v 18.28

Masarkavtrenyrkach: Díky:-)
2) Ano, o tom jsem psal v bodu č. 4. Na jedné straně je pro stávající hráče fajn, že Sony i MS s nimi nadále počítají ujištěním, že všechny hry budou hratelné jak na PS4 Pro a XOX, tak také na PS4 a XO, na druhou stranu ale slabý hw PS4 a XO bude limitujícím faktorem při vývoji verze hry pro PS4 Pro a XOX. Jak velkým nebo malým bude jistě záležet hra od hry, ale jistě tam bude. S tím souvisí i následující bod.

6) Myslel jsem to spíše tak, že když už Sony a MS dospěli k závěru, že je potřeba hw specifikace upgradovat rychleji než ve standardním generačním cyklu, preferoval bych, namísto nynější "půlgenerace", jejíž potencionál je do značné míry omezen legacy verzí konzole, uvedení na trh skutečné nové generace (ovšem s plnou podporou zpětné kompatibility), byť za cenu zkrácení generačního cyklu.

P.S Uvedené každé nové generace je pro výrobce kritické (obavy zda se na trhu nový hw ujme, tj. zajištění návratnosti nákladů ať už v nákupu samotného hw nebo návazného sw), nejsem si jistý, jak moc do toho promlouvá délka cyklu jednotlivých generací. Výrobce doufá, že vývojáři budou na jeho konzoli programovat hry, vývojáři doufají, že výrobce bude konzoli prodávat v maximálních počtech, aby se jim vývoj na daný hw vyplatil. Klíčový je přístup výrobce jak k vývojářům, tak k zákazníkům. Sama Sony má s ne/úspěšností na trhu konzolí bohaté zkušenosti - prodeje PS4 vs neprodeje PS Vita (handheldový trh je specifický, ale i přesto jediný, komu může Sony dávat vinu za PS Vitu je sama Sony).

Editováno: 12. 07. 2017 v 18.29

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 16.23

Drew7878: asi špatně pochopili. Nevím MS jsem fandil dříve, s nástupem Xbox One mě dost zklamali. Pak přišel MS s exkluzivitou k Rise of The Tomb Raider. Myslím, že faktem je že MS se snaží naskočit do rozjetého vlaku zatímco SONY úřaduje. Pokud se to otočí tak ale nemám obavu o hry. V případě PS3 (2007), který X360 nemohl konkurovat, protože přišel pozdě, byl drahý, nešlo na něm hrát pálené hry, nebyla na něm zpětná kompatibilita, jsem si v případě tehdy méně úspěšné PS3 nemohl stěžovat na hry. Xbox One teď frajeří s parametry Xbox One X ale hráčům možná uniká jeden fakt. Chybí na něm exkluzivní hry, které by hráče přesvědčili ke koupi. Až odprezentují The Last of Us Part 2 herní svět se zblázní. O tom jsem přesvědčen, stačí kouknout na množství like a sledovanost YouTube kanálů. A o tom to hraní také safa je ne? Zahrát si top AAA hru. Je pravda že vývoj je dost složitý a nelze vytvořit hru za rok, tak snad MS vytvoří nějakou svojí pecku, aby byl skutečný herní důvod pořídit Xbox X.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 16.10

sstrider: myslím že spojit hraní Xbox One s PC bylo ve snaze prodat a rozšířit tolik nepožadované až zbytečné Windows 10. Nicméně SONY se také snaží, však přišlo s tím co hráči chtějí. To že mají horší služby, no MS má více zkušeností ale u SONY žádná ostuda. Mě třeba na Xku nešlo spojení s kámošem, protože jel přes problematický modem a tady na PSku mi to jde. Navíc Share play je dost povedenou myšlenkou, podobně jako VR za pár korun.

Co se biologického a kalendářního věku týče, no nevím, nevím, ale možná bych zmínil také "mentální" věk. Ten jsi měl patrně na mysli, protože se zde vyjadřuji z hlediska uživatele, který hodnotí věci také podle toho co se mu líbí. Ano nejsem zaplacen za to co budu říkat a co nikoliv. K tomu věku ale, pokud hodně sportuješ a zdravě se stravuješ, tvůj biologický věk se nemusí shodovat s tím kalendářním, pokud případně hodně alkoholuješ, kouříš, málo spíš, hodně hraješ hry, pro změnu může být tvůj biologický věk ve vztahu k tomu kalendářnímu dost špatný. Já osobně hrám moc času nevěnuji ale když už svůj volný čas obětuji, je to většinou pro hry, které mě baví a něco dávají. Takový The Last Guardian, tohle jsem doposud nikde nehrál. Ty emoce, ta hudba, to prostředí. Tohle se nikdy nebude prodávat jako mainstream a za to jsem fakt rád. Že někdo něco takového stvořil. Tohle by v případě MS asi hodně těžko vzniklo, protože většina takovýh her se prostě musí prodávat v milionech nikoliv v tisících. Třeba takový Alien Isolation, za ten fakt klobouk dolů. Nebyl to prodejní BOOM ale byl to přinejmenším ten pravý vetřelec, kterého jsme se vždy chtěli bát. Škoda že nebude pokračování ale prostě výdělek vydavatele nepřesvědčil. Na PSku teď bude remake Shadow of Colossus. Unikátní hra, nic takového prostě není. Opět ta grafika a zpracování. Asi už chápeš proč SONY fandím. Já vážně už toho "ratatatatata... bum... kaboom....ratatata..." mám dost, ale prozatím MS těmito hrami jen překypuje. Amerika prostě.

Editováno: 12. 07. 2017 v 16.12

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 12. 7. 2017 v 15.53

SpeedyRedy: Ono by opravdu stačilo napsat něco ve smyslu - mám radši PS4, líbí se mi jejich hry a služby více než u konkurence. Proti tomu nemám vůbec nic, ať si každý vybere to, co mu vyhovuje. Ale ve chvíli, kdy tady začneš psát tvoje názory jako nějakou obecnou pravdu, tak s tím už problém mám. Třeba jsme se jenom špatně pochopili.

Nahlásit nevhodný obsah

4353507
sstrider napsal 12. 7. 2017 v 15.13

SpeedyRedy:
Myslím si, že se tvůj kalendářní věk asi liší od biologického...ale na tom nesejde.
Díky za zajímavou diskuzi, docela jsem se pobavil...
Sony je na tom momentálně lépe. Bude však zajímavé sledovat pokračující souboj Xbox a Playstation. Historie se totiž až moc často opakuje. Sony byla opilá úspěchem PS2, pak přišlo vystřízlivění z nástupu PS3. Naopak Xbox 360 byl trhák, ale s Xbox one Microsoft hodně ztratil špatnou obchodní politikou (nezvládl generační přechod). Dle mého osobního názoru zbytečné PS4pro, vytvořené pro mediální bublinu jménem VR.
Herní trh má velkou setrvačnost a třeba se situace opět obrátí. Minimálně Microsoft se v poslední době hodně snaží, rozhodně více než Sony (online služby, game pass, zpětná kompatibilita, lokalizace, crossover multiplayer a pod.).


Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 14.27

Masarkavtrenyrkach: vycházím z vlastních zkušeností ale jak jsem psal, prodejní čísla hovoří za sebe, takže k smíchu je patrně jen snaha uhodnout věk a další voloviny chlapče. Koukni se na statistiky, atp. Bylo by fajn nějakým argumentem vyvést mě z omylu. Proč je konzole nejprodávanější, proč hry trhají v prodejích rekordní čísla, dostávají vysoké známky. To všechno je asi jen moje ego. Ok, pro mě prozatím stupidita, nic víc.

Editováno: 12. 07. 2017 v 14.32

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 7. 2017 v 11.42

MyBullet: Velmi trefné. Prvním mezigeneračním "updatem" v poslední době bylo skutečně New Nintendo 3DS. Těch her, které by výrazněji využily dodatečný výkon není mnoho. Zajímavější je, že Nintendo v prodejích časem plně nahradilo starší modely těmi novějšími, a tak si dneska už nové "old" 3DS nekoupíš. Mezigenerační update má v reálu jen jeden cíl -- mít možnost na trh po X letech uvést produkt s původní cenovkou.
Je to začarovaný kruh, kdy se nevyplatí vydavateli dělat hru pouze na novější hardware, protože je relativně málo zákazníků, a zákazníků je málo, protože není dostatek exkluzivního obsahu. Je pouze v silách majitele platformy toto rozseknout.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 7. 2017 v 11.34

SpeedyRedy: Tebou prezentovaná argumentace a její forma ("...mne baví více", "..mne se nelíbí", "nic mne tak nezaujalo..") vykazuje znaky egocentrismu (viz. například http://cs.wikipedia.org/wiki/Egocentris…). Jelikož je častým projevem dospívajícího jedince (opět viz. přiložený odkaz), tipuji, že ti je někde mezi 15 až 20 lety. Na tom všem by nebylo nic špatného, kdyby tvé příspěvky k diskuzi nebyly představovány jako obecná analýza, na jejímž základě vynášíš obecné soudy. I když jde v pravdě jen o tvé niterné pocity. V podstatě vše co jsi napsal, jde shrnout do věty "Hry na PS4 mne baví více a proto osobně vnímám PS4 jako lepší platformu". Myslím, že kdybys zvolil tuto přímočařejší a upřímnější formu, vyhnul by ses zbytečnému nedorozumění.

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 12. 7. 2017 v 11.10

By se hodilo dopsat ještě pararelu k 3DS/2DS a jejím novějším New verzím, které vyšly poprvé po dvou letech (2011-13 japonsko/14 Evropa). A dodnes vyšla fyzicky jen jedna hra exklusivní pro New a teď v létě se chystá teprve druhá.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 10.49

Drew7878: Ale používám dvojí metr. Xbox má své přednosti ale hry to v poslední době rozhodně nejsou. Zpětná kompatibilita OK, škoda že ne pro hry, které bych si zahrál a tak stále mám aktivně X360, dále cross-play, tj. hraní hry na Xku nebo PC. Tohle je ale trochu díra do hrobu, protože jak jsem psal, kdo má herní PC, půjde namísto do Xka do PSka. No jo co ale jinak s Win 10 že. Indie scéna je jak u PS4 tak i Xka, to jsem snad ani nezmiňoval, však uvádíš jako obhajobu Xka. Mě prostě neberou hry co vycházejí na Xbox pod taktovkou exkluzivit, jelikož nedosahují kvalit jako ty na (jak píšeš) "BOŽSKÉM" Sony. Nevím co je sice na něm božského, ale jedno je jisté, mám k dispozici opravdu velkou paletu her, které svojí kvalitou a hratelností dokážou mě osobně více zaujmout. Mě připadá že nový Xbox One X v podstatě nemá co nabídnout, jediné na co láká jsou parametry, které vývojáři stejně nevyužijí, protože "svět ekonomiky" k tomu při současné konstalaci situace není přikloněn. Teď jsem viděl 10 minut dlouhé gameplay video z dlouho vyvíjeného Crackdown 3 a opět se ptám, co to jako má být? Fakt bych Uncharted 4 Lost Legacy nebo chystaného Spidermana za takovouhle hru nevyměnil. Hájím Sony PS4 proto, že se na něm více bavím, mám pocit že tam jsou o dost lepší hry a jak jsem již zmiňoval, také ta parádní funkce Share play :-) Jinak MS mě dost ale opravdu dost naštval, když si zařídil exkluzivitu Rise of The Tomb Raider. To byla pro fanoušky značky nečestná podpásovka. Co předvedlo SONY (opět PC a PS4) se Street Fighter V byla pak komedie, která měla dohru v podobě tragické hry, obsahově.

Editováno: 12. 07. 2017 v 10.56

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 12. 7. 2017 v 10.00

SpeedyRedy: Uvědomuješ si aspoň, co píšeš a děláš to schválně nebo si tak zaslepenej a přijde ti to v pohodě? Nejsem si jistý, co je lepší a co horší. Nejprve tady píšeš, že když je něco na Xboxu i na PC, tak se to jako výhoda a exkluzivita oproti PS nepočítá. Ok, s tím někdo může souhlasit a někdo ne, zase velice subjektivní. Ale pak tady u Nieru napíšeš " na Xku to ale nejede, takže asi tak." Pořád se divíš tomu oslovení fanboy? Ty máš na každou stranu úplně jiný metr. Sony dělá všechno dobře a MS všechno špatně ...

Teď se přesuneme k těm "originálním" hrám. Ty asi vůbec nevíš o nějaký podpoře Xboxu směrem k indie vývojářům, viď? A že tam těch her je. Jediný rozdíl je v tom, že Sony i některý ty menší věci zpropaguje jako AAA hru, je to taková nejistá investice, i když hráči na PS se nechají snadno zlákat na všechny věci, které jim ( tvou terminologií) božská Sony nacpe před rypák, aspoň poslední dobou tohle pozoruju. MS těch menších věcí zrovna na letošní E3 ukázal požehnaně, tak uvidíme, co z toho bude. To je podle tebe předpokládám ale taky špatně, teď to zase otočíš a začneš psát, že tam měli ukázat jenom AAA hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 7. 2017 v 09.52

polux2: Moc hezký komentář. Zajímavější než článek. Měl bych dva postřehy:

ad 2) Do velké míry souhlasím s tím, že se hra dělá pro silnější HW a pak se upravuje pro slabší. Ale jsou tam jisté meze a také dost záleží na jednotlivých studiích a jejich způsobu práce. Pakliže vydavatel dopředu jasně stanoví platformy, na které se hra vyvíjí (v minulosti jsem pracoval na hrách pro X360 a PS3), tak se hra v počátku s velkou pravděpodobností rozjede na té "výkonnější" platformě. Protože je nejsnažší na ní udělat prototyp. Tehdy to byla X360, i když v reálu to vlastně vždy bylo PC, na kterém se stejně vše dělalo. Hra se ale stále vyvíjí i s ohledem na "slabší" (nebo spíše "problematičtější") platformu, protože jinak by se vývoj dostal do velkých problémů v pozdějších fázích. Moje zkušenost mi tedy našeptává, že prototypy a vývojové verze se sice nejdřív rozjedou (s nejmenšími potížemi) na XOX a PS4P, ale stejně se vše bude muset navrhovat s omezením na cca 6GB paměti (a na daný výkon CPU/GPU).

ad 6) Tvá volba zkrácení generačního cyklu je sice pochopitelná (přeješ si mít doma zařízení, které by bylo modernější a jehož potenciál by byl více využíván), ale podle mne nedává ekonomický smysl. V současné době, za současného stavu na trhu, se to myslím nikdy nestane. Přechod na novou generaci je pro trh neskutečně traumatizující. Ve své podstatě si to až tak moc nikdo z finančně zainteresovaných nepřeje. Jsou k tomu ale nuceni jen (sic!) finančně. K přechodu na novou generaci dochází v okamžiku, kdy křivka prodejů HW a SW nezadržitelně klesá a predikce naznačuje, že za rok, dva, tři by byla nebezpečně u nuly. Masový zákazník je unavený starou hračkou. Má pocit, že hraje stále totéž. Spektákl se vyčerpal a žádný nový nevidí. Příchod nové generace je ale značně nejistý byznys. Výroba, propagace, cenová politika. Bude o výrobek zájem? Budou partneři a jiní vydavatelé ochotni ji podporovat? Vše se, myslím, v současnosti už děje až po konzultaci s velkými hráči v tomto odvětví. EA, Activision, Ubisoft, Square-Enix, Capcom, Sega, atd. atd. -- ti všichni musí dát najevo, že i oni jsou připraveni přejít na další generaci. Koneckonců i jim klesají prodeje her. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že právě tito vydavatelé nakonec i nepřímo určí, že Sony a Microsoft uvedou na trh víceméně hardwarově podobné produkty téměř ve stejný čas. Ty doby jsou pryč, kdy si platform-holder mohl dovolit vydat hračku jen se svojí vlastní softwareovou výbavou (s výjimkou Nintenda :-D).
Suma sumárum: Tříletý generační cyklus, nebo i čtyřletý nebo pětiletý, je ekonomicky neúnosný. Snad leda se zachovalou zpětnou kompatibilitou. Ale to jsme tam, kde jsme teď, a oba cítíme, že to tak nějak není ono :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 7. 2017 v 08.47

Však MS aby nemělo lépe fungující služby když vytváří po X let jeden z nejvíce zaběhlých a používaných OS Windows. Myslím, že to by byla ostuda. Xbox One S se mi také po designové stránce líbí, proto ho mám ale problémem je, že nejsou exkluzivní hry, nic co by mě na tom bavilo hrát. Co hraju ReCore, které se mi celkem líbí, tak zde umírám s těmi opravdu dlouhými nahrávacími obrazovky, dále mi tam vadí to morfování textur a dobíhání, které je dost okaté i po načtení loadingu v QB. Forza H3 je pak slušná ale ta grafika, ta je na Xku slabá, oproti PC, nejhorší je jak ty lesy morfují resp. stromy mění tvar při změně vzdálenosti. Je to až moc okaté. Jak říkám co se týče her, pro mě je Japonská mašinka naprostá pecka. Nejen že dělají originální hry ale jejich paleta je opravdu atraktivní a hratelně různorodá, třeba The Last Guardian, to je prostě zážitek, nebo Until Dawn, NiOh. Xbox to je jen samé přihlouplé střílení viz teď (pro mě opravdu nehezky vypadající) Crackdown 3, nebo nudné Dead Rising 4, Gearsy celkem ujdou ale také žádná sláva, prostě jedno a totéž. Teď mě třeba teší ten Titanic, kdo by nechtěl prozkoumat vrak slavné lodi ve VR. Myslím že o tom to hraní je. Nemusí být přeci každá hra pro miliony lidí, prostě pro každého. Xbox se proslavil díky X360 a možnosti hrát na něm pálené hry, myslím že díky DVD nosiči to šlo pálit jedna píseň. Navíc PS3 byl díky BR mechanice dost drahé a mělo ten jeden nechvalný rok zpoždění. Co se her týče, tak těch bylo ale narozdíl od Xbox One požehnaně. Pamatuji na sérii Uncharted, Gran Tursimo, The Last of Us, Heavy Rain, Beyond Two Souls, Metal Gear Solid 4 atp. Na to že X360 dominoval nad PS3, moc toho nepřinesl. Možná ten dobře uchopený Kinect, který ale s nástupem XOne padl jelikož, Xbox se neprodával.

Editováno: 12. 07. 2017 v 08.51

Nahlásit nevhodný obsah

20918513
michalzmrzly napsal 12. 7. 2017 v 08.35

Zdarec, moc do diskuzí nepíšu, tohle je vlastně poprvé ale tady mi to přijde jak na pískovišti kde si malý děcka rozbíjej bábovičky HOWGH, ať si každej hraje na čem chce ne!!

Nahlásit nevhodný obsah

4353507
sstrider napsal 12. 7. 2017 v 08.21

Můj důvod pro XOX je ten, že se mi primárně více líbí Xbox one S, zejména po designové stránce. Navíc služby, které nabízí Microsoft pro hráče jsou o kus kupředu přes Sony (obdobně jako Nintendo).
A alespoň pro tuto dobu se zdá, že se poučil ze svých špatných rozhodnutí.

Pro příklad nemusím chodit daleko: kecy, kterými se Sony brání multiplayeru u Minecraftu jsou vysloveně trapné.



Na kecy typu 4k 60 fps nativně u všech her nikomu neskočím - to není to, proč bych si konzoli kupoval.
Líbí se mi čistý design, tichý chod podpořený novým typem chlazení.

Docela se těším na srovnávací videa XOX versus PS4 u nových her


Chci (narozdíl od současného NTB) bezproblémového Zaklínače, Dragon Age, Skyrim, Minecraft, Assassin Creed, Kingdom Come - bez sekání, bez přehřívání, využít Game pass...
Už se listopadu nemůžu dočkat.

Co se týče ekluzivit: ano, bude mi chybět Ratchet&Clanck, ale:
1. Už dávno jsem se smířil s tím, že nemůžu dohrát všechny hry v životě, které bych chtěl
2. Většina úspěšných her se stejně více méně opakuje (minimálně co se týče herních mechanismů)
3. Soustředím se na velké otevřené RPG, zbytek zajímavých her (třeba FPS) shlédnu na youtube, pokud možno s perfektním komentářem. To mně tak trochu vrací do dětských let, kdy člověk nakukoval úspěšnějšímu kamarádovi přes rameno.
4. Seznam her, které plánuji na XOX je i bez excluzivit na Sony hodně dlouhý, s hodně dlouhou herní dobou....


A co říci na závěr? Nebudu si přece kupovat novou starou konzoli.
A bude mně u srdce hnidopišsky hřát myšlenka, že po dobu několika let budu mít nejvýkonnější konzoli na světě (což bych u si PC nikdy nedovolil tvrdit).





Editováno: 12. 07. 2017 v 08.50

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 7. 2017 v 22.44

Dr.One: Nier Automata je PC a PS4, na Xku to ale nejede, takže asi tak :-)

Jinak k exkluzivkám přidávám ještě Days Gone, God of War a Detroit, jsem zvědav s jakým oslnivým titulem se dostaví Xbox X, který je více opěvován něžli prodáván.

Editováno: 11. 07. 2017 v 22.46

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 11. 7. 2017 v 22.40

SpeedyRedy: Nechci být zbytečný hnidopich a vrtat se v kravinách, ale Nier není exkluzivka.
Ad VR - nemám ho - ale připadne mi, že po počátečním haló je tak nějak v úpadku, připomíná mi to situaci se 3D televizemi.
Jinak obecně bych místo 4K přivítal raději těch 60 fps. 4K je v tuhle chvíli jen pro někoho, 60 fps by snad uvítal každý.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 7. 2017 v 22.24

Drew7878: nemám vymytej mozek ale podívej třeba na PS3, mělo to BR mechaniku. Sony se vždy snaží jít dál. Soustředí se na masy jako každý ale s tím rozdílem, že podporuje originální hry a nebojí se experimentovat, tj. cílí na hráče zatímco MS jen vymýšlí jaké služby za kolik, případně si nechá udělat další Forzu. Však oni to sami řekli, že udělali chybu, a ztratili drtivou většinu hráčů tím, že jejich stroj necílil na hráče ale na služby.

Zelené údolí, co říkáte na CrackDown 3? Užijete si ho ve 4k? Já si dám raději Spidermana :D

Editováno: 11. 07. 2017 v 22.31

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 7. 2017 v 22.19

leco77: exkluzivky pro mě (které jsi neuvedl) The Last of US Part 2, Gran Turismo Sport (ano ještě nejsou) ale třeba Uncharted 4, Until Dawn, Yakuza, NiOh, Nier Automata, Gravity Rush 2, The Last Guardian (nepopsatelný zážitek, nic takového tu ještě nebylo, fakt emotivní bomba). Tyhle hry jedou v desítkách a hlavně nejsou tím co ostatní hry. Prostě dalším hratelně Assassinem, tedy další stereotypní hrou z A do B s otevřenou mapou a hlavními a vedlejšími úkoly.

Share play celkem dost dobrá funkce, pokud chceš vyzkoušet hru kterou má kámoš a ty nikoliv, případně zvažuješ koupi, či nějaká bojovka pro dva. Kvalita je v poho, v podstatě nepatrný rozdíl od klasického hraní. Možná máš slabý net nebo nevím o čem píšeš. Típání obrázků, tohle musel MS okopírovat, protože se na to ten jeho nadstroj nějak nezmohl.

VR no čekám na Titanic VR, jakmile bude jdu do toho rovnou si k tomu dám Eve Valkyrie, RE7 a DC. MS by to chtěl ale není to ozkoušené, a má to dost kabelů. Jinak Wii je originál, Kinect jen kopií a jak je vidět, dost se na něj dělají hry, prostě nedílná součást Xbox One :D

Nevím jak na Xku ale na PS4 jede dost her v CZ lokalizaci, hlavně TLOU a Uncharted, prostě příběhovky, kde si to daleko více užiješ.

Editováno: 11. 07. 2017 v 22.20

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 11. 7. 2017 v 20.58

SpeedyRedy: Jo tak ono se Sony nesoustředí na masy? A nesoustředí se na výdělek? Takže dle tvého Sony nejen že vyrábí tu nejlepší konzoli co kdy spatřila světlo světa, vydává ty nejlepší hry a poskytuje nejlepší služby, ona je to vlastně i dobročinná organizace! A to se divíš, že tě někdo nazve fanboyem?

A článek autor nečekaně pojal jako ódu na PlayStation, takže skvěle zapadne do redakce, která to má tak nějak ve zvyku. Sem zajdu jednou za týden a vždycky se nestačím divit, co je někdo schopen vyplodit.

Editováno: 11. 07. 2017 v 21.02

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 11. 7. 2017 v 19.47

SpeedyRedy: Chtěl jsem reagovat, ale většinu už tady napsal leco. U tvého příspěvku jsem se pozastavil u dvou věcí. První je zmínka o pořizování snímků, sledování streamů atd., to by mě snad nikdy nenapadlo nějak řešit, považuju to v dnešní době za samozřejmost. A u druhé věci jsem se musel opět smát. Sony se nesoustředí na masy? Nedělá to primárně pro peníze? To snad nemyslíš vážně. To máš od Sony vymytej mozek a považuješ je za spasitele světa? MS i Sony dělají vše hlavně pro peníze, o tom nejde ani pochybovat a bylo by to nelogické. A z mého subjektivního pohledu nabízí MS za ty peníze daleko kvalitnější a rozmanitější služby. Ty to můžeš vidět zase jinak, to je pochopitelné.

Nahlásit nevhodný obsah

20876754
sleglik87 napsal 11. 7. 2017 v 19.08

S velkou částí článku musím souhlasit, ale jedna věc mne tam vyloženě dráždí a považuji to za totální nesmysl a to tato věta "Simulovat kupříkladu v nějakém větším RPG cyklus dne a noci, střídání počasí, vzorce chování NPC a další věci, to totiž pro tak koncepčně starý procesor není nic jednoduchého."

Tohle není pro procesor naprosto zátěž ve srovnání s tím co jiného se musí řešit procesor. Stále největší nálož je zvládnutí grafické scény. Už jenom z pohledu načtení všech objektů, textur k nim, materialy / shadery... a tohle poslat na GPU. Nějaký rpg svět kolem toho je jenom bonbónek. Vemte si jak vypadá GTA 5 a GTA 5 online... zkuste si najít ty rozdíly a hned Vám to dojde co tomu chybí.

Nahlásit nevhodný obsah

20867810
tondavon napsal 11. 7. 2017 v 19.03

leco77: PSN je priserna online sluzba. Za dva roky cca 2500Kc a
z toho mi to fungovalo tak 1/4 casu. Neustale jsem mel banovane IP. Musel jsem kvuli tomu prodat PS4, protoze technici to nebyli schopni vyresit.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 11. 7. 2017 v 18.48

SpeedyRedy: Ano MS zavedl placený online a taky to vždy byla a stále je nejlepší online služba. Sony zavedla placený online a přinesla celkem nula dobrých MP her na PS4 a kvalita online služby se nezvýšila. Takže kdo jde po penězích, ten co poskytuje kvalitní službu za prachy, nebo ten co poplatkuje stejně za horší službu a bez MP her?

Dále ty tvoje zmíněné inovace... Xbox přinesl například Kinect a ten kinect je zatím mnohonásobně úspěšnější, než celý VR trh dohromady. MS se na Kinect už v podstatě vykašlal, Sony to samé udělalo už pár měsíců od vydání VR, na který se chystá přesně 0 zajímavých her... ono taky co chceš dělat pro perfierii, kterou má jen milion majitelů PS4. S tak slabými prodeji nemůžeš dělat velkorozpočtové hry, protože se nemají na tak slabé základně jak zaplatit. To je ta skvělá inovace od Sony, kde jen za 10 tisíc si můžeš zahrát asi tak dvě slušné hry v grafice minulé generace.

S exkluzivitami tady těžce nemohu souhlasit. Sám mám PS4 a z PS4 her mi zatím chybí jen Horizon Zero Dawn. Hrál jsem Uncharted 4, Bloodborne, Driveclub a Infamous Second Son, kde poslední dvě zmíněné hry jsou naprosté odpady. Zbytek absolutní nezájem, protože nic dalšího, co by stálo za zmínku není (teda jo, porty PS3 her ještě, ale to jaksi s PS4 úplně nesouvisí). A jestli ti tohle přijde jako nálož her? Mě rozhodně ne. Na Xbox One mám mnohem více exkluzivních her, mají často pořádný multiplayer, nebo jsou rozsáhlé. U her na PS4 tento pocit nemám, teda u MP ani není mít jaký pocit, když žádné nejsou a rozsáhlost her je za mě v porovnání s XO exkluzivitami minimální.

Další tvoje důvody jsou celkem vtipné, ale pro majitele PS4 jsou asi dost důležité. Snímání obrázků z her zní hodně zábavně, ale počkat, ono to je i na XO, kde se snímají v mnohem lepší kvalitě :-O stejně tak vymoženosti, jako sledování streamů, nebo pořizování videí... opravdu velice zábavné funkce, které nabízí jen všechny platformy. Shareplay, ten je sice jen na PS4, a jsem rád, že se ti líbí služba, kde druhý může PS4 odstavit, aby ty sis mohl zahrát jeho hru v nic moc obrazové kvalitě a jestli ti vyhovuje, tím lépe pro tebe. Věř, že tohle ale nevyužívá skoro nikdo ani na PS4 a všem ostatním je tahle funkce někde.

Jen pro shrnutí, co od vydání XO přineslo - EA Access, za 50Kč měsíčně přes 40 velkých her od EA ihned k dispozici (info pro tebe, ty si koupíš jednu EA hru za plnou cenu a na Xboxu máš za stejnou cenu přes 40 her na 2 a půl roku). Game Pass, kde za 149Kč měsíčně máš přes 100 her. MP hry jako Gears of War 4 a Halo 5 mají všechny DLCčka zdarma. Zpětná kompatibilita pro Xbox 360 hry. Play anywhere, kde za jednu cenu máš u podporovaných her verzi pro PC a XO.

Co přineslo PS4 - shareplay, VR za 10k s aktuálně nulovým příslibem do budoucna. Playstation Now, který je aktuálně pro 4 země

Ale užívej si típání screenshotů, sledování streamů, hraní těch 2 a půl exkluzivit, co stojí za zmínku na PS4 a přesvědčování, jak je ta konzole skvělá.

Osobně jdu do XOX hned jak vyjde. Prodám PS4 s Xbox One a nemám jediný důvod nepřejít. Ta jedna hra za rok, co průměrně na PS4 vyjde a chtěl bych jí, je pro mě nedostatečný důvod, abych držel doma konzoli, na kterou se jen práší

Editováno: 11. 07. 2017 v 18.56

Nahlásit nevhodný obsah

20852081
polux2 napsal 11. 7. 2017 v 18.47

Pěkný článek. Pár postřehů:

1) Sony ctí 6 letý generační cyklus (1994.2000,2006), nikoliv 5 letý. Mezi PS3 a PS4 je sice již 7 let, ale Sony sama přiznala, že 7 let je již příliš. Předpokládám, že 6 letý cyklus Sony dodrží i v případě PS4, jen s tím rozdílem, že bude půlený mezi PS4 (2013 - 2016) a PS4 Pro (2016 - 2019).

2) Hry se obvykle vyvíjí na nejsilnější hw konfiguraci a postupně se osekává, nikoliv naopak. Pokud jsou konkurenti hw na zhruba stejné úrovni, vyvíjí se na železe, kde to jde snáze. Na to doplácela PS3, jelikož powerpc cpu a správa paměti (512 mb ram) v X360 byly mnohem jednodušší než Cell a dělená paměť (256mb ram + 256 mb vram) v PS3. Proto multiplatformy vypadaly na PS3 hůře, zatímco exkluzivity naopak.

3) Sony se s příchodem PS4 na trh poučilo z vývoje 7. generace, ve které hodně dlouho dotahovalo X360 jak z důvodu ročního náskoku, tak především vyšší ceny, nemluvě o skutečnosti, že Sony dlouho PS3 dotovala. Úspěch PS4 dává Sony jasný signál, že taktika "stanovit jasný cenový strop (bez potřeby dotace) a do výše stropu definovat hw konfiguraci" je správná. V případě PS3 byla taktika opačná a nevyplatilo se to. Ostatně PS4 Pro je toho důkazem, i zde Sony definovalo parametry tak, aby nepřekročilo cenu 399 USD. MS naopak stanovil strop na 499 USD a proto si mohl dovolit hw razantně vylepšit. Pokud nebude mít XOX skutečně značný prodejní úspěch, očekávám, že PS5 bude navržena stejně jako PS4 a PS4 Pro.

4) Jak Sony, tak MS deklarují, že PS4 Pro a XOX je součástí stávající 8. generace, nikoliv next-gen. Každá hra musí běžet na obou verzích konzole, tato skutečnost je ovšem kotvou, která bude PS4 Pro i XOX táhnout dolů. Typický příklad MP, kde na jedné straně studia nebudou chtít znevýhodnit hráče na PS4 a XO nižším fps než by měli hráči na PS4 Pro a XOX a na druhé straně nebudou chtít tříštit komunitu matchmakingem pro každou verzi zvlášť. V některých hrách se to projeví více, v jiných méně, nicméně žádná hra na PS4 Pro nebo XOX nebude vypadat/běžet tak dobře, jak by tomu bylo v případě, kdyby vyšla pouze tam. Z tohoto pohledu mi dává více smysl PS4 Pro, kde ten výkonový nárůst není tak velký (přestože je oproti PS4 dvojnásobný), než XOX, kde je rozdíl ve výkonu XOX vs XO až zbytečně obrovský (procento promarněného resp. nevyužitého potencionálu u XOX očekávám vyšší než u PS4 Pro).

5) V ideálním světě by velký rozdíl ve výkonu nebyl problém, studia vytvoří hru čistě pro PS4 a XO a zároveň čistě pro PS4 Pro a XOX, přičemž obě verze budou maximálně těžit z dedikovaného hw. V realitě samozřejmě každé studio hledí především na náklady a čas, z ekonomického hlediska nebude dávat smysl vyvíjet 2 samostatné verze hry (když už musí vyvíjet samostatné verze pro PS a Xbox). Vzhledem k penetraci trhu (staré vs nové verze konzolí) se hra vyvine pro PS4 a XO a verze pro PS4 Pro a XOX se odbyde vyšším rozlišením a HDR (pokud se vůbec verze pro PS4 Pro a XOX realizuje). Navíc ono vyšší rozlišení je již nyní diskutabilní (checkerboarding jak na PS4 Pro, tak na mnohem výkonnějším XOX, který MS propaguje jako "true 4K" zařízení).

6) Osobně bych vzhledem k řádkům výše ocenil zkrácení generačního cyklu klidně na 3 roky a nahrazení PS4 a XO opravdovou next gen konzolí, na které by vycházely čistě hry pro 9. generaci, ovšem s plnou podporou her pro PS4 a XO tak, abych mohl přejít na next-gen a mít na výběr, zda hrát stále hry jen pro PS4 a XO, nebo využít maximální potencionál nového železa a hrát také/jen next-gen hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 7. 2017 v 17.47

Drew7878: on to ale není jednostranný příspěvek jakožto konstatování reality. MS se snaží? A tak mi řekni co nám naservíroval za exkluzivní hry kromě povedené Forzy a slušných Gearsů? Jen průměrný QB, podprůměrné ReCore, případně Halo 5. MS za účelem výdělku v dobách startu X360 ve hrách zrušil in-game bonusy a zavedl DLC, namísto bonusů aplikoval achievementy (a že jsou některé fakt otročina, nikoliv zábava). Dále zavedl placené členství pro MP. Nintendo a Sony se narozdíl od MS (řekl bych) nesoustředí tolik na masy a výdělek a exkperimentuje viz VR, 3DS, nebo pohybové ovládání Wii. MS vše jen uchopí (má prašule) a prodá ve velkém. Připomíná mi EA, ti kteří poslední dobou pohřbívají vše co se dá jen za účelem výdělku. Nedávno to byl Mass Effect Andromeda, předtím ten nejlepší NFS co musel být soustavně online. Řekl bych, že zde na prvním místě není hráč ale kšeft, koukněme na Ubi Soft a jejich do nekonečna vydávané hry typu Assassins. Každá hra má otevřený svět, hlavní a vedlejší úkoly, cover systém, XP body, levelování, X-ray pohled, sbírání všeho možného atp. Nuda z A do B. Jedno jako druhé, vše stejné. Tohle je teď defakto ve všech hrách, grrr... MS a jeho Xbox One v této generaci prostě neuspěl, jak jsem uvedl, a uvádí i článek, myslím, že lavina exkluzivit a jejich kvalita o tom hovoří. Prodejní čísla pak jen dokládají, že ti co nemají PC a mají PS4, vzali i Xbox One aby si zahráli nějkaké ta auta, protože co si budeme povídat, SONY a jejich Gran Tursimo, to je vývojová tragédie. Snad někdy vyjde. Jinak celkem dost se mi na PS4 líbí funkce Share play, dost využívám i típání snímků z hraní, pořizování záznamů či koukání se na online stream. No nic nebudu utíkat od tématu, Xbox One X je pro mě zbytečnost podobně jako PRO. Pokud mi jedna z konzolí klekne, beru tu lepší ale v případě Xbox S obavu nemám, nebaví mě na něm moc hrát protože z hlediska exkluzivit v podstatě nemám co a navíc mám i herní PC.

Nahlásit nevhodný obsah