Mario Kart 3DS Článek Nintendo 3DS: obklopeni hrou

Nintendo 3DS: obklopeni hrou

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

17. 6. 2010 22:29 31
Reklama

Druhý pokus firmy Nintendo proniknout na trh 3D technologií vypadá mnohem nadějněji, než ten první. Konec nasazování těžkých a neforemných rádoby 3D brýlí na hlavu, s Nintendem 3DS budete mít trojrozměrný obraz doslova přímo ve vašich rukou. Tedy, alespoň to tvrdí slogany, které jeho uvedení na scénu provázejí. Aby taky Nintendo nebylo pyšné. Však se s trojrozměrnými technologiemi mořili přes dvacet let, jak prozrazuje Shigeru Miyamoto. Malou nevýhodu v podobě toho, že onen dojem plastičnosti si nelze ověřit na žádném videu, ale musíte mít přístroj přímo v rukou, se povedlo Nintendu na své E3 tiskové konferenci zamaskovat hravě. Vstříc všem přítomným novinářům vyslalo armádu najatých modelek s 3DS přikurtovaným k pasu a pro mnoho lidí tak spojilo příjemné s užitečným. Doslova.

Obklopeni hrou

Podle toho, co jsme měli možnost slyšet od našeho E3 agenta Petra Poláčka je dojem hloubky obrazu skutečně patrný a není k němu třeba mít na očích žádné speciální brýle. 3D technologie je přitom implementována pouze do horního, lehce zvětšeného displeje. Jak bylo totiž řečeno ještě během tiskové konference, dotyková obrazovka si s trojrozměrným obrazem příliš netykala. Byť by bylo možné ji také vytvořit, tak Nintendo nechtělo riskovat jak špatnou odezvu od samotných hráčů z rozmazaného obrazu, tak případnou časovou prodlevu s uvedením takového přístroje na trh. Výbava je nadstandardní. Vedle již zmíněného jednoho 3D displeje v rozlišení 800x240 pixelů a jednoho dotykového displeje (oba o různé velikosti) spočinou vaše ruce na klasickém D-padu, čtyřech tlačítcích, dvou předních bumperech a analogové páčce. Novinkou pak je štelovátko, kterým si určujete intenzitu 3D zážitku (jde zcela vypnout) a hned dvě kamery na horním víku. Ty budou schopny nahrávat video a hlavně pořizovat trojrozměrné fotografie ve vysokém rozlišení. Dalším kouskem výbavy je kamera přímo uvnitř 3DS, která umožňuje video chat a různé pohybové kejkle přímo ve hrách.

Kromě viditelných prvků však 3DS disponuje i technologií gyroskopu a akcelerometru, s nimiž má prý Nintendo velké plány. Další nezbytnou součástí je rovněž připojení na internet, které má být propagováno mnohem silněji, než v případě DS Lite. Nový handheld si totiž má Wi-Fi hotspoty vyhledávat zcela sám, automaticky se na ně připojovat a stahovat si updaty. Kromě toho umí detekovat rovněž další 3DS v okolí a dokonce vám po proskenování vašich nainstalovaných (viz níže) her nabídnout založení multiplayerové lobby. To vše bez jakékoliv nutnosti platit za cokoliv z toho Nintendu nějaký poplatek, což je velmi příjemná zpráva. Stejně tak příjemný je i fakt, že 3DS bude schopno přehrávat všechny vaše hry z původního DS, ale pochopitelně je nebude schopno přetransformovat do 3D podoby. Díky většímu a ostřejšímu hornímu displeji však nabídne o trochu barevnější zážitek.

Návrat do budoucnosti

Lákadlo 3DS však nebude spočívat pouze ve stereoskopickém displeji, který dokáže zobrazovat grafiku plasticky, ale také ve výkonu, který elegantní krabička do kapsy ukrývá uvnitř. Šéf vývoje handheldu Hideki Konno totiž tvrdí, že byť bylo jeho hlavní činností vymýšlení samotné 3D technologie, je pyšný také na to, jak se jeho vývojovému týmu povedlo naroubovat do dvou tenkých plastových dílků takové množství výkonu, za které by se před několika lety nemusely stydět klasické domácí konzole. I proto si budeme moci na 3DS už brzy zahrát předělávky klasických titulů z Nintenda 64 – Star Fox 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time a na cestě jsou mnohé další, včetně původních titulů jako Ridge Racer 3D nebo Kid Icarus: Uprising. I to by samo o sobě mohlo být pro mnoho lidí dostatečným argumentem pro koupi, neboť dnes je velmi problematické staré konzole sehnat, ani nemluvě o funkčních hrách. Miyamoto, kreativní mozek firmy Nintendo, se rovněž nechal slyšet, že zásoba her pro 3DS se bude značně lišit od té, kterou jsme měli možnost vidět a DSi. Tomu ve velké míře dominovaly nejrůznější logické rychlíky a obecně hry, které jsou založené spíše na přesnosti vaší manipulace se stylusem. Oproti tomu hry pro 3DS by nás měly ohromit trojrozměrnou grafikou. Je to vlastně logické, neboť proč na trojrozměrném displeji zobrazovat stále tabulky s čísly, když si nyní můžete dovolit plně 3D prostředí?

Jak jsme již naznačili výše, dle posledních informací bude rovněž možné nahrávat hry do interní paměti, která by jich měla pojmout rovných deset. Pokud se zprávy potvrdí, tak by konečně odpadl problém, který sužuje nejen současnou generaci handheldů od začátku. Totiž že vedle samotného přístroje sebou musíte vláčet ještě spoustu krabiček s hrami a jaksi se tak vytrácí hlavní výhoda přenositelnosti. Cena nebyla na tiskové konferenci Nintenda zveřejněna, stejně jako datum vydání. Spekuluje se však o tom, že 3DS se objeví v Japonsku na konci tohoto roku, přičemž do USA a Evropy by se mělo dostat někdy na začátku roku příštího. Analytik Colin Sebastian z firmy Lazard Capital Markets navíc odhaduje, že cena by se měla pohybovat v rozmezí 249 až 299 dolarů, tedy v přepočtu nějakých šest tisíc korun, což zní celkem reálně. 3DS má před sebou hodně růžovou budoucnost. Trojrozměrná technologie bude pro spoustu lidí lákadlem číslo jedna. Stejně by se jím ale mohla stát ohromná zásoba her, které se pro handheld připravují, či rozšířené online funkce. Na náš finální verdikt si sice budete muset ještě chvilku počkat, ale už teď je jasné, že stejný propadák jako Virtual Boy to jistě nebude.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama