Tomb Raider Underworld Článek Nejlepší reklama? S velkejma kozama!

Nejlepší reklama? S velkejma kozama!

vaclavbednarhrej@seznam.cz

vaclavbednarhrej@seznam.cz

18. 11. 2008 23:00 44
Reklama

Ovšem výhradně těla, která patří mladým pohledným modelkám. Polonahé slečny vystupují v upoutávkách, v trailerech, na plakátech, na herních výstavách typu lipské Game Convention i ve hrách samotných. A skoro vždy platí, že naprosto nesmyslně a bez jakékoli spojitosti s konečným produktem. V některých případech už prvoplánový útok na naše pudy nabývá extrémních podob.

Článek původně vyšel v časopisu Level č. 171. Aktuální číslo 172 najdete na stáncích od minulého pátku, mezi jeho největší lákadla patří první recenze Tomb Raider: Underworld, dál zhodnocení Need for Speed: Undercover, Red Alert 3 nebo Gears of War 2 a samozřejmě plnou hru, westernovou střílečku Call of Juarez. Detailní obsah čísla najdete v tomto článku, pokud byste rádi zjistili více o plné hře, prohlédněte si toto video.

Například vydavatelé hry Saints Row 2 neváhali najmout štědře obdařenou a neméně štědře vylepšenou pornoherečku Teru Patrick. Ta vystupuje v upoutávkách „Z deníčku Tery Patrick“, ve kterých se postupně svléká a za vydatné pomoci sexuálních narážek popisuje vývoj hry a jednotlivé prvky. Podobný přístup zvolili i v Electronic Arts při prezentaci Need for Speed ProStreet. Dali dohromady nablýskaný bourák (paradoxně Ferrari, které v sérii NFS jinak nenajdete) a dvě slečny, jež v průběhu promo akce postupně odloží i těch několik skromných proužků látky, které na sobě pro zahřátí mají. Poměrně rychle ale v EA změnili názor a odhalené vnady vystřídalo stažení obrázků z internetu a oficiální omluva (ne však za Ferrari). Firma se pak vrátila ke svému „racionálnímu“ pojetí, kdy je každý titul série spojený s nějakou krasavicí, která nemá nic společného ani se hrami, ani s auty. V Need for Speed: Most Wanted to byla modelka – a prý také herečka – Josie Maran, předchozí Need for Speed: Underground 2 zase propagovala modelka Brooke Burke. V zatím posledním Need For Speed Undercover se nám předvede hollywoodská hvězda Maggie-Q. Proč, to asi nikdo neví. Ňáká baba tam prostě bejt musí.

Modelky se ale zdaleka nevyužívají jen ve hrách samotných nebo v herních trailerech. Stylový pánský časopis Front třeba při vydání hry Viking: Battle of Asgard vydal sérii obrázků, kde sexy slečna Kitty Lea v různých akčních pózách vystupuje v herním prostředí. Možná vám to může připadat nesmyslné, každopádně se tenhle nápad uchytil. Stejný postup ve stejném magazínu nyní zopakovali vydavatelé hry Rise of the Argonauts, kterým před objektivem pózovala Alex Sim-Wise, držitelka titulu Cyber Girl of the Year, jež toho ukázala ještě víc než její předchůdkyně. Ostatně kdyby ji chtěl někdo překonat, už by to nebylo svlékání, ale pitva.

Netradičně k tomuto fenoménu přistoupili tvůrci propagační kampaně na Sega Rally Revo, kteří alespoň předvedli trochu kreativity. V krátkých klipech můžeme sledovat počínání sympatické dvojice Tonya a Donya za volantem rallyového speciálu Mitsubishi Evo. Jejich komické výstupy doplňuje slogan „Sega Rally Revo. Drive like a man“. Takto bychom mohli ještě dlouho pokračovat, podobných příkladů jsou na herním trhu mraky. Případ sám pro sebe je série Tomb Raider, která z mrštné prsatice Lary Croft udělala společenskou ikonu. Přitom by většina lidí archeologii do žebříčku nejvíc sexy povolání asi nezařadila. Dnes už to vypadá dokonce tak, že Lara má svůj skutečný protějšek, kterým se pro rok 2008 stala gymnastka Alison Carroll. Ta nyní pózuje pro časopisy a plakáty a jako atrakce létá po světě, dělá reklamu a dráždí nadšené fanoušky. V tomto případě ale hezká tvář alespoň reprezentuje přímo hru, což u většiny ostatních kampaní neplatí ani náznakem. Ano, polonahé dívky jako poutač pozornosti určitě fungují. Ale v podstatě je to stejné, jako kdyby reklama na zubní kartáček ukazovala kufr plný peněz. Prostě laciný nesmysl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama