The Elder Scrolls IV: Oblivion Článek TES IV: Oblivion - meganávod 5. část

TES IV: Oblivion - meganávod 5. část

storm2

storm2

27. 7. 2006 22:56
Reklama

SAMOSTATNÉ QUESTY VE MĚSTECH

Where Spirits Have Lease (Anvil)

V The Count’s Arms přebívá muž jménem Velwyn Benirus, jenž vám za modickou cenu 5000 septimů prodá rodinnou vilu Benirus Manor. Tím to však teprve začíná. Sotva se v nové akvizici pokusíte vyspat, zakousne se do vás banda krvelačných duchů. Povražděte je a jděte se podívat do přízemí, co to bylo za ránu (jak píše deník). Ze skříně spadla váza se schovanou rukou a deníkem, z něhož se dozvíte hrůznou minulost Benirusova dědy – byl to černokněžník a vykradač hrobů. Obojí seberte a vydejte se hledat toho parchanta, co vám dům prodal. V hospodě vám řeknou, že Velwyn odcestoval do Imperial City, kde ho najdete v Elven Garden District, konkrétně v The King and Queen Tavern. Naštěstí se situaci postaví jako chlap a nebudete ho muset přesvědčovat, aby s vámi šel po dobrém nebo po zlém. Až se zase sejdete v Anvilu, zaveďte ho do sklepa vašeho/jeho už ne domu (cesta je dlážděná duchnami), počkejte až otevře magické dveře a vstupte do tajné dědovy krypty. Starý Benirus leží na kamenném oltáři a když ho aktivujete (oltář, ne dědu), promluví v tom smyslu, že jsou všichni parchanti a že ho zabili. Taky vás požádá, abyste mu vrátili ruku, a když tak učiníte, stane se z něj velice nebezpečný lich. Jakmile ho zabijete, kletba padne a ze staré barabizny bude krásný útulný domeček. Jděte to s Velwynem zapít do hospody a je vymalováno.

The Ghost Ship of Anvil (Anvil)

V přístavu kotví loď, na jejíž palubě stojí postarší osamocená altmerka v červeném hávu. Prokecáním zjistíte, že jí loď patří a že má problém (jak jinak). Někdo totiž vyvraždil celou posádku včetně kapitána, z nichž se stali zlí duchové znemožňující vstup do podpalubí. Je na vás abyste loď vyčistili a přinesli ženě rodinný klenot, uložený v truhle v posledním podpalubí. Za odměnu dostanete kapitánův očarovaný kord, ale nutno říct, že za moc nestojí.

The Siren’s Deception (Anvil)

Z rumors nebo od redguardky jménem Maelona se dozvíte, že ve městě řádí gang sličných slečen co oslovují hospodské intelektuály, lákají je na filozofické dýchánky kdesi na odlehlé farmě za městem... a že tito diskusechtiví pánové se většinou vracejí bez propriet jako je oblečení, peníze, šperky, atd. No a jednoho takového dýchánku se zúčastnil i Maelonin manžel Gogan, jenž při něm přišel o drahocenný rodinný klenot. Jelikož vás ve městě nikdo nezná, jste ideálním subjektem na vyřešení případu. Zajděte na pivo a na guláš do přístavní hospody Flowing Bowl a nechte se oslovit dvěma atraktivními ženami. Jste-li muž, je výzva jasná. Jste-li opačného pohlaví, bude vám nabídnuto členství v gangu. Ať tak či tak, máte se po jedenácté večer dostavit na farmu Gweden, ležící jihovýchodně od města. Uvnitř dojde po krátkém rozhovoru k potyčce, během níž nastane fyzická likvidace všech členek gangu, načež tam vtrhne Maelona s Goganem v uniformách městské stráže s vysvětlením, že jsou to tajní a vás použili jako volavku. Jak příjemné, a taky počkali až odvedete špinavou práci, aby si nezacákali pancíř... Prohledejte těla a najdete kromě jiného i klíč od sklepa, kde se nacházejí předměty uloupené předchozím filozoférům. Vrátit jim je nemůžete, ale některé z nich jistě najdou využití ve vašem inventáři.

Through a Nightmare, Darkly (Bravil)

Z rumors se dozvíte, že Hernantier, kamarád mágyně Kud-Ei, má nějaké potíže. Přímo od členky cechu pak dostanete informaci, že si tak dlouho zahrával se svými vynálezy, až se dostal do problémů. Pokud se rozhodnete pomoct, odvede vás Kud-Ei do přítelova domu, kde ho najdete spícího a nevzbuditelného jak Šípkovou Růženku. Aby ne, když se pomocí svého amuletu dostal do vlastního snu a nemůže zpátky. Vezměte si taky amulet a jděte spát, čímž se dostanete do Hernantierova snu. Tam je potřeba projít několika zkouškami a na konci každé z nich sebrat barevnou kouli, znázorňující část Hernantierovy mysli. Jakmile je budete mít všechny, můžete se oba vrátit do reality.

The Forlorn Watchman (Bravil)

Z rumors se dozvíte o duchovi muže, jenž každou noc křižuje pobřeží poblíž města. Podrobnosti se dozvíte od Gilgondorina ze Silverhome-on-The-Waterwill. Ač to podle vznešeného jména nevypadá, jde o pouhého výčepáka z místní hospody (což je ten Silverhome), jenž vám prozradí kde přesně se duch objevuje (Bawnwatch Camp) a v kdy (v 8:00 večer). Dostaňte se na místo, počkejte tak do devíti-desíti hodin a éterická bytost se dá do pohybu. Jděte za ní a po dlouhé procházce vás konečně osloví s žádostí, abyste mu pomohli. Mluví sice v hádankách a deník vás odkáže zpět na Gilgondorina, není však těžké si domyslet, že Panther’s Mouth je ústí řeky Panther, kam se duch toužebně dívá. Dojděte na místo a najdete vrak lodi, v jehož útrobách čeká smečka krvelačných duchů. Dostaňte se do nejnižšího podpalubí, zabte posledního ducha zvaného Traitor, seberte mu klíček a za zamčenými dveřmi najdete připoutanou kostru Forlronského ducha. Ledva jí osvobodíte, zjeví se majitel a s díky vám předá mapu ke svému pokladu. Ten se sice nachází o pouhé dvě zatáčky dál proti proudu, není však o co stát.

Caught in The Hunt (Bravil)

Z rumors se dozvíte, že Aleron Roche, manžel Ursanne Loche, má nějaké problémy. Jeho žena vám sdělí podrobnosti: sázel sázel až všechno prosázel, půjčil si od lichváře, prosázel i to, neměl na zaplacení, pročež si ho lichvář jednoho dne zavolal a od té doby Alerona nikdo neviděl. Finančníkem je ork Kurdan gro-Dragol a žije v Lonely Suitor. Dozvíte se, že jediná šance jak Alerona zachránit je získat ztracenou sekeru z Fort Grief. Prokecejte lichváře podruhé a on vám dole u mola připraví loďku. Dostaňte se k pevnosti, pohněte pákou napravo od vrat a vlezte dovnitř. Aleron stojí hned na dvoře a smutně konstatuje, že jste taky naletěli na historku se sekyrou... Ve skutečnosti Kurdan provozuje lov lidí pro platící boháče. Jediná možnost jak se odsud dostat je vlézt do pevnosti a z lovců udělat kořistku. Od každého seberte klíč a vraťte se ven. Objevíte se právě ve chvíli, kdy Kurdan zabije Alerona a po krátkém monologu se pustí i do vás. Až bude po něm, seberte poslední klíč, odemkněte si vrátka uvnitř pevnosti, pohněte pákou, vraťte se do Bravilu a sdělte Ursanně smutnou pravdu.

Lifting The Vale (Bruma)

Trocha historie
Máte-li reputaci vyšší než 10, můžete se díky rumors dozvědět, že hraběnka shání nějaký Akavirský artefakt do své sbírky. Taky vás může přímo kontaktovat její sluha s tím, že hraběnka by s vámi ráda mluvila. Ať tak či tak, prokecejte jí na téma Pale Pass, Draconian Madstone a Dragonclaw Rock a dozvíte se něco o místní historii. Před tisíci lety uskutečnili obyvatelé kontinentu Akavir, nenávistný národ žijící jen a jen pro válku, jeden ze svých pokusů o dobití Cyrrodilu. Trochu se přepočítali v tom, že před invazí nepožádali Viveca o průchod Morrowindem a on jim za to vpadl do zad, takže byli skřípnuti mezi ním a armádami Cyrrodilského císaře, což se jim stalo osudným. Hory severně od Brumy mínili překročit v místě zvaném Pale Pass, kde využili místní pevnost jako základnu. Právě tam by se měl nalézat hraběnkou vytoužený artefakt. Problém je v tom, že nikdo neví kde pevnost leží.

Jak na to
Hraběnčini vědátoři získali deník Akavirského posla a dokázali ho částečně přeložit, takže se máte čeho chytit. První stopa je Dragonclaw Rock, kus skály tyčící se na konci cesty severovýchodně od Brumy. Dojděte k ní, otočte se na západ a pokračujte po naznačené cestě až k soše Sentinel, kde se vám udělá další zápis do deníku. Od sochy pokračujte přímo na sever a po chvíli chůze dojdete k masivním dveřím ve skále, je to vchod do dungeonu Serpent’s Trail, ústícím přímo do ztraceného údolí Pale Pass. Tady už stačí jít rovnou za nosem až k pevnosti, kde vás čeká početný uvítací výbor Akavirských kostlivců, střežících poměrně rozsáhlý dungeon. Na konci se setkáte s duchem jejich vůdce Mishaxhiho. Pokud na něj nezaútočíte rovnou, můžete z toho hladce vybruslit. V Serpent’s Trail jste u kostry mrtvého posla našli rozkazy, které teď předejte veliteli (v dialogu je to prostřední odpověď), čímž z Mishaxhiho i jeho mužů uděláte strašně šťastné duchy, protože je konečně pošlete na odpočinek. Pakliže zvolíte jinou odpověď, volíte boj. V obou případech se po akci otevřou tajné dveře, za nimiž je na podstavci vytoužený amulet. Koukněte na jeho vlastnosti a dobře si rozmyslete, jestli by se vám nehodil víc než hraběnce...

A Brotherhood Betrayed (Bruma)

Z rumors se dozvíte, že jeden ze ctěných obyvatel, Bradon Lirrian, byl upír, a že jak na zavolanou do města zavítal lovec Raynil Dralas a zabil ho. Jděte se podívat k mrtvole domů a vyšetřovatel Carius Runellius vám s oblíbeností nad 70 prozradí, že mají nepopiratelné důkazy o Bradonově upírství (mrtvé žebráky s dírami v krku). Vdova však tvrdí něco jiného, takže je na vás abyste přišli pravdě na kloub, a to rozhovorem s lovcem upírů osobně. Od některých obyvatel se dozvíte, že se ubytoval u Olava v hospodě. Hospodského musíte podplatit aby vám dal klíč od pokoje, kde za prádelníkem najdete zastrčený deník jakéhosi Gelebourna. Praví se v něm, že on, Raynil a Bradon tvořili bratrstvo a že se kdysi vydali na průzkum jedné Ayleidské ruiny, kde našli cenný artefakt. Po vzájemné dohodě ho zavřeli do truhly se třemi zámky, každý si vzal jeden klíč a rozešli se. Je tedy jasné, že lovení upírů je jen zástěrka a že Raynil je prachsprostý vrah. Ukažte deník policajtovi, ten bude řádně šokován a za hodinu se s vámi bude chtít sejít před Olavovou hospodou, kde vám předá další informace. Jeho špeh byl Raynilovi na stopě, ale ztratil ho někde v horách, poblíž Boreal Stone Cave. Teď jde o čas, a to beze srandy. Vydejte se do zmíněné jeskyně, najděte zmetka, zabte ho, seberte mu všechny tři klíče, vyberte truhlu, vraťte se do Brumy, promluvte s vdovou a ta vám prozradí, že její manžel poklad začaroval, a jen ona ho umí vrátit do původního stavu. Jak řekne tak udělá, a vy máte hotový quest a odměnu.

Two Sides of The Coin (Bruma)

Z rumors se dozvíte, že jistá Arnora Auria má problémy se svým bývalým, jenž jí ukradl nějaké peníze. Navštivte jí a ona vám vyjeví srdceryvný příběh o tom, jak jí její proradný milenec Jorundr navezl do drobných loupeží, z nichž se postupně staly větší loupeže, a že při jedné z nich zemřel strážný. Jorundr byl zatčen a čeká ho poprava, jenže ještě předtím stihl schovat uloupené zlato, a Arnora chce, abyste zjistili kam. Zajděte do místního žaláře a poproste žalářníka o „visit a prisoner“. Jorundr vám ani zbla nevěří a abyste z něho něco dostali, musíte se nechat zavřít (stačí okrást nebo zaútočit na stráž). Jako spoluvězni vám pak vyjeví svojí verzi příběhu: nebyl to on, ale Arnora kdo loupil a kdo ve finále zabil strážného, načež to ještě svedla na svého parťáka. Jediný shodný bod je schování zlata. Jorundr vám svou skrýš prozradí jedině v případě, že zabijete Arnoru a přinesete mu jako důkaz její amulet. Nyní máte několik možností: buďto jí rovnou zabít, nebo nesouhlasit s její nabídkou spolupráce, což jí vyprovokuje k útoku, nebo do třetice s ní souhlasit, vzít si pravý amulet z truhly v ložnici a ve všech třech variantách se vrátit za Jorundrem, jenž vám nyní vyslepičí lokaci pokladu. Pakliže jste nechali Arnoru žít, vydejte se přímo ke schovanému zlatu, jenže ouha, je tu třetí člen: zkorumpovaný policajt Tyrellius Logell. Zabte ho, seberte zlato, jděte se přesvědčit že Arnora je skutečně mrtvá a quest je u konce.

A Wayward Knight (Cheydinhal)
K tomuto questu se dostanete v rámci hlavní dějové linie a je popsán hned po Allies for Bruma.

The Renegade Shadowscale (Cheydinhal)
K tomuto questu se dostanete v rámci práce pro Dark Brotherhood a je popsán v příslušné.sekci.

A Brush With Death (Cheydinhal)

Buďto z místních drbů nebo přímo od Tively Lythandas se dozvíte, že její manžel, významný malíř, zmizel když maloval svůj poslední obraz. Zvláštní je na tom to, že pracoval v zamčeném ateliéru bez oken. Vysvětlení je prosté – obraz je kouzelný a pokud ho aktivujete, vcucne vás dovnitř, stejně jako malíře, kterého vzápětí potkáte. Bude vám vysvětleno, že Rythe (malíř) používá kouzelný štětec, že mu ho ukradl jeden bosmer a že se s ním schoval do obrazu, kde ho zabila smečka nakreslených trollů. Na vás je, abyste se skrz tuto smečku probili k bosmerově mrtvole, sebrali štětec a vrátili ho právoplatnému majiteli, jenž vás pak oba dostane zpátky do normálního světa.

Corruption and Coscience (Cheydinhal)

Z rumors se dozvíte, že od té doby co na post kapitána stráží nastoupil Ulrich Leland, je ve městě k nevydržení. Jediná osoba, která má odvahu si stěžovat nahlas, je dunmerka Llevana Nedaren, od níž se dozvíte další podrobnosti: stráže jsou strašně přísné a dávají enormní pokuty za každou kravinu, včetně stavu opilosti (takže nemůžete ani dojít z hospody domů, i když se chováte slušně). Její přítel, alkoholik Aldos Othran, na to doplatil dokonce konfiskací majetku. Dozvíte se také, že jediný poctivý a morálně stabilní policajt je zástupce kapitána Garrus Darelliun, na nějž vás Llevana odkáže. Od něj se dozvíte, že chce Ulricha dostat za mříže, sám na to však nestačí. Požádá vás, abyste interpelovali Aldose Othrana coby svědka. Najděte ho podle kompasu a zkuste si s ním promluvit. Je bohužel totálně namol a zmínka o Ulrichovi v něm vyvolá takové emoce, že se nechá zabít strážným. Nyní máte dvě, vlastně tři možnosti postupu: za A cestu hrubé síly, za B cestu rafinované intriky, za C mravně korektní využití legálního systému.

A) Najít Ulricha a zabít ho vlastníma rukama, což však výrazně nedoporučuji.
B) Druhou možnost vám navrhne Llevana: řekněte Ulrichovi, aby zašel za Llevanou, protože má proti němu důkazy. U ní doma čeká nastražená past. Dost morbidní. Když zvolíte tento způsob a následně to řeknete Garrusovi, bude Llevana zatčená za vraždu zbytek hry stráví za mřížemi.
C) Rozhodnete-li se pro třetí a nejlepší cestu ke spravedlnosti, jděte za Garrusem a vyslechněte jeho návrh: vloupat se do Ulrichovy kanceláře a najít důkaz o jeho vině (prý si peníze z vybraných pokut nechává), což nebude nic těžkého, dopis leží přímo na stole. V tomto případě za mřížemi skončí právě Ulrich.

Canvas The Castle (Chorrol)

Hraběnce kdosi ukradl rodinný obraz a ona ho chce za každou cenu najít. Dá vám klíč od soukromých prostor a k tomu seznam lidí, kteří by s tím mohli mít něco společného. Všechny je vyslechněte a z odpovědí dojdete k závěru, že jediní podezřelí jsou opilec Hairy-Legs a služebná jménem Chanel. Jakmile budou interpelovány úplně všichni, deník hodí hlášku že je čas na hledání fyzických důkazů. Zapomeňte na notorika a soustřeďte se na služku (její odpovědi byly nejméně věrohodné, například řekla, že strávila noc venku pozorováním hvězd, podle ostatních však pršelo).

A) Několik lidí se zmínilo o West Tower. Jděte se tam podívat a úplně dole za bednami najdete obraz. Aktivujte ho a máte první důkaz.
B) V Chanelině pokoji, ve stole naproti dveřím, najdete zásobu štětců a barev.
C) Chanel vypověděla, že strávila hodně času v jídelně. Na podlaze po ní zůstal veliký flek od barvy.

Tyto tři, ehm, důkazy a oblíbenost nad 70 postačí k tomu, aby se vám Chanel přiznala k lásce vůči hraběti, což je i motiv krádeže. Nyní máte dvě možnosti: buďto jí naprášit hraběnce a shrábnout odměnu, nebo říct že jste bohužel nic nezjistili a nad zamilovanou služkou se slitovat. V tomto případě dostanete jen nějakou almužnu, Chanel se vám však štědře odmění... navštivte jí v ložnici a za devět měsíců se stavte pro odměnu. Ba ne, odměny se dočkáte už po třech týdnech, kdy vás deník upozorní, že obraz jenž se vám Chanel rozhodla namalovat, je hotov. Máte ho i s podstavcem, abyste si ho mohli doma vystavit.

The Killing Field (Chorrol)

V hospodě The Grey Mare prokecejte staříka jménem Valus Odiil a dozvíte se, že jeho dva synové odešli bojovat ve jménu salátového pole, na které jim chodí smečka skřetů. Otec měl jít s nimi, ale už je na to moc starý, takže požádá abyste ho zastoupili. Syny najdete poblíž Weynon Priory, jeden z nich vás po pokecu dovede na místo střetu a vzápětí se přivalí hromada skřetů. Až je všechny zabijete, vraťte se za Valusem a dostanete odměnu (tedy pokud přežili oba synové).

A Shadow Over Hackdirt (Chorrol)

Na ulici vás osloví Dar-Ma, dcera argonianské obchodnice Seed-Neeus, a když na ní budete milí, bude na vás taky milá. Po třech dnech (musíte odcestovat a zase se vrátit) zjistíte buďto z rumors nebo přímo od matky, že se Dar-Ma nevrátila z cesty do Hackdirtu. Vydejte se do zmíněné usedlosti a zjistíte, že tu něco nehraje. Baráky jsou vypálené, lidé divní a nepřátelští a každý popírá, že by Dar-Mu viděl. V celé vesnici je jediný člověk ochotný mluvit, a to jen v noci (mezi šestou a půlnocí u něj doma). Zakopaný pes tkví v tom, že místní lidi uctívají jakési Deep Ones (je tu jistá podobnost s Call of Cthulhu) a chtějí Dar-Mu obětovat. Jistě jste si všimli mnoha poklopů vedoucích do podzemí. Ukradněte některému z vesničanů klíč a vlezte do jeskyně buďto přes den, kdy na vás však zaútočí smečka divochů, nebo v noci (mezi 1:00 a 5:00), kdy jsou všichni shromáždění na jednom místě a půjde se kolem nich proplížit. Osvoboďte Dar-Mu, vyveďte jí z jeskyně k jejímu koni Blossomovi a doprovoďte směr Chorrol. Pro odměnu si musíte dojít k Seed-Neeus: pět bodů mercantile.

Separated at Birth (Chorrol)

V hospodě The Grey Mare sedí značně opilý Reynald Jemane a tvrdí, že kdosi v Cheydinhalu se za něho vydává. Dostanete 50 zlatých abyste to prošetřili. Poptejte se v Cheydinhalu po Reynaldovi a dojdete k zajímavé pravdě: nikdo ho tam nezná, zato však všichni znají Gilberta Jemana. Najděte ho, povězte mu co máte na srdci a on se okamžitě vydá do Chorrolu. Po pár dnech můžete navštívit Reynaldův dům a najdete tam dva naprosto identické chlapy – dvojčata v dětství rozdělená rodinnou tragédií. Promluvte naposled s Gilbertem a quest se ukončí. To ale není všechno... viz. další úkol.

Legacy Lost (Chorrol)

Tento quest následuje po Separated at Birth (Chorrol).
Šťastně setkaní bratři vám povědí, že jako děti bydleli s rodiči v usedlosti Weatherleah, jednoho dne však byli napadeni zlobry a museli utéct. Požádají vás, abyste jejich dávný domov našli a vyčistili, bohužel si však po tolika letech nepamatují jeho přesnou polohu. Zeptejte se Sabine Laul ve Fighters Guild, ta bude vědět a označí místo na mapě (je to jižně od Chorrolu). Zabte tři ogry a vraťte se za Gilbertem. Následuje quest Sins of The Father.

Sins of The Father (Chorrol)

Pokračování questu Legacy Lost (Chorrol).
V Oak & Crosier Inn se poflakuje elf jménem Fathis Ules (jste-li členem Thieves Guild, je to jedna z vašich spojek), jenž vám po splnění questu Legacy Lost oznámí, že otec bratrů býval slavný zloděj, dokud mu to nepřerostlo přes hlavu. Kdysi prý ukradl cenný meč a Fathis věří, že ho zlobři odnesli do Redguard Valley Cave, nedaleko Wheatherleah. Zajděte se tam podívat, najděte zlobřího šéfa (Chieftain) a z jeho mrtvoly sejměte Honourblade of Chorrol. Našli jste hledaný lup. Nyní máte dvě možnosti: buďto meč odnesete Fathisovi, shrábnete odměnu 1500 zlatých a jste-li členem Thieves, bohužel si i zrušíte jednoho z překupníků, nebo ho vrátíte právoplatnému majiteli – Chorrolskému hrabství. V tomto případě získáte mnohem lepší odměnu: kromě slávy dostanete Escutheon of Chorrol, mocný ebonitový štít s extrémně silnou obranou a 35% obranou proti magii. Když pak navštívíte bratry Jemanovy, dostanete jako bonus ještě čtyři Grand Soul Gemy.

Origin of The Gray Prince (Imperial City)
Viz. sekce The Arena.

The Collector (Imperial City)
Nothing You Can Possess (Imperial City)
Secrets of The Ayleids (Imperial City)

Viz. sekce Umbacano.

Unfriendly Competition (Imperial City)

V Market District zajděte do Imperial Commerce Office, kde se dozvíte o nějakém problému mezi obchodníky a budete odkázáni na Jensine. Ta si postěžuje, že rovnováha místního trhu je narušena obchodníkem Thoronirem, jenž prodává zboží těžce pod cenou a nedá se mu konkurovat, takže ostatní jsou na pokraji krachu. Na vás je abyste zjistili, kde dotyčný bere svoje zboží. Počkejte na osmou večer, kdy obchody zavírají, a sledujte ho. Po chvíli se setká s nějakým chlápkem, takže zapomeňte na Thoronira a jděte za novým objevem. Pilná detektivní práce a nějaký ten úplateček pro našeho obchodníčka vás zavedou k anonymnímu chlápkovi domů, kde najdete boty a lopatu, obojí špinavé od hlíny. Thoronir dojde k závěru, že nakupuje zboží od vykradače hrobů, což ho značně znepokojí a požádá vás, abyste podvodníka dostali. Sledujte ho v noci k hrobu na nějž má zrovna spadeno a buďte připraveni se bránit. Po krátké bitce mezi rakvemi seberte důkazy, vraťte se za Thoronirem, ten slíbí že dá vše do pořádku a záhrobní zboží věnuje na dobročinné účely. Jensine bude šťastná jak blecha a trh je zase vyrovnaný.

Imperial Corruption (Imperial City)

V Temple District se potuluje ork jménem Luronk gro-Glurzog. Když ho oslovíte, postěžuje si, že ho při nákupu u Jensine v Market District okradl zkorumpovaný policajt. Jděte se jí na to zeptat a pokud je vaše oblíbenost dost vysoká, dozvíte se, že kapitán hlídky Audens Avidius terorizuje obchodníky a vybírá od nich výpalné. Od libovolného strážného se dozvíte, že takto postaveného zmetka může zatknout jedině další kapitán hlídky, a budete odkázání buďto na Hieronymuse Lexe, nebo, pokud jste ho v rámci Thieves Guild poslali do Anvilu, na nějakého nováčka. V obou případech se vám dostane zamítavé odpovědi a odkazu na třetího kapitána, Itiuse Hayna. Ten už je ochotnější, aby však mohl Audense zatknout, potřebuje dva svědky. Mapa vás možná odkáže i na někoho kdo odmítne spolupracovat, například Jensine, nicméně se rychle dopracujete k Luronkovi a Ruslanovi, což jsou vaši dva svědkové. Jakmile je přesvědčíte, vyčkejte do následujícího dne a dopoledne navštivte Itiuse, jenž vám řekne že je všechno v cajku a že půjde zatknout zmetka. O něco později vyskočí zápis do deníku a je hotovo. Je možné, že po deseti dnech Audens uteče z vězení a zaútočí na vás, ale nejde o nijak těžkého soupeře.

Order of The Virtuous Blood (Imperial City)

Strávíte-li trochu času v Temple District, osloví vás dunmerská žena s žádostí, abyste přišli do Seridur’s House ohledně nějaké záležitosti. Majitel domu, Seridur, vám prozradí, že je členem protiupírského spolku, že jednoho našli a potřebují vaší pomoc k jeho likvidaci. Po vysvětlení všech okolností zajděte do Roland’s House a na stole v přízemí najdete knihu. Na ní leží dopis uvádějící lokaci Rolandovy chaty, v níž se dotyčný ukrývá. Než se do něj opřete palcátem, oslovte ho a dozvíte se zcela jinou verzi událostí. Vaše rozhodnutí je teď klíčové. Zabijete-li Rolanda, dostanete odměnu 250 septimů a quest se ukončí, nikdy však nezjistíte, jestli mluvil pravdu či ne. Vraťte se naopak za Seridurem, sdělte mu Rolandovu verzi a Seridur se na vás netrpělivě oboří, abyste toho upíra konečně sejmuli. Prokecejte další dva členy řádu, zejména dunmerského elegána, a dozvíte se sice nepřímé, ale dost jednoznačné věci směřující právě k Seridurovi. Roland vás v rozhovoru odkázal na Phintiase – prodavače v knihkupectví First Edition, od něhož se dozvíte, že Seridur občas vyráží na obchodní cesty a kupuje si hafo knih. Je-li vaše oblíbenost dostatečně vysoká, zmíní se taky o Memorial Cave, ležící na břehu jezera Rumare, východně od Arcane University. Jakmile do ní vstoupíte, je všechno jasné – upírské doupě, a Seridur se tam jen tak producíruje! Zabte ho, oznamte to Rolandovi, ten si uleví, respektive se mu uleví, a na závěr naposledny navštivte Seridurův sklep. Roland se stal vůdcem protiupírského řádu, jmenuje vás čestným členem, dostanete za odměnu prstýnek a navíc za každý Vampire Dust který mu přinesete zaplatí 250 septimů.

An Unexpected Voyage (Imperial City)

Najměte si pokoj v botelu Bloated Float ve Waterfront District a hoďte si na pár hodin šlofíka (přes půlnoc). Po probuzení zjistíte, že se loď dala do pohybu, unesli jí totiž banditi. V podpalubí je první z nich, Lynch, u baru pak Minx a na palubě u kormidla Wrath. Všichni tři vás osloví, a ačkoliv každý dialog skončí jejich smrtí, vybírejte vždy druhou odpověď (tu spodní). Z Lynchovy mrtvoly seberte klíč od skladu a osvoboďte orka, z těla Minx pak získáte klíč na palubu a od Wratha odemykátko kapitánovy kajuty, kde se skrývá Selene, šéfka bandy. Zvolíte-li vždy druhou odpověď, sama se vzdá a odevzdá svůj meč, jinak jí budete muset zabít. Pakliže se vzdala, promluvte s Ormilem, odveďte Selene do cely (neotevřitelný pokoj v podpalubí), vraťte se za Ormilem, pak si dejte šlofíka a až se probudíte, loď bude zpátky v přístavu. Od Ormila shrábněte odměnu a je to.

The Battle for Castle Kvatch (Kvatch)
K tomuto questu se dostanete v rámci hlavní dějové linie a je popsán hned po Breaking The Siege of Kvatch.

Mazoga The Orc (Leyawiin)

V Leyawiinském hradu stojí na schodech mladá orkyně Mazoga a podle řečí kouřila něco hodně silného. Zajděte za hrabětem a ten vás požádá, abyste zjistili co Mazoga chce. Tentokrát z ní vymámíte, že hledá jistého argoniana Weebam-Na (možná ho znáte už z questu pro daedrickou svatyni Nocturnal) a chce s ním mluvit. Najděte ho ve městě a přiveďte ho. Mazoga po něm bude požadovat, aby jí zavedl k Fishermen’s Rock, odmítne ale říct důvod. Weebam na druhou stranu odmítne kamkoliv jít, takže je to na vás. Vám se orkyně svěří, že tam je tábor jistého Morgense Wind-Shiftera, kterého hledá a se kterým má nějaké násilné věci na dořešení. Dojděte na místo a až se ti dva do sebe pustí, pomožte vaší společnici, aby za každou cenu přežila. Pakliže uspějete, konečně vám kloudně řekne o co šlo: právě jste zlikvidovali tlupu banditů, kteří odkráglovali Mazoginu kamarádku za to, že konala svou občanskou povinnost a nahlásila je úřadům. Pomsta byla vykonána, čas se vrátit za hrabětem a říct mu co se stalo. Vaše činy se promítnou do dalšího questu...

Knights of The White Stallion (Leyawiin)

Quest navazuje na předchozí kousek: Mazoga The Orc.
Hrabě je natolik nadšený, že vás pověří likvidací dalšího gangu řádícího v okolí města. Mazoga přesně ví, kde zločince hledat – v Ayleidské ruině Telepe. Dojděte tam, vykoste osazenstvo, posbírejte všechny Black bows, neboli černé luky, a na konci dungeonu vyčkejte příchodu vůdce bandy Bruga. Co s ním máte dělat je jasné. Až bude dokonáno, vraťte se za hrabětem, dejte mu všechny černé luky, za což shrábnete slušnou odměnu a navíc budete jmenováni do rytířského řádu společně s Mazogou. Řekněte jí radostnou novinu a zajděte se pokochat vaším novým domovem.

Whom Gods Annoy (Leyawiin)

Z rumors zjistíte, že jistá Rosentia Gallenus se už dlouho neukázala na veřejnosti a z jejího domu se line neskutečný smrad. Navštivte jí a zjistíte, že její trápení tkví v daedrické holi kterou si nedávno pořídila, a která jí vykouzlila smečku scampů, jichž se nejde zbavit. Od Alves Uvenim z Cechu Mágů se dozvíte, že jediný způsob jak se hole zbavit je její odložení na oltář v jeskyni Darkfanthom. Udělejte to a je klid.

Tears of The Savior (Leyawiin)

S’drassa, člen cechu mágů, shání vzácný magický krystal zvaný Slzy Zachránce, což jsou slzy opravdového rytíře, jenž byl proměněn v ledovou kostku. Pokecejte si s Julienne Fanis v Arcane University a dostanete tip na knihu, k sehnání ve First Edition v Market District. Po jejím přečtení se vám ukáže místo v mapě a taky se dozvíte, že je potřeba Refined Frost Salts, které si u Fanis můžete koupit. Takto vybaveni se vydejte na místo a po projití jeskyně se octnete v údolí, jehož epicentrum je jeden velký kus ledu. Jakmile na něj vstoupíte, začne na vás útočit silné mrazivé kouzlo. Na ledové ploše musíte najít celkem pět krystalů, které prakticky není vidět a fakt blbě se hledají. Tři se povalují dole, okolo kamenného výstupku, a dva nahoře.

Raid on Greyland (Leyawiin)

Vně západní brány se poflakuje voják Lexerus Callid, celé měsíce se snažící odkrýt gang drogových dealerů. Bohužel se mu to nedaří, protože ho hlídka vždycky pozná a podezřelí utečou. Vám stačí prostě dojít do domku zvaného Greyland a zabít hlavního podezřelého, Kylia Lonavo, případně i jeho kumpána, a přinést Lexerusovi Kyliův prsten. Odměna je fádní, leč pro někoho zajímavá – peníze.

Helping Hands (Skingrad)

Po zakoupení baráku jděte do obchodu Colovian Traders a oslovte pohlednou nordku Eyju. Nabídne vám, že pro vás bude pracovat jako služebná za 150 zlatých. Po odsouhlasení se odebere do vašeho nového domova a bude vždy připravena roztáhnout dveře spižírny a dát vám nějaké jídlo.

Rosethorne Cache (Skingrad)

Po zakoupení baráku se jděte podívat do ložnice, vyskočte na stůl či na knihovny a podívejte se do prostoru nad schodištěm. U zdi tam leží důmyslně zašantročený prastarý svitek, hovořící o nějakém pokladu ukrytém přímo v domě. Bohužel z něj není jasná žádná další stopa, leda že byste pochopili smysl hádanky – přesýpací hodiny. Ani to vám však moc nepomůže. Poklad je schovaný ve sklepě, ve škvíře mezi trámy se zavěšeným česnekem. Jedná se o magický prsten a hrstku drahokamů.

Paranoia (Skingrad)

Pokud se poptáte usedlíků na jistého Glathira, zjistíte že je to skingradský Pepek Vyskoč, aka místní podivín. Zkuste ho prokecat (věčně se poflakuje před kostelem) a zjistíte, že má jakýsi existenční problém, o němž se nechce bavit na veřejnosti a vyzve vás k půlnoční schůzce za kostelem. Tam se vám svěří, že ho jistí lidé špehují a jsou proti němu spiknutí, načež vás požádá o pomoc. Postupně vám sdělí jména tří osob, které chce abyste sledovali. Jde o Bernardette Peneles, Toutius Sextius a Davide Surilie. Z Glathirových řečí je jasné, že to nemá v hlavě v pořádku, což jen potvrdí kapitán stráží, když vás po prvním zakostelním rande zastaví a nakáže vám, abyste mu sdělili cokoliv podezřelého. Tento quest je jeden z nejrozmanitějších vedlejšáků a lze ho vyřešit několika způsoby.

Budete-li inkriminované osoby poctivě sledovat, zjistíte, že jste vůbec nic nezjistili. Všichni se totiž chovají naprosto normálně a řeší svoje denní záležitosti. Na sledovačku se můžete klidně vykašlat, hodit tam 24 hodinovou čekačku a rovnou se hlásit u Glathira. V dialogu se vám vždy nabídnou dvě možnosti: za A říct mu, že má pravdu a dotyční po něm skutečně jdou, nebo za B že se zmýlil. V obou případech dostanete finanční odměnu. Pokud jste mu vždy řekli jak se věci mají, tedy že je pošuk, usoudí že jste součástí spiknutí a po třetí sledovačce na vás vystartuje, pročež ho v sebeobraně usmrtíte. Pakliže jste mu však dávali za pravdu, zadá vám ultimátní úkol – zabít všechny tři konspirátory. Odmítnete-li to udělat, pustí se do toho sám a zemře při tom. Pokud práci vezmete, máte opět dvě možnosti: buďto udělat co jste slíbili, nebo vše nahlásit strážím, které se do Glathira pustí a úplně ho zaživa zabijí. V každém případě tento quest končí pošukovou smrtí.

SAMOSTATNÉ QUESTY NA VENKOVĚ

Seeking Your Roots

Na travnatých březích nízko položených jezer a toků (nikoli v horách a na strmých březích) můžete najít Nirnroot. Je to taková zelená rostlinka se čtyřmi dlouhými listy a vyčuhujícími kořeny, a je, aspoň podle Cyrrodilských alchymistů, vzácná. Samozřejmě jí roste všude hafo a spousta lidí jí má dokonce doma v květináči, akorát se neobnovuje jako ostatní flóra. Jakmile seberete první exemplář, zapíše se vám do deníku quest. Navštivte libovolného alchymistu a budete odkázáni na chlápka jménem Sinderion. Tento expert na vzácné rostliny bydlí ve sklepě West Weald Inn ve Skingradu a bude z vašeho objevu více než nadšen. Z Nirnrootu se dá vyrobit celkem silný Elixir of Exploration, ale je potřeba Sinderionovi nanosit hromadu kusů. Bude po vás chtít postupně 10, 20, 30 a 40 rostlin, přičemž vyrobený lektvar bude pokaždé silnější a s novými účinky. Je to něco jako sbírání balíčků v GTA, taky jich musíte najít sto, ale celkem jich je v Cyrrodilu přes tři sta.

When The Vow Breaks (u Anvilu)

Na dohled od severní anvilské brány leží Whitmond Farm, kde žije žena jménem Maeva The Buxon. Pokud s ní promluvíte, dozvíte se, že její manžel, Bjalfi The Comtemptible, je naprostý budižkničemu. Ukradl rodinnou cennost, palcát Rockshatter, a ukryl se s tlupou banditů ve Fort Strand (východně od Anvilu), jako že budou přepadávat lidi. Máte palcát získat a donést ho zpět. Ostatní zmetky můžete nechat být, ale Bjalfa musíte zabít. Palcát je poměrně výkonný a jakožto questový předmět nic neváží, takže by byla škoda se ho hned zbavovat. Máte několik možnosti:

A) Nechat si ho, čímž však zůstane quest nedokončený.
B) Odevzdat, dokončit quest a zabít/pickpocketnout Maevu.
C) Využít bugu, jenž se může ale nemusí objevit v neopatchované verzi. Seberte palcát když Bjalfově mrtvole vypadne z ruky, dojděte ho vrátit Maevě a záhy se vraťte do pevnosti, kde bude stále ležet Bjalfovo tělo s Rockshatterem v inventáři. Neberte však oba palcáty najednou, protože nejdou normálně vyjmout z inventáře a nebylo by pak možné úkol dokončit.

Harm’s Folly (u Cheydinhalu)

Obsah questu...
Farma Harm’s Folly leží severozápadně od Cheydinhalu a severovýchodně od Imperial City. V půlce Blue Road zahněte přímo na sever, přes Ayleidskou ruinu Belda a pak ještě jednou tak daleko.
Promluvte s farmářem jménem Corrick Northwode o jeho ženě, zabité při nájezdu skřetů z Exhausted Mine, a jeho touze po pomstě. Vyčistěte zmíněný důl a na konci (třetí patro) seberte mrtvému skřetovi Jade Amulet, patřící nebožce Northwodové. Vdovec vám mnohokráte poděkuje a jako odměnu dá hrst perel.

...a teď vážně
Jde o těžce zabugovaný úkol, vyžadující speciální zacházení. Dveře farmy jsou stále zamčené, farmář vychází jen sporadicky, a ať s ním budete mluvit kdykoliv, nikdy z něj nedostanete rozumné slovo. Pokud se do dolu vydáte na vlastní pěst a najdete amulet, zůstane vám zaseknutý v inventáři a ačkoliv se udělá zápis do deníku, zmizí jedině když farmáře zabijete. Správné řešení: seberte amulet ještě předtím, než Corricka vůbec oslovíte!

A Venerable Vintage (u Imperial City)

Hned za dlouhým mostem západně od Imperial City se rozpíná mohutná usedlost Weye, čítající celé dva domy včetně hospody Wawnet Inn. Hospodská je náruživá sběratelka vína a požádá vás, abyste pro ní našli šest lahví vzácného Shadowbanish wine, za které vám zaplatí 1000 septimů. Tato značka byla díky svým unikátním vlastnostem v minulosti využívána osádkami pevností, aby se vojáci na hlídce zahřáli (a pak že alkohol na pracovišti škodí) a hlavně aby lépe viděli ve tmě (vždycky jsem si myslel, že vidět dvojmo, tedy deset nepřátel místo pěti je spíše na škodu...). Víno musíte hledat v níže uvedených Cyrrodilských pevnostech, kde bývá po dvou lahvích schováno v nějaké truhle.
Fort Vlastarus: východně od Skingradu.
Fort Carmala: jižně od Chorrolu.
Fort Dirich: severovýchodně od Skingradu.
Fort Irony: na břehu poloostrova jižně od Bravilu
Fort Grief: na ostrově u ústí řeky Corbolo, východně od Bravilu.
Fort Aurus: přímo nad Fort Grief, na severním břehu pevniny.
Fort Magia: na břehu jezera východně od Imperial City, přímo vedle menšího ostrova.
Fort Scinia: jihovýchodně od Cheydinhalu, v horách.

Go Fish (u Imperial City)

Hned za dlouhým mostem západně od Imperial City se rozpíná mohutná usedlost Weye, čítající celé dva domy. Jeden z nich je hospoda a ve druhém bydlí rybář Aelwind Merowald, který se donedávna živil lovem speciálním ryb z jezera Rumare, které nikde jinde nerostou... ehm, neplavou, tedy nežijí. Bohužel, jedna rybička mu ukousla nožičku a on má teď smůličku, nemůže dokončit zakázku pro jednoho maníka, který si objednal dvanáct šupin těchto speciálních Rumare Slaughterfish. Rybář vás požádá, abyste je za něj získali a ukáže vám kde lovit. V celém jezeře plave jen několik exemplárů a čas od času se obnovují, takže vám tento úkol chvíli potrvá, odměna je však více než sladká (pokud nejste argonian): prsten na dýchání pod vodou.

Zero Visibility (u Imperial City)

Pokud jste se procházeli v okolí Fort Caractacus a napadlo vás neviditelné zvíře, vězte, že to není bug ale vodítko k novému questu. V hospodě Roxey Inn, ležící v severovýchodním cípu cesty okolo Imperial City, se dozvíte, že v nedaleké vesničce Aleswell zmizeli všichni obyvatelé. Vydejte se tam, jestli chcete tak nasaďte kouzlo Detect Life, a budete osloveni místním obyvatelem s tím, že v Caractacusu se usídlil čaroděj Ancator a kvůli jeho hrátkám s magií jsou teď všichni neviditelní. Samozřejmě žádají o pomoc. Najděte dotyčného podle kompasu (ve vyšším patře vnější části pevnosti) a dvojím pokecem o neviditelnosti ho přimějte, aby vám vydal prsten ochrany a antikouzlo, které je potřeba přečíst uprostřed vesnice.

The Gravefinder’s Repose (u Imperial City)

Malene, hospodská v Roxey Inn (severovýchodní cíp cesty okolo Imperial City), si postěžuje, že v nedaleké Moss Rock Cave řádí necromancer a odhání jí klientelu. Je to až s podivem, ale zrovna vy jste ten, koho požádá aby černokněžníka zabil...

Goblin Trouble (u Imperial City)

Půjdete-li po Yellow Road na jih od Imperial City, před mostem přes řeku Corbolo narazíte na skupinu tábořících osob. Promluvte s Barthelem Gernandem a dozvíte se, že jde o rodinu cizinců, kteří v Cyrrodilu koupili pozemek a chtěli začít nový život. Prodejce jim jaksi zapomněl říct, že se to v okolí hemží skřety... Rozhodnete-li se jim pomoct, promluvte s lovkyní Mirisou, stojící hned vedle, a dozvíte se, že dva skřetí klany spolu válčí, a tuto válku je potřeba zastavit. K tomu vedou dvě cesty:

A) Ukrást klanu Blood Hand jejich trofej. V tomto případě jděte do Timberscar Cave, najděte zmetka, originálně pojmenovaného Blood Hand Goblin War Chief, zmasakrujte ho a seberte mu Totem Staff.
B) Zabít šamana nepřátelského klanu, sídlícího v Cracked Wood Cave.

V obou případech po splnění úkolu prokecejte Barthela. Bude vám hluboce poděkováno a přislíbeno, že až bude nové sídlo dostavěné (asi za měsíc), dostane se vám přivítání pro hrdinu.

The Potato Snatcher (u Imperial City)

Půjdete-li po Green Road na jih od Imperial City, narazíte na hospodu Faregyl Inn. Je plná khajiitů a jeden z nich, S’jirra, se stal obětí krádeže. Kdosi ho ochudil o šest speciálních Jumbo brambor, a vy je máte najít. Quest je velice rychlý a jednoduchý, stačí jít rovnou za kurzorem a po chvilce narazíte na zlobra, jenž se proti vám vyřítí s břichem plným brambor. Vykuchejte ho a doneste zeleninu pravoplatnému majiteli. Odměnou budiž pět Jumbo chlebů (další si můžete koupit).

The Sunken One (u Kvatche)

Kousek od Kvatche severovýchodním směrem je farma Shetcombe. Když vejdete do domu, deník hodí hlášku že byla opuštěna teprve nedávno. V hliněném talíři najdete kus deníku, v němž jeho majitel píše, že zničení Kvatche přisuzuje mocné bytosti a bojí se, že si teď dělá zálusk na imperiální město, proto se rozhodl jí přinést oběť. Vydejte se do nedaleké Sandstone Cavern (kousek na sever od farmy) a v její druhé části, na konci rokle, najdete vše vysvětlující mrtvolu s další částí deníku.

Bear Season (u Skingradu)

Jděte od severního cípu Skingradu přímo na západ a trošililinku na sever, a najdete farmu Shardrock. Žije v ní nešťastný pastýř ovcí. Nešťastný je proto, že mu smečka dravých medvědů likviduje stádo, a požádá vás o pomoc. Zabijte šest chlupáčů (musejí to být speciální medvědi s dlouhým názvem, potulující se v okolí farmy), seberte jim zuby a ukažte je farmářovi jako důkaz. Za odměnu vám dá knihu zvyšující některý skill.

No Stone Unturned (na východě)

Na severním břehu Silverfish River, východně od mostu, je Imperial Bridge Inn. Ubytoval se tam altmerský vědec Lithnilian a žádá vás, abyste mu přinesli zápisky, které ponechal v Bramblepoint Cave při divokém úprku před krvelačnou zvěří. Odměnou jsou tři lektvary.

KONEC NÁVODU

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama