Lesk a bída počítačových stratégů

14. leden 2008 00:00 / Ondřej Novotný / Téma / Diskuze (44)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
9339633
mickthemage napsal 14. 1. 2008 v 20.21

Asi tak, keby som mal hrat kazdu RTS, ktoru niekto vyda - uz by mi z toho hrablo :) Okrem toho, zistil som, ze mam rad klasiku (AI neAI :) ). A ked tak nad tym uvazujem za zivot som hral maximalne 10 - 20 RTSiek :) (cca)

Hmm, schvalne skusim nieco vydolovat z hlavy, takze:

3x Duna (2, 2000, Emperor), 3x Warcraft, 4x C&C, Blood and Magic, Earth 2140, 2150, Moon Project, TA, Z, Starcraft, War Wind II, AoE 1 a 2, SW, Wh40.k DoW

hmm, a to je tak vsetko na co si spominam. Jooo, a este hopsinky - Paranoia 2 :D RTS z 2.sv vojny ingorujem uplne - jednoducho ma to nezaujima a co ja viem. Nikdy ma nejako extra nerozculovala blbost vlastnych jednotiek a blbost pocitacom riadenych protivnikov mi nikdy neprekazala :)

RTS-ka su ten druh hier, ktory nemusi byt originalny - hlavne ze su jasne zadane ciele - co zlikvidovat a co nechat. Netreba hrat kazdu hovadinu, ktora sa vydava za RTS-ku a mate svaty pokoj. :))

Nahlásit nevhodný obsah

10165541
Overwatch napsal 14. 1. 2008 v 19.48

Pro všechny kdo si stěžují na neustálou repetivnost RTS her:

Tak proč hrajete všechny? Nebo proč jich hrajete tolik? Já mám RTS moc rád, ale když čtu ty recenze a vidím, že je to naprosto identické, tak to nehraju. Mám rád sérii C&C, ale do Tiberium Wars mě nikdo nedokope, protože to je to stejné (plus minus) jako Generals.

Naposled jsem hrál snad jen Warcraft 3 (kvůli inovacím v žánru a brandu) a AoE 3 (kvůli vzpomínce na jedničku a dvojku). Teď čekám na StarCraft 2. A nějakou rozdílnost či repetivnost strategií neřeším.

Člověk si musí umět vybírat a nehrát všechno...

P.S. kdo chcete něco originálního, zahrajte si Perimeter. Pak pochopíte, proč jsou strategie pořád víceméně stejné :)

Editováno: 14. 01. 2008 v 19.50

Nahlásit nevhodný obsah

9148126
montana napsal 14. 1. 2008 v 19.01

Ja se spis divim ze RTS vubec jeste nekdo hraje. Vzdyt jejich vyvoj se zastavil u Warcrafta 3 (kdyz pominu neustaly rypani, ze uz u Duny), kteryho sice nijak nemusim, ale byl posledni co prinesl trosku novinek.
RTS je u me takrka mrtvy zanr...

Nahlásit nevhodný obsah

9339633
mickthemage napsal 14. 1. 2008 v 20.22

Mrtvy? Co su to RPG-cka? To je mrtvy druh hier, zdecimovany :) RTS sa kazdy den narodi jedno nove :)

Nahlásit nevhodný obsah

8267133
Jaxx napsal 14. 1. 2008 v 20.15

kdyby byl mrtvy, tak se kazdy mesic neobjevi nekolik novych kousku...

Nahlásit nevhodný obsah

9148126
montana napsal 14. 1. 2008 v 20.24

Chytas me za slovo :) U me (opakuji u me) je to mrtvy zanr, ktery se nevyviji, stoji na miste (vim, vim WiC)
Tech nekolik novych kousku jsou ta sama pretexturovana hra.... a nekdy ani ne pretexturovana.

Nahlásit nevhodný obsah

5671736
tomus_ napsal 14. 1. 2008 v 19.04

Dovolím si nesouhlasit. Kdo hrál World in Conflict, určitě takhle striktní odsudek nevysloví.

Nahlásit nevhodný obsah

9148126
montana napsal 14. 1. 2008 v 19.22

Jedna vlastovka leto nedela...

Vetsina lidi tohle rika o klasickych adventurach, ktery se prakticky uz taky nemaji kam vyvijet (bez krizeni zanru, ze ano :) ale podle me to sedi mnohem vice prave pro RTS.

Nahlásit nevhodný obsah

8683154
tomquisitor napsal 14. 1. 2008 v 19.16

Dovolím si souhlasit WiC je super :-) doufam ze StarCraft II nezklame

Nahlásit nevhodný obsah

6080652
Fafa napsal 14. 1. 2008 v 17.55

Nejlepsi AI imho maji jednotky v Company of Heroes. Nic me nedokazalo u strategie potesit tolik, jako jednotky v CoH, ktere si hledaji ukryt, a nejlepsi palebne postaveni ve svem okoli. Kdyz jsem si po nekolika mesicich zahral takove Joint Task Force, kde vase jednotky stoji jako kupky... vy vite ceho, uprostred prostranstvi, tak jsem si kruci porad rikal "kde je chyba?" CoH je hra, ktera me neuveritelne zhyckala a podobne chovani bych chtel vyzadovat i u ostatnich her...

Nahlásit nevhodný obsah

9977200
ubersexual napsal 14. 1. 2008 v 19.42

Aby taky nebyli dobrý! :-) když si berou snad všecko od Bitmapů.
Jestli si nikdy nehrál Z, určitě si sežeň. Originál, kterej se hraje jedna báseň.

Nahlásit nevhodný obsah

9949360
Robotron3 napsal 14. 1. 2008 v 07.48

Zvucny titulek, nemajici samozrejme s Balzacem nic spolecneho, obsahuje clanek, ktery by se dal vyjadrit jednou vetou. AI v realtime strategiich je stale na stejne urovni, tedy prumerne az spatne urovni. Ono v RTS jde spis o system. Navic RTS nebyva ani tak strategie, jako akcni hra, co si budeme namlouvat. A pak v dobe, kdy mame aktualni hry na trhu, jako World in Conflict - vynikajici RTS, stavet clanek na takovychto povzdesich s vyjmenovanim starych her mi prijde mimo. A to uz vubec nemluvim o tom, ze AI je problem u her obecne, nejen u RTS. Kdy se dockam skutecne odbornych, nebo alespon aktualnich, zasvecenych clanku s informacni hodnotou? Proc treba misto takoveho povzdechu, ktery by se spis hodil nekam na blog, neudelate rozhovor s nejakou osobou, co ma zkusenosti s vyvojem RTS a nezeptate se na jeji nazor v dane veci?

Editováno: 14. 01. 2008 v 07.51

Nahlásit nevhodný obsah

10280207
ondra.novotny napsal 14. 1. 2008 v 15.02

"A pak v dobe, kdy mame aktualni hry na trhu, jako World in Conflict - vynikajici RTS, stavet clanek na takovychto povzdesich s vyjmenovanim starych her mi prijde mimo."

Jenze zrovna WiC je prave jedna svetla vyjimka z nekolika dalsich novejch RTS, viz prave treti Command nebo Empire Earth, Universe at War, SunAge...

Editováno: 14. 01. 2008 v 15.06

Nahlásit nevhodný obsah

5671736
tomus_ napsal 14. 1. 2008 v 11.51

Pro mě osobně je třeba problém, že i v realtimových strategiích, kde je velmi schopná AI protivníka, dochází pravidelně k dementnímu chování vlastních jednotek, což je o to patrnější, že je má hráč narozdíl od soupeřových pořád na očích. Právě proto jsou vždycky tak otravné mise typu "eskortovat někoho nebo něco", či často mise, kdy je třeba udržet klíčový bod. Snad jedině Supreme Commander se zdá být i v tomhle směru takřka bezchybný, jinak se tytéž chyby neustále opakují a myslím, že je na místě na ně upozornit.

Nahlásit nevhodný obsah