INVAZE 2016 - volba redakce, část 1

23. prosinec 2016 20:00 / Jiří Bigas / Téma / Diskuze (54)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
1236185
Zdeněk Princ napsal 30. 12. 2016 v 02.45

RuThaN: ...a proto o rozdělení her v žánrových kategoriích rozhodují čtenáři :) Ruthane, myslím, že to vidíš trochu špatně, navíc sám hned přiznáváš, že "hry jsem nehrál, ale myslím si, že jiný hry jsou lepší". K tomu, proč jsme volili, jak jsme volili, slouží i ten obsáhlý podcast, kde je zachycena celá diskuze s argumenty pro i proti... Navíc je přece jasné, že i náš názor, je prostě jen náš názor, který se od toho tvého může lišit, což je naprosto v pořádku. Rozhodně to ale není tak, že bychom si na fleku vymysleli "nějaké" hry a "někam" je umístili, to určitě ne. Co se příběhu konkrétně týče, hodnotili jsme všechny jeho aspekty, včetně emocí či dojmu z něj. A do inovace nemůžeme zařadit soubojový systém ze hry, která v roce 2016 nevyšla, bez ohledu na to, že s tebou i přes výhrady souhlasím.

Nahlásit nevhodný obsah

332942
Masox napsal 29. 12. 2016 v 23.23

Jiří Bigas: To s tím zdravým rozumem jsem samozřejmě přehnal a omlouvám se za můj ostrý příspěvek, ve kterém se odrazila míra zklamání z toho, že moji oblíbení autoři tohoto webu se až tak liší svým názorem od mého a já si o nich myslel, že mají podobný vkus jako já. Také proto od nich rád čtu články, budu-li mluvit za sebe.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 29. 12. 2016 v 23.18

Nehral jsem vsechno, ale kdyz kouknu na stupne vitezu, tak to vypada, jakokdy letos nic poradnyho nevyslo, respektive ty velky obecne globalne lepsi hry, ktery neexceluji v danych kategoriich, velky inovace opet neprinesly. Pro me asi nejvetsi inovace byl boj v Kingdoms Cum, kde mi docela trvalo, ze jsem to naucil a ucebni krivka byla brutalni, ale bavilo me to velmi..

Unravel a Final fantasy za pribeh mi prijdou fakt mimo, sice sem to nehral, ale nemely treba Dishonored II,Deus:EX, Witcher III datace, aspon o neco lepsi pokusy o pribeh?

Obecne je, ale urcite dobry, ze takovy ceny se udelaji, jen jsem zvedej na stred redakce vs komunita. Mam pocit, ze redakce, cili ponekud mimo a uz hodne dlouho sem nevidel zadny dotaznik ve stylu co by ctenare zajimalo.. osobne si myslim, ze Jirka si ti ridi svym mimonsmerem a snazi se otevrenymu stretu s poptavkou ctenaru vyhybat..

Editováno: 29. 12. 2016 v 23.25

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 29. 12. 2016 v 09.35

Jiří Bigas: Já podcast poslouchal, takže jsem věděl o co v jednotlivých kategoriích jde. Ale spíš jde o to, že spousta čtenářů píše komentáře dřív, než poslouchají podcast. Proto ty nesrovnalosti. Samozřejmě jsou tady i takoví, kteří prudí, ale s tím se holt nedá nic dělat.
Jinak za mě určitě palec nahoru za Invazi (a za každý podcast) a určitě v tom pokračujte.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 29. 12. 2016 v 00.29

Lemrus: Právě proto debatu nahráváme, aby i nejmenší nuance mohl čtenář pochytit. Proč jsme tu kterou hru vybrali, z jakých důvodů, kdo byl pro a kdo proti. Neřekl bych, že názvy kategorií jsou přímo zavádějící. Spíše nejsou doslovné. Jsou záměrně obecnější. Ale i kvůli tomu, než abych tady každou složitě popisoval v průvodním textu, jak si ostatně někdo "stěžoval" u prvního článku, jsem zvolil řešení, že při každé nové volbě vždy stručně popíšu, jaký záběr daná kategorie má. Tedy, že audio například není jen o hudbě, zvukových efektech nebo dabingu, ale bereme v úvahu všechny části. Nebo že grafika není jen o technické preciznosti. Případně, že dobrý příběh může mít i hra bez dialogů. Přehnaně řečeno bych to měl být v tomto případě asi já, kdo je garantem toho, že všichni u mikrofonu ví, co vybíráme a hodnotíme. A troufnu si říct, že i když si občas sami pravidla potřebuje zopakovat/zdůraznit, že nepanuje při závěrečné volbě nějaká nejistota. A když se někomu z diskutujících něco nezdá, určitě to dá hlasitě najevo.

Jinak diskuzi u Overwatche už si přesně nepamatuju, ale určitě cenu za design nedostal kvůli vlivu, resp. není to ekvivalent ceny pro nejvlivnější hru. Sám za sebe jsem jmenoval jiné důvody, pokud si dobře vzpomínám. Třeba to, jak je hra návyková, precizně, i když zdánlivě jednoduše navržená, že dokáže oslovit sváteční i hardcore hráče a oběma skupinám se zavděčit. Čímž jsem já osobně tedy nemyslel její vliv na tyto tábory, ale fakt, že působí tak univerzálně, aniž by ztratila vyhraněnost, která je typická pro hry, které se obvykle líbí buď jen hardcore hráčům, anebo naopak jen casual. Cena za design tedy byla udělena opravdu za design, precizní provedení a čistotu celého zážitku.

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 29. 12. 2016 v 00.07

Jiří Bigas: Určitě máte nahráno daleko víc než já, takže váš názor má určitě větší váhu (to není sakrasmus). Takže ikdyž s některými volbami nesouhlasím, rozhodně chápu výběr a věřím, že to tam neplácáte jen tak (podcast budiž důkazem). Spíš mi příjde, že ty kategorie jsou docela nešťastně pojmenované a tak si tam každý čtenář dosadí něco jiného. Já třeba když vidím kategorii Nejlepší design, tak automaticky přemýšlím o game/level designu. Proto mi třeba přišla divná obhajoba Overwatch, podle které bych to zařadil spíš do nějaké Nejvlivnější hry roku (nebo tak něco). Tím neříkám, že Overwatch nemá dobrý game/level design, ale v té diskuzi se hovořilo o něčem trochu jiném. Stejně tak třeba kategorie Nejlepší audio je docela zavádějící. A přislo mi, že ani v tom podcastu si všichni nebyli jistí tím, co vše de toho spadá.
Možná by nebylo špatné k těm kategoriím připsat co vše do nich spadá. Myslím, že by se tím zabránilo mnoha nedorozuměním.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 28. 12. 2016 v 23.06

Jiří Bigas: Redakční část invaze určitě nerušte. Pár egoistických lidí v diskuzi se vždycky pár najde, ale kvůli nim by byla škoda kdybyste se s ostatními normálními čtenáři o svoje názory nepodělili.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 28. 12. 2016 v 23.01

MadMax_: Jestli ti dělá problém respektovat jiný názor ostatních lidí, tak by jsi opravdu asi tenhle web navštěvovat neměl. Možná bys neměl navštěvovat ani žádný jiný, protože i na ostatních webech se můžou objevit lidé s jiným (nezdravým) názorem než máš ty.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 28. 12. 2016 v 21.55

MadMax_: Zdravém úsudku redakce? Potřebě dále navštěvovat web? Proč to někteří čtenáři berou takhle smrtelně vážně... Nedokážu to pochopit. Rozumíte tomu, že každý z nás má úplně jiný vkus a ani vy čtenáři byste se nikdy nedokázali na ideálním žebříčku shodnout? Musíte se oprostit od toho, že má někdo jiný názor a respektovat vkus a preference ostatních. My přeci máme také právo vyjádřit náš názor. Nesouhlasíte? Prosím, to je právo každého. Ale proč to takhle dramatizovat a vyvozovat z toho podobně fatální závěry?

Podobně jako u recenze platí, že když vyberene hry, které se někomu líbí, udělali jsme dobrou práci. Když máme jiný názor, je to špatný názor. Je to ale jen náš názor, nikdo netvrdí, že s ním musí všichni souhlasit. My se přeci nesnažíme trefovat do vkusu čtenářům, ale sestavit žebříček, který co nejlépe odráží naše názory a zážitky. Proto sem přeci také chodíte, protože se chcete v takových anketách dozvědět, co se nám líbí a proč. Alespoň jsem si to myslel. Tomu výběru, jak si můžete sami poslechnout, věnujeme každoročně obrovské úsilí, stejně jako pořádání celé Invaze. Je to myslím docela dobře poznat.

Když si ale tohle rok co rok čteme, není divu, že už nějaký čas uvažujeme o zrušení redakční části. Ne protože bychom si za ní nestáli, nedělali ji rádi nebo si ji nedokázali obhájit. Ale protože málokdo dokáže říct: "Já mám jiný názor." Většinou zazní něco jako: "Vy máte špatná názor. Raději si ho nechtě pro sebe." Jako by nestačilo, že se kvalita recenzí posuzuje podle toho, jestli má autor stejný názor jako čtenář, nebo nedejbože v horším případě GameRankings:). Opakuju, je to žebříček vyjadřující pocity a dojmy redakce, je v pořádku, pokud máte jiné. Neznamená to ale konec světa ani to, že se kolem mikrofonu sešla banda nekompetentních ignorantů:).

Nahlásit nevhodný obsah

332942
Masox napsal 28. 12. 2016 v 21.31

marosho: Ano, částečně máš pravdu, ale nutí mě to pochybovat o zdravém úsudku redakce a potřebě dále navštěvovat tento web.

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 28. 12. 2016 v 15.37

Tohle je výběr redakce lidi. Já bych taky volil jinak, vy jinak a o tom to je ne? Kluci tady prostě ukázali, co se líbilo jim :)

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 28. 12. 2016 v 08.23

Rok od roku čím dál větší rozkol hráči vs redakce... Letošní výběr položil totálně i mě... Těším se na podcast, protože výběr bez doplňujícího komentáře prostě nedokážu pobrat...

Nahlásit nevhodný obsah

20846931
Lynch napsal 27. 12. 2016 v 16.03

Za mě se kluci trefili. Jen v kategorii nejlepší audio se měl umístit nový Doom. Jsem zvědav na ten zbytek.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 27. 12. 2016 v 15.24

MadMax_: Souhlasím.

Nahlásit nevhodný obsah

332942
Masox napsal 27. 12. 2016 v 14.34

Za mě totálně mimo. Všechna první místa mi přijdou jako špatný vtip.

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 27. 12. 2016 v 13.35

OneOfAKind: Naprosto souhlasím. Teď to hraju a ten level design je neuvěřitelný. Za tento rok rozhodně nejlepší game/level design. Upřímně doufám, že v té kategorii otevřených světů se to umístí, protože ten world building, design všech těch udělátek, architektura, a atmosféra toho světa je fakt luxusní.

Nahlásit nevhodný obsah

20869370
OneOfAKind napsal 27. 12. 2016 v 12.44

takhle hanebně úplně opomenout Dishonored 2 ... asi je to tím, že ho hrál v redakci jen Vojta a ten v debatě zklamal ... v debatě nebyl Dishonored 2 zmíněn snad ani jednou ... za mě je to jedna z nejlepších her 2016, která exceluje především díky skvělému otevřenému designu úrovní ... takže za mě jednoznačně nejlepší design roku 2016 a zklamání, že se tomuhle klenotu nedostalo ve vaší debatě patřičné pozornosti ani ocenění ...

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 27. 12. 2016 v 10.26

red-icius: No, samozřejmě se omlouvám, měl jsem i přes to povolení - budou spoilery - být víc citlivý... OK, to mě mrzí...

Nahlásit nevhodný obsah

20895101
Linus napsal 26. 12. 2016 v 23.51

Všechny ty hry si každý dokázal nějak rozumně obhájit, proč by jí tam zařadil. Ač jsem mnohdy nesouhlasil, tak jsem chápal proč dotyčný to vidí zase takhle. Ovšem Jardův Doom v inovacích mě donutil kroutit hlavou. Už ten návrh mi přišel divný, ale o to zvláštnější bylo i to vysvětlení. Měl jsem takový pocit, že má slovíčko "inovace" celkem dost popletené.

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 26. 12. 2016 v 23.45

red-icius: Já to poslouchal a právě mi to nepřišlo ani zdaleka tak strašné, jak popisuješ. Ale je pravda, že jsem si na tobě vylil zlost, která ve mě vře vůči všem, co pořád řvou "spoiler!", a za to se ti omlouvám. Asi si hold užívám příběh jinak a vnímám ho jako cestu, nikoliv cíl. Jinak hraju Dishonerd 2, užívám si to neuvěřitelně, a spoilerovat mi to můžeš kolik chceš :)

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 26. 12. 2016 v 19.27

Lemrus: az budes vic v obraze, tak budes vedet, jak specificka a zrejma ta informace je a ja osobne, pokud na me autori ve hre cekaji s nejakym zvratem, tak bych si ho chtel zazit tak, jak to autori zamysleli a ne ze mi to nekdo vyzvoni poradne dopredu.. zrovna u pribehove hry mi to prijde ne tak uplne v pohode.. jinak sem rad, kdyz nekdo, kdo netusi absolutne, ktera bije, zacne ostatnim nadavat a machrovat s vlastnim egem, mozna bys misto blbosti do diskuze si taky radsi neco zahrat a ulevit si ve hre, na ostatnich si svoje komplexy nevylecis ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 26. 12. 2016 v 19.09

red-icius: To tě teda lituju, když ti nespecifická informace z nespecifikovaného místa v příběhu zničí hru. Tahle "spoiler sensitive" generace je naprosto tragická. "Já já já a můj zážitek". Vzpamatuj se. Jde o to prožít si to, o tu cestu tou hrou/filmem/serialem. Tyhle výkřiky "spoiler, spoiler!" je ohyzdně sebestředné chování. Raději si tu hru zapni a užij si to sakra.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 26. 12. 2016 v 14.38

Jiří Bigas: jak píše Silesian, teď budu čekat už jen v podstatě na ten zvrat, což mi teda "udělalo radost" .. (koupil sem day one ale až včera teprve začal hrát, dnes ráno si zapnu podcast a je vyřešeno)

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 26. 12. 2016 v 14.32

Jiří Bigas: Zdeněk myslím říkal něco v duchu, že po půlce zemře nějaká postava (nejmenoval), u které by to hráč nečekal.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 26. 12. 2016 v 14.28

red-icius: Vůbec nevím, o čem je řeč. A to jsem byl u toho. Opravdu. Každopádně já jsem se snažil všem spoilerům úzkostlivě vyhýbat.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 26. 12. 2016 v 13.01

no, pustil sem si podcast, to jako vážně spoilerujete hry, který aktuálně někdo hraje? osobně děkuju za ffXV spoiler, podcast sem následně vypl a prdím na to .. děkuju .. měsíc stará hra ..

Nahlásit nevhodný obsah

20815771
Filias napsal 26. 12. 2016 v 00.25

Taky bych se přimlouval u Inside za nejlepší audio. Co se týká zvuku, tak je to pro mě za letošek jediná zapamatovatelná věc. A mimochodem, uvažovat o dráčkovi v Last Guardianu jako o největší inovaci? Bugy nejsou žádná novinka.
P.S: Díky za připomenutí Super Hot. Už se k tomu musím konečně dostat.

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 25. 12. 2016 v 14.57

Absence Dishonored 2 v nejlepším designu mě docela zaskočila. Ať už byla (už je to opravená) hra optimalizovaná sebehůř, každý musí uznat, že game design a level design (což mi příjde, že kategorie Nejlepší design je) je naprostá špica. A jelikož nejlepší design není nejlepší inovace, nemůže nikdo argumentovat, že je to vlastně Dishonored 1 na steroidech (neboli více téhož). Super Hot a Layers of Fear tam jsou právem, ale Overwatch byl docela velký wtf moment. Právě když vemu v potaz, že tento rok vyšla hra jako Dishonred 2. Sakra i ten Hitman by tam víc seděl. Vlastně i Titanfall 2 nebo Uncharted 4 by si to zasloužily víc. Overwatch je určitě dobrá hra a určitě je velmi dobře nadesignovaná, ale tento rok tady byly lepší hry v této kategorii. Overwatch by měl být v nějaká "Biggest influence" kategorii.

Nahlásit nevhodný obsah

20872480
TheSibep napsal 25. 12. 2016 v 11.49

Za mě je jednoznačným vítězem nejenom za grafiku Dark Souls III, dokonalá architektura, ladné pohyby monster a bosů, stylizace. Pro mě to byla hra roku. Ratcheta mám ještě ve folii, už tam sedí od day one, tak se mu co nevidět podívám na zoubek :)

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 24. 12. 2016 v 17.49

Docela me mrzi, ze jste se behem zvuku ani neotreli o jmeno Oxenfree. Pritom tam byly dialogy jeste o chlup lepsi jak ve Firewatch. Vsechno to ozvuceni kolem ladeni radiovych frekvenci a duchu bylo tez spickove.

Btw proc ma battlefield pokazde jine logo? :)

Nahlásit nevhodný obsah