INVAZE 2016 - hlasování komunity
Výsledky dvoukolové redakční části INVAZE 2016 už znáte. Víte, jaké hry jsme ocenili, a díky dvěma speciálním hPodům jste si mohli poslechnout i to, proč jsme se rozhodli, jak jsme se rozhodli. Nyní přišla řada na vyhlášení vítězů v kategoriích, o nichž rozhodovali čtenáři. Jak si určitě dobře vzpomínáte, hlasovali jste v celkem dvanácti kategoriích a navíc vám připadl stejně jako loni ten nejzodpovědnější úkol - a sice vybrat absolutně nejlepší hru za loňský rok.
PREZENTACE VÝSLEDKŮ
Do ankety se letos zapojilo přes dva tisíce z vás a odevzdat hlasy svým favoritům jste měli možnost od 22. prosince až do dneška. My jsme po celou dobu průběžné výsledky bedlivě sledovali a nyní přišel čas je vyhodnotit. Letos jsme se rozhodli vyslyšet alespoň částečně vaše přání a do grafu zahrnout nejen tituly, které stanuly na stupních vítězů, ale i ty, které skončily těsně pod bednou. V každé z kategorií jsme vypsali takové množství titulů, které nasbíraly alespoň pár symbolických procent. I přesto v některých najdete velké množství her zařazených pod položku ostatní. Typicky třeba u nejlepšího VR, nejlepšího multiplayeru, nejlepšího remasteru nebo absolutně nejlepší hry roku se může zdát, že tato skupina je opravdu velká. Tvořil ji ale vždy obrovský počet titulů, které posbíraly zanedbatelné množství hlasů. Tak už to při velkém množství nominovaných počinů a díky otevřeným nominacím prostě muselo dopadnout.
Skoro třetina ze všech hlasující z nějakého důvodu nevyplnila absolutně nejlepší hru za rok 2016
I kvůli celkové přehlednosti, množství chybně vyplněných položek, případně u nejlepší hry třeba vůbec nevyplněné je proto zbytečné, abychom se snažili zveřejnit kompletní seznam a celé pořadí. Obnášelo by to spoustu filtrování, škrtání a řešení problémů, jak se vyrovnat třeba s nesmyslnými odpověďmi. Jak už jsme naznačili, zajímavé třeba bylo zjištění, že skoro třetina ze všech hlasující z nějakého důvodu nevyplnila absolutně nejlepší hru za rok 2016. Můžeme se jen dohadovat, zda to bylo proto, že si nedokázali vybrat, anebo se jim žádná z her nezdála dostatečně dobrá. O to už se můžete podělit v diskuzi pod tímto článkem.
PERLIČKY Z HLASOVÁNÍ
Zajímat by vás mohlo i to, že nejvíc lidí tradičně hlasovalo pro akční hry a RPG, zatímco třeba u kategorie VR odevzdaly svůj hlas jen dvě třetiny respondentů. Jako každý rok měly některé skupiny jasného vítěze nebo předem daného favorita. V jiných se naopak o první příčky tituly přetahovaly. Třeba u FPS se pořadí na prvních třech místech navzdory slušným finálním rozestupům dlouho měnila.
Ve sportech nás překvapilo, jak vysoko se umístil Steep.
Third person akcím jasně dominuje Uncharted 4, rozšíření pro Zaklínače 3 naprosto rozdrtilo ostatní RPG, ačkoli jde “jen” o expanzi. Těsný souboj svedly dvě tahové strategie od Firaxis - Civilization VI a XCOM 2. Závodům zase s přehledem vévodila Forza Horizon 3. Ve sportech nás překvapilo, jak vysoko se umístil Steep. Zajímavý souboj proběhl i o nejlepší plošinovku a hodně našlapaná byla pochopitelně sloučená kategorie adventura/logická/survival. S výjimkou absolutně nejlepší hry jsme procenta pro zjednodušení zaokrouhlili. V tomto případě ale bylo pořadí na prvních místech tak těsné, že bylo třeba být přesnější.