INVAZE 2015 - volba redakce, část 1

8. leden 2016 20:00 / Jiří Bigas / Téma / Diskuze (79)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 1. 2016 v 12.13

Oceňuju Blood Dragon logo Invaze 2015.

Nahlásit nevhodný obsah

20873482
JCDenton napsal 12. 1. 2016 v 10.16

prso: Já to chápu, třeba ten spoiler k MGS V byl pádný k Jardově argumentaci, což je v pohodě, ale ten spoiler k Bloodborne byl úplně zbytečný :-D proto to možná lidem trošku vadilo

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 12. 1. 2016 v 09.00

Dr.One: Je to tak, Jarda na to na začátku upozornil a pak myslim Jirka řikal, že ač se jim budou snažit vyhejbat, jistý riziko spoilerů zůstává. Je jasný, že poslouchat tříhodinovou spontánní diskuzi o hrstce loňskejch her je trochu na vlastní nebezpečí.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 12. 1. 2016 v 07.21

JCDenton: :D Já taky! Vždycky vytrhnu sluchátka z uší :D Jarda je na tohle hroznej!

Jiří Bigas: Díky!

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 11. 1. 2016 v 21.45

Jinak, vzpomínáte, jak se nějaký tvůrce Everybody's Gone to the Rapture chvástal, že ten soundtrack je to nejlepší, co slyšel? Že jste mu nevěřili? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 11. 1. 2016 v 19.47

Tak já si nestěžuju. Koncept byl přece takový, že povedete živou otevřenou debatu jako loni, jako kdybyste nenatáčeli. Když něco potřebujete vysvětlit, tak se spoilerům občas nevyhnete. Navíc mám dojem, že jste na začátku před tím varovali, ne?

Nahlásit nevhodný obsah

20873482
JCDenton napsal 11. 1. 2016 v 18.40

Corvus von Corax: Jarda asi bude spoilerovat vždycky, starého psa novým kouskům nenaučíš, já vždycky, když si myslím u hpodů, že nějaká spoilerová bomba přijde, tak si zacpávám uši a začnu si zpívat :-D jsem poučen, za ty roky už mi Jarda vyzradil tolik her, ale já se na něj za to nezlobím, prostě to k němu patří :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 11. 1. 2016 v 18.21

Corvus von Corax: Já mám pocit, že jsme i jeden velký spoiler nechávali Jardu vystřihnout, takže mohlo být i hůř:). Ne vážně, tohle asi vyplynulo z toho, že někdo se snaží spoilerů zdržet za každou cenu a Jarda to třeba spíš viděl tak, že bez otevřené debaty à la Pozor, spoiler nemůže beze zbytku vyložit a odůvodnit svoji volbu. Ale pokusíme se jim znovu vyhýbat.

Nahlásit nevhodný obsah

20873482
JCDenton napsal 11. 1. 2016 v 18.04

Až teď jsem si hpod v klidu poslechnul a jsem Jirkovi vděčen, že hrdě nese prapor úměleckého díla s názvem Life is strange, doufám, že bude pokračovat i v dalším díle :-)

Editováno: 11. 01. 2016 v 18.38

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 11. 1. 2016 v 13.55

No, volil bych jinak, ale to je každého osobní záležitost. Jinak jsem chtěl poděkovat za parádní Hpod. Ty tři hoďky jsem se skvěle bavil, stačil jsem si udělat pořádek ve sbírce (i otravnou a dlouho odkládanou práci se srovnáním filmů). Bylo to super. Snad bych měl jen dvě poznámečky:

1) Jirko, prosím (!), zkuste Jardu udržet na uzdě s těmi spoilery. A nejen s nimi, ale i náznaky. Těm, kteří právě nespadli z třešně, stačí i náznaky a pak už se rychle "dochmátnou" regulérního spoileru :( Děkuji! (viz Bloodborne či Metal Gear Solid).

2) Zdendo, prosím, zkus si více prosadit svůj názor, protože mi přijde rozumný a je škoda, že na konci (asi abyste se hnuli dál), povolíš... :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 11. 1. 2016 v 08.04

peta.paul: Pokud se na to podíváš jako na fotorealistickou grafiku, tak ti to může připadat hnusný, ale ty to nemůžeš brát jako fotorealistickou grafiku. Ta hra ji má stylizovanou, nesnaží se mít dokonalé textury. Tak se podívej na to světlo prosvítající přes okno nebo poryvy větru. Everybody's Gone To The Rapture taky nemá ani jedinou postavu, nemuseli dělat ani jednoduchý motion capture, ale o to nejde. Nemůžeš říct, že tahle hra má nesrovnatelně lepší grafiku, ty hry si graficky nekonkurujou.

Nahlásit nevhodný obsah

20874997
peta.paul napsal 11. 1. 2016 v 02.45

Nathaniel123: Kdyby to mělo grafiku jako "Everybody’s Gone to the Rapture" tak neřeknu nic ... a vůbec, já se tu nechtěl hádat ... podle mě by si ta hra prostě hezčí grafiku zasloužila a nejde mě o realističnost, prostě mě to připadá až moc graficky odfláklý a to je dost škoda. To, že je grafika stylizovaná mě je uplně jedno, když to vypadá hrozně ... ale to je jen můj názor, když se to někomu líbí, tak to je samozřejmě v pořádku :)

Editováno: 11. 01. 2016 v 02.48

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 11. 1. 2016 v 00.58

Ne pro kazdou hru je co nejrealistictejsi grafika to nejdulezitejsi. Jsem clovek kterej si dokaze dobrou grafiku poradne uzit, ale rozhodne nemuzu rict, ze by mi prisla grafika LiS hnusna... ba naopak, byla to stylizovana grafika, ktera byla zpracovana velmi dobre. Coz ji z dlouhodobeho hlediska jeste prospeje, protoze stylizovane grafiky starnou mnohem pomaleji nez ty realisticke.
Co se tyce audia, Metal Gear jsem nehral, tak nemuzu tyhle dve hry porovnavat, ale muzu rict tohle: Nehral jsem hru, kde by byl hudebni doprovod davkovan tak dobre vzhledem k tomu co se prave ve hre deje. Vyber pisni v LiS byl proste na jednicku. To, ze ve hre jen stojite na miste a nic nedelate, aby jste si doposlechli pisnicku se mi teda opravdu bezne nestava. Lidi co delali LiS soundtrackem proste perfektne doplnili pribeh, misto toho aby to byla povinna vec hrajici v pozadi. Treba takovy Zaklinac, mel sice hezke pisne, ale vzhledem k tomu, ze je to 100+ hodinova zalezitost, pisnicky se bohuzel rychle ohraly. Coz jde ovsem na vrub vyvojarum, mohli jich pridat vic. Linearni hry budou mit v urcitych vecech jeste hooodne dlouho na vrch pro otevrenym svetum (v pripade ze se ta linearni hra pravdu povede), protoze nad takovou hrou maji vyvojari nesrovnatelne vetsi kontrolu.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 1. 2016 v 21.29

peta.paul: Proto dostává Undertale všude 9/10, protože grafika je to hlavní. Hele já mám třeba doma docela starý železo, na kterým mi jede Far Cry 4 na low s famerate max 25 nebo Fallout 4 musím hrát v okně asi 12x16cm a taky na low, jinak mám 0,5 FPS (bez přehánění). Takže jsem rád, že vycházejí i hry, který jsem schopen i na svým compu stále vpohodě rozjet. A pokud se chci kochat, tak na to mám Xbox One, kde mám koupený skoro všechny AAA věci, který na to doposud vyšly. Taky jsem měl svýho času názor, že 2 roky stará hra je hnusná a už prakticky nehratelná. Ale od určitý chvíle, kdy grafika ve hrách dosáhla nějakýho standartu, jsem vůči ní už indiferentní, a proto mi vůbec nevadí hrát Far Cry 4 na low, když to vypadá jako Far Cry 1, protože prostě mi to přijde graficky dostačující. Třeba to Undertale je už docela extrém, to bych ani já nemohl hrát, vždyt to vypadá hůř než věci z prvního Game Boye, ale grafika fakt NENÍ všechno .))

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 1. 2016 v 21.18

peta.paul: Líbí se mi, jak každý kdo s tebou nesouhlasí nemá soudnost a neví nic o grafice. Oceňuji, že jsi hned na začátku komentáře dal jasně najevo, že s tebou nemá smysl diskutovat :D

Nahlásit nevhodný obsah

20874997
peta.paul napsal 10. 1. 2016 v 21.06

Tataboj: No každej aspoň trochu soudný člověk, co něco ví o grafice ve hrách vidí, že ta grafika Life is strange je prostě příšerná, vzhledem k tomu, že to je hra z roku 2015 ... pokud by na grafice nezáleželo, tak rovnou můžou dělat všechny 3D řežby např. v grafice prvního Dooma a určitě by byly všichni spokojení že ... prostě ta grafika je příšerná až trestuhodná na tuhle dobu, tu hru to alespoň pro mě nejvíc kazí a to až takovym způsobem, že to nemám chuť ani hrát, protože se mi to prostě nelíbí ... kdyby to vyšlo v takovémto stavu před 10ti lety, tak budiž, ale tohle je fakt humáč a to, že některý hry mají v dnešní době ještě horší grafiku, to vůbec neomlouvá, to je spíš k pláči. A ať mi nikdo neřiká, že zrovna u téhle hry na to nebyly peníze udělat to lépe, protože to je hovadina a takovej Ethan Carter určitě ani tolik nestál a má grafiku prostě nesrovnatelně lepší a to na stejném enginu.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 1. 2016 v 21.00

jauvajs: Je fakt, že v lonském roce plném open world her, kde prakticky všechno mělo odfláklý příběh, není moc pro co hlasovat. Možná Everybodys Gone to the Rapture mě napadá... jestli se teda v té hře dá mluvit o příběhu a ne pouze o atmosféře

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 1. 2016 v 19.40

tomas.hluchnik: To je takový ten kontrast, kdy je cutscéna, jak hrdina ukazuje své emoce, načež to skočí do hry a se z něj stane panák, který se přes sto policistů prostřílí k hlavnímu záporákovi, jehož pak v cutscéně nedokáže zabít a nechá ho jít.

Nahlásit nevhodný obsah

20859859
jauvajs napsal 10. 1. 2016 v 19.30

tomas.hluchnik: Je to tak a nejsi první co na to upozorňuje. Těžko říct proč to takhle odflákli. Podle mě vůbec s nějakou osobností neumí pracovat, viz jejich předchozí hry, kde se na tohle prostě taky moc nehrálo. Možná měli nechat ten charakter němej a emoce nechat na hráči (i když to by pak zase nefungovalo jinde). Takhle máte nervy na pochodu, v hlavě vám to šrotuje a hlavní hrdina je vlastně relativně v klidu. Vadilo, ale zase ne tolik abych nehlasoval jako ty :)

Editováno: 10. 01. 2016 v 19.39

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 1. 2016 v 19.19

tomas.hluchnik: Uklidnil jsi mě. :)

Editováno: 10. 01. 2016 v 19.20

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 1. 2016 v 19.13

Tataboj: Promin .(( Každopádně to vše se stejně dozvíš tak během první hodky a půl hraní. A co je Archa jsem neprozradil, takže to není až takový spoiler, abys měl kvůli tomu pokažené hraní .P Ono vesměs potom se ten příběh už ustálí, to co jsem vypsal, je vše na počátku hry, který mi prostě přijde nelogický. Potom, když se smíříš s tím, že hlavní hrdina se snaží o něco, o co by se racionálně myslící člověk nesnažil, tak je to už super.

Ono celkově mi přijde, že hry poslední dobou trochu postrádají logiku (a to i ty, který se tváří jako na 100 % realistický). Třeba Max Payne 4, který byl po 98 % času realistický a pak jste natrefili na bossa, do jehož hlavy jste museli vystřílet 5 zásobníků. Nebo Far Cry - přijedete pohřbít rodinu do hor (nebo jaká že tam byla ta premisa) a první co uděláte - prostřílíte se nejvíc hlídaným kempem v oblasti, zabijete asi 30 cvičených vojáků a ještě sestřelíte vrtulník. Podobně i novej Fallout. V tomto bylo super Dying Light, kde jste nejprve mlátili zombíky ultra smrtící zbraní, alias nohou od stolu, abyste se postupně přes potrubí, nože, sekery atd dostali zhruba v půlce hry k první střelné zbrani..

Editováno: 10. 01. 2016 v 19.22

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 1. 2016 v 19.08

tomas.hluchnik: Už jsem ti chtěl možná trochu vulgárně vynadat, že jsi mi vyspoiloval SOMU, až jsem si všimnul, že jsi na to upozornil. :(

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 1. 2016 v 18.57

Trochu mě zaujala kategorie "Nejlepší příběh". Z těchto tří her jsem hrál jen Somu a zároven jsem ji vybral jako hru roku. Nicméně snad jediné dvě věci, které bych jí vytknul jsou délka (mohla být o 2-3 hodinky delší) a právě příběh. Ne snad že by nebyl originální, ale... (SPOILER!) strašně mi vadilo, jak hlavní hrdina s naprostým klidem reagoval na vše, co se kolem něj dělo. Když zjistil, že je někde pod vodou, že je robot, že všichni jsou roboti. A naprosto absurdní mi přišlo, když se poprvé dozvěděl o Arše a okamžitě se její zachránění stalo jeho hlavním a jediným cílem. Nevím jak vy, ale já být v jeho situaci, tak je mi nějaká Archa u zadnice. V prvé řadě bych chtěl zjistit, co se stalo, kde to jsem, proč jsem robot, kde jsou všichni ostatní a jak se z toho dostanu zpátky domů. Až když by všechno selhalo, tak bych možná začal myslet na vyšší dobro v podobě vyslání Archy do vesmíru.

Nahlásit nevhodný obsah

20877159
Dominik Nečesánek napsal 10. 1. 2016 v 17.26

HolyGman: Dokonce mě to dostalo víc, než první sezona TWD. Což jsem si myslel, že se nestane :-)

Editováno: 10. 01. 2016 v 17.26

Nahlásit nevhodný obsah

11259770
HolyGman napsal 10. 1. 2016 v 16.25

Tak jsem si včera a dnes doplnil svůj rest v podobně Life is Strange a naprosto s vámi souhlasím :) Jak příběh tak soundtrack super :) I když v tom audiu bych přeci jenom prohodil MGS a LiS :) :P #TeamJarda

Nahlásit nevhodný obsah

20877159
Dominik Nečesánek napsal 10. 1. 2016 v 16.05

Life Is Strange je skvost. Příběh zpracovaný touhle formou, jsem ještě neviděl. Tahle hra mi v hlavě zůstane ještě hodně dlouho a ten soundtrack...

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 1. 2016 v 14.51

jauvajs: Jak říkám, nemůžeš od takového studia čekat propracovanou realistickou animací obličeje. Mě prostě hned ze začátku dostala postava Max a ta nostalgie, od té doby je LiS pevně uchycené v srdcovité části mého mozku.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 1. 2016 v 14.47

Marek_XX88: Jasně, rozumím ti. :) A jo, další hra bude upírské RPG z 1. světové války.

Nahlásit nevhodný obsah

20859859
jauvajs napsal 10. 1. 2016 v 14.36

Tataboj: Co je mimo? To že to dělalo indie studio znamená že to není hnusný? Jen říkám jak to je a neřešim proč to tak je. Mě LiS v jednu chvíli bavilo a hned v vzápětí úplně iritovalo, to jen k těm tématům co vás zasáhnou... negativně. To prostředí, postavy a dialogy mi přišli jak z jinýho světa, no a když se z toho nakonec (od třetí ep.) vyklubal jen další díl The Butterfly Effect, tak už mi nezbylo nic, z čeho bych měl uchcávat. Jako dobrý to bylo, ale to zdejší nadšení mi hlava nebere.

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 10. 1. 2016 v 14.22

Možná vypustím nějaký SPOILER!!

Tataboj:
Já mám asi problém čistě s tím zasazením. Mě nebaví hrát za nějakou středoškolačku a řešit její problémy. I když tam je zajímavá zápletka. Zmizení té holky, kluk který zjevně rád spolužačkám hodí něco do pití a pak s nima bůh ví co dělá.. Jsem už nějaký čas za druhou epizodou a nechce se mi jít do třetí, nebaví mě to.. Ale prý tvůrci chystají nějakou hru s upírem, to už mě zajímá mnohem více :-)

Editováno: 10. 01. 2016 v 14.22

Nahlásit nevhodný obsah