Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2

Pavel Makal

Pavel Makal

31. 1. 2019 16:00 9
Reklama

Nová řada grafických karet od Nvidie s čipy Turing je již nějaký ten čas na trhu a já se samozřejmě těšil, až si budu některou z nových karet moci na vlastní kůži vyzkoušet. Přeci jen to tentokrát není o zas o něco větším výkonu, ostatně na ten jsem si s dosavadní GTX 1080 Ti stěžovat nemohl, jakkoli byl sen o nekompromisním 4K 60FPS zážitku mnohdy opravdu jen snem. Modely s dvojkou na začátku ale přicházejí s příslibem dvojice technologií, které by hráčům na PC mohly zase jednou výrazně vylepšit výsledný dojem - řeč je samozřejmě o Ray-tracingu, tedy technologii, díky níž by nasvícení scény mělo vypadat zas o notný kus realističtěji, a pak také DLSS neboli Deep Learning Supersampling. Tato nová technologie využívá umělou inteligenci pro upscaling z nižšího rozlišení a přináší výraznou úsporu výkonu při prakticky nepostřehnutelné ztrátě kvality zobrazení.

Osud mi nakonec do cesty přivedl přímého nástupce mé dosavadní karty - Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2. Ten by měl podle dostupných testů a materiálů od samotné Nvidie poskytnout až 30% nárůst výkonu oproti GTX 1080Ti, přičemž rozdíly jsou nejmarkantnější při hraní v ultra vysokém rozlišení. Mé vlastní zkušenosti z několikatýdenního testování řady her tato s těmito tvrzeními souhlasí, na druhou stranu je ale ale třeba hned v úvodu říct jedno - pokud jste zvyklí po spuštění hry posunout všechny jezdce v nastavení hezky doprava a jiná hodnota než "Ultra" pro vás neexistuje, velice rychle nejspíš zjistíte, že pro vás éra onoho magického 4K 60 FPS ještě nedozrála, a to ani s moderní kartou, kterou jste si odnesli z obchodu za zhruba 33 tisíc korun.

S ohledem na to, že nejsme specializovaný hardwarový web a ani neoplýváme možnostmi, jak testovat několik karet naráz a poměřovat je mezi sebou, necháme hodnocení konkrétních speficikací na skutečných odbornících a raději se s vámi podělím o zkušenosti z hraní konkrétních her, doplněné o benchmarky v ultra nastavení při rozlišení 1440p a 4K.

TESTOVACÍ SESTAVA

CPU: Intel Core i7-8700K 3,7 GHz

RAM: DIMM DDR4 16GB 3000MHz CL16 (KIT 2x8GB) ADATA XPG SPECTRIX D40

GPU: Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2

Základní deska: ASUS ROG STRIX Z370-F GAMING

Zdroj: Seasonic Focus Plus Gold - 750W

FAR CRY 5

První zastávkou je loňská openworldová střílečka od Ubisoftu, která si ve čtenářské části Invaze 2018 vysloužila první místo v kategorii Nejlepší FPS. Právě u ní se nárůst výkonu mezi 1080Ti a 2080Ti projevil velmi markantně - zatímco na starší grafické kartě se hra ve 4K při maximálním nastavení pohybovala kolem 45 snímků za vteřinu, nově při témže nastavení dosáhla až na 86 snímků a průměrná hodnota se při ingame benchmarku držela nad 70 snímky za vteřinu. Pokud vám tedy pro hraní stačí ona obligátní šedesátka bez toho, abyste museli dělat jakékoli kompromisy v nastavení, můžete být naprosto v klidu.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Jestliže jste na vlnu 4K ještě nenaskočili, na stole vám stojí monitor s rozlišením 1440p a váš zájem směřuje spíše k vyššímu framerate, věřte, že při tomto rozlišení je Far Cry 5 schopno vymáčknout z RTX 2080Ti v průměru 105 snímků, minimálně se pak můžete spolehnout na hodnoty nad 75 snímky za vteřinu.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

ASSASSIN'S CREED ODYSSEY

Loňský antický hit ze stejné stáje jako Far Cry 5 je o poznání náročnější záležitostí. Pokud nesnesete pomyšlení na snižování detailů a efektů, v 60 FPS si při Ultra HD rozlišení bohužel nezahrajete. Benchmark ukazuje, že v náročných scénách může framerate spadnou i hluboko ke 30 snímkům, v průměru se pohybuje kolem 50 FPS. Nutno podotknout, že při samotném hraní plynulosti notně pomáhá G-sync, díky němuž jsem si i přes nestabilní framerate dokázal pár hodin v PC verzi náležitě užít.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Majitelé obrazovek s rozlišením 1440p se dostanou až na 136 snímků, v průměru se ale hra drží kolem 70 FPS.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

HITMAN 2

Situace s posledním dobrodružstvím plešatého zabijáka je v rámci mých testů poněkud kuriozní. Neočekávaně totiž hra dosáhla při stejném nastavení lepšího výsledku v rozlišení 4K, než ve 1440p. Sice jen o několik málo snímků, ale přece. Mimochodem, Hitman 2 podporuje technologii Nvidia Ansel, herní fotografové s kartami GeForce si tedy užijí svoje.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

FORZA HORIZON 4

Jestli se nějaká hra může pyšnit opravdu slušným množstvím různých nastavení, pak je to loňský závodní hit od Playground Games. Ten je na PC doma stejně jako na Xboxu a vypadá naprosto famózně. Zatímco s 1080Ti jsem v minulosti pociťoval výrazné propady pod 60 snímků v náročnějších scénách, nástupce si se svým úkolem poradil naprosto skvěle. Asi není třeba zdůrazňovat, jak úžasně Horizon 4 v tomto nastavení vypadá.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Po snížení rozlišení na 1440p se dostavilo prakticky 50% zvýšení FPS, pokud si tedy libujete spíše ve vysoké plynulosti, máte se na co těšit. Tak či tak nebudete s 2080Ti muset přistupovat k jakýmkoli kompromisům.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

SHADOW OF THE TOMB RAIDER

Další titul, u něhož se i takto výkonný kus hardware dokáže zapotit, je loňské dobrodružství Lary Croft. V maximálním nastavení můžete na nekompromisních 60 FPS při 4K rozlišení zcela zapomenout, situace při samotném hraní je občas ještě o něco horší než v benchmarku a plynulost padá až k 50 FPS. Opět to ovšem poměrně schopně řeší G-Sync. Navzdory slibům nenabízí Shadow of the Tomb Raider ani několik měsíců po vydání podporu ray-tracingu.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Snížení na 1440p opět přineslo poměrně skutečně výrazný nárůst framerate. Průměrný výsledek atakuje v benchmarku hladinu 100 FPS, přestože při samotném hraní bych spoléhal spíše na střízlivější odhad kolem 90 snímků za vteřinu. Jsem zvědav, jak drtivý vliv na výkon bude mít ona očekávaná implementace ray-tracingu, zároveň je škoda, že Tomb Raider nenabízí DLSS, díky němuž by mohla situace s frameratem vypadat o poznání pozitivněji.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

GEARS OF WAR 4

V rámci testování mě potěšilo, že díky službě Xbox Game Pass a programu Play Anywhere se mohu dostat i k PC verzi Gears of War 4. Ta se, podobně jako Forza Horizon 4, pyšní širokými možnostmi nastavení. Dobrá zpráva je, že s RTX 2080Ti se, stejně jako ve Forze, nemusíte ve 4K nijak omezovat - hra běží kolem 75 snímků za vteřinu a i když už je na trhu přes dva roky, vypadá pořád skvěle.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Skvěle vypadá i ve 1440p, kdy se při Ultra nastavení můžete těšit na framerate nad 130 snímků za vteřinu.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR

O něco mladším pokusným králíkem byl dosud poslední výlet do Středozemě, který spatřil světlo světa předloni na podzim. Hraničář Talion ve 4K při nejvyšším nastavení zabíjí skřety v průměrných 75 snímcích za vteřinu. Při snížení rozlišení na 1440p se dostanete na hodnotu o 40 snímků vyšší.

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

Inno3D GeForce RTX 2080 Ti Twin X2
i Zdroj: Hrej.cz

BATTLEFIELD A TI OSTATNÍ

Určitě vás ale nejvíce zajímá praktické využití oněch slovutných technologií, o nichž byla řeč na začátku článku. S ohledem na to, že ray-tracing si momentálně užijete prakticky jenom v Battlefieldu V, bylo testování jeho vlivu na herní zážitek velmi jednoduché. Celé se to dá shrnout asi takto - pokud trváte na Ultra nastavení a chcete si užít ray-tracing, raději na 4K rovnou zapomeňte. A vlastně v souvislosti s ray-tracingem úplně zapomeňte i na ono Ultra nastavení. Vliv na framerate je tak drtivý, že ho ani působivé nasvětlení scény v mých očích nedokáže ospravedlnit. Navíc se projevuje na každé mapě jinak, takže na francouzském venkově mezi žlutými poli běží hra ve 1440p při Ultra nastavení a Ultra ray-tracingu jakž takž 60 FPS (byť s občasnými výraznými poklesy), v deštivém Rotterdamu plném výkladních skříní se ale situace stává zcela neúnosnou a budete rádi, když při High nastavení a Medium ray-tracingu udržíte stabilních 60 snímků. Ani Battlefield bohužel nenabízí DLSS a celou dobu jsem si kladl otázku, zda mi krásné a dosud nevídané efekty světla vynahradí nekompromisní nastavení a framerate. Musím v tuto chvíli bohužel přiznat, že mnohem raději prozatím ray-tracing oželím. 

Vliv DLSS jsem nicméně mohl zaregistrovat v PC verzi Final Fantasy XV, která svými možnostmi nastavení patří k nejvýraznějším výkladním skříním technologií od Nvidie. Díky Deep Learning Supersamplingu jsem získal až o 15 snímků lepší výsledky než při použití jiných forem anti-aliasingu, přičemž nedošlo k žádnému registrovatelnému negativnímu vlivu na výslednou podobu hry. Vývojáři zvažují implementaci ray-tracingu i do FFXV, jsem zvědavý, jak velký vliv bude na celkový výkon mít.

Jaké je tedy resumé k RTX 2080Ti? Pokud se mermomocí ženete za bájným 4K při 60 FPS, patrně nemáte v současné době jinou variantu. I tak ale budete dost možná muset čas od času ze svých nároků muset trochu slevit a ray-tracing sice vypadá naprosto báječně, zatím je ale jeho vliv na výkon z mého pohledu příliš velký. Jestliže se prozatím stále pohybujete v hájemství 1440p, případně Full HD, a na upgrade zobrazovacího zařízení zatím nepomýšlíte, je zřejmě mnohem lepší variantou stále extrémně výkonná GTX 1080Ti, s níž jsem si v uplynulých měsících sám užil mnoho zábavy. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama