hry-od-activision-dojmy-primo-z-e3-2006
Enemy Territory: Quake Wars Článek Hry od Activision - dojmy přímo z E3 2006!

Hry od Activision - dojmy přímo z E3 2006!

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

9. 5. 2006 22:19 1
Reklama

Enemy Territory: Quake Wars

Z celé pondělní konference Activisionu nás nejvíce zaujala multiplayerová akce Enemy Territory, kterou prezentovali dva pohodoví týpci ze Splash Damage. Vtipně a hlavně věrohodně komentovali živou hrou přibližně osmi hráčů, kteří bojovali na vybrané mapě. Narozdíl od předchozích mluvčích si tihle dva na nic nehráli - věděli co dělají, pro koho to dělají, a že to vlastně není nic moc revolučního, ale když se jim to povede, bude to pecka, která se lehce vyrovná Battlefieldu 2.

Na zvolené mapě měli lidé za úkol obsadit území obsazené stroggy, postavit most a posléze obsadit další části mapy. Ta je rozdělená na několik sektorů - obsazením hlavních bodů danou část získáte a můžete postupovat dál, třeba jako v klasické strategii Z. ET:QW skutečně v mnoha ohledech připomíná realtime strategii, už například tím, že každá ze stran má svou základnu, ve které může stavět například artilerii, raketová sila či další. Každá mapa je navíc podepřena příběhem, který vysvětlí hráčům proč vlastně dělají to co dělají.

Jakmile se lidská strana vyhrabala ze základny, ať už po svých nebo v různých bitevních strojích - čtyřkolkách, helikoptérách, tancích, strhla se v místě, kde měl stavět most obrovská bitva, ve které dlouho nevydržel naživu ani producent ze Splash Damage coby pozorovatel, a tak neváhal vyvolat konzoli a zapnout si god mode. Ve finální verzi ale nic takového nečekejte :). Hodně dobře vypadaly bojové stroje nejen zvenčí, ale i zevnitř. Poblíkávající přístrojové desky a začmouzená okna vyvolávala skvělou válečnou atmosféru. Stejně jako bohatá příroda plná stínů. Ještě hezčí je ale příroda při bombardování airstrikem, který můžete vyvolat jednoduše mrsknutím dýmovnice. To protivníkům nepomůže ani když padnou na zem, bomba dosáhne všude. Leda že by nějaký strogg zapojil svůj jetpack a odlétl, což je hodně vymazlená fíčurka a bitvy, ve kterých poletovali stroggové, helikoptéry a tím vším se míhaly rakety a střelba nás minimálně po vizuální stránce uzemnily. Skvěle vypadala i možnost nasednout do transportního vrtulníků a vyskočit nad nepřátelským územím. Jen nesmíte zapomenout otevřít padák, jak se to stalo vývojářům ze Splash Damage.

Více screenshotů a další informace najdete zde.

Tony Hawk's Downhill Jam

Activision představila Tony Hawk’s Downhill Jam pro Nintendo Wii. Přes nevýraznou grafiku bylo v akci vidět, jak pohybový ovladač rozšiřuje herní zážitek. Stylový punkáč, který hraní předváděl, sebou trhal při pádu avatar na zem a při zatáčení reflexivně pohyboval celým tělem. Downhill Jam nabídne sérii tratí, v nichž půjde o sjíždění dlouhých drah v nejrůznějších prostředích, od městských a industriálních terénů až po prostorné Machu Pichu. Nejdůležitější je používání triků a udržení skejťáka na hranách nebo uprostřed silnice – a k tomu je vyklánění Wii doprava a doleva zcela ideální. Nejde pouze o reprezentaci možností Wii, hra má další funkce, jako různé druhy skejtů, které ovlivňují statistiky avatara a tím optimalizují sjíždění tratí. Při závodech s protivníky fungují jednoduché bitky, kdy dojedete závodníka a prostě do něj mlátíte rukou. Mnohem větší zábavu přinese multiplayer, který je do hry samozřejmě zabudován. Ve srovnání s konkurenčními konzolemi nevyniká grafická stránka HD rozlišením nebo přehnaně vysokým počtem polygonů, přesto dokazuje, že záleží hlavně na zábavě – a pak na reprezentaci.

Více screenshotů a další informace.

The Movies: Stunts & Effects

Hodně hráčů si stěžovalo na chudé efekty ve hře The Movies – a to na efekty, které můžete jako producent používat přímo při natáčení filmu. Datadisk Stunts&Effects situaci mění. Do hry přibývá nová profese kaskadérů, kteří se používáním ve filmech zlepšují a mohou poskytnout větší fyzické výkony ve specifických žánrech, od klasických kasakdéřin přes sci-fi až po asijské bojovky. Pro každý žánr přibývá speciální tréninková budova, kupříkladu pro bojovky jsou rotující boxovací pytle. V akci jsme viděli vypadávání Santa Klause skrz okno. Na zem pod oknem se položí matrace, na kterou kaskadér spadne a vesele odejde. Pakliže do fyzicky namáhavé scény použijete skutečného herce, s největší pravděpodobností se zraní a nebude schopen dalšího účinkování. Přemístí se na nemocniční lůžko, kde bude ležet a nadávat. Samozřejmostí jsou výbuchy, ohně a celkově vylepšený grafický engine (ne o moc). Velkou pozornost si zaslouží automobilové bouračky, které tvoří podstatnou část novinek. Nejen, že můžete nechat auta narazit do sebe – to zase není takový výkon, ale skutečný adrenalin z bouračky obstarají kaskadéři. Mohou jet s auem po dvou kolech, přeskakovat překážky a při srážce vyskočit z auta tak, že vám bude tuhnout krev v žilách. V The Movies záleží především na natáčení filmů, připravování kulis, kamerových úhlů a střihů. Vývojáři zjistili, že hráči jsou schopní natočit výborné filmy, ačkoliv jsou omezeni možnostmi hry, a tak v datadisku přidali funkční freecam, kdy můžete jednoduše a bez problémů ovládat dráhu kamery ručně. Do rodinky kulis přibudou pohyblivá pozadí (například pro simulaci rychlého letu vrtulníku) a propracovaný systém greenscreenu pro režiséry sci-fi filmů. Vědecká fantastika se setkala u hráčů s velkým ohlasem, Lionhead je tedy zásobí velkým počtem nových kulis. Nový datadisk je připraven především pro existující hráčskou základnu The Movies, nikoliv na nalákání nových hráčů. Datadisk vyjde začátkem června letošního roku.

Více screenshotů a další informace.

World Series of Poker

Nemusíte být zrovna gambler jako náš pan šéfredaktor, abyste si občas nedopřáli partičku pokeru. Ačkoliv nám samotným to moc jasné není, Activision má zřejmě dobrý přehled o tom kolik klidí na světě tuhle hru i ve virtuální podobě rádo hraje a je ochotno za ni utratit peníze. Na pre-E3 konferenci proto představil titul World Series Poker pro next-gen konzole a PSP.

Jasně, že poker bude vždycky "jen" poker. Hráči, pro každého pět karet, balíček, stůl, žetony. Nic víc k téhle hře v podstatě nepotřebujete, ale to by pak nebylo o čem mluvit a psát. Poker pro next-gen konzole vypadá jako profesionální sportovní hra. Activision sází především na skvěle provedené modely skutečných hráčů, jejichž podobu, hlasy i typická gesta si koupil. Vytvořil podrobné 3D modely jejich postav, nechal si namluvit spoustu hlášek a nejrůznějších animací. Když zástupce Activisionu prezentaci začínal, byli jsme poněkud skeptičtí. Nicméně po chvíli si nás hra získala skvěle provedenými profily hráčů u stolu, kteří (alespoň z dálky) věrně připomínají své reálné předlohy. Typické kamenné pokerové výrazy ve tváři, úsměšky, pokřivené úsměvy, gesta, to všechno dává hře punc profesionality. Vývojáři navíc s každým z nich dlouze rozmlouvali o jejich strategii, reakcích, stylech hry - je otázka, nakolik byli sdílní - a to vše do hry zahrnuli. Týpek z Activisionu nadšeně mluvil o l umělé inteligenci, ale všem je nám jasné, že tak trochu přeháněl. Kromě toho, že budete moct hrát proti spoustě profíků, které znáte z Eurosportu, dostanete možnost se od nich také učit. V jednom z herních módů si vás může vzít pod svá křídla, dávat vám rady a vést vás skrze hry. Hodně se nám líbila i možnost vložit vlastní obličej přímo do hry díky technologii Digimark, což je budoucnost spousty sportovních her. Jakmile vás omrzí "neuvěřitelná" umělá inteligence, je tu ještě možnost hrát online multiplayer až proti 20 dalším hráčům.

Více screenshotů a další informace.

Tony Hawk's Project 8

Všichni skejťáci, pozor! Blíží se nová generace Tonyho Hawka, do které Neversoft vložil tolik invence a odhodlání, aby vytvořil z gruntu novou skejťáckou záležitost. Prý to bude velké, novátorské, nádherné, prostě po všech stránkách skvělé. Alespoň tak nějak to říkal ten týpek z Neversoftu. A pouštěl k tomu nějaká podezřele dobré video.

Project 8 je vyvíjen specificky pro next-gen konzole, konkrétně PS3 a XB360. Předváděné video vypadalo po grafické stránce opravdu dobře, ale ne tak dobře, jak se na next-gen slušelo. To nám bylo vzápětí vysvětleno tím, že se zatím nejedná ani o alpha verzi hry, takže grafika se ještě bude výrazně měnit, stejně jako spousta dalších věcí na celé hře. Základ je stejný jako ve všech předchozích hrách - proháníte se na skejtu městem a provádíte neuvěřitelné kousky. Létáte do vzduchu, grindujete, točíte se, skáčete, prostě všechno možné. Activision asi rád licencuje, a tak i v tomto případě čekejte naskenované profi jezdce. Modely vypadají hodně dobře, hodně podrobně a nemají daleko od fotek, ostatně objevilo se přímo i srovnání fotka-highpoly model-herní model. Vývojáři se ale chlubili především animacemi postaviček, které vypadaly opravdu dobře. Výkon next-gen konzolí umožňuje použít několik animací najednou, a tak postavička při jízdě není strnulá, ale neustále balancuje, hýbe nohama i rukama. Při dopadu pokrčí kolena, při otáčení se skejt naklání, postavička balancuje, prostě to vypadá hodně dobře a dynamicky. Co nám ale chybělo byly animace pádů, případně odrážení, které by udělaly hru ještě o něco zajímavější. Samotné herní prostředí bude plné nejen překážek, ale také náhodných chodců, kteří na vás budou reagovat. Pokud se budete chovat jako prase, budou vám nadávat, když pojedete dobře a slušně, naopak vás ocení. Hra má vyjít už tento podzim, a to kupodivu nejen pro next-gen, ale i pro "starou gardu".

Více screenshotů a další informace.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama