Hry na vyžádání aneb kde PC drtí konzole

11. květen 2009 00:40 / Jan Horčík / Téma / Diskuze (73)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20809027
teclado napsal 12. 5. 2009 v 20.13

Jsem stále zarytý pcčkář :-) a moje pc nějak ne a ne zestárnout :D jinak Ale PSP je bomba :D

Nahlásit nevhodný obsah

20813900
N0NECZ napsal 12. 5. 2009 v 17.39

Jasně, nechtěl jsem nijak urazit nebo podkopávat konzole. Sám si rád zahraju hry které byly na konzolích (jako třeba již zmíněný GoW) a třeba bych se rád dočkal i takových her pro PC jako jsou různí Tekkeni, StreetFighteři, Gran Turisma a samozřejmě i ostatní Residenti a MetalGearové atpod. (ano o emulaci vím, ale přesto to není uplně ono). Přesto mě i tohle hraní velice baví. Ale je to rozdíl mezi tím, co si představuju jako hraní na PC. Šlo mi o to vyjádřit, že obojí je zábavné, ale každé svým způsobem, i když se to všechno tváří stejně.

Nahlásit nevhodný obsah

20815093
macek_tm napsal 11. 5. 2009 v 22.33

"Anachronismus, který brzdí vývoj normálních (rozuměj PC) her"..

A ještě že tak! Jen díky konzolím mám jakous takous jistotu, že si na svojí konfiguraci zahraju aktuální hry až do nástupu nové konzole. Žádnou konzoli doma nemám, ale díky za ně!

V dobách, kdy jsem všechny dostupné peníze investoval do PC bych to možná viděl jinak, ale teď si můžu dopřát upgrade tak jednou za rok, dva a tak znatelně pomalejší růst nároků her opravdu ocením. A rozhodně ve svém okolí nejsem jediný, kdo to tak vidí..

Nahlásit nevhodný obsah

9360257
new.borec napsal 13. 5. 2009 v 09.12

Jenže to je právě ono. Velmi zastaralý hardware poměrně úspěšného XBOX360 teď brzdí vývoj komplet herního světa. Všechno vypadá ošklivěji, aby to XBOX zvládl prřelouskat. :-( Takovou daň prosím ne!

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 14. 5. 2009 v 09.31

ty si chuj... na xboxu sis mohl v pohode bez problemu zahrat GTA IV... na PC to vyslo o pul roku pozdeji a vetsina s tim mela problemy a nebo to vubec nerozjeli... to je to brzdeni PC her ? xD

Nahlásit nevhodný obsah

20817017
LOTROmaniac napsal 11. 5. 2009 v 18.26

Naprostý souhlas. Ale jestli bude příští generace konzolí umět DX11, tak to bude jen dobře i pro PC. Sice potom budou 5 let jen DX11 hry, ale alespoň se to konečně hne dopředu a z velké části kvůli konzolím neúspěšný DX10 a DX10.1 se prostě přeskočí.

Nahlásit nevhodný obsah

20824262
Glorif napsal 11. 5. 2009 v 18.01

Ač PC hráč, s tímto názorem se tedy neztotožňuji. PC hraní neumírá ale dokud bude situace s pirátstvím taková, jaká nyní je, bude vyklízet pozice konzolovým bratříčkům. To, že konzole by nedokázali udržet s PC na delší časové období krok je logické, ale otázkou je: budou vývojáři chtít Only PC tituly ale s vysokými ztrátami kvůli pirátství a nebo se spokojí i s "omezeným" multiplatform a mnohem vyššími zisky...

Editováno: 11. 05. 2009 v 18.02

Nahlásit nevhodný obsah

9360257
new.borec napsal 13. 5. 2009 v 09.16

Ty ztráty jim nežer. Jak to mohou být ztráty, když drtivá většina pirátů by si tu hru ve skutečnosti nikdy nekoupila?

Je však pravda, že ač třeba na XBOX už se dá taky pirátit, vzhledem k zaměření tohohle trhu na masového spotřebitele nehrozí, že by si ho očipovalo třeba sedmdesát procent lidí. Spíš hrstka v procentech, takže tam pirátění zisky nesníží ani papírově.

Nahlásit nevhodný obsah

20821845
Kubajs69 napsal 11. 5. 2009 v 17.06

prej konzole jako přežitek ....ehm xD....další konzole od MS má vyjít kolem roku 2011 (pouze spekulace)....nvm co tim sleduješ když řikáš - na velké hry je tu PC...se mrkni co vychází na konzole a pak něco řikej...některý ty hry se na to tvoje PC ani nedostanou...

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 11. 5. 2009 v 16.31

Argumenty kromě výkřiků máš taky? Docela rád bych si je vyslechl, protože tenhle názor mě překvapil a přiznám se, že jako majitele PC, 2 notebooků, Nintenda DS, PS2, Xbox i Xbox360, taky pobavil. Zeptám se ještě na jednu věc - máš konzole? Nebo měl jsi je? Protože bez toho, aby si člověk ošahal alespoň některé hráče na trh, přece podobné soudy snad ani nemá právo prohlašovat.

Nahlásit nevhodný obsah

11564131
Tony182 napsal 11. 5. 2009 v 15.33

Nechci se s tebou hádat ale proč myslíš že jsou velké konzole (PS3 a Xbox 360 jestli jsem správně pochopil) mrtvé? jestli budeš nějak reagovat zkus nepoužívat slova jako přežitek atd. Můj názor je takoví že právě kvůli konzolím jsou hry na takové úrovni kde jsou, kdyby nebyly konzole tak bychom se next-gen her dočkaly o několik let později nebo vůbec. Vem si periferii jako je klávesnice a myš. Jak moc je tohle zařízení staré ani určit nedovedu (bez použití googlu) a při hraní na nich se vytrácí požitek ze hry kdež to ovládače pro PS3 nebo wii mají ideální tvar a rozložení tlačítek přesně na hráčovu ruku a prsty, Analog stick (páčky které se dají otočit v rozsahu polokoule) a jejich využití ve hře Skate je naprosto geniální nápad a podle mě i malá revoluce a soužití s hrou (na PC bohužel není), jen škoda že nemají větší rozšíření i v jiných hrách. Phybové čidlo v ovládači - má ho ovládač na PS3 a HLAVNĚ konzole wii která by bez tohohle zařízení byla nickou na trhu, opět další revoluce ve hraní, na PC není. Pirátství na PC a na konzolích, myslím že tady je zbyteční cokoliv dodávat a jen si drbnu že bez konzolového trhu by některé firmy zkrachovaly. Důkaz je i ten že když výjde nějaká hypovaná hra (snad jsem dosadil správné slovo, význam mi lehce uniká) nebo hra která rozšiřuje sérii a kde její předchůdce byl v hodnocení blízko k desítkovému rázu je skoro vždy prvně na konzolích a až po půl roce se objeví na PC. Spíše bych řekl že PC začíná pomale (v herním průmyslu) umírat a hráči šahají, když si chtěji opravdu zahrát, po konzoli protože je to mnohem pohodlnější než hrát na PC, bugy ve hrách, stahování patchů, upgrade třeba i jen rok starého HW. Abyste si užily na PC herní grafickou slast musíte mít grafickou kartu která stojí skoro jak nová konzole a stejně ji za rok musíte vyměnit za novejší model s trochu lepším výkonem ovšem úplně stejnou cenou + čekání na ideální ovládače pro tu a tu hru atd. atd.

Nahlásit nevhodný obsah

20825760
DarthCvrnda napsal 11. 5. 2009 v 16.34

Nesouhlasím s tebou, konzole naopak brzdí technický vývoj, Crysis je ideálním příkladem. Cryengine 2 je pro konzole až moc náročný, a Cryengine 3 bude s největší pravděpodobností zastaralejší než dvojka, aby to konzole utáhly. Kdyby se Cryengine 3 vyvíjel jen pro PC, což by bylo rozhodně nejlepší, byl by to zase pokrok. Náročný, ale přesto revoluce. Na konzolích nic takového není. Pohybová čidla jsou na PS3 jen zbytečný luxus, Wii je samozřejmost. O menší mezeře mezi vydáním konzolových a PC verzí je taktéž trochu scestné mluvit. Téměř vždy má odložení nějaké výhody a přináší to PC hráčům mnohem víc než konzolistům (výjimkou budiž GTA IV, i když ten kdo má silný stroj, zahraje si to lépe než na konzolích), ale např. DLC do CoD 4 a CoD WaW mluví za vše. Na konzole za nějakých 250 Kč, na PC zdarma, a to jen kvůli menší mezeře, dalším příkladem je Burnout Paradise: Ultimate box, kdy veškeré přídavky jsou v PC verzi již obsažené. Takovýhle příkladů je mnohem více. Co se týče ovladačů, tak to je také naprostý opak. Pro zkušenější hráče, mezi něž se rovněž počítám, je nepředstavitelné hrát např. již zmiňované CoD na gamepadu, stejně tak různé strategie (Halo wars nebo Killzone 2 nepočítám, ty jsou jen pro konzole a spíš jen k penězům). Abych to ukončil, taktéž já si myslím, že velké konzole jsou na ústupu a doufám, že nebude dlouho trvat, a na velké konzole se bude vzpomínat s hrůzou. Abych poupravil citát Šimka a Grossmana: Konzole jsou metla lidstva

Editováno: 11. 05. 2009 v 16.36

Nahlásit nevhodný obsah

11564131
Tony182 napsal 11. 5. 2009 v 22.55

Jedna otázka, byla ta revoluce přijatelná za tu cenu? jinými slovi byl přínos s tohule hrou (jako jedna z mála dohrátá, docela dobrá hra) větší než cena za kterou jsme (jste) za ní zaplatily? Na max. jí v době vydání nerozběhnul nikdo (stejně jako GTA 4 na PC) a co na té hře bylo tak super revoluční? jestli grafika tak jekej to mělo smysl když si jí nikdo nemohl užít na plno? další klad revoluce nevidím, možná tak fyzika jinak to bylo spíš technické demo co vše PC (ne)zvládne. Další výhody PC vs. konzole jsi nenapsal a jeslti ano tak mi nepřišli nějak výmluvné. I když žádnou konzoli nevlastním a občas vrazím nějaký ten peníz do PC tak stejně věřím tomu že konzole v herním průmyslu nahradí (nahradily) PC. Většina hráčů co si nekoupila konzoli si jí nekoupila z důvodu pirátství a to jsou taky většinou ti co si za PC staví a vymýšlí nesmyslné argumenty proč je to a to lepší než ono a to druhý. V Británii už na hraní většina populace používá konzole a ten trend pomalu dochází do česka, bydlím sice na vesnici ale v ryhclosti si letmo vzpomenu na minimálně 3 lidi co mají na hraní konzoli a na ostatní věci ntb nebo stolní PC.

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 11. 5. 2009 v 16.45

Ach jo. Souhlasím, že Crysis je extra náročný a na konzolích by nešel a blablablabla. Najdeš i druhou takovou hru? Crysis je pomalu na hranici technologického dema. Dodneška ho uspokojivě na maximální detaily většina uživatelů nerozjede. Ano, možnosti PC jsou momentálně vyšší, než je tomu u konzolí. Na druhou stranu - Crysis je skvělý příklad toho, že ani na PC se NEMŮŽE hra vyvíjet pro high-end sestavy. Důvod je jednoduchý. Ke koupi nového hardwaru jedna hra (navíc více méně tuctová střílečka) uživatele nepřiměje. Pokud ale neudělá uživatel upgrade, nestává se potenciálním zákazníkem hry Crysis, protože zkrátka na to nemá stroj. Výsledek je ten, že hru si koupí mnohem méně lidí, než jinou méně náročnou hru. Nelze totiž říct, že počet potenciálních kupujících Cryssis = počet majitelů PC. Platí rovnice potenciální kupující Crysis = počet majitelů PC vyšší střední třídy a vyšší třídy. A zároveň platí podle průzkumů, že počet majitelů PC vyšší a střední třídy < počet majitelů nižší střední třídy a slabších PC. Samozřejmě, že hra s menšími nároky na hardware může počítat s rovnicí potenciální zákazníci = počet majitelů PC nižší, střední i vyšší třídy. V tomhle marketigovém kroku se tvůrci Crysis sekli, a proto hry prodali výrazně méně (ty prodeje se dohánějí teď s odstupem času, kdy už hru spustí více lidí, jenomže teď už je Crysis za budgetovou cenu, tkaže zisky z každé kopie jsou méně než 1/3). Naštěstí pro tvůrce (potažmo vydavatele) Crysis - ve světě marketingu PC hraní existuje jedna skvělá zaříkávací formule, která špatné prodejní výsledky dokáže dobře okecat věřitelům firmy - tou formulí je samozřejmě pirátství. Pokud tedy Crysis měl nízká prodejní čísla (a to měl), pak se obecně tvrdí, že za to mohou piráti. Což není pravda, může za to špatné načasování hry, relativně nízký počet potenciálních kupců. Takže Crysis je skvělý příklad, ale ne vyspělosti hraní na PC, ale nezvládnutého marketingu.

Nahlásit nevhodný obsah

12270097
Tragedy napsal 11. 5. 2009 v 16.44

Mě by jen zajímalo jak jste dospěli s gygantem k tomu závěru, že jsou velké konzole na ústupu, když představují cca 80% příjmů všech softwarových firem (herních samo) :)

A ten příklad s Crysis je trochu mimo. Crytek by se s konzolovým enginem patrně nedělal pokud by mu PC verze alespoň zaplatila vývoj. Místo toho to PCčkáři opět rozkradli. takže jsme opět u jádra pudla... PCgaming umírá díky pirátství a v budoucnu se na tom nic nezmění a naopak to OPĚT posílí vývoj na konzole.

Nahlásit nevhodný obsah

12270097
Tragedy napsal 11. 5. 2009 v 10.49

Na digitální distribuci mi vadí jedna věc. Cena je většinou stejná jako u krabic a kolikrát i vyšší.

Nahlásit nevhodný obsah

20811647
Blackbird256 napsal 11. 5. 2009 v 15.05

Není ty lamo. USA ještě platí poplatky. EU to má bez nich takže cena je stejná

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 11. 5. 2009 v 16.35

Ehm, přečti si to znovu, lamo. Srovnává hry v digitální distribuci a krabice, tak co sem pleteš srovnání US x EU? Stačí si spočítat, kolik zaplatím za hry na Steamu, Direct2Drive, GamersGate nebo ImpulzeDriven a kolik zaplatím za tu samou hru v JRC, xZone, GameExpress, MegaHrách atd. a výjde mi, že ty hry jsou skutečně buď na stejné úrovni, nebo jsou dražší. Těch levnějších (nebavíme se o slevových akcích jednotlivých portálů s digitální distribucí) je výrazně méně, než by bylo zdrávo, což je s podivem vzhledem k tomu, že samotné náklady na vyrobení kopie a její distribuce ke koncovému uživateli při digitální distribuci odpadá. Právě o tyto položky by tak digitál měl být levnější, bohužel není. :(

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 11. 5. 2009 v 19.01

Aha, tak to sorry :)

Nahlásit nevhodný obsah

20811647
Blackbird256 napsal 11. 5. 2009 v 16.58

Sakra já to napsal vedle :O

Nahlásit nevhodný obsah

20822754
zumpar1234 napsal 11. 5. 2009 v 11.15

Určite????

Nahlásit nevhodný obsah

1864411
nelson23 napsal 11. 5. 2009 v 12.23

Od doby, co evropan plati na Steamu v € tak u vetsiny her ano.

Nahlásit nevhodný obsah

20811647
Blackbird256 napsal 11. 5. 2009 v 16.59

Ale prdy je to stejný

Nahlásit nevhodný obsah

20822754
zumpar1234 napsal 11. 5. 2009 v 12.47

Hmm no to je ozaj podľa mňa veľka blbosť a okradanie európských zákaznikov.

Nahlásit nevhodný obsah

20814392
ChuckNorris napsal 11. 5. 2009 v 11.49

jo spis vyssi. koukni na steam zumpo

Nahlásit nevhodný obsah

20809027
teclado napsal 11. 5. 2009 v 10.32

Pokud zmizí krabicová verze, zmizí moje potřeba kupovat hry. Bez krabice na to prdím.

Nahlásit nevhodný obsah

20813900
N0NECZ napsal 12. 5. 2009 v 16.08

Souhlasím.

Nahlásit nevhodný obsah

20812376
Overload napsal 11. 5. 2009 v 16.44

souhlas teclado bez krabicky na to tez prdim jen skoda, ze ty data na nich nevydrzi vecne :)

Nahlásit nevhodný obsah

20794110
Sinnistra napsal 11. 5. 2009 v 11.46

Divné kupovat hry jen kvůli krabici. Kupuješ i spotřebiče jen pro krabici? :-)

Editováno: 11. 05. 2009 v 11.49

Nahlásit nevhodný obsah

20811023
gygant napsal 11. 5. 2009 v 15.14

Určitě ne jen kvůli krabici. Ale ta má něco do sebe (i já ji rád). To je taková kategorie lidí - kteří vše sbírají, vše zaznamenávají... Takoví kronikáři.

Nahlásit nevhodný obsah