hrej-hpod-casto-kladene-dotazy-v-2-0
Článek Hrej hPod: Často Kladené Dotazy v 2.0

Hrej hPod: Často Kladené Dotazy v 2.0

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

31. 1. 2007 23:56 20
Reklama

Následující série odpovědí shrnuje nejčastější dotazy, které posíláte do podcastů hPod a mPod serveru Hrej.cz. Ještě před tím, než nám pošlete svůj dotaz, věnujte tomuto článku několik minut, ušetříte čas nám a koneckonců i sobě.

Kdo jsou lidé, kteří v hPodu debatují?


ZDENĚK PRINC, Šéfredaktor


Jak ses dostal ke psaní?

Ke psaní jsem se nedostal náhodou, šel jsem za tím už od střední školy a to nejlepší, co jsem kdy udělal bylo, že jsem se nikoho moc neptal. Pokud si na všechno přijde člověk sám, zůstane to v něm a váží si toho.

Pomohly vám hry ve výuce angličtiny?

Hry rozhodně tvoří nezanedbatelný faktor při porozumění angličtině - a my jsme samozřejmě museli přečíst mnoho herního textu v angličtině, abychom pochopili, o co v nejrůznějších hrách šlo. Zejména adventury, jak starší tak nové, jsou dobrými „učebnicemi“.

Nechcete na Hrej.cz/v časopise uveřejnit video z natáčení hPodu?

Není důvod dělat videa z natáčení - většinu členů Levelu a Hrej.cz můžete pravidelně vidět na video DVD časopisu Level. Video z natáčení hPodu by ukazovalo pět lidí, jak sedí a mluví. Nic moc, věřte nám. Nicméně, v Level TV 151 je k vidění pár záběrů z „falešného hPodu“.

Jaký handheld byste mi doporučili koupit, PSP nebo DS?

Nemůžeme za vás činit nákupní rozhodnutí. Předtím, než se zeptáte, si pozorně přečtěte články na Hrej.cz a řekněte si přesně, co od handheldu očekáváte. Pak porovnejte možnosti obou zařízení a zvolte to pravé pro vás.

Jakou platformu preferujete?

Michal Křivský: Primární je PC, ale hned v závěsu následuje Xbox 360. Ale jinak hraju na všem, co se připlete do cesty.
Tomáš Krajča: Většinu her hraju na PC, doma mám ještě Wii, ale nevyhýbám se žádné platformě.
Jaromír Möwald: Mám rád dobré hry a nerozhoduje, jestli je hraju na PC, konzoli, nebo handheldu.
Zdeněk Princ: Nebráním se ničemu, ale PS3 mi prostě nesedí.
Jiří Bigas: Xbox 360
Radek Friedrich: Na prvním místě PC těsně následováno Nintendem DS.
Vojtěch Bednář: Je to už dnes strašně nemoderní, ale zůstávám zatím věrný jen a pouze PC. S konzolemi si nějak nerozumím, nemám ani televizi a na cestách hry nehraji, protože většinou řídím.

Jaký je váš nejoblíbenější herní žánr?

Michal Křivský: Mám rád akce, RPG a adventury (v tomto pořadí). Ale rád experimentuji s indie scénou.
Tomáš Krajča: Rád hraju strategie, arkády a různé indie záležitosti, adventury. Málokdy hraju střílečky.
Jaromír Möwald: Neštítím se prakticky jakéhokoliv herního žánru. Výjimkou jsou snad jen hardcore letecké simulátory a extremně tuhá RPG.
Zdeněk Princ: Měl bych říct simulace, ale hraju kromě adventur vesměs úplně všechno.
Jiří Bigas: FPS, akční adventury, survival horory
Radek Friedrich: RPG a střílečky.
Vojtěch Bednář: Mám rád příběhy a ve hrách potřebuji motivaci v podobě vývoje postavy. Takže hlavně RPG, ale stačí mi i jako přísada v jakémkoli jiném žánru, třeba v akci. Stejně mám ale rád i strategie.

Jaká je vaše nejoblíbenější hra?

Michal Křivský: Velice obtížná otázka, ale moje ikonka, kterou používám, znalým prozradí, že to je původní hra Dune.
Tomáš Krajča: Celá série Civilization, Heroes of Might & Magic, a samozřejmě Football Manager. Srdovou záležitostí je Monkey Island.
Jaromír Möwald: Těch je moc. Z historie třeba Gran Turismo, NHL 98, Earth 2140, Pharaoh a Quake. Aktuálně třeba...ne, je jich moc.
Zdeněk Princ: Taková hra není, mám spoustu oblíbených a nelze z nich vybrat jen jednu :)
Jiří Bigas: Bosconian
Radek Friedrich: Nějakou dobu je na výsluní World of Warcraft. Na DS asi Zelda.
Vojtěch Bednář: Kdybych měl vážně říct jediné jméno, bude to Baldur's Gate 2. Ale nedá mi to a doplním i sérii Fallout, geniální Heroes of Might and Magic III, českou trojku Mafia - Vietcong - Operace Flashpoint (vždy první díly) a z poslední doby třeba skvělý Mass Effect.

Jaká je podle vás nejhorší hra?

Michal Křivský: Špatným hrám se co nejobezřetněji vyhýbám, tudíž nemohu soudit.
Tomáš Krajča: Custer's Revenge? Breakout tutoriál z Game Makeru? Civilization V? Fakt nevím...
Jaromír Möwald: Těch je moc. Z historie třeba....ne, je jich moc.
Zdeněk Princ: Taková hra není, mám spoustu neoblíbených a nelze z nich vybrat jen jednu :(
Jiří Bigas: E.T. the Extra-Terrestrial
Radek Friedrich: Jakákoli hra, která vyžaduje intenzivní práci v desítkách tabulek.
Vojtěch Bednář: World of Warcraft. Neberte to osobně, ale už mi leze krkem. Je všude!

Jaký je váš nejoblíbenější film? Herec a herečka?

Michal Křivský: Nejoblíbenější film, ze kterého často cituji, je Pulp Fiction. Mám mnoho oblíbených herců a hereček, ale za „nej“ bych nikoho z nich neoznačil.
Tomáš Krajča: Lost in Translation.
Jaromír Möwald: Americká krása, Temný rytíř, Forrest Gump, Schindlerův seznam, Star Wars. Herec: Kevin Spacey, herečka: Julianne Moore.
Jiří Bigas: Star Trek a sci-fi všeobecně
Radek Friedrich: Braindead, Donnie Darko. Sean Connery. Cate Blanchett.
Vojtěch Bednář: Nejoblíbenějším filmem bych asi jmenoval válečné peklo Apocalypse Now, ale hodně mám rád i ujetou Rocky Horror Picture Show. Herců je spousta, namátkou Steve Buscemi, Joe Pesci, Robert DeNiro a - přiznávám - ani já jsem neodolal hereckému kouzlu Johnyho Deppa. Mám rád všechny hezké herečky.

Který film podle hry byste nejraději viděli?

Michal Křivský: I když už tu něco podobného bylo, tak podle série Fallout by film/seriál mohl být zajímavý.
Tomáš Krajča: Monkey Island. I když vlastně – Piráti z Karibiku už tu byli, že?
Jaromír Möwald: Strašně moc bych si přál, aby Christopher Nolan udělal detektivku na motivy série Driver.
Zdeněk Princ: Něco netradičního, a určitě ne adaptaci některé z filmově laděných her typu Heavy Rain, nebo Alan Wake.
Jiří Bigas: Shadow of the Colossus
Radek Friedrich: Starý Flashback z Amigy nebo World of Warcraft (ideálně CGI).
Vojtěch Bednář: Mass Effect 2

Jaká je vaše oblíbená hudba?

Michal Křivský: Nerad bych do toho zabřednul, takže naznačím, že moje nejoblíbenější kapela je Metallica následovaná 2Unlimited. :-)
Tomáš Krajča:http://www.last.fm/user/Tomus
Jaromír Möwald:http://www.last.fm/user/Jaxx22
Zdeněk Princ: Mám rad punk, punkrock, ale nepohrdnu ani klasikou. Zejména když tvořím. Cokoliv!
Jiří Bigas: klasický rock, folk rock
Radek Friedrich: Kromě dechovky jsem schopen poslouchat téměř cokoli.
Vojtěch Bednář: Nejvíc se rekrutuje z řad rocku, punk-rocku a punku. Jsou to desítky kapel, ale do nejdelší smrti mě určitě neomrzí Už jsme doma a Led Zeppelin.

Na kterou hru se nejvíc těšíte?

Na všechny, od kterých se dá čekat kvalita, vizte první odpověď.

Budou na hrej.cz dema do ps2 ke stažení? A kdy?

Nebudou.

Jak jste se dostali ke hrám a herní novinařině?

Michal Křivský: Začínal jsem v diskmagu Realtime, který vycházel na příloze Gamestaru. Ale to mi přišlo málo, takže jsme s kamarády založili server GamePort.cz, jenž jsme později rozjeli se silným partnerem a pak už to jelo...
Tomáš Krajča: Přes posílání klasik do papírových časopisů a dlouhatánský retro článek o Monkey Island 2 – měl tuším v plné verzi 35 tisíc znaků ;-)
Jaromír Möwald: Od roku 1997 jsem četl herní časopisy. Od roku 2001 jsem psal první vlastní textíky na psacím stroji do šuplíku. Od roku 2004 jsem si začal vést blog. A až roku 2005 se mi povedlo protlačit se do "profesionálního" herního média.
Jiří Bigas: Skrze neutuchající nadšení pro vše nové.
Radek Friedrich: Pracoval jsem ve vydavatelství v době, kdy se pod jeho křídla Level dostal a po debatě s tehdejším šéfredaktorem Honzou Herodesem jsem dostal nabídku si něco napsat - to bylo v listopadu 1996 a od té doby jsem nepřestal. :)
Vojtěch Bednář: Hry jsem hrál už jako malý s tátou, tehdy ještě na magnetofonových páskách. K Levelu jsem se ale dostal docela pozdě, až někdy kolem roku 2007 nebo 2008. Inzerát Martina Bacha tehdy doputoval školní poštou (brněnská fakulta žurnalistiky) až na můj mail a já zrovna potřeboval pár korun navíc. Level jsem ostatně dřív četl a v pubertě jsem o té práci snil, navíc už jsem tou dobou působil jako redaktor Lidových novin v sekci Ekonomika a psát jsem uměl, takže jsem zkusil štěstí a vyšlo to.

Kolik si takový herní novinář vydělá měsíčně?

Dost na to, aby přežil. Nejde o exkluzivní povolání, jak se možná domníváte a myslíme si, že třeba takoví novináři od filmu jsou na tom lépe. Zeptejte se jich!

Odkud se bere hudba na začátku a na konci podcastu?

Dřív jsme střídali vysamplovanou herní hudbu a vlastní znělky, teď už jsou to čistě původní věci.

Může vás hra rozzlobit, nebo naopak rozbrečet?

Jistě. Vás ne? I když to zlobení jde podstatně snadněji, než pláč.

Jak vznikl hPod?

Farid Starman, Pavel Dobrovský a Martin Bach se jednoho dne domluvili, že udělají podcast. Příští týden ho udělali. První díl vyšel 20.1. 2006 ve 20:00 a měl 20 minut. Zvukové produkce a střihu se ujal Lukáš Grygar, scénáře a moderátorství Pavel Dobrovský.

Kdy uveřejňujete hPod na internet (v kolik hodin)?

Pevný čas vydání není stanoven, každopádně se dočkáte podcastu každý pátek do půlnoci.

Co je to indie hPod?

Podcast specializovaný na freeware / shareware / casual scénu, který vytváří skupina kolem sekce Plné hry na Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama