Herní násilí z nás dělá blbce

6. červen 2013 00:00 / Ondřej Švára / Téma / Diskuze (26)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20853112
Enormeon napsal 6. 9. 2013 v 16.43

Souhlasím s tebou Mitsurugi, ten kdo rozeznává realitu od té virtuální ví, že se nemá nic přehánět(natož někomu ublížit). Ti co to nemají v hlavě srovnané, jsou násilní od mala a nemusejí hrát ani hry. Je to jen výmluva medií hlavně tv N..A jak z nás udělat násilné, bezduché tupce. Viz.http://www.youtube.com/watch?v=bvBLMNiC…

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 6. 9. 2013 v 12.36

denylove7: No tak ten pro koho je násilí normální v reálu, není úplně v pořádku. :) Vliv na děti je vážné téma, ale proto taky existují věkové ratingy (jejich nedodržování prodejci a rodiči je už jiná věc, tam je to třeba zlepšit). Hry hraju od mala, rád koukám na akční filmy (mimo jiné), ale myslím, že v reálu bych nedokázal zabít ani králíka, natož člověka :D Když je člověk mentálně v pořádku tak s ním virtuální násilí nic neudělá. Ale tahle debata tu probíhala už několikrát, vždycky se opakují stejné argumenty.

Kromě násilí ve hrách, má naše společnost zábavu i v hudbě, umění, nenásilných filmech, sportu, obchodu atd. Toho násilí zas tolik není (natož vraždění).

Nahlásit nevhodný obsah

20861837
DenyLove7 napsal 6. 9. 2013 v 11.25

Mitsurugi : To Ti řekl kdo? Trošku dětinský argument :). Pro někoho je násilí normalní i v reálu. Je naivni si myslet, že to co hraje v TV nebo je ve hrách, nemá vliv na člověka, tím spíše na děti. Vyspělost společnosti se pozná podle toho, jakou má zábavu, no naše ji má ve vraždění...a to ve hrách i v reálu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 5. 9. 2013 v 13.17

denylove7: Ve filmech a hrách to totiž je normální věc, v reálu je to něco jiného.

Nahlásit nevhodný obsah

20861837
DenyLove7 napsal 5. 9. 2013 v 09.42

Taky nad tím už delší dobu přemýšlím, a je to jedna z věcí , která mě odrazuje od hraní. Možná nám to násilí ve filmech a hrách servirujou proto , abychom si na něho zvykli, a akceptovali jako normální věc, i to nesmyslné válčení ve světe.

Nahlásit nevhodný obsah

20851108
honza.svejdik napsal 20. 7. 2013 v 17.46

Za zamyšlení určitě článek stojí, ale nemůžu se vyhnout srovnání: na propagaci násilí (ať už zlehčeného nebo do extrému vytaženého) stojí prakticky jakékoli kulturní odvětví, filmy počínaje, sporty konče.

Pokud bych měl ale srovnávat s filmem, stejně jako u něj mají KVALITNÍ hry (a to neznamená nejprodávanější) pod tou propagací násilí schovaný i podtext, který se ale nedá pochytit z traileru a propagace. Viz např. Deus Ex, jedna z nejlépe hodnocených her 2011, která se i obstojně prodávala: trailer se chlubí parádní akcí, litry krve a stovkami vystřílených nábojů, ale to nejzajímavější na hře pouze načrtne. Přesně to samé dělají všechny filmy, které nespadají do žánru komedií a dramat (náhodou také 2 žánry, které z celkových peněz vydělaných filmovými studii vynesou nejmenší podíl): v traileru načrtnou příběh ale do kina nalákají především takovým nebo onakým násilím. Tento trend ve filmu funguje už od 80. let, ale teprve v posledních 10 letech dosáhl absurdity. Ne, tady opravdu není "problém" jenom ve hrách.

Výsledek? Nemyslím si, že zrovna kvůli násilí jsme pro zbytek světa za blbce. Možná je to jeden z důvodů, ale určitě ne ten hlavní.

Nahlásit nevhodný obsah

20858503
Pavel.G napsal 12. 6. 2013 v 18.35

Bela: to video je pravdivé pěkně to tam bylo řečeno

Pokud to má člověk v hlavě v pořádku, nemůže ho žádná hra, film ani hudba nikam nasměrovat.

Pokud je někdo dement od přírody, může to násilná hra jedině odstartovat tak, jako by to odstartoval třeba násilný film nebo drogy.s tim souhlas

Editováno: 12. 06. 2013 v 18.37

Nahlásit nevhodný obsah

18263596
18MrHanz napsal 8. 6. 2013 v 23.38

Ve hrách se v násilí vyžívam, resp. je to sranda a o to hlavně de ne? Článek je zajímavej, ale říkat že God of War je násilnej mi přijde kapku mimo, když celá tato herní série je právě o nesmyslech jako utrhnutá hlava.

Nahlásit nevhodný obsah

20859840
Jandy napsal 7. 6. 2013 v 03.19

Tak to jsem asi pořádná minorita, když poslední dobou nejvíc hraju Tribez (stavění vesnice) na tabletu a na počítači se nejvíc bavím u her typu Settlers nebo plošinovek s nápadem jako např. Thomas was alone z balíčku her Humble Bundle.

Nahlásit nevhodný obsah

20859836
lukasmachan napsal 6. 6. 2013 v 22.16

Hry nás opravdu hodně ovlivňují aniž by jsme si to uvědomili. Zlaté online hry!

http://www.gam3s.cz/index.php?a=play&am…

Nahlásit nevhodný obsah

20859346
ChrisDePlaystation napsal 6. 6. 2013 v 17.54

Bela: Preto som k tomu Breivikovy napisal napr. , myslel som vseobecne psychopatov. A inak mas pravdu

Nahlásit nevhodný obsah

20841880
Bela napsal 6. 6. 2013 v 16.59

Chris-SVK: To je preto, že ľudské nešťastie je stále najžiadanejší sortiment v každej oblasti spoločenského života. Pozri si správy, filmy ... Hry samozrejme nie sú výnimkou.
A s Breivikom si vedľa, ten hral predovšetkým WoW-ko. A že sa pokúsil po porade s právnikom zvaliť vinu na niečo iné, je jeho vec. Hra nie je príčinou násilia, môže byť akurát jeho spúšťačom ako čokoľvek iné. Toto zaiste poznáš : http://www.videacesky.cz/navody-dokumen…

Nahlásit nevhodný obsah

20859346
ChrisDePlaystation napsal 6. 6. 2013 v 14.12

Bela: Ano, herný priemysel by si mal budovať ,,image,, na niečom inom, ale čo z toho, ked je agresia a strielanie (atd) najžiadanejší a najpredávanejší herný žáner... Je to smutné.
A čo sa týka toho, že ,,hry majú vplyv na ľudské ego a robia z ľudí blbcov je ničím nepodložený nezmysel." je podložený, ale stále nezmysel. Pretože napr. Breivik a jemu podobný vždy svoje skutky pripísali tomu, že hrali napr. CoD, BF,Doom......

Editováno: 6. 06. 2013 v 14.13

Nahlásit nevhodný obsah

20841880
Bela napsal 6. 6. 2013 v 13.27

Cos: Citácie potvrdzujúce moje závery o paušalizovaní by boli pridlhé. Za všetky použijem to najjednoduchšie - nadpis. Ja som na rozdiel od Teba čítal článok a nie "výběr hlodů z diskuzních for".
Chris : Článok hovorí o hrách a hernom priemysle en bloc. "herní průmysl si může budovat image i na něčem jiném než na samoúčelné agresivitě."
Len tak na margo, myslím si, že herný priemysel je širší pojem ako vývoj hier.

Editováno: 6. 06. 2013 v 13.36

Nahlásit nevhodný obsah

20859346
ChrisDePlaystation napsal 6. 6. 2013 v 13.22

Bela: Lenže článok je zameraný najmä na akčné hry, nie na logické a tanečne, tažeee, nevydaaalo na pripomienky, pretože článok je pravdivý.

Nahlásit nevhodný obsah

20839397
Cos napsal 6. 6. 2013 v 13.15

Bela: To si asi četl úplně jiný článek než pod který si vložil komentář. Třeba věta z článku: "Považte, že osmdesát procent trailerů na představené hry obsahovalo nějakou porci násilí, mnohdy až ostentativně zveličovaného." A věta zaobírání se jen příklady ačkníh her. Nejak jsem nepochopil násilí v tanečních a bla bla bla... je věta, kterou si jdu v kontextu věcí zasadit do výběrů hlodů z diskuzních for.
A jak koukám na komentáře níže, tak článek opravdu není o tom jak je násilí ve hrách zlé atd. Ale, jak jsou díky násilí v trailerech brány hry veřejností. A propo trailer na Dead Space 1 kde vývojáři oslavují kopání do zmutovaných dětí jako super prvek opravdu považuji za hranicí jakéhokoliv vkusu. http://www.youtube.com/watch?v=jtLdyTtE…

Editováno: 6. 06. 2013 v 13.29

Nahlásit nevhodný obsah

20841880
Bela napsal 6. 6. 2013 v 13.08

Článok je logickým nezmyslom. Autor paušalizuje závery na celý herný priemysel a pritom sa zaoberá len príkladmi akčných hier. Nejak som nepochopil to násilie napr. v žánri tanečných a logických hier.
Výnimočnosť oproti iným druhom kultúry je taktiež nezmyselná (film a hra Votrelec). A tvrdenie, že hry majú vplyv na ľudské ego a robia z ľudí blbcov je ničím nepodložený nezmysel.

Editováno: 6. 06. 2013 v 13.09

Nahlásit nevhodný obsah

20858397
Tarmenel napsal 6. 6. 2013 v 12.58

Poptávka po násilí a tím pádem přizpůsobení trhu je spíše následkem než příčinou. Každý člověk má nějakou míru přirozené agrese a tu si potřebuje vybít, a jelikož mu to západní společnost neumožňuje v běžném životě, tak to vytváří poptávku po filmech, hrách i jiných druzích zábavy. Je to podobné jako s celibátem. Pokud vytvoříte nejmenovanou instituci a v ní lidem zakážete něco, co by ve volné přírodě dělali přirozeně je nevyhnutelné, že bude docházet k výkyvům a čím striktnější budou pravidla, tím větší budou náhodné výkyvy.

Nahlásit nevhodný obsah

20859346
ChrisDePlaystation napsal 6. 6. 2013 v 12.41

Problemom nasila v hrách je zj to, že nakolko ja aj ostatny citatelia tohoto clanku vieme, ze uz je toho vela, vzdy je 150 % viac protagonistou hier ako napr God of War atd... Mozeme akorát tak polemizovať, kazdopadne, článok je dobrý :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20846432
mikefiser napsal 6. 6. 2013 v 12.10

Téma velmi zajímavé. Já, ajkožto hráč beru hry trochu jinak- Borderlands nehraji kvůli rozprsklým mozkům na zdi, ale kvůli nekonvenčnímu humoru a možné kooperace s kamarády, Call of Duty hraji spíš jako airsoft než jako hlavomrdačku. Žádnou hru nemůže tahat čistě násilí, vždy musí mít nějaký podtext a účel. Většina hráčů nehraje hry proto, aby viděli ostatní rozstřílené na cucky, spíš kvůli adrenalinu, který tyto aktivity( které by nemohli v realném životě provést) poskytují.

Nahlásit nevhodný obsah

20859828
majky8 napsal 6. 6. 2013 v 12.05

Cos: Chtěl jsem tím říct, že dokud to vydělává peníze, nikdy to nikdo nezmění. S článkem souhlasím, ale ty firmy nepropagují násilí proto, že nic jiného neumí, ale že to prostě táhne...

Nahlásit nevhodný obsah

20839397
Cos napsal 6. 6. 2013 v 11.57

majky8: Myslím, že na tebe platí to samé, co napsal Star_rader. Tentokrát je článek o něčem jiném, než o tom, proč nás baví hry. Násilné nebo nenásilné.

Nahlásit nevhodný obsah

20839397
Cos napsal 6. 6. 2013 v 11.55

Pěkný článek. Taky mi přijde, že vyzdvihování násilí ve hrách je trochu moc.

Nahlásit nevhodný obsah

20859828
majky8 napsal 6. 6. 2013 v 11.53

Tak mě napadá otázka, proč nás to teda pořád baví?

Nahlásit nevhodný obsah

1236185
Zdeněk Princ napsal 6. 6. 2013 v 11.44

660514 (seznam.cz): To je určitě pravda, tenhle názor taky razíme, ale článek je tentokrát o trochu něčem jiném :)

Nahlásit nevhodný obsah

20852381
660514 napsal 6. 6. 2013 v 11.24

Pokud to má člověk v hlavě v pořádku, nemůže ho žádná hra, film ani hudba nikam nasměrovat.

Pokud je někdo dement od přírody, může to násilná hra jedině odstartovat tak, jako by to odstartoval třeba násilný film nebo drogy.

Nahlásit nevhodný obsah